Kuinka monen marsu saa kulkea vapaana?

Marsupaani

Kuinka monen marsut saa kulkea vapaana koko asunnossa?

Miten olette selviytyneet siitä, eli ovatko he syöneet johtoja, tehneet tarpeensa sinne minne ei pitäisi tehdä tai jyrsineet tavaroita? =)

Haluaisin hirveästi että marsuni saisivat ja osaisivat kulkea asunnossa ilman että he ovat syöneet johtoja tai "jättänyt jälkensä" joka huoneeseen! =)

9

984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marsuhullu

mun marsu saa olla vapaana.täytyy tietenkin vahtia marsuja kun ne kipittää häkin ulkopuolella. oma marsuni taisi purra kerran jotain johtoa joka ei ollut käytössä.marsuni jättää "ulosteensa" jonnekkin lattialle,mutta ei siitä selviä kuin siivoamalla. tarjoa marsuillesi silloin vaikka koivunoksaa,kun marsujesi tekee mieli jyrsiä esim.pöydänjalkaa.eise marsu saa kauhean pahaa jälkeä =)

• Kira

Mun kaks marsuani saavat juoksennella, koko asunnossa. Ne eivät järsi johtoja eivätkä kauheasti pasko lattialle, vaan ne käyvät kissanhiekka laatikossa kakalla. Mutta ne kyllä pissaavat lattioille...

• aliisa

mulla oli marsu, mutta se kuoli n. 1,5 vuotta sitten... :(
      se sai koko elämänsä ajan kulkea vapaana koko talossa. myöhemmin hankimme koiran, mutta koska koira oli luonteeltaan rauhallinen ja kunnioitti aikaisemmin talossa asuvia, eli meitä ja marsuamme :), se oppi nopeasti että vilin (mikä oli siis marsun nimi) kanssa oli oltava varovainen ja eikä kestänyt kauankaan kun molemmat saivat olla kahdestaan vapaana koko talossa silloinkin kun me olimme töissä ja opinahjossa. ne oli tosi hyvii ystävyksii ja vili nuoli aina koiramme nenääkin :) ja koira vain makasi sen ajan kiltisti paikoillaan ja katseli vilin puuhia...

anteeksi, tämä ei nyt tainnut liittyä aivan asiaan, mutta minulle tuli pakonomainen tunne kirjoittaa siitä, kun tulvi niin paljon muistoja mieleen rakkaasta marsustani, jolla toivon olleen hyvä elämä. ulkonakin se sai olla vapaana kesäisin syömässä ruohoa pienessä aitaiksessaan, jonne se pääsi milloin halusi. sille tarvitsi vain avata terassinovi kun huomasi haluavan pihalle ja sitten se kipitti ovesta ulos ja terassilta pikkuruisia sitä varten tehtyjä rappusia pitkin nurmikolle, eikä edes tarvinnut katsoa vilin perään. vili ei edes koskaan yrittänytkään karata, vaan kuolikin vanhuuteen rauhassa luonamme...

tarkoituksenani oli kertoa että marsu on vain onnellisempi saadessaan olla vapaana, ja jos sillä on koko talo käytössään, se tuskin keskittyy johtojen jyrsimiseen. meidän vilimme ainakin nukkui suurimman osan silti omassa häkissään tai sohvan alla sille tarkoitetussa paikassa, jonne se sai myös tehdä tarpeensa. ja syömässä se kävi keittiössä ja se kyllä oppi ymmärtämään miten saa ruokaa... ensin kuului vain pienten jalkojen kipitys parketttia vasten kun se tuli keittiöön, ja jos sen paikalla sanomalehtien päällä ei ollut ruokaa ja osoitti mieltään äänekkäästi... :)

sellainen oli minun marsuni ja kertakaikkisen ihana marsu olikin. kumpa olisi vieläkin...

• marsu

Hei!Ihana tarina.Minulla on kanssa marsu jonka nimi on Vili.Saimme sen ihan poikasena eläinkaupasta,kun se oli juuri luovutusiässä.Se täyttää kesällä 3v ja sekin saa olla koko talossa,kun se on vapaana. me emme voi pitää sitä koko ajan vapaana koska meillä on 5v pikku poika.Ei poka tee sille mitään,mutta kun poika on niin vilkas ni se voi olla vaarallista. Teidän villlä oli kyllä tosi hyvä elämä.Minkä ikäsenä se kuoli? :)

• pui pui

Hei

Iloksen luin vapaana temmeltävistä marsuista. Meille hankittiin kaksi tyttö marsua muutama kuukausi sitten. Pentuina tulivat kasvattajalta. Itsellänikin oli ajatuksena antaa marsujen muutamassa huoneessa vapaana juoksennella kaiken pvää. Tiiviin kokeilun jälkeen olen kuitenkin joutunut tyytymään marsujen olemiseen pääsääntöisesti häkissä. Pissiminen nurkkiin oli nimittäin siinä määrin massiivista. (enkä ole mitenkään kovin herkkä näissä asioissa) Alussa laitoin täsmä paikkoihin sanomalehtiä kun marsut vapaaksi päästin mutta tämä ei tuonut apua. Häkissä on muutama pissalaatikko "täsmä" paikoissa mutta tekevät toki tarpeensa muuallekkin. Mieli on kieltämättä matala ajatuksesta että joutuisin pitämään marsut pelkästään häkissä pitkän elämänsä ajan. Lapsena omistin marsun joka suoritti pissailut visusti omassa paikassa. Taitaa olla yksilöllisiä eroja asian suhteen. Olen todella kiinnostunut kuulemaan millä tavalla te jotka marsujanne pidätte jatkuvasti vapaana olette järjestäneet tämän marsujen eritys puolen. Onko mahdollista että ajan myötä pikku tyttömme oppisivat siistimmiksi. Nimittäin tällä hetkellä muutaman tunnin vapaana olon papana ja pissa "kasat" ovat ongelmallisia. Vaatisi jatkuvaa rätinkanssa touhuilua jottei lattia jäisi läikikkääksi.

• Raitaorava
        marsu kirjoitti:

Hei!Ihana tarina.Minulla on kanssa marsu jonka nimi on Vili.Saimme sen ihan poikasena eläinkaupasta,kun se oli juuri luovutusiässä.Se täyttää kesällä 3v ja sekin saa olla koko talossa,kun se on vapaana. me emme voi pitää sitä koko ajan vapaana koska meillä on 5v pikku poika.Ei poka tee sille mitään,mutta kun poika on niin vilkas ni se voi olla vaarallista. Teidän villlä oli kyllä tosi hyvä elämä.Minkä ikäsenä se kuoli? :)

Moi, tuli mieleen, että ois hyvä pitää meidänki Viljamia (marsua) vapaana koko talossa, mutta ku se varmasti menis telkkarien taakse yms.. ja on purru johtoaki, ja kun on kaks kissaa. Ne ei tee sille mitään pahaa, ei ainakaan oo vielä tehny. Se pienempi kissa Nuppu, joka on vielä pentu, aina kun näkee Viljamin sohvalla/vapaana, se menee sen päälle ja alkaa pestä sitä. Viljami vaan ääntelee samanlailla, niin ku kuulis jonku äänen jota vihaa...

• molle

Meillä kaksi marsutyttöstä viipeltää myös yöt ja päivät vapaana ja ovat taatusti onnellisia. sähköjohdot on suojattu pistorasiasta noin puoli metriä ylöspäin. eikä huoneessa ole muuta vaarallista, toisaalta ne aika paljon viihtyvät nurkkauksessa mistä ruuat,vessa ja pesämökit löytyy. papanoivat heinähäkin yhteydessä olevaan purulaatikkoon joskus tietysti sattuu vahinkoja, mutta marsun papanathan ovat siistejä, ei niistä haittaa ole. ihanaa on mennä huoneeseen kun kuikuttava purisija tulee tervehtimään,emme voisi ajatellakaan sulkea niitä pieneen häkkiin

• Marsupaani

Meilläkin on parketti ja se on mennyt jo 3:sta kohtaa pilalle marsun pissan vuoksi. =|
        Että se on se vaara!

Ja meillä on NIIN hirveästi johtoja omassa ja veljeni huoneessa, kun meillä on tietokoneet kummallakin!

Mutta silti haluaisin, että he olisivat vapaina koko asunnossa.=) Olisi ihanaa kun kuuluisi aina jalkojen tepsutusta ja he tulisivat katsomaan minua!=)))))

• Ihaniamarsuja

Itselläni on 2poikamarsua noin 2kk vanhoja :') aivan ihania molemmat :D! Itse otan kantaa taikakuutioihin tai koko huoneessa vapaana olemiseen.Itsellä pojat on vapaana yöt ja päivät ja kerrossängyn alla mökki heinätelineet ruokakupit vedet ja vilttejä :)) mulla on vain 1johto joka pitää irroittaa yöllä. Eikä ole mitään paikkoja minne ei saisi mennä :D sinänsä mulla on tosi tilava huone :3! Tietysti jos on parketti lattiat niin eikuvaan luutukäteen :) Eikö marsu ansaitse onnellista elämää koska parkettia menee pilalle? Ainaku marsu pissii niin nysväätte vaan ne pisut pois! Ei sen vaikeampaa..tietysti kun olen koulussa tai muuten vaan poissa niin marsut on häkissä. ;) toivottavasti auttoi joitakin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      138
      4350
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      338
      2184
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      2074
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1881
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      107
      1800
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      456
      1770
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      483
      1621
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      57
      1449
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      482
      1343
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1316
    Aihe