Olen ymmärtänyt, että Valmetin seinäkelloista alkupään tuotanto (1950-luku?) olisi laadukkaampaa kamaa. Mikä tai mitkä malleista ovat parhaat laadultaan? Mallejahan on ainakin Olli, Matti, Antti, Jussi, Iisakki, Aino, Aila, Rauni, Heikki ja Kustaa sekä kait 8 muutakin. Oliko näitä koulujen seinillä vai muistanko väärin? Ja mikä tärkeintä: pysyvätkö nämä tarkasti ajassa?
Valmet seinäkellot
2
3176
Vastaukset
- Hiljainenseinäkello
Valmetin kelloissa oli tietääkseni jokseenkin sama koneisto kaikissa. Eri nimet ja muutama eri kuori oli vain markkinatouhua. Hyvin kävivät aikansa ja saattaa osa niistä käydä hyvin vielä tänä päivänäkin, mutta ikuisia ne eivät ole. Rattaat ja muutkin osat kuluvat ja jonain päivänä käynti puuttuu. Peruskorjaus maksaa useita satasia, eikä niiden osien sorvausta pystytä enää tekemään edes joka läänissäkään. Itse teetin vanhasta Valmetista sähkökäyttöisen näköis-Valmetin ilman lyöntejä muutamalla kympillä.
- Kellokalle
Minä ostin Valmetin Juhanin viikonloppuna realisointikeskuksesta, hyvin pelittää ja pysyy minuutilleen ajassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site425821Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714555Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464322SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564101SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt873700Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään593209SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het492412Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?332287Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat422059En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha81114