Mitä hyvää eilinen tarjosi?

AjattelePositiivis

Mitä hyvää koit eilen?
Mitä hyvää sait eilen?
Tapahtuiko jotain maininnan arvoista?

65

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TeatterissaNautin

      Käytiin Kansallisteatterissa katsomassa Molieren Luulosairas. En muista, että olisin koskaan kuullut yhtä paljon iloista naurua katsomassa, enkä ole kai koskaan nauranut itse yhtä paljoa. Jukka-Pekka Palo teki aivan upean roolityön. Hui!!!!!

      Uskomatonta 1600-luvulla kirjoitettu näytelmä tuottaa yleisölle iloa vielä tänä päivänäkin. Moliere itse esiintyi viimeisen kerran näyttämöllä tässä näytelmässä, menetti tajunsa, ja kuoli samana päivänä kotonaan.

      Oletteko te nähneet jotain, mitä voisitte suositella muillekin meille "aikuisille"?

    • Läheiset Helsingistä tuli käymään. En ole tyttären pojan perhettä nähnyt kuin kesällä.
      Kyllä lapset kasvaa nopeasti, sen huomaa kun näkee harvemmin.
      Oli hyvä ilma, kävelin neljä km ja ajelin vielä sähkärilläkin muutaman kilometrin.

    • Psykoterapeutitar

      Sain kahden herran tappelun loppumaan kaupassa!

    • Moni ystävä kävi ja soitti, toi suklaatia 😀

      • tsoklat

        Olet siis kotiutunut sairaalan täysihoidosta. Hyvä.


      • tsoklat kirjoitti:

        Olet siis kotiutunut sairaalan täysihoidosta. Hyvä.

        Hehhee. Makkuuhoito jatkuu.


    • ö-Öö

      Hyvä voileipä

      On tokikin joskus isojakin kokemuksia, eilisesta mainittava pienenpi hyvä kokemus, siis oli oli voileipä- Simppeli resepti:

      Eestikaupasta ostettua mustaa leipää siivu. Päälle punaist oivariinia asiallinen kerros, lehti jotain kaalia, pari siipaletta tomaattia ja runsaasti ylikypsää kylkiläskiä., aromisuolaa valkosipulisuolaa.

      Onhan sitä elämässä hightlightseja, tälleen arkipäivässä ne on yleensä käytännön pienia asioita.

      =DW=

      • Tuo on niin totta. Arjen huippuhetket pitäävaa huomata ja osata ottaa oikein.


    • Se.oli.siinä

      Eläkekahvit, monta halausta ja ihania ihmisiä. Vuosikymmenten putki tuli valmiiksi.

      • Kämpässä-tilaa

        Läpäisit palstan portin, onneksi olkoon.
        Ota oma paikkasi vankasti, äläkä anna asukkien tyrkkiä.
        Täällä on muutamia hieman nyrjähtäneitä yksilöitä, jotka luulevat omistavansa palstan, ymmärtämättä, että ovat vain määräaikaisia vuokralaisia, irtisanomisaika nolla tuntia.
        He ovat laitostuneet, kuin vangit, ja siinä se ongelma.


      • Kämpässä-tilaa kirjoitti:

        Läpäisit palstan portin, onneksi olkoon.
        Ota oma paikkasi vankasti, äläkä anna asukkien tyrkkiä.
        Täällä on muutamia hieman nyrjähtäneitä yksilöitä, jotka luulevat omistavansa palstan, ymmärtämättä, että ovat vain määräaikaisia vuokralaisia, irtisanomisaika nolla tuntia.
        He ovat laitostuneet, kuin vangit, ja siinä se ongelma.

        Mistä päättelit että hän on uusi tulokas. Sitä paitsi moni 60 onvielä työelämässä.


    • Sain pestyä pari ikkunaa , sekä leivoin hapatettuun juureen s ekahiivaleipää, ja sämpylöitä, aikas ahkera olinkin..

    • Ja tänään käyn nuorimmat lapsenlapsemme viikonlopuksi kylään, tahtovat kissanpennun luo leikkimään :).

    • hmpff

      Ruokalinjalle menee mulla myös, ja ihan itse tarjosin, ei eilinen :) Ja tänään ihan näsänä taas, näköjään..

      Tein myskikurpitsakeittoa linsseillä, kookosmaidolla, maustettu kurkumalla ja inkivääritahnalla. Ihan ok, vähän kuin joku fiinimpi hernerokka. Paras tunne tuli siitä, että projektini "Terveyttä ruuasta" toteutui. Asia joka on askarruttanut pitkään.

      Vielä parempi oli että innostuin paahtamaan kurpitsansiemenet uunissa. Pesu ja kuivaus. Tilkkanen öljyä, paprikaa, chiliä ja suolaa. 180 asteiseen uuniin 15 minuutta. Hyvää!

      Kummatkin reseptit viimeisestä s-ryhmän reseptivihkosesta.

      • hmpff@

        Vaikka olenkin tehnyt työtä ruoan parissa tietotaidot ovat ruostuneet. Onhan siitä jo 13- vuotta kun laitoin luudan yritykseni oven eteen.
        Pöydälläni kulhossa oli alkuviikolla ostamani myskikurpitsa. En muistanut mikä se on ja ihmenttelin miksi tää meloni ei pehmene.

        No, tämä aamuna kun halkaisin sen ymmärsin, että kurpitsahan se siinä.

        Keitin sitä tomaatti-basilikakasvisliemessä. Nyt pitäisi keksiä jotain sillä ihan mautonta se on tuolleen
        Ajattelin yhdistää sen peruna-porkkanoihin ja sosenttaa. Valmiita ruokia olen tehnyt viikonlopuksi lihasta ja kalasta. Käynee lisukkeena.

        Hain eilen reippaan kymmenlitraisen puhdistetun puolukkasankollisen, hillotin sitä lihan lisuksi, loput pakastin. Puolet vien P:lle. Eipä tarvinnut märässä metässä puolukoiden perässä haahuilla.


      • juurett
        korppis kirjoitti:

        hmpff@

        Vaikka olenkin tehnyt työtä ruoan parissa tietotaidot ovat ruostuneet. Onhan siitä jo 13- vuotta kun laitoin luudan yritykseni oven eteen.
        Pöydälläni kulhossa oli alkuviikolla ostamani myskikurpitsa. En muistanut mikä se on ja ihmenttelin miksi tää meloni ei pehmene.

        No, tämä aamuna kun halkaisin sen ymmärsin, että kurpitsahan se siinä.

        Keitin sitä tomaatti-basilikakasvisliemessä. Nyt pitäisi keksiä jotain sillä ihan mautonta se on tuolleen
        Ajattelin yhdistää sen peruna-porkkanoihin ja sosenttaa. Valmiita ruokia olen tehnyt viikonlopuksi lihasta ja kalasta. Käynee lisukkeena.

        Hain eilen reippaan kymmenlitraisen puhdistetun puolukkasankollisen, hillotin sitä lihan lisuksi, loput pakastin. Puolet vien P:lle. Eipä tarvinnut märässä metässä puolukoiden perässä haahuilla.

        Myskin voi paloina paistaa uunissa muiden juuresten kanssa.


      • hmpff
        korppis kirjoitti:

        hmpff@

        Vaikka olenkin tehnyt työtä ruoan parissa tietotaidot ovat ruostuneet. Onhan siitä jo 13- vuotta kun laitoin luudan yritykseni oven eteen.
        Pöydälläni kulhossa oli alkuviikolla ostamani myskikurpitsa. En muistanut mikä se on ja ihmenttelin miksi tää meloni ei pehmene.

        No, tämä aamuna kun halkaisin sen ymmärsin, että kurpitsahan se siinä.

        Keitin sitä tomaatti-basilikakasvisliemessä. Nyt pitäisi keksiä jotain sillä ihan mautonta se on tuolleen
        Ajattelin yhdistää sen peruna-porkkanoihin ja sosenttaa. Valmiita ruokia olen tehnyt viikonlopuksi lihasta ja kalasta. Käynee lisukkeena.

        Hain eilen reippaan kymmenlitraisen puhdistetun puolukkasankollisen, hillotin sitä lihan lisuksi, loput pakastin. Puolet vien P:lle. Eipä tarvinnut märässä metässä puolukoiden perässä haahuilla.

        Aika mauton se on, joo. Petyin vähän sen makuun, kun sitä ylistetään milloin missäkin. Ajattelin jo että ostanko ne liian raakoina...

        Mun marjastus on ohi omalta osaltani, selkä ei kestä enää pitkäjaksoista nenällään seisomista, yksi nikama pyrkii ulos ruodusta. Häveten pitää tunnustaa että ostin thaimaalaiselta, saako synninpäästöä kun taitaa olla Suomessa asuva kuitenkin. Sangollinen 20€, hyvin putsattuja.


      • hmpff
        juurett kirjoitti:

        Myskin voi paloina paistaa uunissa muiden juuresten kanssa.

        Tuo pitää kokeilla, kiitti vinkistä.


    • Olin yöpaidassa ja villatakissa koko päivän. Ulkona kävin vain vetämässä kolme suurta porkkanaa ylös kasvimaasta minestronekeittoon. Kirjoitin sekä aamu-että iltapäivästä. Oikeestaan aivan ihana päivä. Illalla lueskelin palstaa osallistumatta mihinkään. Takkatulen äärellä kuppi teetä myöhemmällä kun deittini Very Special Agent Leroy Jethro Gibbsin kanssa oli ohi.

      • Heikunkeikku

        "Paloma"
        Kivaa, että oot jaksanut kirjoitella.
        Saakos kysyä, että montako sivua on nyt kasassa?
        Onko mitään "hajua" siitä montako sivullista vielä pitää naputella?
        Tuo kirjasi kirjoittaminen kiinnostaa mua ihan hirmu paljon.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "Paloma"
        Kivaa, että oot jaksanut kirjoitella.
        Saakos kysyä, että montako sivua on nyt kasassa?
        Onko mitään "hajua" siitä montako sivullista vielä pitää naputella?
        Tuo kirjasi kirjoittaminen kiinnostaa mua ihan hirmu paljon.

        Heikku, minulla oli pakollinen paussi tässä alkuviikosta kun kirjoituskäteni kipeytyi pahasti ja jouduin hoitamaan kipua lievittävillä voiteilla ja tukisiteellä. Nyt olen alkanut taas varovasti kirjoittamaa, eilen ja tänään.
        Minulla on n. 34 000 sanaa kasassa eli jos laskee että 140 sivua on noin 44 000 sanaa niin sanoisin että olen puolessa välissä. Tarkoituksenani on vielä lisätä kronikan keskelle oma pieni osastonsa lyhyitä tarinoita kolmannessa persoonassa elävöittämään ja keventämään sisältöä.
        Kronikan runko on valmiina ja tuntuu aika valmiilta. Nyt olen kirjoittamassa novelliosuutta.


    • Se.oli.siinä

      Niin olinhan vielä illalla lapsenlapsia hoitamassa. Tuli riita, kun leikkasin persimonin kahtia ja toiselle tuli vähemmän. Siinä sitten leikkasin valuvasta hedelmästä ohuella veitsellä tasoittavan siivun.

    • Heikunkeikku

      Eilinen antoi tosi suuren ilahduksen.
      Töissä.
      On niin käsittämättömän Mahtava tunne, kun oppilas saa ahaa-elämyksen ja innosta purskuen "uurastaa" jonkun vaikean kohdan (musiikin soitossa siis) kanssa ja sitten kun se kohta alkaa menemään, niin sen kohdan soitosta ei meinaa tulla loppua ollenkaan, kun oppilas sanoo, että vielä kerran, vielä kerran, mä soitan vielä kerran.
      Ja se hymy hänen kasvoillaan.
      Toisen ilo tarttuu itseenkin oikein tottavie suurella voimalla.

      Tuo oli mun eilinen kiva mainitsemisen arvoinen pieni tapahtuma.

    • Ei tarvinnut kertaakaan kakkavaippaa pojalta riisua, joskus osuu oikeaan aikaan pytylle.

    • pieni.hetki

      Kävin illansuussa lapsenlapsen kanssa uimahallissa. Hän hyppi ja sukelteli, minä vesijuoksin tunnin. Pyöräiltiin matkat. Nukuin hyvin.

    • Aika-tavalla samaa kuin Perunoitsijalla.
      TJ-Ruis-palat olivat kuivahtaneet sopivan rapeiksi.
      Rihveetä Oiva-riiniä ja Paju-niemen Ala-doobia.
      -
      On mukavaa, kun hyvään oloon ei tarvitse paljoa panostaa.
      Pikkuisen ranne-liikettä vain.
      Voi jättää tarpeettoman näyttelemisen ja leveilyn vähemmälle.

      H.

      • Levittää vain.

        H.


    • Usean sateisen päivän jälkeen oli vähän aikaa satamatta. Pääsin kattohommia jatkamaan, en pudonnut, enkä lyönyt peukalloon vasaralla. harja 8 metriä.
      Ikää on tullut, sen huomaa, ei niin hyvä asia. Mutta sekin on hyvä asia, että sen huomaa, sen , että ikää on tullut..
      Tämän jälkeen on leiikimökki korkein, mitä rakennan.

      • Heikunkeikku

        "k-kotton"
        Kaipa sulla on, onhan-onhan, turvavaljaat? Tokko ilman valjaita 8 metrin korkeuteen rohkenet.
        Yks tuttavamies, jo iäkäs, melkein 80 vuotias, oli nostanut veneen vesiltä. Tai nostattanut. Oli mennyt kotipihallaan veneeseensä jotakin laittamaan ja sitten pudonnut veneen päältä maahan.
        Selkään oli tullut murtumia. Nyt päässyt kotiin sairaalasta ja vaivoin kipoulääkkeillä pystyy liikkumaan.

        On parempi olla vähän liian varovainen, kuin tormata joka työn kimppuun luullen, että on vielä nuori poika.


      • New-age

        Tapasin ystäväni. Emotionista ostin (pts) tarveaineita mm. hoitavan shamppoon tervashampoon tilalle.
        Tein suunnitelman tälle aamulle, mikä tuli jo toteutettua (lts).
        Muutoin oli kohtuullinen sää kävellä.
        Muutoin ihan tavallinen päivä.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "k-kotton"
        Kaipa sulla on, onhan-onhan, turvavaljaat? Tokko ilman valjaita 8 metrin korkeuteen rohkenet.
        Yks tuttavamies, jo iäkäs, melkein 80 vuotias, oli nostanut veneen vesiltä. Tai nostattanut. Oli mennyt kotipihallaan veneeseensä jotakin laittamaan ja sitten pudonnut veneen päältä maahan.
        Selkään oli tullut murtumia. Nyt päässyt kotiin sairaalasta ja vaivoin kipoulääkkeillä pystyy liikkumaan.

        On parempi olla vähän liian varovainen, kuin tormata joka työn kimppuun luullen, että on vielä nuori poika.

        Ei noin isolla katolla turvavaljaista paljon apua ole,. Jonkin verran helpotti, kun verenpainelääkkeet jätin pois.
        Kyllä minä tästä taas nousen, katolle. Ei tarvite muuta jännitystä.
        Vaasassa se paistaa aina aurinko, täällä näyttää melkein aina satavan.


      • New-age kirjoitti:

        Tapasin ystäväni. Emotionista ostin (pts) tarveaineita mm. hoitavan shamppoon tervashampoon tilalle.
        Tein suunnitelman tälle aamulle, mikä tuli jo toteutettua (lts).
        Muutoin oli kohtuullinen sää kävellä.
        Muutoin ihan tavallinen päivä.

        On Sinulla vähän tylsänlaista. Laittaisit edes korkkarit jalkaan, ja kiipeäisit tuolille tai piirongin päälle..
        Vähän jännitystä:).
        Jätä kuitenkin kokeilematta, minulle tulee huono omatunto, jos putoat.


      • Heikunkeikku
        k-kotton kirjoitti:

        Ei noin isolla katolla turvavaljaista paljon apua ole,. Jonkin verran helpotti, kun verenpainelääkkeet jätin pois.
        Kyllä minä tästä taas nousen, katolle. Ei tarvite muuta jännitystä.
        Vaasassa se paistaa aina aurinko, täällä näyttää melkein aina satavan.

        Mitäs nyt aloit höpäjämään, ettei noin isolla katolla turvavaljaista muka olisi apua.
        Elikkä sinä vaan meet korkealle katolle sillä mielellä, että ans nyh kattoo putuanko vai pysynkö katolla.
        Sulla pitäis olla siellä joku mun kaltanen tyyppi vahtimas ja neuvomas, mihin voi ja uskaltaa ja saa mennä.
        Turvavaljaathan on juuri tarkoitettu korkeisiin paikkoihin. Yhdet valjaat on mulla tuola varastossa, jos täs Vaasan syrjäs asuisit, niin saisit ne pukea päälles.

        Monet miehet, kuten sinäkin näköjään, ovat liian uhkarohkeita.
        Sinäkin oot kirjoittanut joskus, että meet jäälle kaloja kattelemaan, vaikka siihen vuodenaikaan on ollut NIIN ohuet jäät, ettei semmosille jäille saisi kukaan mennä. Mutta sinä vaan olet mennyt muiden murehiksi.

        Koitahan mies parantaa tapojas:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Mitäs nyt aloit höpäjämään, ettei noin isolla katolla turvavaljaista muka olisi apua.
        Elikkä sinä vaan meet korkealle katolle sillä mielellä, että ans nyh kattoo putuanko vai pysynkö katolla.
        Sulla pitäis olla siellä joku mun kaltanen tyyppi vahtimas ja neuvomas, mihin voi ja uskaltaa ja saa mennä.
        Turvavaljaathan on juuri tarkoitettu korkeisiin paikkoihin. Yhdet valjaat on mulla tuola varastossa, jos täs Vaasan syrjäs asuisit, niin saisit ne pukea päälles.

        Monet miehet, kuten sinäkin näköjään, ovat liian uhkarohkeita.
        Sinäkin oot kirjoittanut joskus, että meet jäälle kaloja kattelemaan, vaikka siihen vuodenaikaan on ollut NIIN ohuet jäät, ettei semmosille jäille saisi kukaan mennä. Mutta sinä vaan olet mennyt muiden murehiksi.

        Koitahan mies parantaa tapojas:)

        Minä parannan Sinun päivän, ja samalla huomisenkin.
        Olin juuri kuohuttamassa kermaa rahkaan semmosella sähkövispilällä.. Jotkin siinä kurkotin, se kermakippo lensi lattialle, ja vispilä pyöri.
        Se kerma tuntuu olevan aika tiukassa siellä lattiassa. Ja ne koivuiset, koristellut kaapinovet, nekin oli kermassa. Ei sitä kermaa paljon sinne kippoon jäänytkään.
        En kovin paljon noitunut, eikai se paha, jos yksi perkele lipsahti, ,,,ihan huomaamatta.
        Juu, aurinko on pilvessä, kohta tieten alkaa satamaan.


      • New-age
        k-kotton kirjoitti:

        On Sinulla vähän tylsänlaista. Laittaisit edes korkkarit jalkaan, ja kiipeäisit tuolille tai piirongin päälle..
        Vähän jännitystä:).
        Jätä kuitenkin kokeilematta, minulle tulee huono omatunto, jos putoat.

        Mulla oli jännitystä tänään aamulla, kun vaihdoin keittiöön verhoja. Rypytkin silisivät, kun raudalla vetelin. Keittiön pöytä toimi ponnahduslautana. On mulla neljät parit korkkareita.
        Täytyy myöntää, ettei tällä viikolla ole mitään raflaavaa tapahtunut. Viime viikko oli eloisampi. Olkoon vaikka rauhoitusaika meneillään.
        Mutta eilisen eilisestä voin kertoa tämän.
        Tykkään 7 min munista. Noo-o. Kiuhuivät. Kyllä. Laitoin kolmoselle ja lähdin touhuamaan jotain muuta. Palasin ja mietin, että mikäs merkkivalo tuolla.
        Tuli 67 min munat. H:tin kypsiä. Pakko maistaa. Ei sattunut hampaisiin.
        Ei jälkivaikutusta. Edelleen pidän 7 min munista enemmän.
        Onko syytä huolestua?


      • New-age kirjoitti:

        Mulla oli jännitystä tänään aamulla, kun vaihdoin keittiöön verhoja. Rypytkin silisivät, kun raudalla vetelin. Keittiön pöytä toimi ponnahduslautana. On mulla neljät parit korkkareita.
        Täytyy myöntää, ettei tällä viikolla ole mitään raflaavaa tapahtunut. Viime viikko oli eloisampi. Olkoon vaikka rauhoitusaika meneillään.
        Mutta eilisen eilisestä voin kertoa tämän.
        Tykkään 7 min munista. Noo-o. Kiuhuivät. Kyllä. Laitoin kolmoselle ja lähdin touhuamaan jotain muuta. Palasin ja mietin, että mikäs merkkivalo tuolla.
        Tuli 67 min munat. H:tin kypsiä. Pakko maistaa. Ei sattunut hampaisiin.
        Ei jälkivaikutusta. Edelleen pidän 7 min munista enemmän.
        Onko syytä huolestua?

        Pysyikö ne ehjinä, kananmunat siis?

        Minä en ottanut aikaa, kuinka kauan. Kerran alkoi kuulumaan kummallinen pauke ja rätinä. Luulin jollakin ympäritössä olevan juhlat ja ampuvan ilotulitusraketteja. Tiirailin harmaitten ikkunoitteni läpi, eikä näkynyt mitään raketteja. Kävin parvekkeellakin ja sitten se kuulosti niinkuin loppuvan. Taas sisälle tultuani se kuului. Sitten menin katsomaan, josko keittiön ikkunoista näkyisi.
        Kananmunathan siellä kuoriutuivat kuivassa kattilassa. Osa oli jo ihan mustia ja pohjassa kiinni, osa ruskeita.


      • New-age

        Pysyihän ne. Tosi jäsyjä ja kiinteitä. Kuoretkin lähti hyvin.
        Älkää sitten kokeilko näitä kotona...


      • New-age
        k-kotton kirjoitti:

        Minä parannan Sinun päivän, ja samalla huomisenkin.
        Olin juuri kuohuttamassa kermaa rahkaan semmosella sähkövispilällä.. Jotkin siinä kurkotin, se kermakippo lensi lattialle, ja vispilä pyöri.
        Se kerma tuntuu olevan aika tiukassa siellä lattiassa. Ja ne koivuiset, koristellut kaapinovet, nekin oli kermassa. Ei sitä kermaa paljon sinne kippoon jäänytkään.
        En kovin paljon noitunut, eikai se paha, jos yksi perkele lipsahti, ,,,ihan huomaamatta.
        Juu, aurinko on pilvessä, kohta tieten alkaa satamaan.

        Sulla on ilmeisesti käsivatkain myös. Jotain samantapaista tapahtui joskus -89, kun isäni osti mulle sähkövatkaimen. Hän kun ei ollut mikään köksä, liekkö omena sen paree. Parasta siinä vehkeessä, mikä tietenkin vielä toimii, kun isä sen osti, on pyöreä säätönappula nappula kyljessä. Toista kättä tarvitaan siihen. Ei mikään handy.
        Tosi makeen näköistä, kun kermat oli ympäri keittiötä eikä ollut kissaakaan.


    • RealistiN

      Ämpärillinen puolukoita ja iso kestokassillinen suppilovahveroita, luonto tarjoaa parastaan. Hyvän olon lisäksi metsästä saa myös ilmaista ruokaa ,jokaisena syksyisenäpäivänä jotakin.

    • lacucaracha

      Jaa-a, kaikenlaista. Sain hyviä neuvoja ja hyvät keskustelut kahden ystävän kanssa. Sain myös hyvät teeleivät, jotka leivoin ihan itse. Koin valtavan tungoksen Sokoksen tavaratalossa, jossa olin hakemassa mm. edullisia sukkahousuja ja käsineiitä. Paniikkihäiriön vallassa koin lisäksi suunnattoman helpotuksen, kun pääsin ulos. Kumpaakaan haluamistani tuotteista en saanut. Kotiin toin kassillisen hiuksenpesuaineita ja muuta kosmetiikkaa. Että näin. Ilot olivat pienet, mutta tyytyväisyys oli silti suuri illalla.

    • Vaikka mitä (hyvää eilinen tarjosi). Silmäkuvaajapoika selitti minulle selkokielellä, mitä hän on tekemässä. Silmälääkärini juttelee niitä näitä, mutta ei väännä rautalangasta - kuten minulle pitäisi vääntää.
      Sitten meille oli tullut uusi mieluinen vapaaehtoistyöntekijä. Oli aktiivinen olematta tekoreipas, oli avoin olematta lörppö, sitoutunut olematta tyrkky. Oikea ihminen oikeaan paikkaan...

    • pieni.hetki

      Laitan varuiksi jo tämän päivän hyvikset.
      Hoivasin muutaman tunnin lapsenlastani.
      Omaan kotiin päästyäni paistoin uunijuureksia. Joku himo tullut punajuureen, rouskutan raakanakin. Ripsautin melko kypsyneiden juuresten joukkoon marinoidut tofut. Nautinnollinen ateriani.
      Huomiseksi valmistan hokkaidokurpitsaa ja hmpff:n muistuttamana paahdan siemenet, kiitos siitä.
      Ilo oli pienen ihmisen kiitos-sanat, yllättävissä tilanteissa.

    • Takan räiskeesdä, niin ääiskeessä istu (puut petäjää) ja odottelen saunaa lämpimäksi.
      Ja uimaan jäiseen Puruveteen hrrr.
      Tämän päivän iloja, tyttöjen (lastelastemme)lisäksi.

      • pieni.hetki

        Jahas, viimeksi olen Puruvedessä uinut muistaakseni vuonna 1965. Silloin oli kesä, ei hyisevää. Kirkasvetinen oli järvi silloin, ja kalaisa.


      • muik.kukkoo.pukkoo

        Puruveden muikut olivat tosi kuuluisia 60 -ja 70 luvuilla. Sen muistan lapsuudestani ja nuoruudesta. Oliko peräti neule vai neula muikkujakin - nykyisin ehkä kakkos laatua ottaen huomioon vesistöjen saastat ja rehevöitymisen...
        Oliko se muuten puruvesi, vai puulavesi kuitenkin?


      • pieni.hetki
        muik.kukkoo.pukkoo kirjoitti:

        Puruveden muikut olivat tosi kuuluisia 60 -ja 70 luvuilla. Sen muistan lapsuudestani ja nuoruudesta. Oliko peräti neule vai neula muikkujakin - nykyisin ehkä kakkos laatua ottaen huomioon vesistöjen saastat ja rehevöitymisen...
        Oliko se muuten puruvesi, vai puulavesi kuitenkin?

        Kyllä Puruveden muikkua vieläkin näkyy kaupoossa olevan. Neulamuikku on sellainen pieni, kuin parsinneula.
        Nyt en saa päähäni missä Puulavesi on. Ihan tuttu sana.


      • pirremiinapa
        muik.kukkoo.pukkoo kirjoitti:

        Puruveden muikut olivat tosi kuuluisia 60 -ja 70 luvuilla. Sen muistan lapsuudestani ja nuoruudesta. Oliko peräti neule vai neula muikkujakin - nykyisin ehkä kakkos laatua ottaen huomioon vesistöjen saastat ja rehevöitymisen...
        Oliko se muuten puruvesi, vai puulavesi kuitenkin?

        Puruvesi on puhdas, vielä ja sen kuntoa seurataan tosi tarkasti, nykyään.

        Muikkuja on neula eli niitä pikkurillin pituisia ja sitten ns.normaalin kokoisia ja suuriakin, ja ovat erittäin hyviä, ei mitään sivumakuja, vesistö ei ole mutapohjainen.

        Tervetuloa vaan kylään, tuossa on piitsiä jossa uidakin, ehkä nyt hieman viluista tuo vesi.


      • pirremiinapa
        pirremiinapa kirjoitti:

        Puruvesi on puhdas, vielä ja sen kuntoa seurataan tosi tarkasti, nykyään.

        Muikkuja on neula eli niitä pikkurillin pituisia ja sitten ns.normaalin kokoisia ja suuriakin, ja ovat erittäin hyviä, ei mitään sivumakuja, vesistö ei ole mutapohjainen.

        Tervetuloa vaan kylään, tuossa on piitsiä jossa uidakin, ehkä nyt hieman viluista tuo vesi.

        P.s. täällähän on ne lohiuistelutkin ja syysuistelut kerran vuodessa..saalismääriä en osaa luvata :)


      • pirremiinapa
        pieni.hetki kirjoitti:

        Jahas, viimeksi olen Puruvedessä uinut muistaakseni vuonna 1965. Silloin oli kesä, ei hyisevää. Kirkasvetinen oli järvi silloin, ja kalaisa.

        Voi ihme, sitten kiireellä uimaan, ainakin vettä piisaa ja rantoja, ja kesällä lämmintä vettä..


      • pieni.hetki
        pirremiinapa kirjoitti:

        Voi ihme, sitten kiireellä uimaan, ainakin vettä piisaa ja rantoja, ja kesällä lämmintä vettä..

        Kyllä varmaan vielä, jos elonpäiviä riittää, tulen sinne lapsuuteni seuduille. Täytyy kuljeksia ja muistella. Uidakin.
        Sinä onnekas, joka saat siellä asustaa.


    • hytinäx1

      Kävin ostamassa ensimäiset joululahjat pienemmille lapsenlapsille. 4 kirjaa ja pyjamas tuli mukaani. Olivat aivan heräteostos .

    • Huomisen-kunkkukin

      Minä en ole mikään eilisen teeren poika.
      Olen tämän päiväni boss.

      • New-age

        Keitäs olet pomottamaan päässyt? Millainen boss olet ja käytätkö Bossia?


      • Huomisen-kunkkukin

        Armannia vaan edelleen vaik en ole h poikakaan.
        Pomottelen itteeni jos ei muita kohtaamisia.


      • New-age

        No jokui kehui hyvää oloaan: Armaani yllä, Armaani alla.


    • Talous nousi nyt samoissa lukemissa kuin 9 kesäkuuta.

    • maissiiii

      Monta pientä unohtumatonta hetkeä pienen lapsenlapseni seurassa.
      Näen häntä hyvin harvoin näin livenä, nyt kaksiviikkoinen elätään yhdessä.
      En osaa tätä aikaa edes sanoin kuvata, niin paljon se merkitsee.

      • Onnellista jatkoa ne ajat ovat muistoissa minulla aika harava 15-4.


    • määyxin

      Sain vaihteeksi olla ihan oma itseni omassa seurassani. Aurinko paistoi kun lähdin, vettä alkoi sataa hiljalleen, kun saavuin metsään. En antanut periksi, vaan poimin parisen litraa puolukoita, kymmenisen litraa suppilovahveroita. Sitten vaeltelin ja napsuttelin vesoja pois sieltä täältä. Sitten lähdin kaupungin keskustaan ihmisten ilmoille. Päivä oli ilman eriyisiä velvollisuuksia.

      • Aurinko on paistanut aamusta iltaan jo toista päivää. Puutarhassa on ollut töitä monen laista.

        Sieniä lapsena poimin satoja kiloja, äiti opetti tuntemaan sienet näin omalla osalla auttaa vanhempia elämään köyhyydessä.


      • Eilen oli monta asiaa keskustassa. Laitoin kassini säilölokeroon. Tai yritin laittaa. Oli tullut uudet säännöt. Avain haettiin kassalta ja ilmoitettiin nimi, kaivoin henkkarin, ja puhelinnumero. Ihmettelin tätä käytäntöä. Kassa kertoi, että he ovat joutuneet uusimaan vuoden sisällä kolme kertaa lukitukset. Porukat jättävät tavarat säilölokeroon ja vievät avaimen mennessään. Mutta eivät haekaan tavaroitaan vuorokauden sisällä pois. Kaupan on pakko murtautua kaappiin ja viedä tavarat löytötavaratoimistoon.
        Ihme tyyppejä maan päällään kantaa.
        Palvelukotiin seuraavaksi ja siellä yhtä sun toista asiaa.
        Kun istuu bussissa muutaman kymmenen kilometriä ja
        tulee kotiin, on aika kuitti.
        Vielä postista hakemaan pakettia. kun tilaan netistä miesten isoja kokoja. Lähetys tulee Ruotsista ilman kuljetusmaksua.


    • tööttt

      Olen oppinut paljon maailmasta - ja itsest' myös- tsekkasin myös sen armottoman räävin syvää vajavuutta ilmentävän törkyaineiston, mitä nettiin ladattu ikuisiksi ajoiksi itsestäni - ajattelin että jossain vaiheessaa tuskaisuus hellittää ja yö edes hetken levon suo tinttaamalla unten maille. Kuten niin kävikin.
      Hyvää päivänjatkoa teille kaikille!

    • Eilen pidin taas välipäivää kaikesta huushollista paitsi ruuanlaitosta ja tiskaamisesta. Illalla kävimme tyttärellä ja saimme pienen miehen mukaa yökylään. Kaikki on pelkkää positiivista.

    • pieni.hetki

      Päivitän tämän päiväisen hyvän, taas.
      Olin metsälenkillä sienikorin kanssa. Kuljeksin kauniille, korkealle kalliolle. Aioin ottaa valokuvan järvelle avautuvasta ruskan värittämästä maisemasta. Huomasin ettei minulla olekaan kännykkään. Olin riisunut takkini ja kiepsauttanut sen vyötärölle. Vetoketjullinen tasku, jossa pidin puhelintani oli auki. Tunnin verran kuljeksin askeleitani edestakas. Tuumin, että josko lähden katsomaan jätinkö sen kuitenkin kotiin. Ovessani oli lappu, jossa tyttäreni ilmoitti, että kännykkäni oli löytynyt metsäpolulta. Hän hakee sen ja voin hakea kännykkäni tyttäreltäni. Eihän se kännykkä arvokas ollut, tiedot siellä vain.
      Kiitollinen olen löytäjälle, joka lähetti viestin tyttärelle kännykän löytämisestä, sattumalta.

    • reppuriika

      Sanon hieman ilkikurisesti. Oli niin vilkas tapahtumarikaspäivä touhuissa ja muulla somessa ettei jäänyt aikaa edes vilkaista tätä palstaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe