Onko kellään kokemuksia erinlaisista putkivuotoja
vahtivista vuotovahdeista. Olisin kiinnostunut kokemuksista.Hinnat ,asennus,käyttö?yms.
vuotovahti
10
3004
Vastaukset
- kysyä
Sednove Oy, tiedot saat googlesta.
Toimivia laitteita, suosittelen.- Suunnittelija
Itse olen käyttänyt talous- ja juomaveden suodatinta lähinnä raudanpoistoon. Laitteet olivat huomattavasti edullisempia kuin kilpailijoiden. Toimivat hyvin vielä 5 vuodenkin käytön jälkeen. Huolto on helppoa.
- Suunnittelija
Itse olen käyttänyt ko. yrityksen talous- ja juomavedensuodatinta jo n. 5 vuotta. Erinomaisia tuotteita. Olivat vielä 2 kertaa edullisempia kuin kilpailijoiden. Ovat todella nerokkaita keksintöjä.
- tevi
Kylmävesimittarin toimintaan perustuvia vuotovahteja löytyy markkinoilta. Normaalin mittarin käyntiinlähtö on on 5...10 l/h (120...240 l/vrk). Vahti tunnistaa vain tätä suuremmat vuodot. Pienemmät ja ne ilkeimmät jäävät havaitsematta.
- käyttäjä
Ei taida pitää väitteesi aivan paikkaansa. Vesimittarin vedenmittaaminen ja vuodon esille saaminen on kaksi eri asiaa, sillä vesimittari liikuu sittenkin.....paljon paljon vähemmästä kuin ilmoitettu käyntiinlähtö virtaus.
- oldgold
käyttäjä kirjoitti:
Ei taida pitää väitteesi aivan paikkaansa. Vesimittarin vedenmittaaminen ja vuodon esille saaminen on kaksi eri asiaa, sillä vesimittari liikuu sittenkin.....paljon paljon vähemmästä kuin ilmoitettu käyntiinlähtö virtaus.
Vesilaitosten käyttämän mittarityypin käyntiinlähtöherkkyys on tuo mainitsemani, yli 5 litraa tunnissa. Se pätee vain tuliterälle mittarille. Ajan myötä herkkyys heikkenee olosuhteista ja veden laadusta riippuen tasolle 15 ...20 l/s. Valitettavasti käytetty tekniikka ei riitä parempaan.
Asiaan saat vahvistuksen paikalliselta vesilaitokselta.
Syrjäytysmittarit, joita vesilaitokset harvemmin käyttävät, ovat herkempiä, käyntiinlähtöherkkyys on 1 l/h!.
Vuotoasioissa nämä "suuret" vuodot havaitaan vesilaskutuksessakin. 5 l/t tarkoittaa kuukausitasolla 3600 litraa!
Sen sijaan pienet vuodot, 1 ...20 litraa vuorokaudessa jäävät vesimittarilta huomaamatta. Pitkäaikaisena vahingot tässä tapauksessa saattavat muuttua merkittäviksi.
Vesimittariin herkkyyteen perustuva vahti on hyvä, mutta toiminnaltaan ja luotettavuudeltaan varsin karkea laite. Se hälyttää satavarmasti esimerkiksi pesukoneen letkun hajotessa. - ????
oldgold kirjoitti:
Vesilaitosten käyttämän mittarityypin käyntiinlähtöherkkyys on tuo mainitsemani, yli 5 litraa tunnissa. Se pätee vain tuliterälle mittarille. Ajan myötä herkkyys heikkenee olosuhteista ja veden laadusta riippuen tasolle 15 ...20 l/s. Valitettavasti käytetty tekniikka ei riitä parempaan.
Asiaan saat vahvistuksen paikalliselta vesilaitokselta.
Syrjäytysmittarit, joita vesilaitokset harvemmin käyttävät, ovat herkempiä, käyntiinlähtöherkkyys on 1 l/h!.
Vuotoasioissa nämä "suuret" vuodot havaitaan vesilaskutuksessakin. 5 l/t tarkoittaa kuukausitasolla 3600 litraa!
Sen sijaan pienet vuodot, 1 ...20 litraa vuorokaudessa jäävät vesimittarilta huomaamatta. Pitkäaikaisena vahingot tässä tapauksessa saattavat muuttua merkittäviksi.
Vesimittariin herkkyyteen perustuva vahti on hyvä, mutta toiminnaltaan ja luotettavuudeltaan varsin karkea laite. Se hälyttää satavarmasti esimerkiksi pesukoneen letkun hajotessa.Kävin katselemassa vuotovahti-sivuilta ja siellä oli erinäköisiä mittaustuloksia. Niiden mukaan väitteesi ei taidakkaan pitää paikkaansa. Yksikin rivitalo jossa oli ollut vuoto, näyttää mittaukaavion mukaan olleen minimaalinen esittämiisi väitteisiin nahden. ????
- oldgold
???? kirjoitti:
Kävin katselemassa vuotovahti-sivuilta ja siellä oli erinäköisiä mittaustuloksia. Niiden mukaan väitteesi ei taidakkaan pitää paikkaansa. Yksikin rivitalo jossa oli ollut vuoto, näyttää mittaukaavion mukaan olleen minimaalinen esittämiisi väitteisiin nahden. ????
Käväisn katsomassa "vuotovahti" sivua ja siellä olemassa linkkiä. Varsin mielenkiintoinen tuo "päättötyö". Siinä on havaittavissa jopa advertoliaalisia piirteitä. Tuotteen ylivertaisuudesta ja ainutlaatuisuudesta on olemassa toisenlaisiakin näkemyksiä.
Sielä on tarkasteltu erittäin pienen vuodon havainnointia. Pieni analyysi asiasta:
1.Käytetyn vesimittarin siipipyörä ja sen mukana koko koneisto lähtee pyörimään vasta, kun virtausta enemmän kuin 5 litraa tunnissa. Tämän voi tarkistaa itse, vesimittarivalmistajilta tai maahantuojilta. Tuolloin liike on hyvin vähäistä. Ajan mittaan kitkat vielä huonontavat tuota ominaisuutta. Liikkeen havaitsee mittarin tähtipyörästä.
2. Vesijohtoverkostossa on eri syistä erilaisia painevaihteluita, joiden johdosta vesi on pienessä edestakaisessa liikkeessä. Tämä voi olla jatkuvaa tai ajoittaista. Liikettä on siinä määrin, että tähtipyörässä havaitaan pientä liikettä.
Päättötyössä on tehty virheellinen päätelmä jälkimmäisestä ilmiöstä.
Kuten aiemmin mainitsin, vuotovahti on erinomainen laite suojaamaan kiinteistöä yllätyksiltä. Sen ominaisuuksia ei kuitenkaan kannata liioitella.
Loggeritekniikka on sitävastoin vanhaa. Markkoinoilla on useita laitteita jo 90 1990 luvulta lähtien.
- putkiheppu
metrotherm falcon vuotovahti noin 50 euroa
ite asennettavissa- www-sivuilta
www.vuotovahti.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351