Kun palstan lukijat ovat

eiolisipitäny

jo yli 60 v niin tekee mieli kysyä minkä verran mennyttä elämää tulee arvioitua tai itse kritisoida , löytyykö ehkä nuoruudesta semmoista mikä painaa omaatuntoa tai muuten toivoo että ei olisi tarvinnut jotain asiaa tehdä. Itsellä ainakin painaa nuoruudessa tehtyjä sekoiluja mitkä silloin rikkoivat avioliiton, antoi vaan huoletta mennä ja nyt sitä kadutaan.

20

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä ole tarvetta arvostella mennyttä maailmaa.
      Ei ole muuten tarvetta arvostella kuolemaansakaan.
      Koitahan kehitellä jotain omaa juttua.
      Sellaista ajassa liikkuvaa.
      Tässä ajassa.

H.

• henrjii

ei paina menneet. Tulvaisuus vähän askarrutta, kun olen töissä, vaikka
      saisin jo eläkettä, kun jos jäisin eläkkeelle joutuisivat palkkaamaan kaksi uutta tilalle,
      eikä siitä sittenkään tulisi mitään, niin vähän arveluttaa tulevaisuus

• SinullaOnOikeus

Jos olet virallisessa eläkeiässä, voisit ilmoittautua eläkeläiseksi, ja alkaa sitten uudelleen käymään töissä. Saisit sekä työeläkkeen, jonka olet itse maksanut ja ansainnut sekä lisäksi palkan työstä jota teet myös edelleen

• KannanSeuraamukset

Miksi katuisin?

Katson elämässä eteenpäin ja elän tätä päivää. Teen parhaani ja osallistun monenlaisiin kuvioihin, myös erilaisiin vapaaehtoistöihin, jos on aikaa ja halua.
      En koe tehneeni koskaan mitään pahaa kenellekään, en ainakaa tarkoituksella.

En oikeastaan myöskään koe tehneeni vääriä valintoja, vaikka joskus voi tuntua siltä. Totean, että elämä kuljettaa ja ehkä tapahtumille on oma syynsä. En ole maailman keskipiste, vaan useimpiin tapahtumiin liittyy myös toisiin liittyviä syitä ja seurauksia.

En oikeastaan ymmärrä, miksi pitäisi käyttää aikaa elettyyn elämään liittyvien virheiden tekemisen ja teoreettisten vaihtoehtojen yms. seuraamusten ja vaihtoehtojen pohdiskelemiseen. Kun tapahtumat ovat ajankohtaisia, mietin, mitä haluan, mikä olisi toisille parhaaksi ym. Sitten toimin ja kun asia on loppuun käsitelty, jatkan matkaani eteenpäin.

Aina voi tietenkin ottaa opikseen, jotta ei tekisi samoja virheitä uudelleen.

Jos on tehnyt jotain väärin toista tai toisia ihmisiä kohtaan, pitää pyytää anteeksi ja yrittää hyvittää tai korjata asiaa. Ellei toinen suostu antamaan anteeksi, vaan haluaa jäädä kantamaan kaunaa, voi miettiä, olisiko ehkä parempi jatkaa omaa matkaa toiseen suuntaan ja jättää kaunainen omaan "rauhaansa".

• "KannanSeuraamukset"

Miksi selittelet turhuuksia?
        Oikeastaan itsestään-selvyyksiä, taviksia.

H.

• katsokaa.minua
        hunksz kirjoitti:

"KannanSeuraamukset"

Miksi selittelet turhuuksia?
        Oikeastaan itsestään-selvyyksiä, taviksia.

H.

Räkyttävä paskarakki juoksee taas kaikkien perässä tyrkyttäen itseään esille.

• katsokaa.minua kirjoitti:

"katsokaa.minua"

Mutta minä en kuitenkaan kirjoita ensin?

H.

• OsanottoniPaskaräksyl

Et todellakaan kirjoita mitään asiaa tänne, vaan räksytät kai likimain jokaisen kirjoitusten perässä. Todellinen imbesilli paskaröksyttäjä. Sekarotuinen hännänheiluttaja, joka haluaisi olla joku itseään suurempi ja fiksumpi.

• KuvottaaOksettaa
        hunksz kirjoitti:

"katsokaa.minua"

H.

Hunksz on erikoistunut häiriköintiin ja nauttii huomiosta, jonka laadulla ei näytä olevan väliä.

• KuvottaaOksettaa kirjoitti:

Hunksz on erikoistunut häiriköintiin ja nauttii huomiosta, jonka laadulla ei näytä olevan väliä.

H.

• katsokaa.minua kirjoitti:

No mutta hyvänen aika.
        Kuka sinulle sellaisen osan elämässä on valinnut, ellet sinä itse?

Aika rohkeaa ja rehellistä tietysti nimitellä itseään noin, mutta miksi halveksit itseäsi.

• kaikki-oikein

Minä tein testin, joka oli facessa ja yllätyin:

9 - Syyskuu : Haukka (olen itse)

Sinä olet oman tarinasi sankari! Vaikka oletkin jo kohdannut useita haasteita, olet aina ottanut ne urheasti vastaan. Sinulta ei jää mikään huomaamatta, mutta et mielelläsi kehuskele omilla saavutuksillasi. Tämä sekoitus sankarillisuutta ja nöyryyttä kerää sinulle ihailua niin töissä kuin kotonakin. Ihmiset luottavat sinuun, eivätkä todellakaan turhaan.

Aika osuvasti sanottu minusta.

Tämä oli miehestäni, joka osui "naulankantaan"

Tämä lintu laittaa asiat kuntoon! Sinulla on aina vastaus kaikkeen. Rakastat auttamista, ja löydät ratkaisun ongelmaan kuin ongelmaan pikaisesti. Rakastat oikeassa olemista, ja yleensä oletkin. Kaikki tulevat luoksesi pyytämään sinulta apua sitä tarvitessaan, tai pelkkiä hyviä neuvoja kaivatessaan. Sinä tiedät myös monta hyvää reseptiä!

Yleensä en harrasta noita luonneanalyysejä, jotka ovat samaaluokkaa, kuin horoskoopit, siis täyttä humpuukkia, mutta nyt sorruin ja pitää paikkansa, ainakin meidän kohdalla.

Ai niin, aloitukseen piti vastata.
      "minkä verran mennyttä elämää tulee arvioitua tai itse kritisoida"

Minun mennyt ja tulevakin elämä lienee sellainen, että siinä ei ole paljon katumusta, vaikka jokunen moka on tullut matkalla, mutta hyvin pieniä murheita. Aviomieskin on pysynyt samana, vaikka hänestä oli sanonta, että;" Rakastat oikeassa olemista, ja yleensä oletkin." mutta eihän se pitänyt ihan paikkaansa, koska sain hänet "kiikkiin", koska kysyessäni häneltä jotain, niin hän muka tiesi kaiken? Vaan eipä tiennytkään. Sitten vain naureskeli, että jos tietämätön häneltä kyselee, niin hän kyllä tietää, mutta se on sitten eriasia, tietääkö hän oikein, koska kysyjäkään ei tiedä vastausta.??DD

• raakile.ihmisenä

Kyllähän niitä asioita menneisyydestä putkahtaa silloin tällöin mieleen. Itse olen antanut nuo menneisyyden "virheet" itselleni anteeksi ajattelemalla, että olen tehnyt ratkaisuni sen hetkisten tietotaitojen puitteissa. Ja jos ko. tilanne olisi nyt niin toimisin toisin. Näen, että se on sitä kasvamista ja oppimista, itsensä kehittymistä ja kehittämistä. Näin se menee minun kohdallani.

• vakaaelämä

en päivääkään kadu.tein töitä 15 jo.kouluti 3 eriammattiin.23 v olin jo yrittäjä.nyt olen eläkkeellä ja teen töitä ku haluan.ja huom.olin.ain töis.sillon ei kadu.elin ja annoin muitten elää.suomi vaan menee takapakkia.mut minä en.äänestäkää nuoret oikein.vakaa elämä.miettikää.

• Positiivisesti

Hyvin tyydyttävästi huonosti, kaikkea mahtuu lempimistä juopottelua nousukiitoa, nyt elän enkä ajattele hyvää kuolemaa omia hautajaisija.
      Koska elän vanhaksi voin suunnitella tulevaisuutta kenties avioidun nuoren naisen kanssa niin mikäpä tässä.

• Odottelen mökillä saunan lämpiämistä.
      Nuoriso jäi keskustaan kylpevät siellä.
      Paljonkin tekisi toisin jos olisi "tämä järki". Mitä sellaista katumaan mille ei mitään voi.
      Jos elämäni olisi ollut helpompaa niin en olisi samanlainen ihminen kun nyt olen.
      Osaan arvostaan ihan tavallista rauhallista, huolista vapaata elämää, en kaipaa mitään kummempia virikkeitä.

• Paljon on sattunut ja taoahtunut - olen joutunut tekemään paljon raskaita päätöksiä - joskus mietin mistä aikanaan sain voimaa tehdä muutoksia elämässäni.
      Jälkeenpäin: tein sen hetkisen parhaani - turha jossitella! Elämä jatkuu edelleen ja loppua kohden on sairauttani lukuunottamatta vain parantunut!
      Armahtakaa itseänne, hyvät palstalaiset!

• Maailmanmurjoma

Kaikkivaltias Jumala armahtaa. Ja suuresta armolahjasta, jonka olet saanut voit rukouksella kiittää .Silloin näet, että kaikesta huolimatta on paljon hyvää josta voit olla kiitollinen.

• Mennyt on mennyttä, eikä se palaa. Päätökset tehdään aina kulloisenkin tilanteen ja oman käsityskyvyn mukaan.
      Yleensä asioiden ymmärrys kasvaa vuosien myötä, tilanteetkin näemme eri tavoin, ikäänkuin kokonaisvaltaisemmin.
      Menneestä voi vain ottaa opiskeen, ei raahata sitä mukanaan.
      Jokainen päivä on mahdollisuus tulla paremmaksi ihmiseksi.

• tyhmää-pohdintaa-

Tyhmä alotus,
      elämä on elämää,
      jokainen elää sen varmasti sen hetkisten tapahtumien ja tarpeitten mukaan,
      varmasti mahdollisimman hyvin,
      arvioiden mikä on oikein ja hyväksi ja tulevaisuudelle parhaaksi,
      useimmat umpi-rakastuneena,
      huumaantuneina elämän ihanuudesta,
      suunitelmia täynnä,
      on etrittäin tyhmää muistelle mennyttä ja harmitella yhtikäs mitään,
      jokainen eläisi elämänsä varmasti samanlailla,
      nyt on nyt,
      mennyt on mennyttä,
      eikä siellä voi olla mitään mitä hauaisi muuttaa,
      koska ei varmasti voisi muuttaa yhtään mitään,
      alottjalle:
      etkö tiedä,
      mennyttä EI voi muuttaa,
      turha on mitään harmitella,
      sillä kaikki on luojan tarkotusta
      mitä ikinä elämässä onkaan tapahtunu,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      107
      3711
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      317
      1960
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      247
      1747
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      104
      1657
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      442
      1599
    6. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1540
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      432
      1456
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1220
    9. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      43
      1127
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      374
      1076
    Aihe