Homeen haju vai joku muu

Kskfjdoaof

Hei!
Eteiseen on vuotanut patteri josta aiheutui kosteusvaurio. Eteisessä haisee pahalta, mutta en tunnista homeen hajua. Voiko haju johtua jostain muusta kuin homeesta? Voiko kosteusvaurio haista vaikkei olisi vielä hometta ehtinyt tulla, vai onko selvä peli?

Lattia ja seinä on purettu, edelleen haisee.
Miten tuo haju ylipäätään lähtee pois kun se korjataan, vai jääkö se vaan uuden lattian ja seinän taakse kytemään?

Ja kyselen nyt vain etukäteen, asiantuntijat toki osaavat sitten minulle kertoa kun remontti edistyy, olen malttamaton kun tilanne stressaa.

6

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä_stressaa

      Ai se onkin malttamattomuus mikä pistää tänne aloituksia tekemään

      • Kskfjdoaof

        No tässä tilanteessa kyllä, koska asunnossa haisee ja pelkään että kaikki huonekaluni, vaatteeni ym. menevät pilalle jos kyseessä on home. :) Mietin että pitäisikö täältä muuttaa asap pois, vai hätäilenkö turhaan.


    • Vesivahinkoa_seurannut

      Onko tuo patterivuoto tapahtunut ihan juuri äskettäin vai paljastuiko tuossa joku pidemmällä aikavälillä olemassaollut vuoto? Jos kysymys on tuosta ensinmainitusta niin haju tuskin johtuu tuollaisesta tilapäisestä, heti huomatusta ja kuivatusta vuodosta. Pikemminkin kysymyksessä saattaa olla joku toinen vahinko jonka aiheuttamat ongelmat huomattiin vasta tämän patterivuoden yhteydessä.

      Kerro nyt Kskfjdoaof pikkuisen lisää, minkäikäinen talo on kyseessä, onko kerrostalo vai pientalo, kumpi oli kysymyksessä, juuri äskettäin tapahtunut ja heti huomattu vuoto vaiko pidemmällä aikavälillä tapahtunut,... Ilman näitä on aika vaikea neuvoa enempää.

      • Kskfjdoaof

        Asunto on 70-luvun kerrostaloasunto, ja onneksi vain vuokrakämppä minulle!
        Olen asunut vasta vähän aikaa tässä, kun huomasin hajun ja sitten vuoto huomattiin. On se varmaan jo jonkun aikaa vuotanut kun haju on aika karmea, tarkemmin en osaa sanoa. Jossakin sanottiin että tottakai se haisee kun kaikki on kastunut joten ei kai se varsinaisesti homeen haju sitten ole? Vaikka onhan näissä sitä hometta varmasti jossain rakenteissa..


      • Kskfjdoaof
        Kskfjdoaof kirjoitti:

        Asunto on 70-luvun kerrostaloasunto, ja onneksi vain vuokrakämppä minulle!
        Olen asunut vasta vähän aikaa tässä, kun huomasin hajun ja sitten vuoto huomattiin. On se varmaan jo jonkun aikaa vuotanut kun haju on aika karmea, tarkemmin en osaa sanoa. Jossakin sanottiin että tottakai se haisee kun kaikki on kastunut joten ei kai se varsinaisesti homeen haju sitten ole? Vaikka onhan näissä sitä hometta varmasti jossain rakenteissa..

        Siis rivitalo, eikä kerrostalo


      • betonihaisee
        Kskfjdoaof kirjoitti:

        Siis rivitalo, eikä kerrostalo

        No sädesieni esimerkiksi muhii mieluiten huokoisessa betonirakenteessa. Pelkkä kuivatus ei riitä, pitää purkaa betonia riittävän etäältä vaurion ympäriltä ja valaa uutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      62
      1214
    2. Suhun ihastuminen oli liikaa mulle ...

      Se meni jo sairauden ja sekavuuden puolelle. Oisin tehnyt melkein mitä vain, että saisin sut ja se ei ole tervettä. Vars
      Ikävä
      34
      1020
    3. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      63
      1010
    4. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      26
      1007
    5. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      69
      955
    6. Onko kaivattunne puhelias

      Vai hiljainen hissukka.
      Ikävä
      46
      941
    7. Jiille kysymys

      Oletko kuitenkin mennyt eteenpäin ja sinulla joku uusi nainen kuvioissa? 🥹
      Ikävä
      73
      892
    8. Suomussalmen mustalaiset

      Uutena suomussalmelaisena mietin, että millasta porukkaa ovat?
      Suomussalmi
      17
      870
    9. Oletko mielestäsi kaivattusi

      ihannetyyppi ulkoisesti?
      Ikävä
      56
      852
    10. Minkälaiset hiukset

      kaivatullasi on? Miehellä Kenties ananas, puolikalju jne jne Naisella kenties vaaleat kiharat jne jne
      Ikävä
      27
      836
    Aihe