Hei!
Eteiseen on vuotanut patteri josta aiheutui kosteusvaurio. Eteisessä haisee pahalta, mutta en tunnista homeen hajua. Voiko haju johtua jostain muusta kuin homeesta? Voiko kosteusvaurio haista vaikkei olisi vielä hometta ehtinyt tulla, vai onko selvä peli?
Lattia ja seinä on purettu, edelleen haisee.
Miten tuo haju ylipäätään lähtee pois kun se korjataan, vai jääkö se vaan uuden lattian ja seinän taakse kytemään?
Ja kyselen nyt vain etukäteen, asiantuntijat toki osaavat sitten minulle kertoa kun remontti edistyy, olen malttamaton kun tilanne stressaa.
Homeen haju vai joku muu
6
278
Vastaukset
- kyllä_stressaa
Ai se onkin malttamattomuus mikä pistää tänne aloituksia tekemään
- Kskfjdoaof
No tässä tilanteessa kyllä, koska asunnossa haisee ja pelkään että kaikki huonekaluni, vaatteeni ym. menevät pilalle jos kyseessä on home. :) Mietin että pitäisikö täältä muuttaa asap pois, vai hätäilenkö turhaan.
- Vesivahinkoa_seurannut
Onko tuo patterivuoto tapahtunut ihan juuri äskettäin vai paljastuiko tuossa joku pidemmällä aikavälillä olemassaollut vuoto? Jos kysymys on tuosta ensinmainitusta niin haju tuskin johtuu tuollaisesta tilapäisestä, heti huomatusta ja kuivatusta vuodosta. Pikemminkin kysymyksessä saattaa olla joku toinen vahinko jonka aiheuttamat ongelmat huomattiin vasta tämän patterivuoden yhteydessä.
Kerro nyt Kskfjdoaof pikkuisen lisää, minkäikäinen talo on kyseessä, onko kerrostalo vai pientalo, kumpi oli kysymyksessä, juuri äskettäin tapahtunut ja heti huomattu vuoto vaiko pidemmällä aikavälillä tapahtunut,... Ilman näitä on aika vaikea neuvoa enempää.- Kskfjdoaof
Asunto on 70-luvun kerrostaloasunto, ja onneksi vain vuokrakämppä minulle!
Olen asunut vasta vähän aikaa tässä, kun huomasin hajun ja sitten vuoto huomattiin. On se varmaan jo jonkun aikaa vuotanut kun haju on aika karmea, tarkemmin en osaa sanoa. Jossakin sanottiin että tottakai se haisee kun kaikki on kastunut joten ei kai se varsinaisesti homeen haju sitten ole? Vaikka onhan näissä sitä hometta varmasti jossain rakenteissa.. - Kskfjdoaof
Kskfjdoaof kirjoitti:
Asunto on 70-luvun kerrostaloasunto, ja onneksi vain vuokrakämppä minulle!
Olen asunut vasta vähän aikaa tässä, kun huomasin hajun ja sitten vuoto huomattiin. On se varmaan jo jonkun aikaa vuotanut kun haju on aika karmea, tarkemmin en osaa sanoa. Jossakin sanottiin että tottakai se haisee kun kaikki on kastunut joten ei kai se varsinaisesti homeen haju sitten ole? Vaikka onhan näissä sitä hometta varmasti jossain rakenteissa..Siis rivitalo, eikä kerrostalo
- betonihaisee
Kskfjdoaof kirjoitti:
Siis rivitalo, eikä kerrostalo
No sädesieni esimerkiksi muhii mieluiten huokoisessa betonirakenteessa. Pelkkä kuivatus ei riitä, pitää purkaa betonia riittävän etäältä vaurion ympäriltä ja valaa uutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566329
- 501776
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48941Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13919Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384898Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865