Venäjän alkeiden oppikirja?

AsiakaspalvelijaA

Hei!

Osaisiko joku vinkata hyvää, maalaisjärjellä helposti tajuttavissa olevaa oppikirjaa Venäjän kielen alkeista? Aakkoset, ääntäminen suurinpiirtein ja muutama pieni tervehdys on hallussa, mutta siinä se sitten onkin.

Työpaikallani käy nykyään paljon venäläisiä yhteistyökumppaneita, jotka puhuvat toki englantia, mutta hyvän asiakaspalvelun hengessä olisi hienoa, jos pystyisin heidän kanssaan puhumaan pientä small-talkia venäjäksi.

Mitään filosofiaa tässä ei ole tarkoituksena puhella ja bisnes-venäjä tulee sitten joskus, jos on tullakseen. Nyt tähän hätään riittäisi ihan yksinkertaiset alkeet.

10

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa hankkia sanakirja, jossa merkattu sanojen paino ja suku vähintään siinä tapauksessa, jos sanan suvussa voisi olla epäselvyyksiä.
      Paikat missä voi oppia: kansalaisopisto ja iltalukio. Noista eka yleensä 1 krt/vk, toka 2 krt/vk.

    • Anonyymi

      Ponjatno 1 ja cafe Piter 1

      • Anonyymi

        Hyvä venäjänkielen kurssi Kresty Pietarissa. Kurssiin sisältyy täysihoito ja kielen oppiminen on varmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä venäjänkielen kurssi Kresty Pietarissa. Kurssiin sisältyy täysihoito ja kielen oppiminen on varmaa.

        Krestyn vankila on suljettu jo useita vuosia sitten. Koska olit siellä viimeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Krestyn vankila on suljettu jo useita vuosia sitten. Koska olit siellä viimeksi?

        EIkö siellä yhä pidetä tutkintavankeja? Mutta ei taida kieltä ehtiä oppia siinä ajassa muuta kun ne välttämättömät: "En tiedä," "Olen syytön," "Kaaduin portaissa." jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EIkö siellä yhä pidetä tutkintavankeja? Mutta ei taida kieltä ehtiä oppia siinä ajassa muuta kun ne välttämättömät: "En tiedä," "Olen syytön," "Kaaduin portaissa." jne...

        Vanha Kresty on suljettu ja viitisen vuotta sitten ja tilalle rakennettiin 4000 vangin laitos jossa on myös tutkintavankeja. Uusi vankila ei sijaitse Pietarin keskustassa Nevan varrella (Suomen aseman vieressä) kuten vanha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EIkö siellä yhä pidetä tutkintavankeja? Mutta ei taida kieltä ehtiä oppia siinä ajassa muuta kun ne välttämättömät: "En tiedä," "Olen syytön," "Kaaduin portaissa." jne...

        Tutkintavankeus saattaa kestää Venäjällä jopa neljä vuotta. Kyllä sinä aikana oppii laajemmankin sanailun.


    • Anonyymi

      Saljut on myös oppikirja venäjän kieleen. Kuitenkin kannattaa ostaa myös äänite. Kirjastoissa on myös noita kursseja lainattavissa.

      • Anonyymi

        Voishan se olla helpompaa niin, kun Spalernajaakaan ei ole ja eipä sinne tahtoisikaan.


    • Anonyymi

      Auttaa myös yhdessä asuminen henkilön kanssa, joka osaa Venäjää. Puoliso tulee samalla kaupan päälle.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe