Onko niitä?
Fiesta 1.1 89-91 tyyppiviat
5
1358
Vastaukset
- MOK
- Kori ei ehkä ole aivan valtavan kestävä ruostumista vastaan
- Takaikkuna (ja muistaakseni tuulilasikin) on kiinnitetty vanhanaikaisesti kumilistalla (ei ole ns. liimalasi). Vanhemmuuten kun tiivisteet kuivuvat ja kovettuvat, rupeaa vuotamaan vettä sisälle ja peräkonttiin (ja taas ruostuu).
- Kaasutinmoottorit saattavat olla syöppöjä ja vaativat 98 E bensan (kannattaa selvittää). Lieneekö noissa 1,1-koneissa ollut venttiilivarren kumitiivisteiden kanssa ongelmia kuten oli isommissa CVH-koneissa.
- Itselläni oli kerran tuollainen CVH-koneella varustettu vm -89 Fiesta. Se oli kamalan meluinen, syöppö ja hyvä ajaa.- jotain...
1.1 ilman kattia on kestävä kone. Työntötankoinen, joten ainoastaan venttiilin välykset säätää joskus.
Kaikki noitten moottorit puskee öljyjä joka saumasta mutta steel-epoksilla voi ulkopuolelta saumata. Nopea homma. 1.1 pihi, 1,4 on kohtuu syöppö. Venttiilivarrenkumit (ei muuta, mutta syö hieman enemmän öljyä), akku kannattaa pistää heti vaihtoon. Laturi kestää yleensä noin 300tkm ja startti samoin.
Hyviä ajaa maantielläkin.
Tosiaan noi ikkunan kiinnitykset tulikin. Ruoste ei musta ongelma ollenkaan. Perusviat on sitten tietty niitä kuluvia eli kytkin, jarrut palat, hihnat, pakoputki, - MOK
jotain... kirjoitti:
1.1 ilman kattia on kestävä kone. Työntötankoinen, joten ainoastaan venttiilin välykset säätää joskus.
Kaikki noitten moottorit puskee öljyjä joka saumasta mutta steel-epoksilla voi ulkopuolelta saumata. Nopea homma. 1.1 pihi, 1,4 on kohtuu syöppö. Venttiilivarrenkumit (ei muuta, mutta syö hieman enemmän öljyä), akku kannattaa pistää heti vaihtoon. Laturi kestää yleensä noin 300tkm ja startti samoin.
Hyviä ajaa maantielläkin.
Tosiaan noi ikkunan kiinnitykset tulikin. Ruoste ei musta ongelma ollenkaan. Perusviat on sitten tietty niitä kuluvia eli kytkin, jarrut palat, hihnat, pakoputki,... Fiestahan on kaikenkaikkiaan yksinkertainen kohtuullisen hyvin tehty kulkuneuvo. Kuluu tietysti käytössä ja ikäähän noilla alkaa olla n. 15 v, joten kori kannattaa tuon ikäisestä tutkia tarkkaan (olipa nyt sitten kysymyksessä Fiesta tai joku muu).
Jos tuollaisen ostaa, niin vaihdelaatikkoon kannattaa muuten vaihtaa öljyt. Laatikossahan ei ole pohjaproppua, joten öljyt joutuu imemään pumpulla pois täyttöaukon kautta. Ja sitten synteettiset Mobil 1 SHC:t tilalle (voi sinne tietenkin laittaa halvempaakin öljyä). - Hep
MOK kirjoitti:
... Fiestahan on kaikenkaikkiaan yksinkertainen kohtuullisen hyvin tehty kulkuneuvo. Kuluu tietysti käytössä ja ikäähän noilla alkaa olla n. 15 v, joten kori kannattaa tuon ikäisestä tutkia tarkkaan (olipa nyt sitten kysymyksessä Fiesta tai joku muu).
Jos tuollaisen ostaa, niin vaihdelaatikkoon kannattaa muuten vaihtaa öljyt. Laatikossahan ei ole pohjaproppua, joten öljyt joutuu imemään pumpulla pois täyttöaukon kautta. Ja sitten synteettiset Mobil 1 SHC:t tilalle (voi sinne tietenkin laittaa halvempaakin öljyä).Kiitokset vastenneille
- diplinssi
Jos ikkunan tiivisteet vuotavat, niin sikaflexiä pumpulla tiivisteen ja korin väliin tai tiivisteen ja lasin väliin. Sikaflex on mustaa ja samanlaisessa tuubissa kuin kaakelien nurkkiin levitettävä silikoni. Silikoni ei käy, ruostuttaa.
Laita heti, jos tulee vähänkin vettä sisälle. Jos vettä pääsee tiivisteen alle, alkaa pian ruostua. Helppo homma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?
Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.1373090- 1051611
- 1841537
- 1011511
- 621360
Hienoa SDP 24,8%
Kyllä eilisessä hallituksen kyselytunnilla näkyi miten tyhjää puhetta pääministerin sijaisella Purralla oli. Hän ei vast2201340- 481247
- 501111
- 118954
- 67896