Koti/Verkkokoulu

Apua_tarvitseva_nuori

Eli joo, oon 8-luokalla tällä hetkellä. Mulle on alkanut riittämään tää koulu. Joka päivä, kun meen sinne alkaa heti ahdistamaan. Opettajat, oppilaat, luokat, tehtävien tarkistus ja ryhmätyöt aiheuttavat eniten minulle ahdistusta. Myöskin käytävällä kävely ei ole ikinä mukavaa, kun ovat aina täynnä ihmisiä. Kaiken lisäksi minulla on masennus ja PTSD. Koulun käynti ei vain enään suju joten päätin kysyä äitiltäni, että saisinko käydä kotikoulua tai verkkokoulua. Äiti sanoi, että minusta tulisi syrjäytynyt jos en kävisi peruskoulua. Olen itse introvertti, mutta tapailen oikeastaan aika paljon kavereita koulun jälkeen. Olin riidellyt tästä äitini kanssa ja oli haukkunut minua tyhmäksi ja sairaaksi! Oli myös sanonut, että minun pitäisi katsoa peiliin. Äiti kyllä myöhemmin tuli pyytämään anteeksi kun olin lukittautunu huoneeseeni itkien. Sanoipa vain, että varaa psykologille ajan ja minun pitäisi kestää koulua nämä viimeiset vuodet ja lukio/amis. Kaiken lisäksi oli sanonut, että "Kaikki alkaa tulla paremmaksi." vaikka toisinpäin minulla on. En enään vain kestä. Joka päivä itkettää kun pitäisi mennä kouluun ja minulle ei vain ole hyvät oltavat siellä. Psykologi on myös aivan kamala eikä auta asiassa yhtään sen enempää. Päätin myös etten vain enään mene kouluun, vaikka pakotettaisiin. Onko teillä ajatuksia tilanteesta? Mitä minun pitäisi tehdä? Kouluun kyllä en enään suostu menemään.

9

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedänsen

      Lopeta se itsesi kanssa tuskailu. elä pilaa elämäsi parhaita vuosia kusettamalla itseäsi. hommaa vaikka harrastus ja lopeta tuo paskan puhuminen. et ole niin heikko kuin kuvittelet. sulla ei oo syytä olla tuossa jamassa. sulla on vaan tekosyitä olla ahdistunut ja apea. elämällä on sinulle annettavaa.

    • Kyllä sitä itseään helpomminkin kusettaa voisi. Jos itsenäisen "opiskelun" tielle menet niin uppoaa arvosanat alta aikayksikön, täysin riippumatta siitä, mitä itsellesi uskottelet. Kun vielä peruskoulussa olet niin kannattaa käydä kuraattorin/koulupsykologin juttusilla. Kenties saisit sieltä työkaluja ongelmiesi kanssa työskentelemiseen? En tiedä, mielenterveydestä puhuttaessa rajoittuu minun tietämykseni mutuun, mutta vaikeiden, koulussa tapahtuvien asioiden kanssa auttaa usein yksinkertaisesti niiden kestäminen. Ne ryhmätyöt jatkuu, ja pitkään . Joten kannattaa olla jokseenkin ryhmätyöskentelyn kanssa.

      Amista en valitsisi, et siellä mitään opetusta nykymenolla kuitenkaan saa. Lukioon jos menet, niin kannattaa ajoissa varautua siihen, että peruskoulusta tuttu huolenpito ja välittäminen katoaa kuin kaksi pierua Saharaan. Siellä olet yksin ongelmiesi kanssa, ellet yrittämällä yritä hankkia aikaa kuraattorilta/terveydenhoitajalta.

      • Komposiittinyrkki eli CMX-fani! Mr.Juha? Vai joku ihan uusi tuttavuus?


      • Eipä tosiaan kestänyt kauan...! Jep, Punainen Komentaja-biisistähän tuo nimi tulee.


      • En ole aiemmin käyttänyt profiilia täällä, enpä tiedä käytänkö tätäkään kovinkaan paljoa. Anonyymiuden takaa kun voi harrastaa vähän kynnyksettömämpää keskustelua...


    • Pysy siellä, kaikki on ilmaista.

    • Ehkä lastensuojelulaitoksen järjestämä koulu saa opintosi sujumaan paremmin, sitä kohti olet noilla valinnoilla menossa.

      Vaikka saisitkin käytyä peruskoulun kotikoulussa, niin ota huomioon, että koulunkäynti loppuu harvoin peruskouluun.

      Olet nyt tekemässä valintoja, joista riippuu todennäköisesti koko loppuelämäsi suunta, joten nyt kannattaa oikesti pysähtyä miettimään ja huolella. Ensimmäinen ja myös helpoin mietittävä asia on se, että voisitko SINÄ kenties muuttua jotenkin, jotta tilanne koulussa muuttuu paremmaksi. Vai oletko kenties sellainen ainutlaatuinen snowflake, jonka takia kaikkien muiden pitäisi muuttua?

      Elämä on täynnä sopeutumista. Sen opettelu kannattaa amoittaa nyt. Jos et pysty siihen itse, ota apu vastaan.

      Psykologi voi olla mielestäsi kauhea, mutta suurella todennäköisyydellä hän tietää, mistä puhuu. Todennäköisesti hänen kertomansa asiat eivät miellytä sinua ja se "kauheus" johtuu siitä. Ammattilaisen sanomaa kannattaisi kuitenkin kuunnella.

    • AnnaL33ssu

      Onko lastensuojelu sekaantunut koulunkäymiseesi? Tietääkseni suomessa ei ole koulupakkoa, ja jos vanhempasi pyytävät vapautusta niin sellaisen varmaan saat

      • Suomessa on oppivelvollisuus. Jokaisen suomalaisen tulisi saada peruskoulu käytyä (tavalla tai toisella).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7909
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4502
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2198
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1775
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1679
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe