Olen kuullut että h astrassa olisi sellaiset

aika.ärsyttävä.idea

vilkun viikset joita käytetään vaan ylhäällä tai alhaalla mutta ne ei jää sinne mutta kumminkin jää vilkuttamaan pitäneekö tämä paikkaansa? Mitä jos ohittaa jonkun auton tai vaikka poistuu liikenneympyrästä ja haluaisi vilkuttaa niinkuin monet yleensä vilkuttaa että käyttää vilkkua vaan sen verran esim. ylhäällä että vilkku vilautta kaksi kertaa niin miten sellainen onnistuu tuossa astrassa? Vaatiiko se joka ikinen kerta että pitää kääntää rattia että vilkku lähtee pois päältä? Olen tuollaista astraa suunnitellut mutta jos siinä tuollainen vilkkuviiksi on niin siihenpä se sitten töppää.

5

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HyvinToimii

      Juttusi on ufon keksimä. Vilkut toimivat normaalisti plus niissä on ns kaistanvaihtotoiminto - tarkoittaa sitä, että kun et laita vilkkua pohjaan asti vaan käytät hieman suunnassa tai toisessa vilkkua näytetään vai neljä kertaa.

      Jos laitat vilkun pohjaan, vilkkutoimii kunnes oikaiset ratin tai nostat viiksen takaisin alkuasentoon - vaikka heti ensimmäisen vilkun väläytyksen jälkeen jos niin haluat.

      Suosittelen koeajamaan auto - selvinnee siinä tilanteessa aika hyvin. Ei töppää ainakaan vilkun toimintaan.

    • Ensi alkuun kaistanvaihtovilkut tosiaan olivat vähän ärsyttävät:

      "Kele, en minä näin kauaa aikonut vilkuttaa!" ; )

      Vääntää vilkkuviikseä niinkuin ennen muinoin niin voi vilkutella lyhyemminkin.

    • oikeinoletkuulllut

      Vilkkuviiksi tuossa astrassa on koko auton ärsyttävin piirre. Mutta jos sen sietää, muuten auto on varsin mainio. Kaistanvaihtovilkku vilkuttaa kolme kertaa. Joskus kun palautat kiinteää vilkkua pois, viiksi saattaakin vahingossa kävästä vastakkaisella puolella ja sitten vilkutat tahattomasti toiseen suuntaan sen kolme kertaa. Toinen juttu on tihkupyyhkimen tunnistimen logiikka. Laitat tihkupyyhkimen päälle ja se pyyhkii vähän aikaa tihkutoiminnolla. Lähes poikkeuksetta se alkaa jonkin ajan kuluttua kasvattamaan itse nopeutta halusit tai et. Usein se kiihtyy ja lopulta pyyhkii nopeimmalla mahdollisella syklillä. Vaikka pysähdyt liikennevaloihin, se tihkupyyhin pyyhkii täysillä.. Eli ne molemmat viikset on todella on syvältä ja omituiset.

    • rfarm

      Koeajoin kaksi H-sukupolven Astraa ja tuo oli kyllä tosi ärsyttävä ja vaarallinenkin juttu. Vilkutat ja palautat viiksen takaisin, mutta vilkku jää useimmiten päälle. Rämppäät siinä sitten viikseä edes takaisin ja vilkku vaan vilkkuu, etkä edes tiedä kummalla puolella.

    • VEEKU

      Minulla oli vm. 2003 Opel Merivassa vastaava vika. Vaihdatin vilkunviiksen ja sen jälkeen
      toimi aivan normaalisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe