vilkun viikset joita käytetään vaan ylhäällä tai alhaalla mutta ne ei jää sinne mutta kumminkin jää vilkuttamaan pitäneekö tämä paikkaansa? Mitä jos ohittaa jonkun auton tai vaikka poistuu liikenneympyrästä ja haluaisi vilkuttaa niinkuin monet yleensä vilkuttaa että käyttää vilkkua vaan sen verran esim. ylhäällä että vilkku vilautta kaksi kertaa niin miten sellainen onnistuu tuossa astrassa? Vaatiiko se joka ikinen kerta että pitää kääntää rattia että vilkku lähtee pois päältä? Olen tuollaista astraa suunnitellut mutta jos siinä tuollainen vilkkuviiksi on niin siihenpä se sitten töppää.
Olen kuullut että h astrassa olisi sellaiset
5
244
Vastaukset
- HyvinToimii
Juttusi on ufon keksimä. Vilkut toimivat normaalisti plus niissä on ns kaistanvaihtotoiminto - tarkoittaa sitä, että kun et laita vilkkua pohjaan asti vaan käytät hieman suunnassa tai toisessa vilkkua näytetään vai neljä kertaa.
Jos laitat vilkun pohjaan, vilkkutoimii kunnes oikaiset ratin tai nostat viiksen takaisin alkuasentoon - vaikka heti ensimmäisen vilkun väläytyksen jälkeen jos niin haluat.
Suosittelen koeajamaan auto - selvinnee siinä tilanteessa aika hyvin. Ei töppää ainakaan vilkun toimintaan. Ensi alkuun kaistanvaihtovilkut tosiaan olivat vähän ärsyttävät:
"Kele, en minä näin kauaa aikonut vilkuttaa!" ; )
Vääntää vilkkuviikseä niinkuin ennen muinoin niin voi vilkutella lyhyemminkin.- oikeinoletkuulllut
Vilkkuviiksi tuossa astrassa on koko auton ärsyttävin piirre. Mutta jos sen sietää, muuten auto on varsin mainio. Kaistanvaihtovilkku vilkuttaa kolme kertaa. Joskus kun palautat kiinteää vilkkua pois, viiksi saattaakin vahingossa kävästä vastakkaisella puolella ja sitten vilkutat tahattomasti toiseen suuntaan sen kolme kertaa. Toinen juttu on tihkupyyhkimen tunnistimen logiikka. Laitat tihkupyyhkimen päälle ja se pyyhkii vähän aikaa tihkutoiminnolla. Lähes poikkeuksetta se alkaa jonkin ajan kuluttua kasvattamaan itse nopeutta halusit tai et. Usein se kiihtyy ja lopulta pyyhkii nopeimmalla mahdollisella syklillä. Vaikka pysähdyt liikennevaloihin, se tihkupyyhin pyyhkii täysillä.. Eli ne molemmat viikset on todella on syvältä ja omituiset.
- rfarm
Koeajoin kaksi H-sukupolven Astraa ja tuo oli kyllä tosi ärsyttävä ja vaarallinenkin juttu. Vilkutat ja palautat viiksen takaisin, mutta vilkku jää useimmiten päälle. Rämppäät siinä sitten viikseä edes takaisin ja vilkku vaan vilkkuu, etkä edes tiedä kummalla puolella.
- VEEKU
Minulla oli vm. 2003 Opel Merivassa vastaava vika. Vaihdatin vilkunviiksen ja sen jälkeen
toimi aivan normaalisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399