Löytyykö täältä kokemusta Saksanmatkasta "Bull"-rotuisten koirien kanssa? Ymmärsin, että alle 4-viikkoa kestävällä lomalla Bullien maahantuontikielto ei koske. Saksassa on lisäksi omia sääntöjä eri kaupungeissa ja lääneissä. Koskeeko nämä rajoitukset turisteja? Ja onko turistikoirilla myös kuonokoppapakko? Mahdotonta löytää vastausta netistä kun ei osaa tuota kieltä.
Tarkoitus olisi käydä Stuttgartissa kääntämässä matkailuautolla lomalla. Joutuuko ongelmiin koiran kanssa?
Bullterrierin kanssa Saksaan lomille
4
116
Vastaukset
- pakkokoppa
Turistikoirillakin on kuonokoppapakko ja säännöt rajoutukset koskevat myös turisteja. Joku matkailutoimisto tai evira tms varmaan tietää enempi maahantuontikiellosta että koskeeko se alle 4 viikkoa kestävällä lomalla
- Bullterrrieri
Loma käyty ja kokemusta rikkaampana. Sääntöviidakko selvitetty ja se oli aika selkeä. Itse maassa ei ollut turistina tarvetta kuonokopille, koska turisteja ei nuo maan rajoitukset koske. Pitää kuitenkin pystyä todistamaan, ettet asu maassa ja että se on sinun koirasi (passi, rokotukset ja siru koiralla). Monilla lääneillä ja kaupungeilla oli sitten omat säännöksensä. Joissain vaadittiin kuonokoppa ja tukevat pannat/hihnat, joissa oli omistajatiedot kirjattuna lisäksi turistinakin.
Käytäntö olikin sitten toinen. Ketään ei kiinnostanut säännöt ja bullin kanssa sai mennä ihan rauhassa ilman kuonokoppaakin. Päinvastoin ihailijoita oli paljon ja useat tulivat kyselemään koirasta ihan mielenkiinnosta. Rapsutuksia tuli enemmän kuin koskaan. Ja kukaan ei tunnistanut säännöksiä, joissa näitä rajoituksia olisi ollut.- Bullterrrieri
Lisäisin vielä, että tietenkin rikoin lakia. Olenhan koiraihminen ja siten lain yläpuolella. Kuonokoppaa en koiralleni laita, koska Hän ei ole koskaan tappanut ketään. Leikkisästi vaan nipistellyt naapurien lapsia.
- pakkomiellepäällä
Bullterrrieri kirjoitti:
Lisäisin vielä, että tietenkin rikoin lakia. Olenhan koiraihminen ja siten lain yläpuolella. Kuonokoppaa en koiralleni laita, koska Hän ei ole koskaan tappanut ketään. Leikkisästi vaan nipistellyt naapurien lapsia.
Et edelleenkään oo saanu itelles apuu, sairastrolli😌
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606684- 1003442
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262770- 212438
- 271963
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581842- 251680
- 321548
- 491502
- 111482