Nopeat syövät hitaat.
Tai.
Yksinkertaiset itsepäiset eivät pääse taivaaseen.
Tuli ajateltua.
Onko tällaista sanontaa
63
436
Vastaukset
- Taikuritässä
Pusipusipusi. Mumtsimumummm.
Palsta on tunnettu sanonnoistaan. Mieluummin leivon kun annan tilaa sanoille.
Mukavia palstalaisia, olen tykännyt aina.- Taikuritässä
Pusipusi. Mumtsimummum.
Tuossa on ture äsken leipastu omenapiiras.
Maistuis varmaan sullekin. Mulle maistui. - Nainenmaistuuaina
Wou.
"Tuossa on ture äsken leipastu omenapiiras."
Puhut kielillä jotka vie kielen mennessään.
Onko tuo viroa? - Taikuritässä
Ei ole eesti keelt. Mul on nyt piirukas valmis.
Ehkä mä otan yks must kohv se kaa.
Sellinen öhtu, ei ma lähe ja ja tule koht tagasi.
En ole eestlane. - vierahille
Taikuritässä kirjoitti:
Ei ole eesti keelt. Mul on nyt piirukas valmis.
Ehkä mä otan yks must kohv se kaa.
Sellinen öhtu, ei ma lähe ja ja tule koht tagasi.
En ole eestlane.Taitaapi olla hyvä maa tuo Eestimaa ?
Luin juuri tuollaisen uutisen: " Suurin osa Viroon saapuneista kiintiöpakolaisista on loikannut Saksaan.
Virolainen Postimees kirjoittaa, että Saksa ei myönnä turvapaikkaa Virosta Saksaan loikanneelle syyrialaisperheelle. Nelihenkinen perhe saapui Viroon viime huhtikuussa kiintiöpakolaisina, mutta perhe lähti jo kesällä muille maille
Syyskuun loppuun mennessä kokonaista 18 perhettä eli 85 henkilöä, jotka ovat tulleet Viroon kiintiöpakolaisina, ovat lähteneet Saksaan turvapaikanhakijoiksi.."
Eikös tämä tämmöinen jo kuulosta turvapaikka shoppailulta ? - Taikuritässä
Vaikuttaa oudolta. Pieni maa. Vähän vastaanotettuja perheitä. Jotenkin mä ymmärrän Saksalaistenkin kannan.
Satuitko katsomaan Veriveljet (mikä oli kauhean raaka), mutta siinä taustalla oli kansalaisuuden saaminen, mitä haetaan uudestaan ja uudestaan Saksassa.
Ajaako epävarma tilanne rikollisiin puuhiin? En osaa sanoa.
Muutoin Eesti on mukava maa, suomalaisille turisteille. Joskus olen leikitellyt ajatuksella asua vaikka Tartossa. Mutta entä, jos tulisi jokin t i l a n n e, miten pääsisi tänne. Kun veneitä keikutellaan aika ajoin. Taidat sitten eestikeelt sinäkin, oskat lugeda Postimeest. - vierahille
Taikuritässä kirjoitti:
Vaikuttaa oudolta. Pieni maa. Vähän vastaanotettuja perheitä. Jotenkin mä ymmärrän Saksalaistenkin kannan.
Satuitko katsomaan Veriveljet (mikä oli kauhean raaka), mutta siinä taustalla oli kansalaisuuden saaminen, mitä haetaan uudestaan ja uudestaan Saksassa.
Ajaako epävarma tilanne rikollisiin puuhiin? En osaa sanoa.
Muutoin Eesti on mukava maa, suomalaisille turisteille. Joskus olen leikitellyt ajatuksella asua vaikka Tartossa. Mutta entä, jos tulisi jokin t i l a n n e, miten pääsisi tänne. Kun veneitä keikutellaan aika ajoin. Taidat sitten eestikeelt sinäkin, oskat lugeda Postimeest."oskat lugeda Postimeest. "
No hieman on tullut sitäkin kieltä opeteltua, kuten suomeakin.
Mut, enemmän olen opetellut tätä tietokonetekniikkaa ja sen kieltä, jolla on helppoa kääntää kieliä, ja tuohan Eesti kääntyy aika hyvin Suomen kieleen. Jossain laatikossa on tosin Eestin kielen opetus -levy DVD:nä, mutta siitä on jo vuosia kun viimeksi olen sitä käyttänyt.
"Joskus olen leikitellyt ajatuksella asua vaikka Tartossa. "
Jaa :) Ite muuttaisin mieluummin Pärnun tai Saarenmaalle, ja ei kai tuo Tallinakaan olisi huono valinta ? Tukholmassa olen jo asunut niin kauan että sinne en huoli enää meneväni, ja Helsingin jätin jo 60-luvulla omaan rauhaan :)
"Satuitko katsomaan Veriveljet "
Ei ole tullut katsottua, mutta korjaan heti tilanteen, tuntuu tosi mielenkiintoiselta,
siis katsoin pienen pätkän siitä.. - Taikuritässä
Sarja antoi ajattelemisen aihetta. Maailma oli miesten maailma. Naiset statisteja. En pystynyt katsomaan, piti kääntää välillä katse pois.
Minusta olisi mukavaa, jos tv:stä tulisi virolaisia sarjoja. "Tuulten pieksemä maa" oli hyvä. Virolaista musiikkia olisi mukava kuulla jossain tv-ohjelmassa.
Pelkään, että kohta tulee pohjoismaalaisten sarjojen ähky, vaikka hyviä ovatkin.
Kyllä olen kuullut tuon´´nopeat syövät hitaat.´´ Kuin myös, että aikainen lintu madon nappaa.
Pojantyttäreni, kun värjäsi tukkansa punertavaksi, kertoi, että sai aina kuulla, että punatukkaiset eivät pääse taivaaseen.- kullankeltaiseksikin
Taivasta voi hämätä värjäämällä hiuksensa muuksi.
- Mikä_milloinkin
Kuka hitto haluaa taivaaseen???? Siellä on vain sitä yhtäsamaa tylsää harpunsoittoa. Kuka sitä paitsi haluaa valkoiset siivet selkäänsä ja istuminen pilven päällä jalat killuen ilmassa (minkähänlaiset jalkineet niillä on?) käy pitkäveteiseksi viimeistään ekan viidenkymmenen vuoden jälkeen.
Minulla on paikka varattuna alakerrasta. Siellä ovat jo Irwin ja Juice ja Jouko Turkka odottelemassa, myös Aki Kaurismäki on luvannut tulla. Saa meidän jengiin tulla muitakin.
- nopeasti_ny
"Yksinkertaiset itsepäiset eivät pääse taivaaseen."
Kerro kerro mistä yksinkertaisesti löydä tuon taivaan? - Vaihtuvamusta
.....Tarkoittaa varmaan napata ja rekata musta nimi siniseksi. Sitä on ollut ja on oleva eri palstoilla kautta vuosien, kuka mitäkin tarkoittaen, huumori, ilkeys, hauskuus, koiranleukana oleminen. Onhan se tietysti niinkin, että jos on vakiintunut musta eikä rekisteröi, siinä saattaa menettää ns. kotikenttäedun kun joku nappaa välistä. Mieluummin sitten nonstop mustana.
- uusija.aito
Vaihtuva nikki on hyvä
Saa olla rauhassa
Kukaan ei heitä paskaa päälle
Moni haluaa pysyvän nikin
Sillä saa huomioo
Sillä voi saada lirkkua
Se on jollekkin herkkua. - Taikuritässä
Kun seulaa heiluttaa, saaliiksi jää ilkeyttä.
Mielestäni nolo ihminen. Toivottavasti osaa hävetä, tuo varas. - arvoton-lainaus
Varkasta voi pyytää palauttamaan saaliinsa, että ei ole se varastamisen arvoista, taloudellisestikin arvoton riisto saati, että olisi muutakaan hyötyä.
- Taikuritässä
Mitens, valheella on lyhyet jäljet.
1) oliko varkaus järjen riemuvoitto, hahahah, podium kuin ralleissa tai formuloloissa?
2) varkaus korki aineetonta omaisuutta, ei täysin näkymätöntä
3) huonosti hoidettuna, tasottomana, ei palutusoikeutta
Fyifan arvoton-lainaus kirjoitti:
Varkasta voi pyytää palauttamaan saaliinsa, että ei ole se varastamisen arvoista, taloudellisestikin arvoton riisto saati, että olisi muutakaan hyötyä.
Kun kaksi kertaa varkaat kävivät kotitilallani, oikeasti juurikaan mitään varastamisen arvoista he eivät saaneet,mutta kyllä se vitutti, kun kakki olei vedelty ulos kaapeista mm. alusvaatteni. Kaikkea ihmeellistä oli viety, esim, traktorin ohjekirja, kukkopilli, vaasi ym. muuta älytöntä,,
Laitoin ikkunnaan lapun, että 2 kertaa on jo ryöstetty, ettei kannat enää ovia rikkoa.
Nyt on paikka saanut olla rauhassa.
Poliisikin kyllä kävi, muttei se mitään auttanut.
Kuitenkin on (Raamatussa?) sanonta "Autuaita ovat yksinkertaiset"jne...
Olisiko niin, että yksinkertainen ihminen ei ole paha tai ymmärrä maailman pahuutta - siksi tietämättömyydessään autuas?- Taikuritässä
Noinko yksinkertaiset johtopäätökset.
Joku tyhmä kuvittelee saavuttaneensa riemuvoiton.
Jonkun yllytyksestä.
Voisitteko aikuisten oikeasti osata ajatella, että päätin jotakin itse.
Alistuminen, edes sakinhivutuksessa ei onnistu.
Aloittajan & kumpp. Tyhmä röyhkeys = äly? Hahhah. Ja vakuudeksi Sanaa.
Fyifan. En ole uskovainen - siteerasin vain Raamattua. Kysehän oli sanonnasta! Mitäköhän" aikuisten oikeasti" - sanonnalla oikein tarkoitat? Selittäisitkö tämmöiselle fy fan -finskille?! Je ne comprand pas...
Taikuritässä kirjoitti:
Jonkun yllytyksestä.
Fyifan.Oletkos sinä siis nyt puskassa oleva se yksilesken, jota oli sakinhivutettu?
Taikuritässä kirjoitti:
Jonkun yllytyksestä.
Fyifan.On sanonta "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" mukaellen tähän sopivaksi: niin minä vastaan kuin puskista minulle huudellaan, och samma på svenska ;D
- Taikuritässä
Eiköhän metsä absorboi äänen. Voit testata. Siellä on liikaa pehmeitä pintoja.
Mutta, jos huutelet päin kallioita, kuulet oman äänesi, kaiun. Mitään v a s t a u s t a et saa. Saalistajille kaiku voisi olla apuväline eli voi paikallistaa riistan sijainnin.
Miten on, paikallistatko ihmisenä riistan sijainnin? Taikuritässä kirjoitti:
Eiköhän metsä absorboi äänen. Voit testata. Siellä on liikaa pehmeitä pintoja.
Mutta, jos huutelet päin kallioita, kuulet oman äänesi, kaiun. Mitään v a s t a u s t a et saa. Saalistajille kaiku voisi olla apuväline eli voi paikallistaa riistan sijainnin.
Miten on, paikallistatko ihmisenä riistan sijainnin?Kaikua siinä tarkoitettaneen. Minun kaikuni on tyhmään kommenttiin tyhmä vastaus. Metsän vastaus siis kaiku, minun saivartelu.
En metsästä, joten riista sijaitkoon ihan rauhassa missä miellyttää.
- rewqsa
Autuaita ovat puupäät sillä he pysyvät pinnalla.
- Taikuritässä
Ellei muutu uppotukiksi. Paljon nesteitä ja pitkä liotus, taatusti uppoo.
- maissiiii
Useinmiten olen tuon lauseen kuullut sen nopean suusta, joka on syönyt sen hitaan.
Hidas on sitten vain jäänyt nuolemaan näppejään.- Taikuritässä
Ruotsinlaivalla aikoinaan nopeat olivat niitä ahneimpia. Ihan kuin ruoka loppuisi. Siinä pikavauhtia mättivät lihat kaikissa muodoissa, kalat kaikissa muodoissa, kasvikset ja muut lisukkeet samalle lautaselle. Ns. Ilmaiset viinit päälle laseittain.
Kyllä ruoka maistui paremmalta hitaasti nauttien - varsinkin saaristolaispöytä. Nam. - valitsenmitäsyönvähän
Kyyyyyl vieläkin, joka päivä, kaikilta laivoilta löytyy ne muutama kymmenen biafralaista suomalaista, jotka eivät ole eläessään seisovaa saati kaatuvaa pöytää nähneet, puhumatikkaan pöytätavoista ees koulupulpetin vertaa. Oikeastikin se on vastenmielistä jos osuu näkökenttään.
Heitä ajaa alkukantainen luolan juuri vietti "ilmaiseksi" taikka "koko rahan edestä".
- tööttt
- taivaspaikka edelleen saavuttamatta- mit'äs siellä tekiskään
maailman myrskyiss' hapettomissa olosuhteissakaan
ees pyrstötähtenäkään
- toki ny joku aina voi ehdottaa että rakasta, kärsi ja unhoita
- siirtykää silti toiselle tähdelle.....- Taikuritässä
Eikös tällainenkin sanonta ole, että mikä ei , se vahvistaa.
- Taikuritässä
Korjaan: Mikä ei tapa, se vahvistaa.
- kylmätotuus
Taikuritässä kirjoitti:
Korjaan: Mikä ei tapa, se vahvistaa.
Ymmärrän tuon sanonnan tarkoittavan sitä, että kovatkin koettelemukset ja vastoinkäymiset lopulta vahvistavat ja kasvattavat meitä ihmisinä. Sen oivaltaa vasta sitten, kun on myllerryksestä selvinnyt.
- Ajattelinmyös
Kyllä sellainen sanonta on että "nopeat syövät hitaat". Mutta toisaalta hitaasti syöminen on nauttimista, nautinto, sitä eivät kaikki osaa. --- Voi olla että itsepäiset eivät pääse taivaaseen, mutta yksinkertaiset sinne pääsevät satavarmasti kunhan yksinkertaisuus on ominainen luonteenpiirre eikä tahallinen tapa.
- Ajattelinmyös
Kyllä sellainen sanonta on että "nopeat syövät hitaat". Mutta toisaalta hitaasti syöminen on nauttimista, nautinto, sitä eivät kaikki osaa. --- Voi olla että itsepäiset eivät pääse taivaaseen, mutta yksinkertaiset sinne pääsevät satavarmasti kunhan yksinkertaisuus on ominainen luonteenpiirre eikä tahallinen tapa.
- Toosatakkuilee
Sorry: "palvelinvirhe".
- Taikuritässä
Itsepäiset menevät vaikka läpi harmaan kiven, tuskin taivaalle katsovat ja muut jäävät ruikuttamaan rannoille.
- Taioparemmin
Eikö se mennyt näin: "tahto vie läpi harmaan kiven" ? Itsepäisyydellä ja tahdon voimalla ei ole paljoakaan yhteistä koska ne kumpuavat erilaisista periksi antamattomuuksista. Toinen jonkin sortin tyhmyydestä ja toinen palavasta henkisestä toimimisen tarpeesta jonkun aiheen hyväksi.
- Taikuritässä
Eikös se ole ihan sama, mikä, on lähde, kunhan hommat tulee hyvin ja sovitusti hoidettua. Toisaalta kerro minulle, mikä on palavaa henkistä toimintaa: palopäällikön, grillimestari, nakkikioskin toiminta. Eikö vaarana ole burn-out.
- Taioitsesi
Jos 'hengen palo' ei ole aikuiselle (?) ihmiselle tuttu käsite niin antaa olla.
- Taikuritässä
Makasiineilla oli aikoinaan ennen Musiikkitaloa sellaisia tulennielijöitä.
Tarkoitatko niitä?
Öhöm. - järjen_led_valo
Hengen palo ottaa hengen päälle kyllä. Ei ole kiva kulkea kitaheltat liekeissä.
- Taikuritässä
Nimimerkkisi on mainio. Entäs järjen kenno valot. Kun aurinkoa on ollut vähän, niin varsin vanhat "kennot" valaisevat heikosti, jos lainkaan.
Ottaa hengen päälle. Päältä voisi ottaa? Päälle voi laittaa. Ja hengen päällekään ei voine laittaa mitään, menee kuin tyhjän päälle ja ilmaan ei jää mitään roikkumaan, korkeintaan tyhjiössä.
Öhöm.
- kylmätotuus
Nopeat syövät hitaat on tuttu sanonta, mutta tuota toista sanontaa en ole koskaan kuullut.
Nopeasti toimimalla voi saada haluamansa, mutta jahkailijalta tilaisuus menee sivu suun.
Aina nopea toimintatapa ei ole hyväksi.
Esim. tänne kirjoitellessa on parempi hidastella edes senverran, että ehtii ajatella mitä kirjoittaa. - tuskanikki
"Ajattele mitä sanot ettet sano mitä ajattelet."
- kylmätotuus
Joissakin tilanteissa tuon sanonnan sisältämää ohjetta kannattaa noudattaa, mutta useimmiten on parempi sanoa suoraan, mitä ajattelee.
- Mikä_milloinkin
Vai että nopeat syövät hitaat.
Minä olen nopea ja kärsimätön. Toistaiseksi en ole kuitenkaan syönyt yhtään hidasta ihmistä.
Tästä huolimatta arvelen kuitenkin, että sanonnan alkuperä juontaa kannibalismista.- Taikuritässä
Hmmmm. Varaani on tavallaan hidas. Vaihtolämpöinen. Tykkää lihasta.
Hidas syö nopeitakin, koska sillä on konstit monet. - Aamu-uninen
Eiköhän em. ko. sanonta ole niitä elämässä menestymisen määreitä johon kuuluu myös sanonta "aikainen lintu madon nappaa".
- Oh-hoh
Aamu-uninen kirjoitti:
Eiköhän em. ko. sanonta ole niitä elämässä menestymisen määreitä johon kuuluu myös sanonta "aikainen lintu madon nappaa".
... joihin ...
- Taikuritässä
No mielestäni linnut napsivat mihin vuorokauden aikaan vaan matoja, sateen jälkeen tai jos olen käännellyt maata ja ne Isohoon jumaloimat kastikat möyrivät pinnalla. Eivät madot ole mikään klo viiden tee linnuille.
Ehkä ne, jotka jonottavat makuupusseissaan jotain konserttilippuja, leikkivät aikaisia matoja. - Sekoitalisää
Jooop, tunnen muitakin joille sanonnat ja aforismit eivät aukea ja niitäkin joille sarjakuvan vitsi jää epäselväksi. Ei näköjään taikominenkaan asiaa auta mutta älä välitä, kaikkea ei voi saada ... tai tajuta.
- Taikuritässä
Monet sananlaskut ovat vanhanaikaisia. Jos ne ovat teesejä, niin epäilyni ovat antiteesejä.
Sinulla on kapea käsitys... - Taikuritässä
Oh-hoh kirjoitti:
... joihin ...
Voisiko miettiä, että tässäkin on kyse ahneudesta, ämpäri-ilmiöstä, mikä on sisäänkirjoitettu joihinkin suomalaisiin.
- Otaläpytohimoiltapois
Joo-o, joillekin menestyminen tarkoittaa ahnehtimista. --- Sananlaskut saattavat olla vanhanaikaisia, niiden sanoma hyvin harvoin.
- Taikuritässä
Minusta taas, jos ei oikein itse mitään keksi, niin voi rauhassa käyttää ammuvainaan aikaisia sananlaskuja mielinmäärin. Etkö mieti noiden sananlaskujen epäjohdonmukaisuuksia. Minua kiehtoo. Joku vääräleuka on kenties keksinyt hevosmarkkinoilla sahdin vaikutuksen alaisena vaikkapa ukkojen kanssa höpisten ja ihmiset toistavat edelleen niitä "viisauksina" ajattelematta, miten naurettavia jotkut sanonnat ovat vuonna 2017.
Joten ne eivät kaikki ole viisauksia, mielestäni. - Ajattelunavaukseksi
"Viisauksia" ? Mikä helweette täällä on viisasta?
- järjen-led-valo
Viisautta olisi laittaa piste, ennen kuin väittelyn kynttilä sulaa näppäimistölle.
Viimeinen ottaa patterit fikkarista. - Taikuritässä
No-jaa.
Kävitte sitten ö-Öö:n kanssa vierailemassa 50 palstalla, vähän niinkuin haikailemassa. Klo 0:17 pitäisi laittaa valot pyörryksiin ja tutilullaa.
Mulla on iso fikkari tunkeutujien varalle. Ettei vara venettä kaada.
- toihoitt
Venäjän näkemys maahan muutossa ja seurauksista on oikea pohjoismaista.
- himsf
ajoittain douping- kohuja maassa kuin maassa
- urheilu silleen pyhä lehmä suomalaisuudessakin
- hintavia projekteja kuiteski
- nenu tulee nopeansorttisesti kipeeks JAvertatippuvaks jos kehottaa esm kiertämään kiven sksiessaan mieluummin kuin suksiä kivenläpi
- useinmiten joku ainanyrkki ojossa kysyy - mtä sää oikeenvittuilet....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1053674Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3171950Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2471747- 1031645
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4351592Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21520Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4321456Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat431220MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar431117Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun3641060