Uusimmassa Moottori-lehdessä on pikkuautojen vertailutesti, jonka voitti Citroen C3, Seat Ibiza tuli toiseksi.
Toyota Yaris ei menestynyt, vaikka oli mukana vertailussa.
Moottori-lehden pikkuautovertailu
61
2315
Vastaukset
- hghghfghgfh
Luotettavuus ja jälleemyyntiarvo puhuttelevat Suomessa kun nuoret eivät uutta osta kuten muualla ja värikikkailut ja erikoinen ulkonäkö vain hiukan kiusallinen huomion herättäjä rouvilla.
- ejswjögjewgökj
Ankea muotoilu ja tylsät värit tuskin ovat mikään ylpeyden aihe, vaikka ne Toyotasta löytyvätkin.
- väärin_vertailtu
Perusvirhe tehtiin siinä, että autoja vertailtiiin keskenään. Se ei ole Toyotan vahvuuksia.
Kukin auto olisi pitänyt koeajaa erikseen, ja muistaa mainita katsastustilastot ja jälleenmyyntiarvo. - Omaaluokkaansa
väärin_vertailtu kirjoitti:
Perusvirhe tehtiin siinä, että autoja vertailtiiin keskenään. Se ei ole Toyotan vahvuuksia.
Kukin auto olisi pitänyt koeajaa erikseen, ja muistaa mainita katsastustilastot ja jälleenmyyntiarvo.Aivan . Toyota pitää muistaa mitata ns. Toyotakertoimella ja erityisesti jybridien kiihtyvyys ja kulutus mitataan aivan erityisellä japa ikäisten kehittämällä menetelmällä.
- tojotakoparasta
väärin_vertailtu kirjoitti:
Perusvirhe tehtiin siinä, että autoja vertailtiiin keskenään. Se ei ole Toyotan vahvuuksia.
Kukin auto olisi pitänyt koeajaa erikseen, ja muistaa mainita katsastustilastot ja jälleenmyyntiarvo.Katsastustilastot eivät kerro auton luotettavuudesta Suomessa yhtään mitään !
Niissä ei ole otettu huomioon millään lailla kullakin merkillä ajettuja vuosittaisia kilometrejä, joten ne eivät ole millään lailla luotettavuuden mittapuu. E-Mersun kilometrit ovat varmasti viisikertaiset verrattuna Corollaan. Myös jälleenmyyntiarvo on ihan suorassa suhteessa ajettuihin kilometreihin. Vähänajetut Yarikset kalliita käytettynä ja paljon ajetut Mersut varmasti tippuneet prosenteissa rajusti arvoaan jo kolmevuotiaina.
- EiNeVaanOsaa
Yaris on mahdottoman nopea ruostumaan, on siinä kurja kinneri saatu aikaan kun on tehty muutamat feceliftit.
- KyykmaniltaPaskamyrskyä
Idiootin spämmiä. 18 vuotias Toyota ei ole nykyautojen ja nykyiset Toyotatkin ruostuvat todella nopeasti tutkitusti, koska niissä ei ole minkäänlaista ruosteenestokäsittelyä tehtaan toimesta. Pohjois-karjala on maamme köyhintä aluetta ja siksi siellä on paljon ikivanhoja halpisautoja joita pidetään hengissä epätoivoisesti.
- Pohjoiskarjala-rules
KyykmaniltaPaskamyrskyä kirjoitti:
Idiootin spämmiä. 18 vuotias Toyota ei ole nykyautojen ja nykyiset Toyotatkin ruostuvat todella nopeasti tutkitusti, koska niissä ei ole minkäänlaista ruosteenestokäsittelyä tehtaan toimesta. Pohjois-karjala on maamme köyhintä aluetta ja siksi siellä on paljon ikivanhoja halpisautoja joita pidetään hengissä epätoivoisesti.
Pohjoiskarjalassa ei ole mitään epätoivoista, vaikka siellä eniten vanhoja Tojoja onkin. Pohjoiskarjalan erikoismiehet liittävät tottuneesti tervettä peltiä ruosteeseen, korjatessaan Toyotan perusvikaa eli ruostumista.
- Anonyymi
Pohjoiskarjala-rules kirjoitti:
Pohjoiskarjalassa ei ole mitään epätoivoista, vaikka siellä eniten vanhoja Tojoja onkin. Pohjoiskarjalan erikoismiehet liittävät tottuneesti tervettä peltiä ruosteeseen, korjatessaan Toyotan perusvikaa eli ruostumista.
Varis oli niin ruosteherkkä, että paikkauksia jouduttiin tekemään jo maahantuojan toimesta muutaman vuoden ikäisiin autoihin.
- Itsestäänselvää
Miksi Toyota sitten poistuu käytöstä keskimäärin 200tkm jaettuna? Tuossa keskakeskikeskakeskiarvossa on mukana niitä vanhan ajan "ikuisia" Carinoita joten on helppo päätellä että uudet Toyotat ja etenkin hintelä pikkuauto Yaris lopettaa maallisen vaelluksensa jo aiemmin.
Ei ole mikään ihme että sinkitty Citikka modernilla moottorilla pärjää tuolle.- ValtavatKilometrit
Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen. Vain taksiautoilla ajetaan enemmän.
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372 - TaksitTietää
ValtavatKilometrit kirjoitti:
Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen. Vain taksiautoilla ajetaan enemmän.
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372NO kas kun Toyota on lähes kokonaan kadonnut taksitolpilta. Lienee liian hyvä?
Jopa tuon testin voittaja Citroen ja sen sisarmerkki Peugeot ovat yleisempiä taksitolpalla. - 700tuhatta
Muistuu mieleen viimevuoden puolelta kun joku myi taksina ollutta C-5:sta jolla oli ajettu vaatimattomat 700000 ja rapiat. Kyllä ovat paskoja autoja nuo citikat.
- Citikkaonparas
Uudet Citikat ovatkin moderneja - toisin kuin Tojo.
- snsfnsf
ValtavatKilometrit kirjoitti:
Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen. Vain taksiautoilla ajetaan enemmän.
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372Mersuhan tuon voitti ihan selvästi ja toyota vasta neljäs, siinä oli Volvokin edella ja Volkkari.
- Anonyymi
Citikkaonparas kirjoitti:
Uudet Citikat ovatkin moderneja - toisin kuin Tojo.
Citikoiden ongelmat eivät yhtään lohduta, jos itsellä on ankea Yaris,
- Anonyymi
Citikkaonparas kirjoitti:
Uudet Citikat ovatkin moderneja - toisin kuin Tojo.
Uudesta Citikasta tulee luotettava, kun keulalle liimataan vessanpöntön kantta esittävä logo. Näin muuttuu Citikka Aygoksi (joka, BTW on luotettavuusvertailussa ollut paljon Naurista parempi) tai ProAceksi.
- Ällistys
Mitääh, ei voi olla totta. Että Toyota sijoittui huonosti vertailussa?
- Anonyymi
Ei toyotaa saisi vertailla oikeisiin autoihin.
- Kuka_ostaa
omalla rahallaan Citroenin, Skodan tai Seatin? Ei kukaan joka autoista jotain ymmärtää. Riskejä on yksinkertaisesti liikaa tavallisen ihmisen otettavaksi. Toyota taas on noihin verrattuna idioottivarma pidemmänkin omistuksen aikana ja mikä tärkeää, se on aina helppo myydä vaikka suoraan. Myös autokauppiaan kannalta helppo ottaa vaihdossa kun tietää ettei esim. Yaris kauaa vaihtoautona hallissa vanhene.
- C3first1
Ei idioottivarma, vaan idiootin valinta. Se vaan tohjouskovaisia kirpasee, kun oma merkki ei pärjää silloin kun tosiasioita, ei uskonasioita, mitataan. Yariksessa huono väännötön kone ja kehno ajoasento, muutenkin ankea, vaikka kyllä sitäkin on yritetty värileikeillä piristää. Kaveri osti sellaisen punapeilein varustellun (1.5) lähes 400 tkm ajetun C3:n jälkeen ja harmitteli heti kun veti pidemmän taipaleen maantiellä, uudet eurooppalaiset kun jäivät kokeilematta kiireen vuoksi.
- Thesame
C3first1 kirjoitti:
Ei idioottivarma, vaan idiootin valinta. Se vaan tohjouskovaisia kirpasee, kun oma merkki ei pärjää silloin kun tosiasioita, ei uskonasioita, mitataan. Yariksessa huono väännötön kone ja kehno ajoasento, muutenkin ankea, vaikka kyllä sitäkin on yritetty värileikeillä piristää. Kaveri osti sellaisen punapeilein varustellun (1.5) lähes 400 tkm ajetun C3:n jälkeen ja harmitteli heti kun veti pidemmän taipaleen maantiellä, uudet eurooppalaiset kun jäivät kokeilematta kiireen vuoksi.
Lisäksi kalleimmat huollot!
- miksi_ei_myy
C3first1 kirjoitti:
Ei idioottivarma, vaan idiootin valinta. Se vaan tohjouskovaisia kirpasee, kun oma merkki ei pärjää silloin kun tosiasioita, ei uskonasioita, mitataan. Yariksessa huono väännötön kone ja kehno ajoasento, muutenkin ankea, vaikka kyllä sitäkin on yritetty värileikeillä piristää. Kaveri osti sellaisen punapeilein varustellun (1.5) lähes 400 tkm ajetun C3:n jälkeen ja harmitteli heti kun veti pidemmän taipaleen maantiellä, uudet eurooppalaiset kun jäivät kokeilematta kiireen vuoksi.
Heh. Miksi sitten kansamme ei osta Citikkaa tai Pösöä eniten, vaan Toyotaa? Jos PSA-katiskat ovat niin hyviä kuin annatte ymmärtää, luulisi sen näkyvän myynnissä. Noita ostettiin viimeksi paljon 80-luvulla, sen jälkeen ei. Miksi Citikka tai Pösö tiputtavat arvonsa italialaisten kanssa nopeimmin? Onhan noissakin 3 vuoden takuu kuten perus-Toyotissa. Miksi eivät siis myy? Olisiko syynä vika-alttius ja jopa suunnittelumokat? Koreat kuoret eivät auta arjessa.
Jos Toyota olisi huono, se ei kelpaisi suomalaisille uutena,koska hinnat ovat kilpailijoidensa tasolla. Kansa osaa vertailla ja koeajaa, ja silti päätyvät Toyotaan. Miksiköhän... - Anonyymi
miksi_ei_myy kirjoitti:
Heh. Miksi sitten kansamme ei osta Citikkaa tai Pösöä eniten, vaan Toyotaa? Jos PSA-katiskat ovat niin hyviä kuin annatte ymmärtää, luulisi sen näkyvän myynnissä. Noita ostettiin viimeksi paljon 80-luvulla, sen jälkeen ei. Miksi Citikka tai Pösö tiputtavat arvonsa italialaisten kanssa nopeimmin? Onhan noissakin 3 vuoden takuu kuten perus-Toyotissa. Miksi eivät siis myy? Olisiko syynä vika-alttius ja jopa suunnittelumokat? Koreat kuoret eivät auta arjessa.
Jos Toyota olisi huono, se ei kelpaisi suomalaisille uutena,koska hinnat ovat kilpailijoidensa tasolla. Kansa osaa vertailla ja koeajaa, ja silti päätyvät Toyotaan. Miksiköhän...Keski-Euroopan sivistysmaissa Citikkaa ja Pösöä myydään paljon enemmän kuin Tojoa.
- Anonyymi
Onneksi fiksu tojopappa ostaa Aygon tai ProAcen, Molemmat Citikoita, joihin on vain liimattu vessanpöntön kantta esittävä logo keulaan ;-D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi fiksu tojopappa ostaa Aygon tai ProAcen, Molemmat Citikoita, joihin on vain liimattu vessanpöntön kantta esittävä logo keulaan ;-D
^eikä ole huono ostos tällainen. Tojon osaamista on nykyään brändäys.
Esim. dieseleitä (D4D) eivät osanneet tehdä, vaan joutuvat turvautumaan muiden apuun. Luotettavuustietojen (tietojen, ei legendojen) perusteella autonvalmistuskin kannattaisi kokonaan ulkoistaan, kuten on menestyksellä tehty em. mallien kohdalla.
- Vanha-Äijä
Kyll maar mää sano jot Toyota Yaris paras auto o.
Nää Moottori-lehden toimittajat ei tier autoist mittää.
Sitikat ja Seatit iha romuja ovat. - japäällevielämitali
Pohjois-Karjalan hyvätuloisin ammattimies on tojotan hitsaaja.
Jos saa kolmessa vuodessa mätänevän auton pidettyä hengissä 18- vuotiaaksi, niin on rahansa ansainnut. Peukut heille, sadoille ammattilaisille.- Anonyymi
Toyotan ruostuva pelti on lisäksi erityisen hankalasti ruostuvaa laatua teräksen epäpuhtauksien takia.
- EikestäTojo
Kobenn erityisruoostuva terästeräs työllistää pohjois-Karjalassa.
Vaikka tässä testattiin vain ominaisuuksia ja laatua, niin kestotesti olisi antanut samanlaisia tuloksia. Japaniialainen riisipaperiauto on tunnettu ruostumisestaan ja vanhan teknologian moottori vaatii enemmän huoltoa. - OlikotaasJumbo
Jäikö Tojo totutusta viimeiseksi vai oliko joku huonompi?
- OliJumbo-taas
Arvasit oikein, Toyota jäi taas viimeiseksi.
- VoiTojoa
Hämmästyttävän huonosti Toyotalta sujuu testit ja vertailut nykyään. Jopa hybridivertailussa oli jumbosijalla.
Ranskalaiset ovat tosiaan ruvenneet tsempppaamaan.- C3_on_parempi
Ranskalainen se Yariskin on. Kori tehdään Ranskassa ja kone Englannissa.
- sillä.perille
Puhukaa mitä puhutte mutta Yaris se on monen viimeinen auto.
- viime.metrit
Ei ole, kyllä se on Monosen Mersu.
- hghghfghgfh
Toisilla taas nuo yarikset menevät siinä hetkessä tuttavapiiriin käytettynä jos vähänkään vihjettä.Taas jotakin sitikkaa sa sitten kaupata kuukausikaupaal ja kaupat tulee vain sitten tappiolla myydessä.
- Tojo.sen.osaa
Auriksella sama karu kohtalo Auto Bildin farkkuvertailussa
Auris oli totutusti oikealla paikallaan, nyt jopa melkein podiumilla.
1. Octavia 525 pistettä
2. Astra 510 p.
3. i30 503 p.
4. Auris 453 p.- Nolostikävi
Ja hybridivertailu, kk osaa Toyota pääsi pronssille. Neljästä autosta kaksi Toyotaa, kolmas ja neljäs.
- Ainaviimeinen
Monesko Yarppa oli tuossa vertailussa ja monestako autosta? Jos ei ollut viimeinen niin se on melkein juhlan paikka tojofaneille, niin paljon on tullut jumbosijoja. Farkkuvertailu, hybridivertailu....
- Anonyymi
Tojo ei taida paljon vertailuja voittaa? Huonot sisätilat ja kova melutaso ei Europaassa passaa.
- Raisu_ei_starttaa
Odotetusti Tojo hävisi Citikalle.
Citikka on moderni ja miellyttävä tuote jossa on käyttäjien toiveet otettu huomioon - Tojo on tämän vastakohta. - On.nähty
Riisikippoja en enää osta, hirveitä ruostumaan erityisesti Suomen oloissa. Ranskalaiset ovat vielä kauttaaltaan ruosteettomia siinä vaiheessa kun riisarin helmat jo kukkii iloisesti...
On se vaan kumma kun Toyotat on aina myydyimpien joukossa vuodesta toiseen ! Ei niitä Ranskis paskoja kukaan osta vaikka voittasivat kaikki lehti testit!
- Hyundai_hybrid
Tuota et voi tietää. Muutama vuosi sitten Skodasta sanottiin samaa, mutta nykyään Skoda-kauppa käy hyvin.
Uuden Toyotan ostamisessa on riski että essonbaareissa elävä käsitys Toyotan ylivertaisuudesta osoittautuu vanhan muisteluksi ja ominaisuuksiinsa nähden ylihinnoiteltu Toyota on jälleenmyyntiarvoltaan pettymys. Ei kannata maksaa vanhanaikaisesta autosta ylihintaa. Tuota et voi tietää?????? Nykivä kaksoiskytkin aski ei ole mitään muuta kuin epämiellyttävä ja vanhanaikainen.
- RuostuvaHuojuva
Toyota ruostuu ja kohta se huomaavat sitkeimmätkin Toyota uskovaiset. Vain typerys valitsee kaikkein kehnoimman auton ominaisuuksiltaan sillä verukkeella että siinä voi olla vähemmän vikoja tai ehkä voi saada kohtuullisen hyvityksen, koska laatu on nykyään kuraa ja tuskin panttimaksukin kelpaa takaisin Toyotalle.
- Kroisos_Pennonen
Hyundai_hybrid kirjoitti:
Tuota et voi tietää. Muutama vuosi sitten Skodasta sanottiin samaa, mutta nykyään Skoda-kauppa käy hyvin.
Uuden Toyotan ostamisessa on riski että essonbaareissa elävä käsitys Toyotan ylivertaisuudesta osoittautuu vanhan muisteluksi ja ominaisuuksiinsa nähden ylihinnoiteltu Toyota on jälleenmyyntiarvoltaan pettymys. Ei kannata maksaa vanhanaikaisesta autosta ylihintaa.Sijoitustuotteissa on aina vastuunvapautuslause "mennyt historia ei ole tae tulevasta".
Sama koskee Toyotaa nykyään todella vahvasti. - eiAutoUskovainen
RuostuvaHuojuva kirjoitti:
Toyota ruostuu ja kohta se huomaavat sitkeimmätkin Toyota uskovaiset. Vain typerys valitsee kaikkein kehnoimman auton ominaisuuksiltaan sillä verukkeella että siinä voi olla vähemmän vikoja tai ehkä voi saada kohtuullisen hyvityksen, koska laatu on nykyään kuraa ja tuskin panttimaksukin kelpaa takaisin Toyotalle.
Toyotat eivät edelleenkään ruostu. Saahan sitä kirjoittaa satuja. Todellisuudessa Toyotat ovat yhä pitkäikäisempiä autoja. Ne ovat viattomuudestaan ja kestävyydestään tunnettuja. Niin on aina ollut ja on edelleen.
Ranskalaiset autot ovat nopeasta ruostumisestaan tunnettuja, eikä mikään ole vieläkään muuttunut. Parhaat ranskalaiset saa edelleen nakkarilta. - Hdi180
eiAutoUskovainen kirjoitti:
Toyotat eivät edelleenkään ruostu. Saahan sitä kirjoittaa satuja. Todellisuudessa Toyotat ovat yhä pitkäikäisempiä autoja. Ne ovat viattomuudestaan ja kestävyydestään tunnettuja. Niin on aina ollut ja on edelleen.
Ranskalaiset autot ovat nopeasta ruostumisestaan tunnettuja, eikä mikään ole vieläkään muuttunut. Parhaat ranskalaiset saa edelleen nakkarilta.Ranskalaiset olivat tunnettuja ruostumisestaan 1970-luvulla. Nyt puoli vuosisataa myöhemmin ne ovat yksiä parhaista kestämään ruostumatta. Vanha maine seuraa mukana vuosikymmeniä. Aivan kuten Toyotan maine kestävänä autona samoilta ajoilta. Nykytodellisuus ei ole vielä mainetta muuttanut.
- Missätulokset
Näittekö 39 auton ruostumissraportin Auto-Bildissä?
Monastihan väitetään että kun automerkki laittaa paljon mainoksia lehteen niin testiarvosanat paranee. Mutta täsaä ruostetestissä toyota on varmaan pyytänyt että hei, älkääpä julkaisko toyotan tuloksia niin mainoksia tulee.- Eikoskaan
Muissa ruostetilastoissa toyo ei kylläkään ole kaksisesti pärjännyt
- SairaanNopea
Toyota on nykyautoista se ruostuvin, lopettivat suojaukset jo vuosia sitten ja nyt alkaa hedelmät kypsyä oikeasti todella nopeasti.
- onkoniin
Muut valmistajat maksaa testaajat hiljaisiksi?
hybridistä ei saa meuhkata - tojotakoparasta
Tero tietää ettei mikään ole Toyotaa parempi, myös lehdet valehtelee ja varmasti ! Tero myös tietää että Volkkari ja Skoda maksaa testit. Teron tieto perustuu omaan kokemukseen ja on siis faktaa !
- Anonyymi
Tero on fanaatikko ja lahkolainen.
- Anonyymi
Tojohönön vastauksia kun lukee niin helppo ln uskoa että toyotakuski on tavallista useammin iäkäs, maalainen, kouluja käymätön, yksin asuva uppiniskainen äärikonaervatiivi joka äänestää perussuomalaisia.
- Anonyymi
Ainakin täytyy rakastaa melua ja ruostetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin täytyy rakastaa melua ja ruostetta.
Jonkinlainen masokismi taitaa myös liittyä asiaan. Elämän oltava kärsimystä jne.
- Anonyymi
Yariksesta puuttuu ruostesuojaus.
- Anonyymi
Ja äänieristeet. Ja ajettavuuskin.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367569Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361843Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251840- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
- 241717