Moottori-lehden pikkuautovertailu

Pierre_

Uusimmassa Moottori-lehdessä on pikkuautojen vertailutesti, jonka voitti Citroen C3, Seat Ibiza tuli toiseksi.
Toyota Yaris ei menestynyt, vaikka oli mukana vertailussa.

61

2315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hghghfghgfh

      Luotettavuus ja jälleemyyntiarvo puhuttelevat Suomessa kun nuoret eivät uutta osta kuten muualla ja värikikkailut ja erikoinen ulkonäkö vain hiukan kiusallinen huomion herättäjä rouvilla.

      • ejswjögjewgökj

        Ankea muotoilu ja tylsät värit tuskin ovat mikään ylpeyden aihe, vaikka ne Toyotasta löytyvätkin.


      • väärin_vertailtu

        Perusvirhe tehtiin siinä, että autoja vertailtiiin keskenään. Se ei ole Toyotan vahvuuksia.
        Kukin auto olisi pitänyt koeajaa erikseen, ja muistaa mainita katsastustilastot ja jälleenmyyntiarvo.


      • Omaaluokkaansa
        väärin_vertailtu kirjoitti:

        Perusvirhe tehtiin siinä, että autoja vertailtiiin keskenään. Se ei ole Toyotan vahvuuksia.
        Kukin auto olisi pitänyt koeajaa erikseen, ja muistaa mainita katsastustilastot ja jälleenmyyntiarvo.

        Aivan . Toyota pitää muistaa mitata ns. Toyotakertoimella ja erityisesti jybridien kiihtyvyys ja kulutus mitataan aivan erityisellä japa ikäisten kehittämällä menetelmällä.


      • tojotakoparasta
        väärin_vertailtu kirjoitti:

        Perusvirhe tehtiin siinä, että autoja vertailtiiin keskenään. Se ei ole Toyotan vahvuuksia.
        Kukin auto olisi pitänyt koeajaa erikseen, ja muistaa mainita katsastustilastot ja jälleenmyyntiarvo.

        Katsastustilastot eivät kerro auton luotettavuudesta Suomessa yhtään mitään !
        Niissä ei ole otettu huomioon millään lailla kullakin merkillä ajettuja vuosittaisia kilometrejä, joten ne eivät ole millään lailla luotettavuuden mittapuu. E-Mersun kilometrit ovat varmasti viisikertaiset verrattuna Corollaan. Myös jälleenmyyntiarvo on ihan suorassa suhteessa ajettuihin kilometreihin. Vähänajetut Yarikset kalliita käytettynä ja paljon ajetut Mersut varmasti tippuneet prosenteissa rajusti arvoaan jo kolmevuotiaina.


    • EiNeVaanOsaa

      Yaris on mahdottoman nopea ruostumaan, on siinä kurja kinneri saatu aikaan kun on tehty muutamat feceliftit.

      • KyykmaniltaPaskamyrskyä

        Idiootin spämmiä. 18 vuotias Toyota ei ole nykyautojen ja nykyiset Toyotatkin ruostuvat todella nopeasti tutkitusti, koska niissä ei ole minkäänlaista ruosteenestokäsittelyä tehtaan toimesta. Pohjois-karjala on maamme köyhintä aluetta ja siksi siellä on paljon ikivanhoja halpisautoja joita pidetään hengissä epätoivoisesti.


      • Pohjoiskarjala-rules
        KyykmaniltaPaskamyrskyä kirjoitti:

        Idiootin spämmiä. 18 vuotias Toyota ei ole nykyautojen ja nykyiset Toyotatkin ruostuvat todella nopeasti tutkitusti, koska niissä ei ole minkäänlaista ruosteenestokäsittelyä tehtaan toimesta. Pohjois-karjala on maamme köyhintä aluetta ja siksi siellä on paljon ikivanhoja halpisautoja joita pidetään hengissä epätoivoisesti.

        Pohjoiskarjalassa ei ole mitään epätoivoista, vaikka siellä eniten vanhoja Tojoja onkin. Pohjoiskarjalan erikoismiehet liittävät tottuneesti tervettä peltiä ruosteeseen, korjatessaan Toyotan perusvikaa eli ruostumista.


      • Anonyymi
        Pohjoiskarjala-rules kirjoitti:

        Pohjoiskarjalassa ei ole mitään epätoivoista, vaikka siellä eniten vanhoja Tojoja onkin. Pohjoiskarjalan erikoismiehet liittävät tottuneesti tervettä peltiä ruosteeseen, korjatessaan Toyotan perusvikaa eli ruostumista.

        Varis oli niin ruosteherkkä, että paikkauksia jouduttiin tekemään jo maahantuojan toimesta muutaman vuoden ikäisiin autoihin.


    • Itsestäänselvää

      Miksi Toyota sitten poistuu käytöstä keskimäärin 200tkm jaettuna? Tuossa keskakeskikeskakeskiarvossa on mukana niitä vanhan ajan "ikuisia" Carinoita joten on helppo päätellä että uudet Toyotat ja etenkin hintelä pikkuauto Yaris lopettaa maallisen vaelluksensa jo aiemmin.

      Ei ole mikään ihme että sinkitty Citikka modernilla moottorilla pärjää tuolle.

      • ValtavatKilometrit

      • TaksitTietää

      • 700tuhatta

        Muistuu mieleen viimevuoden puolelta kun joku myi taksina ollutta C-5:sta jolla oli ajettu vaatimattomat 700000 ja rapiat. Kyllä ovat paskoja autoja nuo citikat.


      • Citikkaonparas

        Uudet Citikat ovatkin moderneja - toisin kuin Tojo.


      • snsfnsf

      • Anonyymi
        Citikkaonparas kirjoitti:

        Uudet Citikat ovatkin moderneja - toisin kuin Tojo.

        Citikoiden ongelmat eivät yhtään lohduta, jos itsellä on ankea Yaris,


      • Anonyymi
        Citikkaonparas kirjoitti:

        Uudet Citikat ovatkin moderneja - toisin kuin Tojo.

        Uudesta Citikasta tulee luotettava, kun keulalle liimataan vessanpöntön kantta esittävä logo. Näin muuttuu Citikka Aygoksi (joka, BTW on luotettavuusvertailussa ollut paljon Naurista parempi) tai ProAceksi.


    • Ällistys

      Mitääh, ei voi olla totta. Että Toyota sijoittui huonosti vertailussa?

      • Anonyymi

        Ei toyotaa saisi vertailla oikeisiin autoihin.


    • Kuka_ostaa

      omalla rahallaan Citroenin, Skodan tai Seatin? Ei kukaan joka autoista jotain ymmärtää. Riskejä on yksinkertaisesti liikaa tavallisen ihmisen otettavaksi. Toyota taas on noihin verrattuna idioottivarma pidemmänkin omistuksen aikana ja mikä tärkeää, se on aina helppo myydä vaikka suoraan. Myös autokauppiaan kannalta helppo ottaa vaihdossa kun tietää ettei esim. Yaris kauaa vaihtoautona hallissa vanhene.

      • C3first1

        Ei idioottivarma, vaan idiootin valinta. Se vaan tohjouskovaisia kirpasee, kun oma merkki ei pärjää silloin kun tosiasioita, ei uskonasioita, mitataan. Yariksessa huono väännötön kone ja kehno ajoasento, muutenkin ankea, vaikka kyllä sitäkin on yritetty värileikeillä piristää. Kaveri osti sellaisen punapeilein varustellun (1.5) lähes 400 tkm ajetun C3:n jälkeen ja harmitteli heti kun veti pidemmän taipaleen maantiellä, uudet eurooppalaiset kun jäivät kokeilematta kiireen vuoksi.


      • Thesame
        C3first1 kirjoitti:

        Ei idioottivarma, vaan idiootin valinta. Se vaan tohjouskovaisia kirpasee, kun oma merkki ei pärjää silloin kun tosiasioita, ei uskonasioita, mitataan. Yariksessa huono väännötön kone ja kehno ajoasento, muutenkin ankea, vaikka kyllä sitäkin on yritetty värileikeillä piristää. Kaveri osti sellaisen punapeilein varustellun (1.5) lähes 400 tkm ajetun C3:n jälkeen ja harmitteli heti kun veti pidemmän taipaleen maantiellä, uudet eurooppalaiset kun jäivät kokeilematta kiireen vuoksi.

        Lisäksi kalleimmat huollot!


      • miksi_ei_myy
        C3first1 kirjoitti:

        Ei idioottivarma, vaan idiootin valinta. Se vaan tohjouskovaisia kirpasee, kun oma merkki ei pärjää silloin kun tosiasioita, ei uskonasioita, mitataan. Yariksessa huono väännötön kone ja kehno ajoasento, muutenkin ankea, vaikka kyllä sitäkin on yritetty värileikeillä piristää. Kaveri osti sellaisen punapeilein varustellun (1.5) lähes 400 tkm ajetun C3:n jälkeen ja harmitteli heti kun veti pidemmän taipaleen maantiellä, uudet eurooppalaiset kun jäivät kokeilematta kiireen vuoksi.

        Heh. Miksi sitten kansamme ei osta Citikkaa tai Pösöä eniten, vaan Toyotaa? Jos PSA-katiskat ovat niin hyviä kuin annatte ymmärtää, luulisi sen näkyvän myynnissä. Noita ostettiin viimeksi paljon 80-luvulla, sen jälkeen ei. Miksi Citikka tai Pösö tiputtavat arvonsa italialaisten kanssa nopeimmin? Onhan noissakin 3 vuoden takuu kuten perus-Toyotissa. Miksi eivät siis myy? Olisiko syynä vika-alttius ja jopa suunnittelumokat? Koreat kuoret eivät auta arjessa.

        Jos Toyota olisi huono, se ei kelpaisi suomalaisille uutena,koska hinnat ovat kilpailijoidensa tasolla. Kansa osaa vertailla ja koeajaa, ja silti päätyvät Toyotaan. Miksiköhän...


      • Anonyymi
        miksi_ei_myy kirjoitti:

        Heh. Miksi sitten kansamme ei osta Citikkaa tai Pösöä eniten, vaan Toyotaa? Jos PSA-katiskat ovat niin hyviä kuin annatte ymmärtää, luulisi sen näkyvän myynnissä. Noita ostettiin viimeksi paljon 80-luvulla, sen jälkeen ei. Miksi Citikka tai Pösö tiputtavat arvonsa italialaisten kanssa nopeimmin? Onhan noissakin 3 vuoden takuu kuten perus-Toyotissa. Miksi eivät siis myy? Olisiko syynä vika-alttius ja jopa suunnittelumokat? Koreat kuoret eivät auta arjessa.

        Jos Toyota olisi huono, se ei kelpaisi suomalaisille uutena,koska hinnat ovat kilpailijoidensa tasolla. Kansa osaa vertailla ja koeajaa, ja silti päätyvät Toyotaan. Miksiköhän...

        Keski-Euroopan sivistysmaissa Citikkaa ja Pösöä myydään paljon enemmän kuin Tojoa.


      • Anonyymi

        Onneksi fiksu tojopappa ostaa Aygon tai ProAcen, Molemmat Citikoita, joihin on vain liimattu vessanpöntön kantta esittävä logo keulaan ;-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi fiksu tojopappa ostaa Aygon tai ProAcen, Molemmat Citikoita, joihin on vain liimattu vessanpöntön kantta esittävä logo keulaan ;-D

        ^eikä ole huono ostos tällainen. Tojon osaamista on nykyään brändäys.

        Esim. dieseleitä (D4D) eivät osanneet tehdä, vaan joutuvat turvautumaan muiden apuun. Luotettavuustietojen (tietojen, ei legendojen) perusteella autonvalmistuskin kannattaisi kokonaan ulkoistaan, kuten on menestyksellä tehty em. mallien kohdalla.


    • Vanha-Äijä

      Kyll maar mää sano jot Toyota Yaris paras auto o.
      Nää Moottori-lehden toimittajat ei tier autoist mittää.
      Sitikat ja Seatit iha romuja ovat.

    • japäällevielämitali

      Pohjois-Karjalan hyvätuloisin ammattimies on tojotan hitsaaja.
      Jos saa kolmessa vuodessa mätänevän auton pidettyä hengissä 18- vuotiaaksi, niin on rahansa ansainnut. Peukut heille, sadoille ammattilaisille.

      • Anonyymi

        Toyotan ruostuva pelti on lisäksi erityisen hankalasti ruostuvaa laatua teräksen epäpuhtauksien takia.


    • EikestäTojo

      Kobenn erityisruoostuva terästeräs työllistää pohjois-Karjalassa.
      Vaikka tässä testattiin vain ominaisuuksia ja laatua, niin kestotesti olisi antanut samanlaisia tuloksia. Japaniialainen riisipaperiauto on tunnettu ruostumisestaan ja vanhan teknologian moottori vaatii enemmän huoltoa.

    • OlikotaasJumbo

      Jäikö Tojo totutusta viimeiseksi vai oliko joku huonompi?

      • OliJumbo-taas

        Arvasit oikein, Toyota jäi taas viimeiseksi.


    • VoiTojoa

      Hämmästyttävän huonosti Toyotalta sujuu testit ja vertailut nykyään. Jopa hybridivertailussa oli jumbosijalla.

      Ranskalaiset ovat tosiaan ruvenneet tsempppaamaan.

      • C3_on_parempi

        Ranskalainen se Yariskin on. Kori tehdään Ranskassa ja kone Englannissa.


    • sillä.perille

      Puhukaa mitä puhutte mutta Yaris se on monen viimeinen auto.

      • viime.metrit

        Ei ole, kyllä se on Monosen Mersu.


      • hghghfghgfh

        Toisilla taas nuo yarikset menevät siinä hetkessä tuttavapiiriin käytettynä jos vähänkään vihjettä.Taas jotakin sitikkaa sa sitten kaupata kuukausikaupaal ja kaupat tulee vain sitten tappiolla myydessä.


    • Tojo.sen.osaa

      Auriksella sama karu kohtalo Auto Bildin farkkuvertailussa
      Auris oli totutusti oikealla paikallaan, nyt jopa melkein podiumilla.
      1. Octavia 525 pistettä
      2. Astra 510 p.
      3. i30 503 p.
      4. Auris 453 p.

      • Nolostikävi

        Ja hybridivertailu, kk osaa Toyota pääsi pronssille. Neljästä autosta kaksi Toyotaa, kolmas ja neljäs.


    • Ainaviimeinen

      Monesko Yarppa oli tuossa vertailussa ja monestako autosta? Jos ei ollut viimeinen niin se on melkein juhlan paikka tojofaneille, niin paljon on tullut jumbosijoja. Farkkuvertailu, hybridivertailu....

      • Anonyymi

        Tojo ei taida paljon vertailuja voittaa? Huonot sisätilat ja kova melutaso ei Europaassa passaa.


    • Raisu_ei_starttaa

      Odotetusti Tojo hävisi Citikalle.
      Citikka on moderni ja miellyttävä tuote jossa on käyttäjien toiveet otettu huomioon - Tojo on tämän vastakohta.

    • On.nähty

      Riisikippoja en enää osta, hirveitä ruostumaan erityisesti Suomen oloissa. Ranskalaiset ovat vielä kauttaaltaan ruosteettomia siinä vaiheessa kun riisarin helmat jo kukkii iloisesti...

    • On se vaan kumma kun Toyotat on aina myydyimpien joukossa vuodesta toiseen ! Ei niitä Ranskis paskoja kukaan osta vaikka voittasivat kaikki lehti testit!

      • Hyundai_hybrid

        Tuota et voi tietää. Muutama vuosi sitten Skodasta sanottiin samaa, mutta nykyään Skoda-kauppa käy hyvin.
        Uuden Toyotan ostamisessa on riski että essonbaareissa elävä käsitys Toyotan ylivertaisuudesta osoittautuu vanhan muisteluksi ja ominaisuuksiinsa nähden ylihinnoiteltu Toyota on jälleenmyyntiarvoltaan pettymys. Ei kannata maksaa vanhanaikaisesta autosta ylihintaa.


      • Tuota et voi tietää?????? Nykivä kaksoiskytkin aski ei ole mitään muuta kuin epämiellyttävä ja vanhanaikainen.


      • RuostuvaHuojuva

        Toyota ruostuu ja kohta se huomaavat sitkeimmätkin Toyota uskovaiset. Vain typerys valitsee kaikkein kehnoimman auton ominaisuuksiltaan sillä verukkeella että siinä voi olla vähemmän vikoja tai ehkä voi saada kohtuullisen hyvityksen, koska laatu on nykyään kuraa ja tuskin panttimaksukin kelpaa takaisin Toyotalle.


      • Kroisos_Pennonen
        Hyundai_hybrid kirjoitti:

        Tuota et voi tietää. Muutama vuosi sitten Skodasta sanottiin samaa, mutta nykyään Skoda-kauppa käy hyvin.
        Uuden Toyotan ostamisessa on riski että essonbaareissa elävä käsitys Toyotan ylivertaisuudesta osoittautuu vanhan muisteluksi ja ominaisuuksiinsa nähden ylihinnoiteltu Toyota on jälleenmyyntiarvoltaan pettymys. Ei kannata maksaa vanhanaikaisesta autosta ylihintaa.

        Sijoitustuotteissa on aina vastuunvapautuslause "mennyt historia ei ole tae tulevasta".
        Sama koskee Toyotaa nykyään todella vahvasti.


      • eiAutoUskovainen
        RuostuvaHuojuva kirjoitti:

        Toyota ruostuu ja kohta se huomaavat sitkeimmätkin Toyota uskovaiset. Vain typerys valitsee kaikkein kehnoimman auton ominaisuuksiltaan sillä verukkeella että siinä voi olla vähemmän vikoja tai ehkä voi saada kohtuullisen hyvityksen, koska laatu on nykyään kuraa ja tuskin panttimaksukin kelpaa takaisin Toyotalle.

        Toyotat eivät edelleenkään ruostu. Saahan sitä kirjoittaa satuja. Todellisuudessa Toyotat ovat yhä pitkäikäisempiä autoja. Ne ovat viattomuudestaan ja kestävyydestään tunnettuja. Niin on aina ollut ja on edelleen.

        Ranskalaiset autot ovat nopeasta ruostumisestaan tunnettuja, eikä mikään ole vieläkään muuttunut. Parhaat ranskalaiset saa edelleen nakkarilta.


      • Hdi180
        eiAutoUskovainen kirjoitti:

        Toyotat eivät edelleenkään ruostu. Saahan sitä kirjoittaa satuja. Todellisuudessa Toyotat ovat yhä pitkäikäisempiä autoja. Ne ovat viattomuudestaan ja kestävyydestään tunnettuja. Niin on aina ollut ja on edelleen.

        Ranskalaiset autot ovat nopeasta ruostumisestaan tunnettuja, eikä mikään ole vieläkään muuttunut. Parhaat ranskalaiset saa edelleen nakkarilta.

        Ranskalaiset olivat tunnettuja ruostumisestaan 1970-luvulla. Nyt puoli vuosisataa myöhemmin ne ovat yksiä parhaista kestämään ruostumatta. Vanha maine seuraa mukana vuosikymmeniä. Aivan kuten Toyotan maine kestävänä autona samoilta ajoilta. Nykytodellisuus ei ole vielä mainetta muuttanut.


    • Missätulokset

      Näittekö 39 auton ruostumissraportin Auto-Bildissä?

      Monastihan väitetään että kun automerkki laittaa paljon mainoksia lehteen niin testiarvosanat paranee. Mutta täsaä ruostetestissä toyota on varmaan pyytänyt että hei, älkääpä julkaisko toyotan tuloksia niin mainoksia tulee.

      • Eikoskaan

        Muissa ruostetilastoissa toyo ei kylläkään ole kaksisesti pärjännyt


    • SairaanNopea

      Toyota on nykyautoista se ruostuvin, lopettivat suojaukset jo vuosia sitten ja nyt alkaa hedelmät kypsyä oikeasti todella nopeasti.

    • onkoniin

      Muut valmistajat maksaa testaajat hiljaisiksi?

      hybridistä ei saa meuhkata

    • tojotakoparasta

      Tero tietää ettei mikään ole Toyotaa parempi, myös lehdet valehtelee ja varmasti ! Tero myös tietää että Volkkari ja Skoda maksaa testit. Teron tieto perustuu omaan kokemukseen ja on siis faktaa !

      • Anonyymi

        Tero on fanaatikko ja lahkolainen.


    • Anonyymi

      Tojohönön vastauksia kun lukee niin helppo ln uskoa että toyotakuski on tavallista useammin iäkäs, maalainen, kouluja käymätön, yksin asuva uppiniskainen äärikonaervatiivi joka äänestää perussuomalaisia.

      • Anonyymi

        Ainakin täytyy rakastaa melua ja ruostetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin täytyy rakastaa melua ja ruostetta.

        Jonkinlainen masokismi taitaa myös liittyä asiaan. Elämän oltava kärsimystä jne.


    • Anonyymi

      Yariksesta puuttuu ruostesuojaus.

      • Anonyymi

        Ja äänieristeet. Ja ajettavuuskin.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7569
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1843
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1840
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1603
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1525
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      968
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      900
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      800
    9. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      749
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

      Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      717
    Aihe