Kiitoksia!

hmpff

Haluan ottaa paikan auringosta ja kiittää kaikkia kanssa- ja vastakirjoittajia. Olette ihania. Teidän takia olen käynyt täällä viimeiset vuodet, saanut kannustusta ja kritiikkiä, joutunut käyttämään aivojani, joutunut peilin eteen, syventymään kirjoihin, politiikkaan, musiikkiin, elettyyn elämään ja sen valintoihin.

Nekin vastoinkäymiset joita olen kohdannut, on mielestäni vain kasvattanut. Ei ilman niitä voi oikein elääkään? Niitäkin olen tarvinnut.

Kiitos. Vilpittömästi kiitos.

86

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jahas.
      Vaihtuuko siis nimmari?

      H.

      • hmpff

        Ei vaihdu, en ole poistumassa. Vastapainoksi kaikelle kritiikille vaan...

        Säkin olet kiva aina välillä kun et kopioi sun vastauksia koko päivän :))) Aina välillä yllätät järkevillä kommenteilla. Ja minusta hieno juttu se, että heittäydyt ikään kuin ottamaan vastaan haukut kun kritiikki yltyy kovaksi. Miehekästä.


    • maatuvat.lehdet

      Kiitos itsellesi hmpff analysoivista kirjoituksistasi ja tietenkin tästä aloituksesta.

      Parhaimmillaanhan palsta onkin ollut myös minulle kasvunpaikka. Olen myös saanut ilonhetkiä, nauranut vedet silmissä toisten oivalluksista ja sanailuista, mutta siitä on jo kauan.

      • hmpff

        Yleensä on paljon vaikeampaa nähdä kaikki positiiviset jutut, sellaiset hyvät mitkä on nenän edessä. Helpompaa tarttua kaikkeen negatiiviseen. Kai se jotenkin liittyy siihen että pitäisi kehittää ja kehittyä koko ajan? Vierivä ei sammaloidu :)

        Kiitos kiitoksista, lämmittää :)


    • Sinun kirjoituksiasi on kiva lukea. Niistä löytää usein pohdittavaa.
      Usein unohdamme kiitollisuuden, vaikka sen myötä se paikka auringossa löytyy.
      Ihmisiä me täällä vaan olemme hyvine ja huonoine puolinemme.
      Ei ole kahta samanlaista polkua.

      • Mistäs sinä tiedät sanoa mitään hänen kirjoituksistaan?

        Tuon aloituksen nikin takana voi olla kuka vaan "ohikulkija", jonka ensimmäinen kommentti tuo aloitus on.


      • hmpff

        Eppu2, kiitos samoin! Monet pähkäilyt mekin ollaan täällä pohdittu, kivaa nähdä asioita muitten perspektiivistä kun sen voi tehdä tyyneesti mielipiteitä vaihtamalla. Siinä hengessä koen että meidän kahden keskustelut ainakin on mennyt. Monen muunkin kanssa.


      • hmpff
        Tellukka kirjoitti:

        Mistäs sinä tiedät sanoa mitään hänen kirjoituksistaan?

        Tuon aloituksen nikin takana voi olla kuka vaan "ohikulkija", jonka ensimmäinen kommentti tuo aloitus on.

        Eikö se just ollut joku Tellukka joka nikki-keskustelussa sanoi että kyllä sen yleensä huomaa kirjoituksesta jos joku muu käyttää toisen nikkiä?


      • hmpff kirjoitti:

        Eikö se just ollut joku Tellukka joka nikki-keskustelussa sanoi että kyllä sen yleensä huomaa kirjoituksesta jos joku muu käyttää toisen nikkiä?

        Eipä tainnut olla Tellukka, sillä aivan päinvastaista hän on kirjoittanut, koska hän kirjoitti puska-aloituksista korppikselle näin:

        ""Tellukka
        30.9.2017 14:42
        ... kun seuraa, niin suurin osa ketjuista on puskasta tehtyjä. Kuka sitten milloinkin on niitten takana, niin en edes yritä mennä arvailemaan, vaan hyökkään sekaan, olipa sitten kuka vain. En yhtään pety vaikka olisit sinä ... ""

        Siksi minusta ovat perin kummallisia nämä kommentit johonkin puskanikkialoitukseen:
        """Kiitos itsellesi hmpff analysoivista kirjoituksistasi ja tietenkin tästä aloituksesta."""
        """Sinun kirjoituksiasi on kiva lukea. Niistä löytää usein pohdittavaa."""
        """Olen tykännyt kirjoittelustasi, eiköhän jatketa samalla tavalla."""


      • hmpff
        Tellukka kirjoitti:

        Eipä tainnut olla Tellukka, sillä aivan päinvastaista hän on kirjoittanut, koska hän kirjoitti puska-aloituksista korppikselle näin:

        ""Tellukka
        30.9.2017 14:42
        ... kun seuraa, niin suurin osa ketjuista on puskasta tehtyjä. Kuka sitten milloinkin on niitten takana, niin en edes yritä mennä arvailemaan, vaan hyökkään sekaan, olipa sitten kuka vain. En yhtään pety vaikka olisit sinä ... ""

        Siksi minusta ovat perin kummallisia nämä kommentit johonkin puskanikkialoitukseen:
        """Kiitos itsellesi hmpff analysoivista kirjoituksistasi ja tietenkin tästä aloituksesta."""
        """Sinun kirjoituksiasi on kiva lukea. Niistä löytää usein pohdittavaa."""
        """Olen tykännyt kirjoittelustasi, eiköhän jatketa samalla tavalla."""

        Pitää myöntää että en löytänyt minäkään enää sitä viestiä mihin äsken viittasin, en ainakaan siitä ketjusta. Pitää vain niellä katkera kalkki, että taisinkin nyt olla väärässä.

        Mun isoäidillä oli tapana sanoa "Jag känner mina svin på gången". Ehkä jotkut osaa sen taidon?

        t. palstasika


      • hmpff kirjoitti:

        Pitää myöntää että en löytänyt minäkään enää sitä viestiä mihin äsken viittasin, en ainakaan siitä ketjusta. Pitää vain niellä katkera kalkki, että taisinkin nyt olla väärässä.

        Mun isoäidillä oli tapana sanoa "Jag känner mina svin på gången". Ehkä jotkut osaa sen taidon?

        t. palstasika

        Olen huomannut joittenkin kehuvan sellaisillakin selvänäkijän taidoillaan.
        "Eräs" oli nähnyt jopa minunkin olevan käyttämänsä puskanikin takana.

        Minulle puska on puska ja sen nikin takana ei ole ketään tiettyä. Voi olla ihan kuka vaan ja yks hailee kuka, kunhan ei ala höpsimään, että minähän vasta kirjoitin niin ja niin ja niin ...


    • Nyt hymyilyttää, kiitos!

      Meillä sisarieni kanssa meni kesällä toistemme kiitteleminen vähän överiksi, kun äiti kotiutui sairaalasta ja kiitteli ylettömän vuolaasti jokaisesta soitosta ja pikkupalvelusten tekemisestä.
      Nyt on tilanne normalisoitunut, kiitos!

      • hmpff

        Täällä meinaa vähän tökkiä viestien lähettäminen tänä aamuna. Ei se mitään, varmaan ihan hyvä että joku mua hidastelee :)

        Joo, menee kummalliseksi kiittäminen välillä. Mekin siskosten kanssa oltiin kuin kumartelevat japanilaiset kun äitiä piti hoitaa. "Mutta kyllä säkin oot niin paljon... enhän minä mitään.. sä olet niin ahkera!"


      • hmpff kirjoitti:

        Täällä meinaa vähän tökkiä viestien lähettäminen tänä aamuna. Ei se mitään, varmaan ihan hyvä että joku mua hidastelee :)

        Joo, menee kummalliseksi kiittäminen välillä. Mekin siskosten kanssa oltiin kuin kumartelevat japanilaiset kun äitiä piti hoitaa. "Mutta kyllä säkin oot niin paljon... enhän minä mitään.. sä olet niin ahkera!"

        Meillä meni huumoriksi, kiiteltiin jo pelkästä puheluun vastaamisesta ja soittamisesta.
        Tekstiviesti jo innostutti enemmänkin kiittelemään :)


      • hmpff kirjoitti:

        Täällä meinaa vähän tökkiä viestien lähettäminen tänä aamuna. Ei se mitään, varmaan ihan hyvä että joku mua hidastelee :)

        Joo, menee kummalliseksi kiittäminen välillä. Mekin siskosten kanssa oltiin kuin kumartelevat japanilaiset kun äitiä piti hoitaa. "Mutta kyllä säkin oot niin paljon... enhän minä mitään.. sä olet niin ahkera!"

        Ei kiitteleminen vielä loppunutkaan, sain kortin jossa kiitellään, että saavat onnitella minua.
        Vastasin tietenkin hyvin kiitollisin viestein ja siihenkin vastattiin.


      • hmpff
        Ancelina kirjoitti:

        Ei kiitteleminen vielä loppunutkaan, sain kortin jossa kiitellään, että saavat onnitella minua.
        Vastasin tietenkin hyvin kiitollisin viestein ja siihenkin vastattiin.

        :D no nyt on kiitokset kohdillaan.


    • maissiiii

      En niin välitä paikoista auringossa, mutta kiitoksen haluan silti sinulle ja kaikille palstalaisille osoittaa hyvistä aloituksista ja mielenkiintoisista mielipiteistä, joita olen täältä löytänyt. Yli kymmeneen vuoteen niitäkin mahtuu mahtava määrä.
      Olen ihan varma, etteivät mielipiteet täältä lopu tulevinakaan vuosina, aina löytyy luettavaa ja uutta pohdittavaa.

      Terveyttä ja pitkää ikää vaan kaikille kirjoittajille, palsta elää tavallaan ja me vieraat käymme ajallamme.
      Kiitos!

      • hmpff

        Tämä on melatoniinitonta aurinkoa. Ei saa kuin korkeintaan virtuaalisen tukkapöllyn yltiöpositiivisuudesta.

        Kyllä varmasti riittää pähkäilemistä, eikä haittaa vaikka puhuisi samoista asioista kymmenen kertaa, kerkee joskus saada uutta näkemystä matkan varrella. Tai uusia kokemuksia. Tai dementiaa :))


    • Terapia60plusmiinustasan

      Ole hyvä vaan, tee hyvin.
      En veloita antamistani palveluista, käyn täällä vapaa-ehtoisena tuomassa lohtua tupaan.
      Nostan ihmiset jaloilleen, pystytän kaatuneen rollaattorin, voitelen sukset - sauvat heitän mäkeen, sellaisia aputurhuuksia ei kukaan tarvitse.
      Olen monen sortin ulottuja. Kauhtuneita työhaalareitani vasten voi vaikka itkeä. Itse en ole haalareiden sisällä, tämä huomioitakoon, mutta katselen sujuvasti siinä vieressä ja opastan, lopeta se tyrskääminen, minulla ei ole pesupulveria haalareille.

      • hmpff

        Hyvä sinä! Kiitos kiitos, arjen sankari. Sulla on selkeä missio, miten se sun jaksaminen? Mistä ammennat kaikki voimasi?


      • Terapia60plusmiinustasan

        Voimia ei tarvitse ammentaa enää. Olen kasvattanut ne sisäiseksi ja ulkoiseksi voimavaraksi ajansaatossa siten, että ne ovat käytettävissä jokaisena päivänä heti kun herään.
        Negatiivisia voimia en juurikaan löydä.


      • hmpff
        Terapia60plusmiinustasan kirjoitti:

        Voimia ei tarvitse ammentaa enää. Olen kasvattanut ne sisäiseksi ja ulkoiseksi voimavaraksi ajansaatossa siten, että ne ovat käytettävissä jokaisena päivänä heti kun herään.
        Negatiivisia voimia en juurikaan löydä.

        Tuo kuulostaa ihanalta olotilalta. Tasapaino ja mielenrauha kohdallansa.


    • Kiitos viimeisestä viestistäsi minulle.

      "Jos sua niin hävettää mitä tänne olet kirjoittanut, kandeisko sun miettiä niitä etukäteen? "

      • kantsiifuntsii

        Oot sä melkonen lörppö 😣


      • kantsiifuntsii kirjoitti:

        Oot sä melkonen lörppö 😣

        Eihän täällä kukaan ilkeile eihän?


      • mäkin.huomaan
        korppis kirjoitti:

        Eihän täällä kukaan ilkeile eihän?

        Ei mutta paljastelet liikaa ........


      • mäkin.huomaan kirjoitti:

        Ei mutta paljastelet liikaa ........

        Esimerkiksi?


      • korppis kirjoitti:

        Esimerkiksi?

        Nyt lie muotia kirjoittaa, että.paljastan liikaa. So What, mitä esim. ei tule vastausta sehän on ilkeilyä. Kaikki mitä kirjoitan löytyy palstan aloituksista.
        Mielikuvitukseni on vilkas joten sinäkin sairasvuoteen oma jaksat keikoilla. Varo, että ompeleet eivät ratkea.


      • Eivät-kaipaa-sinua

        Palstan holisti = korppis
        Palstan kuiva holisti = yksilesken


      • Eivät-kaipaa-sinua kirjoitti:

        Palstan holisti = korppis
        Palstan kuiva holisti = yksilesken

        Miten määrittelet alkoholismin minussa?
        Olet ilkeä, porvoolaisen mukaan sinulla on itsetunto ongelmia ja narsistisuus elää kehossasi.


      • ilkeämieli
        Eivät-kaipaa-sinua kirjoitti:

        Palstan holisti = korppis
        Palstan kuiva holisti = yksilesken

        Ilkeällä ei myöskään ole häpeäntuntoa joka soimaisi, vaan hän nauttii kun saa haavoittaa muita. Kaverilauma (yleensä henkisesti rampoja) sitten puolustelee ilkeilijän koskemattomuutta, joten hän ei joudu vastuuseen vaan tyrmää kaikki herkimmät kielellään ja kääntää asiat nurinpäin. Toivotaan, että terävänäkökyky joskus kohtaisi peilikuvansa samalla terävyydellä ja hän saisi mieleensä myös ymmärrystä.


      • loogisesti-ajatellen

        kyllä oikeudenmukainen jumala korppiksen pallilta pudottaa toisenkin kerran, todennäköisesti viimeisen kerran.


      • loogisesti-ajatellen kirjoitti:

        kyllä oikeudenmukainen jumala korppiksen pallilta pudottaa toisenkin kerran, todennäköisesti viimeisen kerran.

        Olet tosi ilkeä. Toivot minulle pahaa. Toivot kuolemaani.

        Sitä sanaa et sano jonka päähän et pääse, opetti rakas äitini.


      • hmpff

        Korppis, ole hyvä :)) Hienoa kun muistit kiittää. Mä päätin että tähän ketjuun löydän vain positiivisia juttuja, no matter what. Koska aina on kaikessa kaksi puolta, riippuu vaan mistä katselee.

        Oon mä jotain kaunista sinusta joskus sanonutkin. Ootas kun mä muistelen...
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        ... ihan kohta tulee varmaan mieleen..
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .... ootas kun..
        .
        .
        .

        .
        .
        .
        .
        .
        nääh, mä kiusaan vaan sua ;)) Olet ihailtavan sinnikäs ja periksiantamaton luonteeltasi. Taiteellinen sielu. Ne sellaiset sielut ovat yleensä melko intohimoiset, eikö..


      • Kukaan-ei-ole-hän

        Vain korppis osaa huutaa oikein orgasmin hetkellä. Muut naiset eivät siihen kykene. Hänen esileikkiotteensakin ovat vertaansa vailla, onhan hän vatkannut savi puristeluja ties kuinka kauan.


    • Nokkeluus.hukassa

      Minä en pystyisi kiittämään tai moittimaan yksittäistä nimettyä kirjoittajaa. Luen vain kirjoituksen katsomatta kuka sen on kirjoittanut. En tee sillä tiedolla mitään. En siis pysty sanomaan minkä sorttisia viestejä aloittaja on suoltanut. Nämä jututhan koostuvat tavallisista, älykkäistä, torveloista, upeista ja humoristisista viesteistä, joita käyn lukemassa ehkä kolme kertaa viikossa. Vastan niihin, joista on itsellä elämänkokemusta, ani harvoin teen aloituksen.
      Mutta tuosta kiittämisestä. Jäin pois töistä ja koin ikimuistoiset pari viimeistä päivää. Ihania ihmisiä, kaunista puhetta ja rattoisia yhteisiä hetkiä. Piti pitää puhe, menin niin kipsiin, että kiittelin vaan saamatta sanotuksi merkittäviä asioita, joita olin kokenut ja joista halusin kiittää. Ihan typerästi hoeskelin ja jokeltelin siellä. Kyllä nolotti kotimatkalla. Korjasin kertomalla kotoa käsin meilillä sen, mitä piti sanomani. Toivon että ajoi saman asian.

      • Mua kait etoo ne pari viimeistä päivää jolloin tekokiitellään ja juodaan läksiäiskaffeja vain sen takia että on tapana. Miksei voisi kiitellä ja kehaista pitkin matkaa aina sillon kun siihe oikeasti on aihetta ja niitähän aiheita löytyy.


      • Huomioonottaminen

        Samat sanat.
        Itse olen hoksannut kerätä ne kiitokset tuoreeltaan onnistuneista suorituksista, ettei ole tarvinnut jäädä odottamaan jotain eläkedeatlinea. Työni ovat olleetkin sellaisia, että mitään läksiäisvelvoitteita ei ole päässyt syntymään. Olen kuin kiertävä artisti. Tosin artistit joutuvat pokkailemaan ja kiittelemään yleisöään. Minua voi vain kiittää silloin kun joku on nähnyt tarvetta.


      • Nokkeluus.hukassa
        Huomioonottaminen kirjoitti:

        Samat sanat.
        Itse olen hoksannut kerätä ne kiitokset tuoreeltaan onnistuneista suorituksista, ettei ole tarvinnut jäädä odottamaan jotain eläkedeatlinea. Työni ovat olleetkin sellaisia, että mitään läksiäisvelvoitteita ei ole päässyt syntymään. Olen kuin kiertävä artisti. Tosin artistit joutuvat pokkailemaan ja kiittelemään yleisöään. Minua voi vain kiittää silloin kun joku on nähnyt tarvetta.

        Voi että kyllä on kiitelty töissäkin ollessa, runsaasti, mutta yksi kerrallaan. Myös itse kiitin usein työtovereita. Oli loistava työyhteisö, jota jään kaipaamaan. Läksiäisissä huomasin, etten ole tottunut olemaan keskipisteenä kerralla ison joukon kiiteltävänä, paremminkin puurtavana asiantuntijana omassa huoneessani.


    • Taikuritässä

      Mä kiitän näin.
      https://youtu.be/kUFLZgNdML8
      Täälläpä on muutamia, joita nyt kiitän: kyllin vahvoja voisin melkein sanoa luotettavia, omassa tyylissään ja arvoissaan pysyviä, ei kuitenkaan kalkkiksia. Emme aina ajattele samoin, mutta ei se mitään. Erilaisia ajatuksia tuleekin olla.

      • Ethän sinäkään tiedä varmaksi vaikka nyt kiittäisit "nikkivarasta".


      • hmpff

        Joo, jos aina saisi sitä samaa vastakaikua, niin issekseen voisi ihan yhtä puhua. Ehkä tämä porukka täälläkin on sellainen kokoonpano, joka ei normaalisti olisi ollenkaan tekemisissä toistensa kanssa. Että sinänsä täällä voi törmätä ihan mihin vain, ei voi tietää mitä eteen tulee.

        Ja kyllä ne vastoinkäymisetkin vaan vahvistaa... että Tellukalle vain kiitokset vainoharhaisuuden kylvemisestä :))


    • Kyseisen nikin takana kirjoitteleva (joku niistä) on niin monta kertaa aikaisemminkin poistunut lopullisesti ...
      Mites jos nyt kaikki taas kerran alkaisimme parkumaan ääneen ja pyytelemään häntä jäämään (niinkuin ennenkin).

      Ehkä jonkun ajan päästä tulee ihmettelemään, että kuka tällaisen poistumisilmoituksen on tehnyt hänen käyttämällään nikillä?

      • kiitteleevaan

        Ei hän sanojensa mukaan ole poistumassa mihinkään.


      • luitkoedesketjua

        kuka nyt on sanonut poistuvansa?


      • kiitteleevaan kirjoitti:

        Ei hän sanojensa mukaan ole poistumassa mihinkään.

        Aha, ymmärsin väärin.
        Hän siis tarkoittikin tämän palstan olevan hänelle paikka auringossa.
        No, kunhan ei polta naamaansa tämän hehkussa.


      • rupusakkia
        Tellukka kirjoitti:

        Aha, ymmärsin väärin.
        Hän siis tarkoittikin tämän palstan olevan hänelle paikka auringossa.
        No, kunhan ei polta naamaansa tämän hehkussa.

        Tuo väärin ymmärtäminen on sinulle hyvin tyypillistä, sitä tapahtuu melkein jokaisessa viestissäsi. Mitäpä jos et lähettäisi niitä paskakirjoituksiasi, vaan lukisit ensiksi mitä soopaa taas tuli kirjoitettua.

        Kamalaa katsoa, kun yksi ja sama palstahäirikkö on joka päivä esillä täällä ja nimenomaan huonona esimerkkinä. Kyllä vittumaisuutesi on jo huomattu ja tiedetään sinun olevan yksinäinen ihminen vieraassa maassa.

        Mutta älä kaada sitä paskaa palstalaisten niskaan. Kärsi omissa liemissäsi sitä kurjuutta, jonka olet ihan itse itsellesi tehnyt. Kokoa järkesi ja mieti millaisia viestejä tänne lähetät. Tämä ei ole mikään sairaan ihmisen kuntoutuspaikka, jossa kaikki voivat purkaa surkeuttaan.


      • rupusakkia kirjoitti:

        Tuo väärin ymmärtäminen on sinulle hyvin tyypillistä, sitä tapahtuu melkein jokaisessa viestissäsi. Mitäpä jos et lähettäisi niitä paskakirjoituksiasi, vaan lukisit ensiksi mitä soopaa taas tuli kirjoitettua.

        Kamalaa katsoa, kun yksi ja sama palstahäirikkö on joka päivä esillä täällä ja nimenomaan huonona esimerkkinä. Kyllä vittumaisuutesi on jo huomattu ja tiedetään sinun olevan yksinäinen ihminen vieraassa maassa.

        Mutta älä kaada sitä paskaa palstalaisten niskaan. Kärsi omissa liemissäsi sitä kurjuutta, jonka olet ihan itse itsellesi tehnyt. Kokoa järkesi ja mieti millaisia viestejä tänne lähetät. Tämä ei ole mikään sairaan ihmisen kuntoutuspaikka, jossa kaikki voivat purkaa surkeuttaan.

        Kyllä tämä on tarkoitettu kaikille 60 , sinullekin.

        Eeeenhän minä aurinkoa ottavien päälle paskaa. Se jos auringossa palaa kiinni...

        Eikä minulla sellaisia kakkivarastoja olekaan niinkuin "eräällä", joka eilen täällä kirjoitti: """"mutta kyllä se vitutti, kun kakki olei vedelty ulos kaapeista mm.""""


      • rupusakkia kirjoitti:

        Tuo väärin ymmärtäminen on sinulle hyvin tyypillistä, sitä tapahtuu melkein jokaisessa viestissäsi. Mitäpä jos et lähettäisi niitä paskakirjoituksiasi, vaan lukisit ensiksi mitä soopaa taas tuli kirjoitettua.

        Kamalaa katsoa, kun yksi ja sama palstahäirikkö on joka päivä esillä täällä ja nimenomaan huonona esimerkkinä. Kyllä vittumaisuutesi on jo huomattu ja tiedetään sinun olevan yksinäinen ihminen vieraassa maassa.

        Mutta älä kaada sitä paskaa palstalaisten niskaan. Kärsi omissa liemissäsi sitä kurjuutta, jonka olet ihan itse itsellesi tehnyt. Kokoa järkesi ja mieti millaisia viestejä tänne lähetät. Tämä ei ole mikään sairaan ihmisen kuntoutuspaikka, jossa kaikki voivat purkaa surkeuttaan.

        Kylläpä oli ilkeä vastaus Tellulle. Se tuo kylmä, pimeä ja sade masentaa ite kutain.


      • korppis kirjoitti:

        Kylläpä oli ilkeä vastaus Tellulle. Se tuo kylmä, pimeä ja sade masentaa ite kutain.

        Pitää ymmärtää heitäkin ja hyväksyä osaksi palstaa, kun nikkinsäkin jo kertoo rehellisesti mitä hän on.


      • Tellukka kirjoitti:

        Kyllä tämä on tarkoitettu kaikille 60 , sinullekin.

        Eeeenhän minä aurinkoa ottavien päälle paskaa. Se jos auringossa palaa kiinni...

        Eikä minulla sellaisia kakkivarastoja olekaan niinkuin "eräällä", joka eilen täällä kirjoitti: """"mutta kyllä se vitutti, kun kakki olei vedelty ulos kaapeista mm.""""

        Minä kyllä ymmärrän Sinua ja tuota happamuuttasi, voitat jopa sitruunankin.


      • eppu2 kirjoitti:

        Minä kyllä ymmärrän Sinua ja tuota happamuuttasi, voitat jopa sitruunankin.

        Että täysin ymmärtäisi toista, niin pitää olla omakohtaista kokemusta.
        Voiko sinulla sisäisesti niin kauniilla olla ...


      • Tellukka kirjoitti:

        Että täysin ymmärtäisi toista, niin pitää olla omakohtaista kokemusta.
        Voiko sinulla sisäisesti niin kauniilla olla ...

        ´´Voiko sinulla sisäisesti niin kauniilla olla...´´
        Olikos Sinulla sitten omakohtaista kokemusta tuon lauseen rakenteluun.


      • eppu2 kirjoitti:

        ´´Voiko sinulla sisäisesti niin kauniilla olla...´´
        Olikos Sinulla sitten omakohtaista kokemusta tuon lauseen rakenteluun.

        Sanoinko ymmärtäväni teitä "sisäisesti kauniita"? Samaa raadollisuutta sieltä löytyy näköjään pinnan alta kaikilla.


      • eppu2 kirjoitti:

        Minä kyllä ymmärrän Sinua ja tuota happamuuttasi, voitat jopa sitruunankin.

        Milloin sinudtakin on tullut ilkeä? Nämä kelit saa kiltinkin tuhmaksi, uskon.


      • korppis kirjoitti:

        Milloin sinudtakin on tullut ilkeä? Nämä kelit saa kiltinkin tuhmaksi, uskon.

        Painoi ehkä vahingossa lähetä-nappia ennenkuin huomasi ruksata sen "Käytä muuta kuin rekisteröityä käyttäjätunnustasi".
        Sattuuhan sitä.


      • korppis kirjoitti:

        Milloin sinudtakin on tullut ilkeä? Nämä kelit saa kiltinkin tuhmaksi, uskon.

        Ei minusta ole ilkeää tullut, mutta tuo Tellukka, kun on riepotellut ja nimitellyt minua, niin maksan vähän kuin kalavelkoja.
        Eikä pinnani ole nyt pisimmillään, kun on flunssa päällä, ettei yskänkohtauksilta saa kunnolla edes nukuttua, väliin meinaa ihan tikahtua.


      • Tellukka kirjoitti:

        Painoi ehkä vahingossa lähetä-nappia ennenkuin huomasi ruksata sen "Käytä muuta kuin rekisteröityä käyttäjätunnustasi".
        Sattuuhan sitä.

        Olen hieman ymmälläni. Porvoolainen kehuu itseään ja haukkuu ilkeitä koska muut ovat ilkeitä ja hän on hyvä ja empaattinen ihminen. Käy välillä puskassa kirjoittamassa Wikipediasta lainailemiaan määreitä ilkeille kirjoittajille. Määreitä, joita ei iseasiassa ymmärrä itse alkuunkaan. Hokee yhtä ja samaa.

        Olisi jo aika auringon ilmestyä, muutenhan porukka sekoaa täysin.

        Puuhastelin saven kanssa monta tuntia.
        Kynttilälyhtytalon runko, kattoineen, ovineen ja parvekkeineen valmiina.

        Nyt on aikas lukea fiksujen puskailkeilyjä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Ei minusta ole ilkeää tullut, mutta tuo Tellukka, kun on riepotellut ja nimitellyt minua, niin maksan vähän kuin kalavelkoja.
        Eikä pinnani ole nyt pisimmillään, kun on flunssa päällä, ettei yskänkohtauksilta saa kunnolla edes nukuttua, väliin meinaa ihan tikahtua.

        Ei tellu paha ole. Puskarakit ovat ilkeitä ja pahoja. No, joskus Tellu kuin myös minä annetaan tulla kirpeätä palautetta, mutta omilla nikeillämme aina. En loukkaa ketään jos minua ei ensin loukata.


      • eppu2 kirjoitti:

        Ei minusta ole ilkeää tullut, mutta tuo Tellukka, kun on riepotellut ja nimitellyt minua, niin maksan vähän kuin kalavelkoja.
        Eikä pinnani ole nyt pisimmillään, kun on flunssa päällä, ettei yskänkohtauksilta saa kunnolla edes nukuttua, väliin meinaa ihan tikahtua.

        Missäs minä olen riepotellut ja nimitellyt?
        Sen "vanhan lehmän" muistin otit itse puheeksi ja virkistin sitten vähän muistiasi, että josko palautuisi mieleesi harhaiset hourailusi.

        """eppu2
        9.10.2017 23:35
        Noh, noh lopetappas nyt ent, siivoojaparka tuo moralisointi.
        Ennen oli sellainen sananlasku, että ´´vanha lehmä ei muista vasikkana oloonsa.´´
        Olet tainnut unohtaa jotain, jota mustalla nikilläsi teit.
        Monessakin kommentissasi on niin suuren suuri tekopyhyys paistanut.
        Voihan se olla, että joitakuita hämäät, minua et.""""

        Kysyin sinulta, mitä olen mustalla nikilläni tehnyt muuta kuin kirjoitellut.
        Et vastannut ...


      • Tellukka kirjoitti:

        Missäs minä olen riepotellut ja nimitellyt?
        Sen "vanhan lehmän" muistin otit itse puheeksi ja virkistin sitten vähän muistiasi, että josko palautuisi mieleesi harhaiset hourailusi.

        """eppu2
        9.10.2017 23:35
        Noh, noh lopetappas nyt ent, siivoojaparka tuo moralisointi.
        Ennen oli sellainen sananlasku, että ´´vanha lehmä ei muista vasikkana oloonsa.´´
        Olet tainnut unohtaa jotain, jota mustalla nikilläsi teit.
        Monessakin kommentissasi on niin suuren suuri tekopyhyys paistanut.
        Voihan se olla, että joitakuita hämäät, minua et.""""

        Kysyin sinulta, mitä olen mustalla nikilläni tehnyt muuta kuin kirjoitellut.
        Et vastannut ...

        Jankuti, jankuti, nytpä en enää muuta voinut, kun ruveta nauramaan.
        Olet Sinä mainio.
        Painan nyt jo jarrua.


      • eppu2 kirjoitti:

        Jankuti, jankuti, nytpä en enää muuta voinut, kun ruveta nauramaan.
        Olet Sinä mainio.
        Painan nyt jo jarrua.

        "Joka leikkiin alkaa, se leikin kestäköön".

        Kysyin sinulta, mitä olen mustalla nikilläni tehnyt muuta kuin kirjoitellut.
        Et vastannut ...


      • xxxmusta99.99

        Ala valmistautua paluuta takaisin mustaan nikkiisi. Tellukka on pian historiaa, luulen.


      • xxxmusta99.99 kirjoitti:

        Ala valmistautua paluuta takaisin mustaan nikkiisi. Tellukka on pian historiaa, luulen.

        Tellukalla on pitempi historia kuin osaisit kuvitellakaan.
        Se on isäni minulle lapsena antama lempinimitys.

        Kuinka pitkästi siihen enää on, että se tulee olemaan pelkkää historiaa, niin sen vain Luoja yksin tietää (eikä kerro).


      • kauniit.nimet
        Tellukka kirjoitti:

        Tellukalla on pitempi historia kuin osaisit kuvitellakaan.
        Se on isäni minulle lapsena antama lempinimitys.

        Kuinka pitkästi siihen enää on, että se tulee olemaan pelkkää historiaa, niin sen vain Luoja yksin tietää (eikä kerro).

        Terttu vai Tellervo.


      • jutuistapäätellen

        eikös tää tellukka oo se entinen animatti/nittamiina/siivoojaparka?


      • jutuistapäätellen kirjoitti:

        eikös tää tellukka oo se entinen animatti/nittamiina/siivoojaparka?

        Kirjoitin nikillä "siivoojaparka". Sitten eläkkeelle jäätyänihän olin enää entinen siivooja ja aloin kirjoittamaan nikillä "ent.siivoojaparka". Sen nikin jätin taakseni viime helmikuussa. Nyt käytän vain tätä.

        Kyllä minä muistan jostain kaukaa tuonkin nittamiinan. Ei ollut kuitenkaan koskaan minun nikkini. Tuo animatti on minulle outo. Ollut ehkä ennen palstalle tuloani?


      • Tellukka kirjoitti:

        "Joka leikkiin alkaa, se leikin kestäköön".

        Kysyin sinulta, mitä olen mustalla nikilläni tehnyt muuta kuin kirjoitellut.
        Et vastannut ...

        En mää jaksa nyt enää leikkiä Sun kanssasi, leitään joskus toiste. Jooko.


      • eppu2 kirjoitti:

        En mää jaksa nyt enää leikkiä Sun kanssasi, leitään joskus toiste. Jooko.

        Vähän kummallinen se alkamasi leikki olikin. Hyvinkin kummallinen.


      • hmpff

        Mitähän sä, Tellukka, nyt muistelet... kerran aikaisemmin olen "poistunut lopullisesti", muulloin mennyt tauolle. Sen mukaan mitä olet kertonut sinun palstalla-olosta, niin ei ole osunut samaan aikaan.

        Mutta saathan sä toki pyytää mua takaisinkin :)) Kyllä mä tiedän että sisimmässäsi tykkäät minusta. Niin mäkin susta. Eikä nyt väännetä vidduiluksi tätä!


      • hmpff kirjoitti:

        Mitähän sä, Tellukka, nyt muistelet... kerran aikaisemmin olen "poistunut lopullisesti", muulloin mennyt tauolle. Sen mukaan mitä olet kertonut sinun palstalla-olosta, niin ei ole osunut samaan aikaan.

        Mutta saathan sä toki pyytää mua takaisinkin :)) Kyllä mä tiedän että sisimmässäsi tykkäät minusta. Niin mäkin susta. Eikä nyt väännetä vidduiluksi tätä!

        Väärin taisin muistaa.
        Ei se ollutkan tuo nikki, vaan joku samantapainen mutta rekkautunut nikki.


      • hmpff
        Tellukka kirjoitti:

        Väärin taisin muistaa.
        Ei se ollutkan tuo nikki, vaan joku samantapainen mutta rekkautunut nikki.

        hmp.f? Ei vannonut koskaan häipyvän, en muista sellaista? Veti kerran herneen nekkuun alituisesta kuka-on-kuka-leikistä, mutta en muistanut että olisin teitä niin vakavalla tuomiolla kuin hmp.f:ittömyydellä koskaan uhannut. Ehkä joku avulias sen kohdan jaksaa kaivaa... lupaan syödä virtuaalisesti hattuni jos olen väärässä.


      • hmpff kirjoitti:

        hmp.f? Ei vannonut koskaan häipyvän, en muista sellaista? Veti kerran herneen nekkuun alituisesta kuka-on-kuka-leikistä, mutta en muistanut että olisin teitä niin vakavalla tuomiolla kuin hmp.f:ittömyydellä koskaan uhannut. Ehkä joku avulias sen kohdan jaksaa kaivaa... lupaan syödä virtuaalisesti hattuni jos olen väärässä.

        Mutta eipä ole näkynyt häntä aikoihin palstalla.
        Olisiko jäänyt kiinni vilungistaan, kun kehui avoimesti (ylläpidon ja luotsin nähden) rekkautuneensa väärennetyillä henkilötiedoilla?


    • Aloittajalle.
      Olen tykännyt kirjoittelustasi, eiköhän jatketa samalla tavalla.

      • hmpff

        Tänks :) Samat sanat! Aina mukavaa "tavata" järkkymättömiä ja suoraselkäisiä kirjoittajia.


    • koita-kestää-

      alottajalle,

      Kiitos itellesi,
      älä kuitenkaan turhaan kiittele, katos ku nyt on paha päivä,
      ei sulla, vaan mulla,
      nyt on melkosen hankalaa sanoa napaksati päin pläsiä mitään nokkavaa noin turhasta kiitoksia jakavalle tyypille,
      juuri tänään olen erikoisen ärhäkkäällä tuulella,
      johtuu siitä ku hävisi taas RAY:n pelikoneelle komeen summan rahaa ,
      mieli maassa mataa
      ja ärräpäät on herkässä,

      pyydän,,,, te hyvät ihmiset
      jos jumala on olemassa
      rukoilkaa mun puolsesta
      että pääsen pelikoneen aiheuttamast helvetistä lopullisesti eroon,
      ehkä en sitten koskaan niin herkäski sanoisi kärkäästi kellekkään tyhmyyksiä,
      --
      muuten , tyhmyyksiä puhujalla itsellään on paha olla ,
      hän purkaa pahaa mieltään muihin heti kun siihen saa tilaisuuden,
      joten anteeksi antakaa akressioita kantaville henkilöille,
      jos pystytte,
      te ette ole syyllisiä,
      te olette syyttömiä hänen pahaan oloon,
      se muistakaa,

      • tellukkavitukka

        Olet väärässä paikassa. Niuvanniemi on sinulle oikea hoitopaikka.
        Myös peliriippuvuus on mielisairaus.


      • hmpff

        "koita-kestää-"
        Joku RAYn tukikohteista kiittää sua ainakin.
        Ja joku tuli sun perään näyttämään että lopputekstisi pitää paikkansa :))

        Rukoilisin jos uskoisin. Ihan varmana rukoilisin.


    • Tuskin tässä meikäläinen on teikäläisen kannalta kiitoksen aiheita palstalle tuonut mutta kiitoksia itsellesi. Olet asiallinen ja fiksu kirjoittaja, jonka kommentit ei jää lukematta, jos niitä lukemassani ketjussa on.

      • hmpff

        Mukavaa on sinunkin kommentteja lukea! Ja musat kuunnella, aika usein menee ne musamaut yksiin. Ja kiva tietää että on aikaansaavia miehiä vielä maailmassa :) en usko että kukaan meistä täällä on yhdentekevä.


    • hmpff
      Suurkiitos itsellesi, olet pitkään ollut palstan sympaattisempia kirjoittajia. Teitä ei sitten ole liikaa, joten annahan kuulua itsestäsi edelleenkin.

      Kuten mainitsit vastoinkäymisistä, vahva ihminen tarvitsee niitäkin. Joskus.

      PS. Luulen varmasti muistavani missä aikaisemmin kirjoittelimme.

      • hmpff

        Nojoo, ei yksin piiskalla kasva. Ei tosin yksin kiitoksellakaan.

        Jos muistat missä ollaan kirjoiteltu, et ehkä kiittele enää? Olen itekin mun vanhat nikit täällä paljastellut, että anna palaa vaan :) saa arvata.


    • Kuten aloittaja itse totesi: Moite ja kritiikki irtoavat meiltä helpommin kuin kiitos. Yleensä kiitos otetaan ilolla vastaan, mutta kiittäjää epäillään aina..))
      Nuoleeko hän ? Eikö hän näe, että kiitelty ei ole täydellinen, taisi mennä halpaan kiitellessään ? ..))

      Samalla tavoin tahtoisin itsekin kiittää palstalaisia, mutta yritän säästää kiitokset tuonnemmaksi ettei minun luultaisi jättävän jäähyväisiä, joiden aika olisi ollut "aikaa sitten". Viittaan siis yli-ikäisyyteeni...)) Ajattelen, ettei ole iso rikos, jos viihtyy täällä...

      Aloittajan mukanaolosta minäkin tahdon kiittää. Hän on niitä kirjoittajia joiden läsnä- tai poissaolon huomaa. Hän on mallikas keskustelija, syvällinen näkijä, jolla ei ole pakkomiellettä sanoa sitä viimeistä sanaa, olla oikeassa... Paljon muutakin kiitettävää olisi, mutta nuolemissyyte taitaa tulla jo tästäkin..))

      • hmpff

        Kiitos demeter, monet kerrat ollaan keskusteltu, eikä aina oltu edes samaa mieltä :)) Aina saa perspektiiviä kuitenkin, jos ei heti niin pienen uppoamisen jälkeen. Joskus käy niin että viikon päästä huomaan, jaaha, tätä hän tarkoitti.... Varsinkin kun huomaa ajan saatossa että puhunut erittäin empaattisen ihmisen kanssa.

        Suorasukaisuudella ei todellakaan tarkoiteta että puhuu positiivisista jutuista. Sitä mielletään nuolemiseksi, olet niin oikeassa siinä. Minusta vaatii rohkeutta sanoa kauniita asioita, ainakin minulta. Ne negatiiviset tulee multa kyllä ikään kuin selkäytimestä, ei tarvi hirveästi ponnistaa. Kritiikkiä on niin helppoa latoa.


      • hmpff

        Tuli tässä vielä mieleen, että kiitosten vastaanottaminen vaatii myös jonkinlaista rohkeutta. Olla ajattelematta toisen ketunhäntiä, ja vain puhtaasti uskoa ja luottaa toiseen.


    • Näin on, hmpff. Ei olla oltu samaa mieltä, mutta koen, että keskinäinen kunnioitus on meillä aina ollut ja että juuri sinä olet korostanut sen tärkeyttä keskustelussa. Toisinaan on taidettu myös puhua samasta asiasta, mutta hiukan eri painotuksin...

      Heh, hyvä pointti tuo, ettei kannattaisi epäillä, etsiä ketunhäntiä, kun saa kehuja. Ajattelen, että vaikka kehu sisältäisi omasta mielestä ylisanojakin, hyvän tahdon osoituksena sitä voi aina pitää ja sellaisena se on arvokas.

      En ole tullut ajatelleeksi, että kehuminen vaatii rohkeutta. Siinä tosiaan laittaa itsensä alttiiksi: ei tiedä otetaanko vastaan ja miten ja lisäksi yhteisö voi lytätä kehut ja kehujan. Riskejä on..))
      Siinä mielessä tuo peukku on täällä aika hyvä apuväline. Voi heittää sen, ellei osaa/ehdi sanallisesti muotoilla palautettaan. Saajalle se on ikäänkuin kuittaus siitä, että joku on lukenut oman viestin, eikä ole pitänyt sitä pahana..)) Ilman minkäänlaista palautetta, en ainakaan itse jaksaisi kirjoitella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe