Android 7 Nougat

SiisTietoaHei

Onko tuo nougat ns. puhdas android, eli onko esim. Samsung pakannut kuitenkin uudempiin puhelimiinsa kaikkea tarpeetonta roinaa jota ei saa poistettua, vaikka käyttis on A7Nougat?
Ja onko Honereissa sama ongelma, eli turhia ja hidastavia "ominaisuuksia" joita ei saa poistettua?
Nougatiahan kehutaan edistyneimmäksi androidiksi, onko se sitä, vai vain uusi järjestelmä jossa on enemmän ja enemmän tarpeetonta silppua joka kiehtoo kakaroita?

3

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuosikertajoo

Nougat on Googlen 2016 vuoden versio androidistaan, Oreo on tämän vuoden, marsmallow 2015. Laitevalmistajat ottavat Googlen Androidin, ja kustomoivat sitä kuka mitenkin laitteisiinsa sen asentaessaan. Puhtaita androideja, vailla ylimääräistä ovat lähinnä Googlen omat Nexus/ pixel laitteet, oneplussat, uudet nokiat, motorolat, eikä sonyissäkään sitä roskaa hirveästi ole vs Samppa huawei

• SiisTietoaHei

Kiitos sinulle, Vuosikertajoo, joskus saa selkeitä vastauksia! Olen siis Nokian käyttäjä 1990-luvulta, jolloin työpaikallani niitä alkoi olla ja ensimmäisille oli kainalokotelot. Sitten vyökotelot jne.
      Nyt eläkeäijänä minulla on Nokian 735, joka toimii hyvin ja "minulle" riittävästi. Olen siis hankkimassa WindowsPhone 8.1:llä toimivan tilalle IOS- tai Androidipuhelinta nyt, kun vielä saatan onnistua uuden järjestelmän ja sovellusten asentamisen ja käytön oppimisessa.
      Ostan luultavasti jonkin halvan Android Nougat-luurin, koska en ymmärrä miksi puhelimesta pitäisi maksaa niin paljon kuin Applesta, jossa on tiettävästi 99.9 % tarpeettomia ominaisuuksia (kuten Androidissakin) minun käyttööni. Osaatko kertoa vielä, saanko Androidiin Here-kartat ilmaiseksi ja niiden offline-käytön? Teneriffalla talvehtiessani opin hyödyntämään Nokian "ilmaisia" kartta- ja navigointiohjelmia, jotka toimivat selvästi paremmin kuin Googlemapsin vastaavat, jotka vaativat datayhteyden, joka tunnetusti Teneriffalla maksoi "maltaita". Nykyinen roamingmaksujen alennus jätti kuitenkin datarajan, joka helposti ylittyy suomalaisella, Suomessa opitulla nettikäyttäytymisellä.
      Kukaan Elisan tai DNA:n palvelupisteissä ei ole osannut vastata kysymyksiini tuosta Hereasiasta. Vaikuttaa siltä, että Apple ja Google eivät anna mitään ilmaisena kylkiäisenä?
      Windows Phonehan toimii vielä toistaiseksi. Eli yksi mahdollisuus ilmaiseen navigointiin ja karttojen käyttöön on ottaa vanha Nokialainen ulkomaille mukaan, ostaa siihen halvin prepaidkortti, ja käyttää niitä Nokiaan ilmaiseksi kotona asennettuja karttoja offline-tilassa, puhelinhan toimii kun siinä on kortti, ja jos käyttää vain GPS-llä toimivia karttaominaisuuksia, niin kortti "ei kulu". Olenko oikeassa?
      Baitöwei, skeptisyyteni Samsungeja kohtaan johtuu omaisteni ja sukulaisteni kokemuksista. Itsellänikin on yksi Galaxy pöytälaatikon pohjalla. Se sammahteli ja jumittui, eikä kaupungin pätevimmät asiantuntijat löytäneet vikaa. Sanoivat että toimiihan tuo kuitenkin, kun otat vain kortin irti kaksi kertaa viikossa.
      Yhdessäkään Nokialisessa ei ole ollut kertaakaan mitään häiriötä.

• Jotokkiinsa

Appleen ja androidiin saa kaikki mahdolliset heret, tomtomit, navigonit, jotka tietenkin toimivat ilman nettiä, kun sopivat kartat on ladattu laitteen muistiin. Androidin sovelluskaupan valikoimaa pääsee selailemaan tuolla https://play.google.com/store/apps, kirjoittelee siihen hakukenttään mikä kiinnostaa, siellä mm heren kohdalla sanotaan - lataa ilmaiseksi ja nauti ilmaisesta navigoinnista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2426
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2066
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      115
      1681
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1533
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1477
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1065
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      1016
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      965
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      957
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    Aihe