Hävisikö peli?

kaikkialustako

Olen luonut yhden perheen ja sijoittanut sen naapurustoon. Nyt kun menin pelaamaan peliä, ajattelin tehdä uuden perheen ja aloitin suoraan pelaamisen painamalla "uusi peli" Kun perhe oli valmis ja kun valitsin saman naapuruston kuin aikaisemmallekin perheelle, ei aikaisempi perhe olekaan naapurustossa. Eli ilmeisesti kun alussa valitsin uusi peli, on ensimmäisenä luomani perhe jossakin muualla? Nyt en enää tiedä miten pääsen alkuperäiseen peliini tai miten saan tämän toisen perheen lisättyä ensimmäisen perheen kanssa samaan naapurustoon. Olen yrittänyt vaikka mitä valikkoja, mutta en vain ymmärrä... Apuja kaivataan...

ps. kokeilin huvikseni valita taas aloitusvalikosta "uusi peli" ja tein kokeiluna yhden simin perheen satunnaisvalintana ja nyt en pääse kumpaakaan aikaisempaan peliini... huoh! turhauttavaa

- onneton & osaamaton

1

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Useimmat pelaajat tallentavat pelin - valikko löytyy pelin kuvaruudun oikeasta yläkulmasta sen kolmen pisteen ( ... ) kuvakkeen klikkaamisen jälkeen - ennen kuin lopettavat peli-istunnon. Muistaakseni kaksi vaihtoehtoa, tallenna ja tallenna nimellä.
      Halutessaan jatkaa peliä myöhemmin he löytävät aloitusvalikosta kohdan "lataa" (samoilla nurkilla kuin se "uusi peli"), klikkaavat sitä ja joko hyväksyvät suoraan sen pelin ehdottaman vaihtoehdon tai valitsevat jonkun vanhemmista, jos niitä on ja ne miellyttävät enemmän.

      [ Ellei pelaaja ole muistanut tallentaa, peli on kuitenkin normaalisti toimiessaan tallentanut automaattisesti pelin viimeisimmät pelitapahtumat valikkoon nimeltä "saves" (löytynee tietokoneelta hakemistopolulta esimerkiksi "Käyttäjä> Tiedostot > Electronic Arts > Sims 4 > Saves"). Sieltä 'saves'-kansiosta löytyy tiedostoja joiden perässä on ".save file" (ovat esimerkiksi muotoa "Slot_000000012.save" tai "Slot_000000012.save.ver1." tai jotakin sitä muistuttavaa ja perässä vielä useimmiten muokkauspäivämäärä) ja niiden avulla pääsee myös pelaamaan jotakin pelin automaattisesti tallentamista peli-istunnoista. Niistä on hyötyä mm. silloin, kun peliin tai tietokoneeseen on tullut jotakin outoa joka on vaikkapa estänyt pelaajaa normaalisti tallentamasta mistä hyvänsä syystä. (Bugi, virtakatkos yms.)
      Netistä löytyy (ainakin englanniksi) paremmat ja yksityiskohtaisemmat selitykset tallentamisesta ja tallennusten käytöstä. ]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe