Vuokranantaja halusi nimikirjoitukseni vuokrasopimukseen kaksiosta. Mutta, nyt ei ole itse allekirjoittanut sopimusta, joka hänellä on. Mitä voin tehdä? Luotin että suullinen sopimuskin jo sitoi ja vain hänelle jäi minun nimikirjoittamani sopimus. Eikä hän ilmeisesti vuokraakaan kaksiota minulle ja olen 20pv jälkeen asunnoton tämän petetyn vuokralupauksen takia. Eikö mikään lakipykälä velvoita häntä myös nimikirjoittamaan ja jos löydän uuden kaksion miten käy papereille jotka allekirjoitin, miten ne mitätöidään ettei vaadi sen jälkeen muuttamaan kun olen uuden löytänyt kun hänellä nimikirjoitettu sopimus???
vuokranantaja petti APUA
5
357
Vastaukset
- Sillan-alle
Ei muuta ku pahvilaatikoita runsaasti, rupee ilmat olemaan jo kylmiä.
- nonnio
Vuokrasopimus ja sen muutos on tehtävä kirjallisesti.
Vuokranantajan on pidettävä huoneisto vuokralaisen saatavana sinä päivänä, jona vuokralaisella on oikeus saada se hallintaansa.
Jollei huoneisto ole valmis tai vapaa silloin, kun vuokralaisella on oikeus saada se hallintaansa, ja viivästyksestä on vuokralaiselle olennaista haittaa, vuokralaisella on oikeus purkaa vuokrasopimus. Vuokralaisella on oikeus purkaa vuokrasopimus jo ennen kuin hänen on määrä saada huoneisto hallintaansa, jos on ilmeistä, että huoneiston hallintaan saaminen tulee edellä mainitulla tavalla viivästymään.
Vuokralaisella on myös oikeus saada korvaus vuokranantajan edellä tässä luvussa tarkoitetun toimenpiteen tai laiminlyönnin aiheuttamasta haitasta tai vahingosta paitsi, jos vuokranantaja osoittaa, ettei huoneiston käyttöön saamisen viivästyminen tai huoneiston puutteellinen kunto ole aiheutunut vuokranantajan toimenpiteestä, laiminlyönnistä tai muusta huolimattomuudesta, taikka jos korjaus- tai muutostyö on suoritettu vuokralaisen vastattavan vahingon johdosta.
Vuokralaisella on oikeus purkaa vuokrasopimus kuukauden kuluessa siitä, kun huoneisto tai osa siitä on joutunut pois vuokralaisen hallinnasta, jos tällä seikalla on vuokralaiselle olennainen merkitys. (63 § 2 mom.)
Vuokralaisella on oikeus saada vuokranantajalta korvaus vahingosta, joka vuokralaiselle aiheutuu vuokrasopimuksen purkamisesta 63 §:n 1 ja 2 momentin nojalla, jos purkaminen on aiheutunut vuokranantajan viaksi luettavasta syystä, laiminlyönnistä tai muusta huolimattomuudesta.
Vuokranantajan tai vuokralaisen, joka haluaa käyttää tässä laissa säädettyä oikeutta purkaa vuokrasopimus, on annettava kirjallinen purkamisilmoitus. Siinä on mainittava purkamisperuste ja vuokrasuhteen päättymisen ajankohta, jos vuokrasuhde halutaan päättyväksi myöhemmin kuin välittömästi purkamisilmoituksen tiedoksiannosta. Purkamisilmoituksesta käy myös sellainen haaste, jossa vuokrasuhde vaaditaan purettavaksi.
Purkamisilmoitus on annettava tiedoksi todistettavasti. Purkamisilmoitus on myös asianmukaisesti annettu tiedoksi silloin, kun sen tiedoksiannossa on noudatettu, mitä haasteen tiedoksiannosta on voimassa. - Toi8
Olitko ensimmäistä kertaa sopimusta tekemässä, tulipa sitten oppia. Sopimuksia tehdään aina kaksi kpl, joista molemmille oma kappale. Ikävä jos toiseen osapuolen ei voi luottaa ja sinulla ei ole edes näyttää sopimusta toteen.
- reiluvuokranantaja
Reilun vuokranantajan kanssa onnistuu suullinenkin vuokrasopimus. (Mutta, mikään asuntovuokraus oy ei tälläisiä tee.)
Suullinen sopimus on yhtä paikkansa pitävä, kun kirjallinenkin. Toki tälläiseen pitää olla molemminpuolinen luottamus. Kokemuksella voin sanoa, että näitäkin vielä löytyy. - 586290
Kaipa voisi katsoa, että vuokranantajan laatima sopimus on sitova tarjous ilman että vuokranantaja oman paperinsa vielä sinun jälkeesi allekirjoittaa. Jos asia todella on tärkeä, kysy lähtisikö lakimies neuvottelemaan hommasta vuokranantajan kanssa oikeudenkäynnillä uhaten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848495
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 573669
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262626- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066