Tuomas Vimma on kuka?

Tauno Vamma

Tuomas Vimma: Helsinki 12, loistava kirja. Kuka tää heebo salanimen takana oikeasti on?

50

29425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miss Daisy

      ...lupaava kirja,herkullisia teemoja, loppu paskaa. Mutta kyllä se osaa kirjoittaa. Sitä paitsi se pyörii ihan oikeasti täällä H 12:ssa.

      Kyllä julkisuus on substanssi-ihmisille liian julma taakka, antakaa sen olla Vimma.

    • muualta luettua

      Eräästä toisesta nettikeskustelusta luin että nimimerkin takana olisi eräs kirjassakin ohimennen esiintyvä AD, nimeltään Miettinen. Voi olla huhu. Mutta mitä väliä, pääasia että kirja on hyvä.

      • Gro

        Taas pääsen kommentoimaan kyseistä loistokasta opusta.

        Minäkin mietin, mahtaako kirjassa esiintyvän Miettisen, "parikybäisen natiivin", kommentit olla miehen omasta suusta? Sepä olisi jännittävää. :)

        Annetaan tuon kuitenkin olla Vimma, niinkuin Daisykin sanoi. Kertokaapa jos mieleenne tulee siistimpi salanimi kuin tuo.


      • Miss Daisy
        Gro kirjoitti:

        Taas pääsen kommentoimaan kyseistä loistokasta opusta.

        Minäkin mietin, mahtaako kirjassa esiintyvän Miettisen, "parikybäisen natiivin", kommentit olla miehen omasta suusta? Sepä olisi jännittävää. :)

        Annetaan tuon kuitenkin olla Vimma, niinkuin Daisykin sanoi. Kertokaapa jos mieleenne tulee siistimpi salanimi kuin tuo.

        Mielestäni Riitta Loivasta tullut Miina Äkkijyrkkä on loistava oivallus salanimisaralla. Nykyäänhän hän on jo Liina Lång. - Lång on muuten suvun vanha alkuperäinen ns. sotilasnimi eikä mikään hieno 'snellmanni'.


    • Misty Kuittinen

      Kusti Miettinen, ei hän naamaansa salaile, liekö oikea nimi tuokaan: samapa sile; briljantti kirja - alkaa irvailusta mainosalasta ja päätyy väkivaltaiseksi dekkariksi. Sujuvaa juttua, hieno opus:)

      • Kämä

        kuulemani huhun mukaan muuan Lennart Högdahl, AC ammatiltaan, nuori jätkä, parikymppinen sauhuuja.


      • oid
        Kämä kirjoitti:

        kuulemani huhun mukaan muuan Lennart Högdahl, AC ammatiltaan, nuori jätkä, parikymppinen sauhuuja.

        Mistä sä tän Lennart Högdahlin oot kaivanut? Mun käsityksen mukaan T. Vimma on just toi Kusti (sitä näkee paljo Bar No 9:ssä).


    • Dee

      Vimma on sellane tummahiuksinen kundi jota näkee välillä hirveessä kännissä Punavuoressa. Aika pitkä, iha söde.

      • Heta

        Mä kuulin varmaa tietoa siitä että kyseessä olisi oikeasti joku mimmi. Tai siis ne kirjat olisi kirjoittanu joku nainen, mutta toi Kusti Miettinen esiintyisi sinä VImmana julkisuudessa.

        Näin kerto systerin mies, joka siis tuntee sen kirjailijamimmin.


      • Gro
        Heta kirjoitti:

        Mä kuulin varmaa tietoa siitä että kyseessä olisi oikeasti joku mimmi. Tai siis ne kirjat olisi kirjoittanu joku nainen, mutta toi Kusti Miettinen esiintyisi sinä VImmana julkisuudessa.

        Näin kerto systerin mies, joka siis tuntee sen kirjailijamimmin.

        Ah tätä salanimien ihanuutta. :)


      • Heta
        Gro kirjoitti:

        Ah tätä salanimien ihanuutta. :)

        En tajua miksi joku piiloutuisi toisen henkilön taakse. Onkohan tää joku sellainen käänteinen liisaleena-ilmiö?


      • Miss Daisy
        Heta kirjoitti:

        Mä kuulin varmaa tietoa siitä että kyseessä olisi oikeasti joku mimmi. Tai siis ne kirjat olisi kirjoittanu joku nainen, mutta toi Kusti Miettinen esiintyisi sinä VImmana julkisuudessa.

        Näin kerto systerin mies, joka siis tuntee sen kirjailijamimmin.

        ...paljastavat että kirjoittajan täytyy olla nuorehko mies. Oli ne niin yksioikoista kamaa.

        Se herra joka TV:ssä esiintyi kirjailija Tuomas Vimmana. pyörii ihan oikeasti Helsinki 12:ssa. Olen useasti nähnyt, koska itsekin pyörin täällä päivät pitkät. Pitkä,laiha, pyöreäpäinen, kovaääninen.


      • Heta

        Miksi sitten piiloutua nimimerkin taakse, jos se esiintyy oikealla naamallaan julkisuudes? Mitä vitsii? Mä veikkaan et niit on useempi tai sit se on oikeesti mimmi ja toi kundi on sen poikaystävä...


      • hööö
        Heta kirjoitti:

        Miksi sitten piiloutua nimimerkin taakse, jos se esiintyy oikealla naamallaan julkisuudes? Mitä vitsii? Mä veikkaan et niit on useempi tai sit se on oikeesti mimmi ja toi kundi on sen poikaystävä...

        Noh. Luulenpa että se oli sellainen alleviivaus että kyseessä fiktio, kun kerran kirja kertoo samasta alasta jolla sen kirjoittaja on itsekin työskennellyt. Halunnut erottaa sen kuvitteellisen kertojan selkeästi omasta persoonastaan. Ihmisillä kun on taipumusta lukea kirjoja aika yks yhteen.. vaikka ne miten olis kuvitteellisia.
        Toivottavasti heebo eksyy lukemaan näitä kirjotuksia... tai en tiedä, ehkä parempi että ei eksy. :)
        ja kuten tästäkin ketjusta näkyy, hyvä mainoskikkahan toi on ollut ja herättänyt ihmisten kiinnostuksen...


      • Heta
        hööö kirjoitti:

        Noh. Luulenpa että se oli sellainen alleviivaus että kyseessä fiktio, kun kerran kirja kertoo samasta alasta jolla sen kirjoittaja on itsekin työskennellyt. Halunnut erottaa sen kuvitteellisen kertojan selkeästi omasta persoonastaan. Ihmisillä kun on taipumusta lukea kirjoja aika yks yhteen.. vaikka ne miten olis kuvitteellisia.
        Toivottavasti heebo eksyy lukemaan näitä kirjotuksia... tai en tiedä, ehkä parempi että ei eksy. :)
        ja kuten tästäkin ketjusta näkyy, hyvä mainoskikkahan toi on ollut ja herättänyt ihmisten kiinnostuksen...

        Tietääkö kukaan oliko tässä kyseessä yhden kerran show, vai aikooko T. Vimma kirjoittaa vielä lisää?


      • simosika
        Heta kirjoitti:

        Miksi sitten piiloutua nimimerkin taakse, jos se esiintyy oikealla naamallaan julkisuudes? Mitä vitsii? Mä veikkaan et niit on useempi tai sit se on oikeesti mimmi ja toi kundi on sen poikaystävä...

        Brysselin autokuskien tietotoimisto kertoi totena Vimman olevan oikeasti Pirkko Saisio. Tyylillinen taantuminen ja seksin alkeellinen kuvaus johtuu ainoastaan taiteellisen tehokeinon käytöstä ja kokemuksen vähäisyydestä.


      • Kämäri

        Hki 12 kirjoittaja on oikeesti kirjailija Tyyni Tuulion maan päällä seikkaileva haamu. Koska TT ei silloin aikoinaan uskaltanut eikä saanut kirjoittaa seksistä, niin nyt se on päästänyt perkeleet irti itsestään ja antaa palaa oikeesti panemalla. Siinä kirjassa se venäläisen huoran nöyryytys, sen sikana pito, oli kosto siitä kun TT:n mies kävi huorissa eläessään. Ja tämä tarina on tosi!


    • Kasti

      "Kusti" Icon Medialabin ajoilta etc, liekö itse kirjoittanut vai onko antanut naamansa toiselle kirjailijalle. Onhan kaveri lespannut TV:ssäkin metkalla äänelllän.

      Mahti opus. Toivottavasti lisää.

      • Gro

        Tuomas Vimma on niin paljon siistimpi tähän tarkoitukseen, kuin herran oikea nimi.

        Sillä tosiaan on metka ääni. :)


      • hans

        Kuulin huhun että uusi kirja olisi tulossa jo syksyllä. Saa nähdä onko se jatko-osa edelliselle vai ihan itsenäinen teos...


      • Heta
        hans kirjoitti:

        Kuulin huhun että uusi kirja olisi tulossa jo syksyllä. Saa nähdä onko se jatko-osa edelliselle vai ihan itsenäinen teos...

        Toivottavasti jatko-osa Helsinki 12:sta. Loppu jäi mun mielestä silleen jänskästi auki, että olisi kiva tietää miten stoori päättyy. Kuoleeko sisko vai ei, jne...


      • Gro
        Heta kirjoitti:

        Toivottavasti jatko-osa Helsinki 12:sta. Loppu jäi mun mielestä silleen jänskästi auki, että olisi kiva tietää miten stoori päättyy. Kuoleeko sisko vai ei, jne...

        Minusta oli täysin selvää, että sisko kuoli.

        Ja minusta olisi myös kamalaa jatkaa tarinaa, koska päähenkilö kuitenkin poltti melkoisesti siltoja takanaan (hassu sanonta, suokaa anteeksi), eikä juttu voisi jatkua enää ollenkaan niin mielenkiintoisena. Pelkäänpä, että teoksesta tulisi edeltäjänsä toisinto. Mutta sehän olen vain minä. :)

        Itse toivon jotakin aivan muuta.


      • heta
        Gro kirjoitti:

        Minusta oli täysin selvää, että sisko kuoli.

        Ja minusta olisi myös kamalaa jatkaa tarinaa, koska päähenkilö kuitenkin poltti melkoisesti siltoja takanaan (hassu sanonta, suokaa anteeksi), eikä juttu voisi jatkua enää ollenkaan niin mielenkiintoisena. Pelkäänpä, että teoksesta tulisi edeltäjänsä toisinto. Mutta sehän olen vain minä. :)

        Itse toivon jotakin aivan muuta.

        Ai. Mun mielestä taas se sisko on niin kova mimmi, että kroolaisi vaikka syksyisessä meressä Eestiin. No, aika näyttää. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.


      • minä vaan
        Heta kirjoitti:

        Toivottavasti jatko-osa Helsinki 12:sta. Loppu jäi mun mielestä silleen jänskästi auki, että olisi kiva tietää miten stoori päättyy. Kuoleeko sisko vai ei, jne...

        ...ei tule jatko-osaa. Ainakin kirjoittaja jossakin sanoi kirjoittavansa seuraavaksi jotain ihan muuta, mutta mistäs sitä tietää... Jotenkin kyllä tuntuu että toi stoori oli tossa, ja itse olisin pikemminkin melkein pettynyt jos sille tulisi jatkoa, vaikka siitä tykkäsinkin. Mut jännityksellä odotamme...


      • elinaK
        minä vaan kirjoitti:

        ...ei tule jatko-osaa. Ainakin kirjoittaja jossakin sanoi kirjoittavansa seuraavaksi jotain ihan muuta, mutta mistäs sitä tietää... Jotenkin kyllä tuntuu että toi stoori oli tossa, ja itse olisin pikemminkin melkein pettynyt jos sille tulisi jatkoa, vaikka siitä tykkäsinkin. Mut jännityksellä odotamme...

        Törmäsin kirjailijaan eilen ja kysyin uudesta kirjasta. Sanoi olevansa työn alla, muttei suostunut kommentoimaan julkaisupäivää tai sisältöä. Sanoi kustantajan huolehtivan tiedottamisesta.

        että sellaista...

        -elina


    • Passepartout

      Mä jotenkin näin siskon päähenkilön kehittämänä mielikuvitushahmona. Olenko omituinen, vai tulkitsiko joku muukin sen noin?

      • Gro

        Ei ole tullut tuo mieleen, täytyy myöntää. Jännittävä tulkinta tosin. Tarkoitatko, vai käsitänkö väärin, että siskoa ei kirjan maailmassa ole lainkaan olemassa muuta kuin päähenkilön mielessä? :)

        Kirjassa tosin liikutaan muutenkin aika lailla mielikuvitusmaailmassa ainakin ihmisten ominaisuuksien suhteen. Ja hyvä niin. :)


      • Passepartout
        Gro kirjoitti:

        Ei ole tullut tuo mieleen, täytyy myöntää. Jännittävä tulkinta tosin. Tarkoitatko, vai käsitänkö väärin, että siskoa ei kirjan maailmassa ole lainkaan olemassa muuta kuin päähenkilön mielessä? :)

        Kirjassa tosin liikutaan muutenkin aika lailla mielikuvitusmaailmassa ainakin ihmisten ominaisuuksien suhteen. Ja hyvä niin. :)

        Tarkoitin siis sitä, että sisko olisi päähenkilön luoma fantasiahahmo, joka olisi siis fyysisesti olemassa, muttei oikeasti ollenkaan samanlainen jumalatar kuin päähenkilö antaa olettaa.

        Tämä selittäisi sen miksi muuten niin uskomattomilla kyvyillä ja taidoilla varustettu sisko kömmähtäisi johonkin pikku hasiskauppaan. Olisihan sen pitänyt muuten diilata vähintäänkin tuhat kiloa kokaiinia tai timanteilla koristeltuja ydinaseita.

        Jotenkin tekstistä on rivien välistä luettavissa, että päähenkilö (olispa sillä nimi!) ja sen sisko ovat nousukkaita, jotka yrittävät kaikin puolin irrottautua menneisyydestään. Molemmilla on keksityt taustat (ei ne sen siskon jutut VOI pitää paikkaansa), eikä niillä ole nimiä tai vanhempia. Myös niiden ulkokuoret ovat täysin rakennettuja aina räätälillä teetetyistä vaatteista silikonitisseihin.

        Tai sitten mä olen vaan outo.


      • Gro
        Passepartout kirjoitti:

        Tarkoitin siis sitä, että sisko olisi päähenkilön luoma fantasiahahmo, joka olisi siis fyysisesti olemassa, muttei oikeasti ollenkaan samanlainen jumalatar kuin päähenkilö antaa olettaa.

        Tämä selittäisi sen miksi muuten niin uskomattomilla kyvyillä ja taidoilla varustettu sisko kömmähtäisi johonkin pikku hasiskauppaan. Olisihan sen pitänyt muuten diilata vähintäänkin tuhat kiloa kokaiinia tai timanteilla koristeltuja ydinaseita.

        Jotenkin tekstistä on rivien välistä luettavissa, että päähenkilö (olispa sillä nimi!) ja sen sisko ovat nousukkaita, jotka yrittävät kaikin puolin irrottautua menneisyydestään. Molemmilla on keksityt taustat (ei ne sen siskon jutut VOI pitää paikkaansa), eikä niillä ole nimiä tai vanhempia. Myös niiden ulkokuoret ovat täysin rakennettuja aina räätälillä teetetyistä vaatteista silikonitisseihin.

        Tai sitten mä olen vaan outo.

        Anteeksi tyhmyyteni. :)

        Tuo onkin varsin varteenotettava tulkinta. Itsekin lukiessani ihmettelin, miten sisko (nimenomaan, oispa niillä nimet!) ei ole pystynyt itse hoitamaan itseään ulos sotkuistaan.

        Samaa mieltä olen tuosta lopustakin. Minkä takia pidinkin kirjaa niin surullisena, vaikka se hauska olikin. :) Mainittiinhan siinä jossain vaiheessa suuresta perinnöstä ja jostain, minkä jälkeen rahaa oli alkanut tulla enemmän. Päähenkilö yrittää minusta vain piilottaa tavallisuuttaan kaikella sillä rahankäytöllä ja muulla "ylellisyydellä". Jostain, en enää muista mistä, luin joskus, että Vimma itsekin puhui siitä, että jotta voi oikeasti elää ylellisesti, pitää omata tietty määrä sivistystä, mikä päähenkilöltä jotenkin puuttuu. :)

        Tuo vanhemmattomuus on minusta jotenkin suunnattoman kiinnostavaa. Millaisia ne on voineet olla?

        Tuo raivostuttava nimien puuttuminen on minusta yltiötarpeellinen tyylikeino. Kaikilla muilla paitsi kyseisellä sisarusparilla on kirjassa nimet. Jos niillä kahdella olisi tavalliset nimet, tyyliin Salla ja Rasmus, heistä tulisi tavallisempia ihmisiä, eikä ollenkaan noin salaperäisiä yli-ihmisiä, kuin minä ne nyt pysyvät. :)

        Hienoa saada vihdoinkin keskustella kyseisestä teoksesta. Minä en suostu hyväksymään, että se olisi pelkkää harmitonta viihdettä, mitä ei pysty analysoimaan. ;)


      • Passepartout
        Gro kirjoitti:

        Anteeksi tyhmyyteni. :)

        Tuo onkin varsin varteenotettava tulkinta. Itsekin lukiessani ihmettelin, miten sisko (nimenomaan, oispa niillä nimet!) ei ole pystynyt itse hoitamaan itseään ulos sotkuistaan.

        Samaa mieltä olen tuosta lopustakin. Minkä takia pidinkin kirjaa niin surullisena, vaikka se hauska olikin. :) Mainittiinhan siinä jossain vaiheessa suuresta perinnöstä ja jostain, minkä jälkeen rahaa oli alkanut tulla enemmän. Päähenkilö yrittää minusta vain piilottaa tavallisuuttaan kaikella sillä rahankäytöllä ja muulla "ylellisyydellä". Jostain, en enää muista mistä, luin joskus, että Vimma itsekin puhui siitä, että jotta voi oikeasti elää ylellisesti, pitää omata tietty määrä sivistystä, mikä päähenkilöltä jotenkin puuttuu. :)

        Tuo vanhemmattomuus on minusta jotenkin suunnattoman kiinnostavaa. Millaisia ne on voineet olla?

        Tuo raivostuttava nimien puuttuminen on minusta yltiötarpeellinen tyylikeino. Kaikilla muilla paitsi kyseisellä sisarusparilla on kirjassa nimet. Jos niillä kahdella olisi tavalliset nimet, tyyliin Salla ja Rasmus, heistä tulisi tavallisempia ihmisiä, eikä ollenkaan noin salaperäisiä yli-ihmisiä, kuin minä ne nyt pysyvät. :)

        Hienoa saada vihdoinkin keskustella kyseisestä teoksesta. Minä en suostu hyväksymään, että se olisi pelkkää harmitonta viihdettä, mitä ei pysty analysoimaan. ;)

        Nyt kun päästään analysoinnissa vauhtiin (ja mähän rakastan sitä), niin voisi myös miettiä päähenkilön käsittämätöntä suhtaustumista ei-helsinkiläisiin. Mulle jäi sellainen kuva, että se olisi oikeasti itse jostain "landelta" kotoisin. Sen takia sen menneisyys on niin salaista.

        Eikä se ole tekemisissä vanhempiensa kanssa, koska

        a) ne asuvat jossain pikku mökissä maaseudulla, ja se häpeää niitä, tai

        b) ne eivät halua olla missään tekemisissä päähenkilön kanssa, johtuen sen omituisesta suhteesta pikkusiskoonsa.

        Mä mietin vielä sitä sen siskoa (joka on mun mielestä ihan mahtava hahmo!), että miksi tollainen mimmi joka hengaa kaiken maailman sulttaanien ja kuninkaallisten kanssa pyörisi joidenkin itähelsinkiläisten huumekauppiaiden kelkassa? Eihän sen edes pitäisi tuntea tuollaista sakkia...

        Mun mielestä kirjassa vihjataan useassakin kohdassa siihen, että sisko saattaisi valehdella. Ehkä siskon ihmeellisyys on osittain sen itse luomaa, ja osittain veljen luomaa harhakuvaa. Oikeasti se on ihan tavallinen tyttö itähelsingistä, joka on lähtenyt väärään jengiin.

        Emmä tiedä, kuhan arvailen.


      • Gro
        Passepartout kirjoitti:

        Nyt kun päästään analysoinnissa vauhtiin (ja mähän rakastan sitä), niin voisi myös miettiä päähenkilön käsittämätöntä suhtaustumista ei-helsinkiläisiin. Mulle jäi sellainen kuva, että se olisi oikeasti itse jostain "landelta" kotoisin. Sen takia sen menneisyys on niin salaista.

        Eikä se ole tekemisissä vanhempiensa kanssa, koska

        a) ne asuvat jossain pikku mökissä maaseudulla, ja se häpeää niitä, tai

        b) ne eivät halua olla missään tekemisissä päähenkilön kanssa, johtuen sen omituisesta suhteesta pikkusiskoonsa.

        Mä mietin vielä sitä sen siskoa (joka on mun mielestä ihan mahtava hahmo!), että miksi tollainen mimmi joka hengaa kaiken maailman sulttaanien ja kuninkaallisten kanssa pyörisi joidenkin itähelsinkiläisten huumekauppiaiden kelkassa? Eihän sen edes pitäisi tuntea tuollaista sakkia...

        Mun mielestä kirjassa vihjataan useassakin kohdassa siihen, että sisko saattaisi valehdella. Ehkä siskon ihmeellisyys on osittain sen itse luomaa, ja osittain veljen luomaa harhakuvaa. Oikeasti se on ihan tavallinen tyttö itähelsingistä, joka on lähtenyt väärään jengiin.

        Emmä tiedä, kuhan arvailen.

        Minä ajattelin, että päähenkilön suhtautuminen ulkopaikkakuntalaisiin ja muihinkin "v--un haagalaisiin" oli vaan tyypillistä, joillekin harvoille helsinkiläisille tyypillistä "reviirinpuolustusta" :) En ole ihan varma, kuinka vakavia Vimman (rasittavaa, että päähenkilö(kin?) valitsi nimekseen Tuomas Vimman, sekoittaa - varmaan tarkoituksellisesti - ajatuksia) omat puheet ovat olleet, mutta onhan tuollakin ollut havaittavissa Rööperin omimista "alkuperäisten" (vaikeaa?) asukkaiden haltuun. Tuleepa sekavaa juttua. :)

        Ja ajattelin myös jotenkin automaattisesti, että vanhemmat olisivat kuolleet.

        Ja tuon hurmaavan siskon sekoilun joidenkin huumejengiläisten kanssa selittäisin yksinkertaisesti sillä, että "kun mikään ei tunnu miltään" tulee tehtyä kaikkea hitusen säälittävää. Ja sattuuhan ihmiset, myös yli-ihmiset, joskus väärään paikkaan väärään aikaan, luulisin.. :) Luulen silti minäkin, että osa tuosta loistavuudesta on vain siskon - ja veljen - päässä.


      • Passepartout
        Gro kirjoitti:

        Minä ajattelin, että päähenkilön suhtautuminen ulkopaikkakuntalaisiin ja muihinkin "v--un haagalaisiin" oli vaan tyypillistä, joillekin harvoille helsinkiläisille tyypillistä "reviirinpuolustusta" :) En ole ihan varma, kuinka vakavia Vimman (rasittavaa, että päähenkilö(kin?) valitsi nimekseen Tuomas Vimman, sekoittaa - varmaan tarkoituksellisesti - ajatuksia) omat puheet ovat olleet, mutta onhan tuollakin ollut havaittavissa Rööperin omimista "alkuperäisten" (vaikeaa?) asukkaiden haltuun. Tuleepa sekavaa juttua. :)

        Ja ajattelin myös jotenkin automaattisesti, että vanhemmat olisivat kuolleet.

        Ja tuon hurmaavan siskon sekoilun joidenkin huumejengiläisten kanssa selittäisin yksinkertaisesti sillä, että "kun mikään ei tunnu miltään" tulee tehtyä kaikkea hitusen säälittävää. Ja sattuuhan ihmiset, myös yli-ihmiset, joskus väärään paikkaan väärään aikaan, luulisin.. :) Luulen silti minäkin, että osa tuosta loistavuudesta on vain siskon - ja veljen - päässä.

        Jos vanhemmat olisivat kuolleet, siitä olisi kai mainittu. Nyt kun niiden kohtalo jätetään (tahallaan?) kertomatta, herättää se mussa ainakin kaikenlaisia teorioita.

        Kirjailija Vimma näyttää tehneen uuden aluevaltauksen. Uusimmassa City-lehdessä on sen kolumni, joka oli juuri niin ärsyttävän ihastuttavan vimmamainen kuin olisi voinut odottaa.


      • Gro
        Passepartout kirjoitti:

        Jos vanhemmat olisivat kuolleet, siitä olisi kai mainittu. Nyt kun niiden kohtalo jätetään (tahallaan?) kertomatta, herättää se mussa ainakin kaikenlaisia teorioita.

        Kirjailija Vimma näyttää tehneen uuden aluevaltauksen. Uusimmassa City-lehdessä on sen kolumni, joka oli juuri niin ärsyttävän ihastuttavan vimmamainen kuin olisi voinut odottaa.

        Mainittiinko vanhempia ollenkaan koko kirjassa? *ei muista* Ehkä sekin tekisi tuosta pääparista turhan inhimillisen. Minun on ainakin vaikea kuvitella, millaisia he ovat olleet lapsena, vaikka lapsuudesta jotain puhuttiinkin.

        "Ärsyttävän ihastuttavan vimmamainen" Kiitos tästä määrittelystä, tuotahan minä olen mielestäni yrittänyt tavoittaa :) Vieläkään en ihan osaa päättää, kuinka suurta roolia kyseinen herra Vimmana vetää, mutta onko tuolla niin väliäkään. :) Hauskaa oli lukiessa joka tapauksessa. Suosikkini oli kolumnin päätöslause. Jos ei muuta, osaa Vimma sanoja käyttää. Ja sitähän minä rakastan.


      • la famme fatale
        Gro kirjoitti:

        Anteeksi tyhmyyteni. :)

        Tuo onkin varsin varteenotettava tulkinta. Itsekin lukiessani ihmettelin, miten sisko (nimenomaan, oispa niillä nimet!) ei ole pystynyt itse hoitamaan itseään ulos sotkuistaan.

        Samaa mieltä olen tuosta lopustakin. Minkä takia pidinkin kirjaa niin surullisena, vaikka se hauska olikin. :) Mainittiinhan siinä jossain vaiheessa suuresta perinnöstä ja jostain, minkä jälkeen rahaa oli alkanut tulla enemmän. Päähenkilö yrittää minusta vain piilottaa tavallisuuttaan kaikella sillä rahankäytöllä ja muulla "ylellisyydellä". Jostain, en enää muista mistä, luin joskus, että Vimma itsekin puhui siitä, että jotta voi oikeasti elää ylellisesti, pitää omata tietty määrä sivistystä, mikä päähenkilöltä jotenkin puuttuu. :)

        Tuo vanhemmattomuus on minusta jotenkin suunnattoman kiinnostavaa. Millaisia ne on voineet olla?

        Tuo raivostuttava nimien puuttuminen on minusta yltiötarpeellinen tyylikeino. Kaikilla muilla paitsi kyseisellä sisarusparilla on kirjassa nimet. Jos niillä kahdella olisi tavalliset nimet, tyyliin Salla ja Rasmus, heistä tulisi tavallisempia ihmisiä, eikä ollenkaan noin salaperäisiä yli-ihmisiä, kuin minä ne nyt pysyvät. :)

        Hienoa saada vihdoinkin keskustella kyseisestä teoksesta. Minä en suostu hyväksymään, että se olisi pelkkää harmitonta viihdettä, mitä ei pysty analysoimaan. ;)

        sisko ei käy kertaakaan kenenkään muun, kuin päähenkilön kanssa dialogia. Se ei koskaan puhu muille, koska sitä ei ole.


    • Boleslav

      kyllä se niin nyt on että tuomas vimma on lähes 30-vuotias skloddi rööperistä.
      Tämä salanimen takaa löytyvä mies on käynyt helsingin ranskalais-suomalaisen lukion... Nimeä en vielä viitsi paljastaa.

    • 576676576757667

      ... joka muutenkin mainostelee itseään täällä kirjallisuuspalstoilla kun onneton tekele ei muuten tee kauppaansa.

    • rttt

      kuinka vanha sen sisko on? ja mikä sen nimi on??

    • sdgsdfsdfdsfdssdffds

      SPOILER!!!


      Siskolla ei ole nimeä. Kirjan lopussa se ottaa nimekseen Diana. Ikää on 18 vuotta.

    • Tauno Tamma

      Uusi kirja tulossa. Tuntuu vähän tuotteistetulta heppulilta.

    • brandmanual

      Mitäs pahaa on tuotteistamisessa?

    • kannattaakoostaa

      Onko kukaan vielä lukenut Raksaa? Kirjastosta ei varmaan kannata edes yrittää kun on aina niin pitkät jonot. Kolmekymppiä on kanssa aika iso raha.

      • joo.

        On lukenut ja oli hyvä. Itselläni oli aika negatiiviset ennakko-odotukset mutta yllätyin positiivisesti. Suosittelen kaikille joita ala yhtään kiinnostaa.


    • Pelottoman käsikirja

      Eiks tää kysymys kuka T. Vimma oo jo aikahko vanhan talven lumijuttuja.

    • Fifi noutaa

      Kolmekymppiä paljon?

      Jätä yhden illan kaljat tai ravintolan ruokaillallinen väliin. Kaljat ja ruoka katoaa, kirja säilyy.

      It´s simple like that.

      Fetch!

    • Anonyymi

      tuomas vimma on kusti miettinen niminen homo lollo poski.

      Sen ikä on 852895 vuotta ja niin on sunkin, ensin suusi, sitten silmiesi ja sitten korviesi ennen kuin kuolet näivettyneenä ja märänet sekä märännyt pystyyn sieluton paskaläjä.
      https://375humanistia.helsinki.fi/paavo-hohti/julkaisuja-ja-teoksia

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sisko on oikea veera linnakko, jonka kusti miettinen oikeassa elämässä tappoi suvisaariston retkellä :-o

    • Anonyymi

      *jargonia miettinenk jargonia miettinenv jargonia lummep etc. Metallurgi ja knifisti (veitsien asiantuntija sekä veitsikauppias, muttei sulle, etkä kauppaani löydä. On se ihan kauppana ulottuvillasi, mutta katsos tiskin alta myyn "veitsiä fileeraukseen", kuten file sanoi. Ota orbittii, oba ottaa orbittii, kiertoradalle tähden sen LUPAUS vie. Kiehu noita kattilassasi rikotun lupauksen tähden. Tökkjällesi kattilassa veitsen suon, en MYY, vaan annan. Annankatu päin vastoin on: En anna en kadu!
      Hävisit!
      Olen antanut yhteystietosi ja tiedon kaikista olinpaikoistasi eteenpäin kaikki muut luritukset reporttereista sekä poliitikoista etc. mitkä eivät ole enää mainitsemisen arvoisia, kuten opettajat jne... Mutta rikolliset joo, nekin on.
      Listasi ihmisistä on arvoton.

      Jack the Ripper
      (Team)
      *

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe