Miten voin irtisanoa Telian liittymät kirjallisest

MummoPulassa

Haluaisin irtisanoa minulla olevat Telian (ent. Soneran, Ainan ja Tele Finlandin) netti- mobiii- ja TV-liittymät, koska internet takkuilee, laskutuksissa on jatkuvaa sotkua ja digiboxi ei toimi. Etsin Telian sivuilta netistä, mutta en löytänyt osoitetta, mihin sähköpostini ja perinteinen kirjeeni kuuluisi lähettää. Huonon kuuloni vuoksi en voi asioida puhelimitse mitään virallista.
Kertokaa please tietävänmät, mihin osoitteeseen voin lähettää irtisanomiskirjeeni ja sähköpostini?

23

4039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liittymänkalastelija1

      Muillakin teleoperaattoreilla samoja ongelmia ja räikeää mainostamista. Lisäksi niistä ei mainaa päästä irti millään. Prepaid liittymien puheajanlataukset jäävät käyttämättä, kun operaattori ilmoittaa, että PUK koodi on väärä. Miten siis otat yhteyttä kun puhelin pistetään toimimattomaksi.
      Asialle olisi hyvä tehdä selvät säännöt. Nyt ihmiset pistetään seilaamaan päivätolkulla operaattorien kotisivuilla ja etsiä tietoa huhujen perusteella kysymyksiä ja vastauksia sivuilta.
      Saisko yhteyden jostain muusta eu maasta, kun suomalaiset operaattorit kilpailee keskenään ja kuluttajat kärsii. Ei kukaan ole halukas viettämään aikaa operaattorien sivuilla arvailemassa mistä saa apua.

      • luottotiedollinen

        Käytä normaalia laskutusliittymää niin ei tarvitse käyttää aikaa kaikkeen turhaan. Normaali luottotiedot omaava henkilö käyttää laskutusliittymää, luottotiedottomat luuserit ja rikolliset ovat asia erikseen.

        Ja operaattori ei pistä puhelinta toimimattomaksi - jos unohdat PUK-koodin niin se on oma vikasi.


      • pienemmän_puolella

        Hyvä 'luottotiedollinen'. Asenteesi takia vaihdan liittymäni mitä pikaisimmin prepaidiksi.


      • 777955

        Minkä asenteen? Kysehän on vain faktasta. Miksi kukaan luottotiedollinen normaali henkilö lähtisi leikkimään jollain saldolatauksilla ja muilla pelleilyillä kun voi vain kerran kuukaudessa maksaa kuukausittain tulevan laskun? Miksi tuhlaisin aikaani? Minulle on se ja sama, vaikka ottaisit 100 prepaidia pimeimmästä Afrikasta.


      • Anonyymi
        777955 kirjoitti:

        Minkä asenteen? Kysehän on vain faktasta. Miksi kukaan luottotiedollinen normaali henkilö lähtisi leikkimään jollain saldolatauksilla ja muilla pelleilyillä kun voi vain kerran kuukaudessa maksaa kuukausittain tulevan laskun? Miksi tuhlaisin aikaani? Minulle on se ja sama, vaikka ottaisit 100 prepaidia pimeimmästä Afrikasta.

        Esimerkiksi siksi, että operaattorit laskuttavat tähtititeellisiä summia ns. laskutusliittymällä. Laskut eivät pidä kutiaan likimainkaan. Parin kuukauden puhelinlaskurahoilla puhun monta vuotta pre-paidilla, vaikka puhelutoimintani on symmetristä näiden kesken. Nyt voi esimerkiksi matkustella kun ei ole laskutusliittymää ja siihen nivoutunutta huijauslaskutusta.
        Ai niin, kaikki on vain omaa syytäni, eikö? Onko sekin oma syyni että minulla on ollu aina luottotiedot ok, omistan asunnon ja käyn vakitöissä, mutta kun muut näkevät numerostani, että käytän pre-paidia, ihmisarvoni murenee. Ihmisen mittahan ei ole ollut enää aikoihin moraaliset ulottuvuudet vaan nimimerkki "Luottotiedollisen" mädäntynyt ihmiskuva.


    • myymälän.kautta

      Minä kävin irtisanomassa Elisa Viihde-sopimuksen Elisan myymälässä. Vaihdoin samalla puhelinliittymän Elisasta Teliaan. Se onnistui Telian myymälässä. Telia hoiti Elisan liittymäsopimuksen irtisanomisen puolestani. Elisa yritti kyllä sen jälkeen spämmätä tekstiviestein perumaan irtisanomisen, mutta eipä niitä viestejä enää sen jälkeen ole tullut, kun numero vaihtui Telialle. Nyt olen tyytyväinen, puhelin kuuluu, ja säästän samalla 40 euroa / kk.

      • Anonyymi

        Ihan varoituksena niille Turun Raunisutlassa asuville jotka suunnittelevat ottavansa Telialta laajakaistan. Minulla on Telian laajakaista joka ei toimi ja ikävä kyllä niissä on 24 kk määräaikaiset sopimukset joista ei millään pääse irti. Aikanaan asentaja sanoi ettei tämä tule Turun Raunistulassa toimimaan kun johto tulee Tuomiokirkolta asti, mutta minä tyhmä uskoin Teliaa joka sanoi tämän olevan väärää tietoa. Telian palvelulla ei näy televisio, ei toimi tietokone vaan olen joutunut ottamaan erikseen mokkulan jotta sähköinen opiskeluympäristö edes toimii. Vikailmoituksia on tehty tämän tästä ja joka kerta Telia ilmoittaa ettei vikaa ole, mutta kuitenkaan kun meillä ei laajkaista toimi. Irtisanottua liittymää ei siis saa millään, kysytty on.


    • MummoPulassa

      Niin kävin kuukausi sitten Telian liikkeessä irtisanomassa vanhan käyttämättömän lankaliittymän, mutta siitä irtisanomisesta sain vasta pyynnöstä myyjän tekstaaman lappusen. Hän ei tiennyt mitään firman paikallisista tv-liittymistä, sellainen minulla laskutustietojen mukaan on!! Kännykkä-ja tablettiliittymät jätin siinä keskustelussa voimaan. Nyt viimeisen laskutussotkun jälkeen haluan irtisanoa koko asiakassuhteeni, lopetus juristinpitävästi!!

    • Sopparit

      Kun olet telian asiakas niin voit rekisteröidä itsesi telian sivuilla ja pääset kirjautumaan sinne sisään, näet kaikki tietosi ja siellä on myös chatti jolloin voit kysellä kaikenlaista. Omasivuilla näkyy puk koodit myös.
      Silloin kun telefinland oli vielä soneran tytäryhtiö niin heillä oli hyvä asiakaspalvelu, nyt kun tytäryhtiö siirtyi soneraslle eli telialle niin palvelu huonontui jonkin verran.

      Dna käyttää elisan verkkoa. Mutta kun olis elisan asiakas niin palvelu myymälässä oli ok mutta muutoin ei meinaa saada siihen firmaan mitenkään yhteyttä eikä vastauksia millään.
      Elisan liittymä puhelimessa takkuili pahasti kotona puhuessa puhelu pätkäisi poikki viisikin kertaa. Oli parin vuoden sopimus ja kerroin tilanteen niin elisalta vastattiin että ilmeisesti asun kerrostalossa jossa on katvetta joka poikkasee puhelut lähes aina ja hän vapautti määräaikasissopimukseni ja sanoi että voin lopettaa asiakkuuteni koska tahansa ja niin tein. ( tämä katvejuttu on hyvä syy jos haluaa purkaa sopparin. Koska katveen voi tehdä esim.kantava seinä tai ihan mikä seinä tai ikkuna tms tahansa, eivät tule tutkimaan, uusissa taloissakin voi näitä ongelmia olla)

      • lähtölaskenta_alkanut

        Onko kukaan kysynyt telialta unohtuneita tunnareita? Soneran aikana eivät ainakaan suostuneet ilmaiseksi minulle antamaan uusia tunnuksia oma-sivuilleni. Tästä syystä en ole kymmeneen vuoteen käynyt em. sivuilla.


    • smerkkis

      "Dna käyttää elisan verkkoa"

      NO HÖPÖ HÖPÖ. DNAlla on ihan oma verkko.

      • hyvä_palvelu_maksaa

        Jos virtuaali-verkkoja haluaa erillisinä pitää. Tässä maassa on tasan yksi fyysinen verkko - kaupunkialueilla tosin erotettu kahdeksi omatoimiseksi osaksi. Mutta maaseudulla "virtuaaliverkossa" kaikki operaattorit saman tukiaseman alla. Ei ole ollut kannattavaa rakentaa erillisiä verkkoja katsos haja-asutusalueelle.. Huono kuuluvuus johtuu lähinnä siitä, kuinka monesta mastosta on valmis maksamaan vuokraa - joillakin operaattoreilla se on "bare minimum"..


    • fgfhfgjhfgj

      Olen Omilla Sivuilla, ja yritän lopettaa nettiliittymää. UUDEN liittymän siellä kyllä voi avata, mutta ei näy vaihtoehtoa, että entisen lopettaisi. Pitääkö soittaa kalliiseen palvelunumeroon? Telian netti on ollut hankalin, joka minulla on koskaan ollut. Kun nyt vaan jotenkin pääsisi vapaaksi siitä.

      • ghjhkhgjk

        Siellä chatissa se sitten lopulta onnistui, päästyäni odotusjonoon ja odoteltuani siinä koneen vieressä sen sijaan, että olisin mennyt nukkumaan. Aika kuvaavaa Telian palvelun tasosta se, että siinä tuputettiin kyllä lisää liittymiä ja 'erikoistarjouksia', mutta ei kysytty, miksi haluan jättää heidät. Siihen kysymykseen olisin mielelläni vastannut. Eipä silti, olen aikaisemmin kokeillut vain Saunalahtea, ja vaikka heillä netin käyttö oli mutkatonta, oli aina jotain ongelmaa laskujen kanssa. Siis en tiedä, mikä olisi parempi nettiliittymä. Pitää vaan sinnitellä näillä.


    • Eneurollakaanenääteliaa

      Ottakaa kirjallisena irtisanomiset ehdottomasti Telialta, koska laskuttavat joka kerta ylimääräistä ja väittävät ettei löydy tietoa 3 kertaa käynyt jo niin ja tyhmänä luotin suulliseen sanaan. Vaikka kysymys ei olisi kuin parista kympistä, niin tienaavat varmasti ihan hyvin näillä aiheettomiksi laskuillaan.

      • asiakaspalvelu_kuntoon

        Oisiko heillä useampi järjestelmä samaan asiaan? Kaikki eivät älyä katsoa(tai saa oikeuksia) kaikkiin järjestelmiin ja eivät siten näe todellista tilannetta. Itse jättäisin maksamatta tuollaisessa tilanteessa ja vaikka laittaisin puhelimen nauhoittamaan em. puhelun. Soittaisin sen sitten vasta käräjillä, koska tällöin se on tullut maksamaan jo jotakin firmalle, koska omat asianajokulut saa pulitettua firmalta myös voi varsin hyvin ottaa lakimiehen soittamaan sen nauhan heille.


      • Anonyymi

        TÄSMÄLLEEN! Olen kaksi tai kolme kertaa suullisesti irtisanonut Telian liittymän (koskenut samaa liittymää) ja saanut aina vastauksen " asia on tällä selvä" mutta laskuja tulee perään kuukaudesta toiseen vaikka ei ole kytkyä esim 24kk sopparia ja laskutuskausiksi merkattu aikoja kaukana irtisanomisen jälkeen. Kun soitan taas perään,sieltä valehdellaan, että asia on jäänyt kesken. Todistustaakka aina asiakkaalla eli omat puhelut pitäisi äänittää koska heidän omat äänitykset ovat taatusti peukaloitu: pukki kaalimaan vartijana.
        Kun kysyn s.postia, mihin voin jättää KIRJALLISEN irtisanomisen vastaus on: "laita OmaTeliaan viesti, mutta se ei ole nyt käytössä, koska lakko." Kysyn s.postia. Vastaus: "ei ole".
        Soitan taas tehdäkseni reklamaation ja lopulta kuluttajaviranomaiselle ilmoituksen. Vasta nyt löytyi asiakkaille s.postiosoite.
        Syy miksi halusin Teliasta eroon: täysin paikkansa pitämätön laskutus.
        Tämä että irtisanomisia ei viedä loppuun on todellakin osa ansaintalogiikkaa Telialla. Vaikka minullakin kyse vain muutamasta kympistä, näistä syntyy miljoonien tulovirta: maksamme ilmasta. Mulla oli irtisanomisen jälkeen heti uusi liittymä koska kuvittelin että kun minulle sanotaan "asia selvä" se tarkoittaa, että asia on loppuunkäsitelty. Sen sijaan maksoin kahta liittymää monta kuukautta näiden huijareiden takia.


    • Ammattitaidottomuutta

      Telian liikkeessä, jossa minä asioin. Ostin uuden älypuhelimen. Siellä on sellaista porukkaa töissä, jotka hokevat lähinnä vaan, ettei tiedä, tai tiennyt. Mistään ei oikein tule mitään. Liittymiä ja puhelimia kyllä myydään, mutta esim. simkortteja ja liittymiä ei
      saada edes toimimaan niissä normaalisti. Tarvitsin puhelimen, en mitään telian lelua!
      Neljättä kertaa käyty jo liikkeessä setvimässä samaa ongelmaa, mikä ei tunnu ratkeavan millään.
      Mikä tässä maassa olisi toimiva operaattori? Missä liikkeessä olisi asiantuntevaa henkilökuntaa? Jotka osaisi muutakin, kuin myydä tuotteita ja hokea tietämättömyyttään ja osaamattomuuttaan.

    • Anonyymi

      Mikä ve kun Elisan netti tippui Lahdessa alta 10Mbps ja vaihdoin kodin liittymät Telialle 300Mbps ja todellisuus on Latausnopeus 7-0,6Mbpd ja Lähetys 3-0,5Mbps. Voiko joku tarjota saman Lahdessa alta 20€/kk?

    • Anonyymi

      Mikäli maksat puhelimestasi kuukausittain (12 kk:n, 24 kk:n tai 36 kk:n ajan) erillisen summan liittymäsi yhteydessä ja haluat vaihtaa operaattoria kesken sopimuskauden, tulee sinun hoitaa jäljellä olevat maksut kerralla ennen siirtymistäsi.

      Eikai tämmönen oo enää tätäpäivää,mutta Telialla eletään kivikautta!

    • Anonyymi

      Telia Finland Oyj
      Asiakaspalvelu
      PL 0400
      65101 VAASA

      Posti- eikä sähköpostiosoitetta ei ole nettisivuillaan. (Ylläleva on laskussa.)
      Silti allaolevassa annetaan keskimääräinen sähköposti-vastausaika 81 tuntia

      https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelunumeroiden-vastausajat

      Ennen pystyi irtisanomisen lähettämään kirjautuneena palvelupyyntölomakkeella, mutta ohjeistusta on muutettu.
      Puhelimitse kalliilla puhelulla pitäisi onnistua.
      Kirjautunena chatissa ja nyttemmin on itsepalveluna irtisanomiselle ohjeet:

      https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelinliittymat/irtisanominen

      Tämän löysin Googlella. Jotenkin piilotettu Telian nettisivuilla.

    • Anonyymi

      Kun vahtan puheliliituma opetaatorit samassa firmassa onko minulla maksta pakko eromismaksu ja jos , kuinka paljon se tulee maksta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe