Miten pysyä nuorekkaana?

Darja2

Omia viisikymppisiä pitäisi viettää ensi vuonna. Kai tässä sellainen kriisikin on jo alkanut vaivata. Olen aina seurustellut itseäni nuorempien kanssa. Tällä hetkellä olen sinkku ja oikein hirvittää, että kohta pitäisi ilmoittaa omaksi iäksi vitosella alkava luku. Täällä palstalla varmaan liikkuu nuorempia naisia. Olisi kiva kuulla etenkin nuoremmilta (esim. 25-45v) ajatuksia, miten voisi pysyä nuorekkaana. En häpeä ikääni, mutta olen vaan aina viihtynyt itseäni nuorempien kanssa. En tahdo jämähtää, jymähtää enkä sammaloitua. Moni kertoo pysyvänsä nuorena oman jälkikasvunsa tai lasten ja nuorten kanssa työskennellessä. Minulla ei ole kumpaakaan noista nuorekkuuskonsteista. Salilla käyn rehkimässä ja lenkkeilen pitääkseeni luuni liikkeessä. Ryppyrasvaa käytän tietenkin. En juo, en polta. Syön vihanneksia ja kalaa. Haluaisin kuitenkin saada nuoremmilta naisilta vinkkejä siitä, mitä voisin tehdä maailman menossa mukana pysyäkseni ja myös mitä minun ei kannattaisi tehdä. Toivottavasti ette ymmärrä avunpyyntöäni niin, että haluaisin epätoivoisesti miellyttää nuoria naisia. Kyse on varmaan myös ikäkriisistä ja vanhenemisen pelosta. Haluaisin pitää luideni lisäksi myös aivoni kunnossa ja pysyä sosiaalisesti aktiivisena. Vähän pelkään saavani kunnon haukkuryöpyn vastaukseksi, mutta lähetän tämän viestin siitä huolimatta. Jospa onnistuisin saamaan edes muutaman asiallisen vastauksen.

40

1564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinAluksi_

      - älä tupakoi
      - älä alkoholisoidu. Viinillä etenkin punaviinillä on todettu olevan myös hyviä vaikutuksia (älä juo liikaa).
      - älä ota aurinkoa. Aurinko rypistää ihoa, vanhentaa ihoa ennenaikaisesti ja muista ihosyöpäriski. Älä polta ihoasi auringossa
      - hyvät, laadukkaat ihonhoitotuotteet juuri sinun ihollesi (ei niitä kaikista halvempia). Muista säännöllinen puhdistus ja kosteutus sekä kunnollinen yövoide. Muulle vartalolle myös ihovoiteet ei vain kasvoille. Muista etenkin kaulan alue ja kädet. Säännöllinen kuorinta. Jotkut sanovat, että sauna tekee hyvää paitsi iholle niin myös rentouttaa yms.
      - huolehdi terveydestäsi ja hygieniastasi. Muista pestä kädet:) Huolehdi hampaistasi.
      - liialliset, turhat kemikaalit pois. Ei muoviastioita, liian jytyjä puhdistusaineita jne. Hyvä kodin ilmastointi must.
      - liiallinen sokeri kuulema vanhentaa ja rypistää ihoa, älä kuitenkaan stressaa liikaa ruokavaliosta, salli myös toisinaan herkuttelu
      - juo vettä. Tumma kahvi, tumma suklaa (ei liikaa), vihreä tee sisältävät antioksidantteja. Lehtivihreä, kasvikset, vihannekset, tomaatti, terveelliset rasvat (kyllä, terveellistäkin rasvaa tarvitsee). Välimeren ruokavalio. Puuro on terveellistä ja myös halpaa. Marjat etenkin mustikat! Muista myös proteiini, kalsium ja vitamiinit
      - nuku tarpeeksi (ehdoton must!)
      - liikunta, aerobinen ja anaerobinen. Tanssi nuorentaa:) Älä rehki kuitenkaan liikaa. Välipäiviä on erittäin suositeltavaa olla.
      - aivoille jumppaa niin älyllistä kuin fyysistä (on olemassa fyysisiä jumppaliikkeitä, jotka parantavat aivotoimintaa). Lue, ratko älyllisiä tehtäviä, opi ja opiskele aina jotain uutta oli se sitten ihan mitä tahansa
      - nauti: olemassaolosta, liikunnasta, ruoasta, ilmastosta, seksistä, harrastuksista, musiikista, romantiikasta, ihastumisesta, ystävistä jne. Musiikki rentouttaa, lohduttaa, piristää.
      - harrasta jotain mielekästä
      - seksi ja seksuaalisuus ovat myös tärkeitä. Jos ei ole kumppania niin sitten itsetyydytys ja vaikka olisikin kumppani niin sitäkin yhdessä että erikseen. Poistaa ihmeesti stressiä, rentouttaa, vapauttaa mielihyvähormoneja.
      - itke, naura, hymyile sillon kun siltä tuntuu. Älä patoa mitään sisällesi!
      - Hyväksy itsesi juuri sellaisena kuin olet kaikkine ryppyineen. Se jos mikä kaunistaa! Rypyt ja vaikkapa harmaat raidat hiuksissa ovat monesti vain charmantti lisä eikä suinkaan päinvastoin!
      - joillekin toimii rentouttavana esim. jalkahieronta, käynti kylpylässä, hieronnassa, meikattavana tms. Tee ja koe siitä mistä juuri sinä pidät!

      • Huudahuudailosta

        Ihania ohjeita, mut on pakko kysyä, minkä ikäinen näiden kirjoittaja on ;) Ei vaikuta nuoren naisen tekstiltä ;)

        Nuorten seura pitää kiinni nuorekkaissa ilmiöissä. Mikset tekis vapaaehtoistyötä nuorten parissa?

        Mulle tulee mieleen sellaisia juttuja kuin esmes vegaanius. En tiedä yhtään yli 50-vuotiasta vegaania. En tiedä ees ketään 40 vuotta täyttänyttä vegaania.

        Mulle tulee mieleen myös raha. Monilla nuorilla on vähän rahaa. Viiskymppisillä on yleensä enemmän rahaa. Raha laiskistaa. Nuoret on valmiita matkustaa vaikka bussilla Suomesta Portugaliin, nukkumaan hostellien dormeissa ja syömään kaupasta ostettuja halpiseväitä puistossa. Olisitko sä valmis samaan?


      • NäinAluksi_
        Huudahuudailosta kirjoitti:

        Ihania ohjeita, mut on pakko kysyä, minkä ikäinen näiden kirjoittaja on ;) Ei vaikuta nuoren naisen tekstiltä ;)

        Nuorten seura pitää kiinni nuorekkaissa ilmiöissä. Mikset tekis vapaaehtoistyötä nuorten parissa?

        Mulle tulee mieleen sellaisia juttuja kuin esmes vegaanius. En tiedä yhtään yli 50-vuotiasta vegaania. En tiedä ees ketään 40 vuotta täyttänyttä vegaania.

        Mulle tulee mieleen myös raha. Monilla nuorilla on vähän rahaa. Viiskymppisillä on yleensä enemmän rahaa. Raha laiskistaa. Nuoret on valmiita matkustaa vaikka bussilla Suomesta Portugaliin, nukkumaan hostellien dormeissa ja syömään kaupasta ostettuja halpiseväitä puistossa. Olisitko sä valmis samaan?

        Hei höpsööntynyt/neiti_b/EoEt/Darja2! Aliakset sen kun vaihtuvat, mutta tyyppi pysyy samana, samoin kirjoitustyyli!

        Voisit itse mennä tekemään ilmaistyötä. Tai ehkäpä voisit aloittaa itsesi sivistämisen ja ottaa selvää kuinka monta yli viisikymppistä köyhää seisoo tuntitolkulla leipäjonoissa joka kerta kun siihen on mahdollisuus. Kuinka monta yli viisikymppistä on työttömänä, sairaana, vammautuneena, syrjittynä, työpaikkakiusattuna kortistossa ja ei todellakaan rikkaana? Tai ehkäpä voisit luovuttaa työpaikkasi jollekin sinua köyhimmälle? Mene sivistämään itseäsi paikan päälle ja ihan ilmaiseksi! Jalkaudu ja soluttaudu mukaan!

        En kyllä nuoriksi laskisi 25-45-vuotiaita. Pikemminkin 13-19 ikäluokkaan kuuluvat. Silloin kyllä useimmiten eletään vielä vanhempien luona kotosalla ja matkustetaan vanhempien rahoilla. Jotkut kokevat ne Portugalin matkat jo lapsena ja reilusti alaikäisenä. Tuliko yllätyksenä? Kyllä ne halppiseväät voi mutustella puistossa vaikkapa 5-vuotiaana tai 14-vuotiaana tai vaikkapa rikkaana miljardöörinä kuusikymppisenä. Uskoisitko? Et tietenkään. Päättelysi taitaa olla aika kaavoihin kangistunutta.

        25-45-vuotiaat mielestäni ovat nuoria aikuisia. Keski-ikä alkaa siinä hieman alle viisikymppisenä. Enpä usko, että 25-45-vuotiaille kovinkaan on nuorisotoimintaa. Eiväthän he ole enää nuorisoa eivätkä hengaile nuorisotaloilla. Joskus jotkut ikävä kyllä viisikymppiset alkavat jotenkin taantua aivan vaippaiän tasolle, mutta samalla pitävät itseänsä ylivoipaisina ja kukkulan kuninkaina. Ikävää, mutta totta!


      • TerkutKoollegalta

        Etene uutta oppien. Jos ne isoimmat kunnianhimon kohteet on jo saavutettu niin niistä nauttien ja itseäsi rakastaen. Kyl sä tiedät:)
        Ps. Tutkimuksia ei kannata unohtaa varsinkaan niitä virallisia:D


      • Voiherranjestas
        NäinAluksi_ kirjoitti:

        Hei höpsööntynyt/neiti_b/EoEt/Darja2! Aliakset sen kun vaihtuvat, mutta tyyppi pysyy samana, samoin kirjoitustyyli!

        Voisit itse mennä tekemään ilmaistyötä. Tai ehkäpä voisit aloittaa itsesi sivistämisen ja ottaa selvää kuinka monta yli viisikymppistä köyhää seisoo tuntitolkulla leipäjonoissa joka kerta kun siihen on mahdollisuus. Kuinka monta yli viisikymppistä on työttömänä, sairaana, vammautuneena, syrjittynä, työpaikkakiusattuna kortistossa ja ei todellakaan rikkaana? Tai ehkäpä voisit luovuttaa työpaikkasi jollekin sinua köyhimmälle? Mene sivistämään itseäsi paikan päälle ja ihan ilmaiseksi! Jalkaudu ja soluttaudu mukaan!

        En kyllä nuoriksi laskisi 25-45-vuotiaita. Pikemminkin 13-19 ikäluokkaan kuuluvat. Silloin kyllä useimmiten eletään vielä vanhempien luona kotosalla ja matkustetaan vanhempien rahoilla. Jotkut kokevat ne Portugalin matkat jo lapsena ja reilusti alaikäisenä. Tuliko yllätyksenä? Kyllä ne halppiseväät voi mutustella puistossa vaikkapa 5-vuotiaana tai 14-vuotiaana tai vaikkapa rikkaana miljardöörinä kuusikymppisenä. Uskoisitko? Et tietenkään. Päättelysi taitaa olla aika kaavoihin kangistunutta.

        25-45-vuotiaat mielestäni ovat nuoria aikuisia. Keski-ikä alkaa siinä hieman alle viisikymppisenä. Enpä usko, että 25-45-vuotiaille kovinkaan on nuorisotoimintaa. Eiväthän he ole enää nuorisoa eivätkä hengaile nuorisotaloilla. Joskus jotkut ikävä kyllä viisikymppiset alkavat jotenkin taantua aivan vaippaiän tasolle, mutta samalla pitävät itseänsä ylivoipaisina ja kukkulan kuninkaina. Ikävää, mutta totta!

        Höpö höpö.


      • setäTohtori

        MITEN PYSYÄ NUOREKKAANA?

        Täällä on annettu jos jonkinlaisia neuvoja ja ohjeita mutta on yksi erittäin tehokas keino pysyä ihan oikeesti nuorekkaana ja terveenä.

        MIKÄ SE ON ?

        Rakastelu !!! On tehty lukuisia tutkimuksia että mahdollisimman tiheään jos rakastelee pysyy todella nuorekkaana, vetreänä, pirteänä ja iho pysyy todella silseänä kuin konsanaan nuorilla.
        Kuten kaikki tiedämme rakastelu on myös erittäin nautinnollista. Tutkimusten mukaan pitäisi rakastella vähintään kerran päivässä. Mieluummin kaksi kertaa vuorokauden aikana. Varsinkin miehillä rakastelu on ensiarvoisen tärkeää. Mutta myöskin naisilla. Eipä tarvitse ihonhoitotuotteita kun vaan muistaa rakastella mahdollisimman usein.


      • LesbotOvatNaisia
        setäTohtori kirjoitti:

        MITEN PYSYÄ NUOREKKAANA?

        Täällä on annettu jos jonkinlaisia neuvoja ja ohjeita mutta on yksi erittäin tehokas keino pysyä ihan oikeesti nuorekkaana ja terveenä.

        MIKÄ SE ON ?

        Rakastelu !!! On tehty lukuisia tutkimuksia että mahdollisimman tiheään jos rakastelee pysyy todella nuorekkaana, vetreänä, pirteänä ja iho pysyy todella silseänä kuin konsanaan nuorilla.
        Kuten kaikki tiedämme rakastelu on myös erittäin nautinnollista. Tutkimusten mukaan pitäisi rakastella vähintään kerran päivässä. Mieluummin kaksi kertaa vuorokauden aikana. Varsinkin miehillä rakastelu on ensiarvoisen tärkeää. Mutta myöskin naisilla. Eipä tarvitse ihonhoitotuotteita kun vaan muistaa rakastella mahdollisimman usein.

        Muuten hyvä, mutta sinulla taitaa olla hieman väärä kohdeyleisö nimittäin tietääkseni lesbot ovat pääsääntöisesti kylläkin ihan naisia eikä miehiä.


    • ootjoporteilla

      elä kysy nuoremmilta.kyl 10 v omallakohall meni sujue.vanheta vaan pitää.ja löyät sen.tervetuloa.oot jo aikavanha.valmistaudu,oot jo porteilla

    • Suosittelen, että unohdetaan ajatus nuorena pysymisestä. Nautitaan elämästä, itsestämme ja muista naisista. Jos tykkää nuoremmista seurustelukumppaneista, luottaa siihen, että on nuoria naisia, jotka tykkää vanhemmista naisista.
      Ennen kaikkea elää omaa ihanaa elämää ilman paineita.

      • ZiooiZ

        Eihän tässä nuorena pysymisestä puhuttu, vaan nuorekkaana pysymisestä! Minä ainakin haluan pysyä nuorekkaana. Tavoitteeni on elää yli 100-vuotiaaksi. Haluaisin olla vielä 100-vuotiaanakin Hannes Hyvösen kaltainen elämäniloinen veijari, joka ei kieltäydy kutsusta Linnanjuhliin eikä pelkää viedä parketille itseään pidempää ja eksoottisen näköistä kirjailija Sofi Oksasta. Minusta Hannes Hyvönen oli yhdenlainen esimerkki siitä, kuinka elämänilon ja -vireen voi säilyttää loppumetreille asti. Ainakin minun ympärilläni on aina ollut ja on tälläkin hetkellä ihmisiä, jotka sanovat usein "mä olen jo niin vanha", "ei tässä iässä enää", "ne on nuorten juttuja", "sitten kun mä kuolen" jne. Olen samaa mieltä, että tärkeintä on elää omaa ihanaa elämää ilman paineita. Minusta on kuitenkin ihan järkevää miettiä nuorekkaana pysymistäkin, sillä ainakin lähipiirini ihmiset ovat lähinnä esimerkkejä siitä, miten en haluaisi ikääntyä.


      • AhneetKaksinaamaiset
        ZiooiZ kirjoitti:

        Eihän tässä nuorena pysymisestä puhuttu, vaan nuorekkaana pysymisestä! Minä ainakin haluan pysyä nuorekkaana. Tavoitteeni on elää yli 100-vuotiaaksi. Haluaisin olla vielä 100-vuotiaanakin Hannes Hyvösen kaltainen elämäniloinen veijari, joka ei kieltäydy kutsusta Linnanjuhliin eikä pelkää viedä parketille itseään pidempää ja eksoottisen näköistä kirjailija Sofi Oksasta. Minusta Hannes Hyvönen oli yhdenlainen esimerkki siitä, kuinka elämänilon ja -vireen voi säilyttää loppumetreille asti. Ainakin minun ympärilläni on aina ollut ja on tälläkin hetkellä ihmisiä, jotka sanovat usein "mä olen jo niin vanha", "ei tässä iässä enää", "ne on nuorten juttuja", "sitten kun mä kuolen" jne. Olen samaa mieltä, että tärkeintä on elää omaa ihanaa elämää ilman paineita. Minusta on kuitenkin ihan järkevää miettiä nuorekkaana pysymistäkin, sillä ainakin lähipiirini ihmiset ovat lähinnä esimerkkejä siitä, miten en haluaisi ikääntyä.

        Miksi lesbopalstalle pitää sisällyttää esimerkkejä ja piilomainoksia miehistä, kokoomuslaisesta arvomaailmasta, ajastaan jäljessä olevista asioista, kaksinaismoralismista ja biseksuaalisuudesta? Todella tahditonta ja tökeröä, jopa suorastaan pöyristyttävää! Osoittaa vain kuinka pihalla ja ynmärtämättömiä olette naisten, lesbojen ja vähemmistöryhmien sekä tavallisten ihmisten arjesta! Eikö mikään riitä?

        Esimerkki elämäniloisesta ihmisestä ensinnäkin olisi voinut olla nainen ja toisekseen lesbo tai ainakin vähintään nykyajassa elävä, katkeroitumaton, hymyilevä, positiivinen, terveen oloinen, luonnollinen nainen tai sitten ei esimerkkiä ollenkaan!

        Oikeistolaiset, rahanahneet lobbarit vittuun täältä!!!!!


      • VasuriTasuri
        AhneetKaksinaamaiset kirjoitti:

        Miksi lesbopalstalle pitää sisällyttää esimerkkejä ja piilomainoksia miehistä, kokoomuslaisesta arvomaailmasta, ajastaan jäljessä olevista asioista, kaksinaismoralismista ja biseksuaalisuudesta? Todella tahditonta ja tökeröä, jopa suorastaan pöyristyttävää! Osoittaa vain kuinka pihalla ja ynmärtämättömiä olette naisten, lesbojen ja vähemmistöryhmien sekä tavallisten ihmisten arjesta! Eikö mikään riitä?

        Esimerkki elämäniloisesta ihmisestä ensinnäkin olisi voinut olla nainen ja toisekseen lesbo tai ainakin vähintään nykyajassa elävä, katkeroitumaton, hymyilevä, positiivinen, terveen oloinen, luonnollinen nainen tai sitten ei esimerkkiä ollenkaan!

        Oikeistolaiset, rahanahneet lobbarit vittuun täältä!!!!!

        Sinä se olet kyllä unelmieni nainen 😁


      • AhneetKaksinaamaiset

        Hyi helvetti, mene ahdistelemasta muualle siitä!


      • KGBCIAFBI
        AhneetKaksinaamaiset kirjoitti:

        Miksi lesbopalstalle pitää sisällyttää esimerkkejä ja piilomainoksia miehistä, kokoomuslaisesta arvomaailmasta, ajastaan jäljessä olevista asioista, kaksinaismoralismista ja biseksuaalisuudesta? Todella tahditonta ja tökeröä, jopa suorastaan pöyristyttävää! Osoittaa vain kuinka pihalla ja ynmärtämättömiä olette naisten, lesbojen ja vähemmistöryhmien sekä tavallisten ihmisten arjesta! Eikö mikään riitä?

        Esimerkki elämäniloisesta ihmisestä ensinnäkin olisi voinut olla nainen ja toisekseen lesbo tai ainakin vähintään nykyajassa elävä, katkeroitumaton, hymyilevä, positiivinen, terveen oloinen, luonnollinen nainen tai sitten ei esimerkkiä ollenkaan!

        Oikeistolaiset, rahanahneet lobbarit vittuun täältä!!!!!

        Tuota se liika analysointi teettää, nyt äkkiä foliohattu päähän.


      • ZiooiZ kirjoitti:

        Eihän tässä nuorena pysymisestä puhuttu, vaan nuorekkaana pysymisestä! Minä ainakin haluan pysyä nuorekkaana. Tavoitteeni on elää yli 100-vuotiaaksi. Haluaisin olla vielä 100-vuotiaanakin Hannes Hyvösen kaltainen elämäniloinen veijari, joka ei kieltäydy kutsusta Linnanjuhliin eikä pelkää viedä parketille itseään pidempää ja eksoottisen näköistä kirjailija Sofi Oksasta. Minusta Hannes Hyvönen oli yhdenlainen esimerkki siitä, kuinka elämänilon ja -vireen voi säilyttää loppumetreille asti. Ainakin minun ympärilläni on aina ollut ja on tälläkin hetkellä ihmisiä, jotka sanovat usein "mä olen jo niin vanha", "ei tässä iässä enää", "ne on nuorten juttuja", "sitten kun mä kuolen" jne. Olen samaa mieltä, että tärkeintä on elää omaa ihanaa elämää ilman paineita. Minusta on kuitenkin ihan järkevää miettiä nuorekkaana pysymistäkin, sillä ainakin lähipiirini ihmiset ovat lähinnä esimerkkejä siitä, miten en haluaisi ikääntyä.

        Hyvä tarkennus. Ikä kuitenkin vaikuttaa ja se on ihanaa. Voi tulla vaikka viisaaksi.


      • OmatNeuvot_
        ZiooiZ kirjoitti:

        Eihän tässä nuorena pysymisestä puhuttu, vaan nuorekkaana pysymisestä! Minä ainakin haluan pysyä nuorekkaana. Tavoitteeni on elää yli 100-vuotiaaksi. Haluaisin olla vielä 100-vuotiaanakin Hannes Hyvösen kaltainen elämäniloinen veijari, joka ei kieltäydy kutsusta Linnanjuhliin eikä pelkää viedä parketille itseään pidempää ja eksoottisen näköistä kirjailija Sofi Oksasta. Minusta Hannes Hyvönen oli yhdenlainen esimerkki siitä, kuinka elämänilon ja -vireen voi säilyttää loppumetreille asti. Ainakin minun ympärilläni on aina ollut ja on tälläkin hetkellä ihmisiä, jotka sanovat usein "mä olen jo niin vanha", "ei tässä iässä enää", "ne on nuorten juttuja", "sitten kun mä kuolen" jne. Olen samaa mieltä, että tärkeintä on elää omaa ihanaa elämää ilman paineita. Minusta on kuitenkin ihan järkevää miettiä nuorekkaana pysymistäkin, sillä ainakin lähipiirini ihmiset ovat lähinnä esimerkkejä siitä, miten en haluaisi ikääntyä.

        Oikeisto/EK-lobbarin pitää nuorekkaana mikäs muukaan kuin omat oikeistolaiset neuvot eli risusavottaan vaan ja Alepan kassalle töihin! Risusavottahan se nuorekkaana oikeistolobbarin pitää! Mikäli eksotiikan kokemus rajoittuu kantasuomalaisen tekorastoihin niin hyvä niin! Risusavottahan se sitten eksotiikkaa vasta onkin!

        Kepulobbarin pitää nuorekkaana vähintään 10 lapsen synnyttäminen ja taantuminen 1800-luvulle ja jos hyvin käy niin voit eheytyä jopa 50-luvulla eläväksi, nyrkin ja hellan välissä eläväksi! Muista toki elää metsän keskellä ja lukea Vanhaa Testamenttia. Tv on syntiä samoin kaikki muukin digihömppä!


      • ZiooiZ kirjoitti:

        Eihän tässä nuorena pysymisestä puhuttu, vaan nuorekkaana pysymisestä! Minä ainakin haluan pysyä nuorekkaana. Tavoitteeni on elää yli 100-vuotiaaksi. Haluaisin olla vielä 100-vuotiaanakin Hannes Hyvösen kaltainen elämäniloinen veijari, joka ei kieltäydy kutsusta Linnanjuhliin eikä pelkää viedä parketille itseään pidempää ja eksoottisen näköistä kirjailija Sofi Oksasta. Minusta Hannes Hyvönen oli yhdenlainen esimerkki siitä, kuinka elämänilon ja -vireen voi säilyttää loppumetreille asti. Ainakin minun ympärilläni on aina ollut ja on tälläkin hetkellä ihmisiä, jotka sanovat usein "mä olen jo niin vanha", "ei tässä iässä enää", "ne on nuorten juttuja", "sitten kun mä kuolen" jne. Olen samaa mieltä, että tärkeintä on elää omaa ihanaa elämää ilman paineita. Minusta on kuitenkin ihan järkevää miettiä nuorekkaana pysymistäkin, sillä ainakin lähipiirini ihmiset ovat lähinnä esimerkkejä siitä, miten en haluaisi ikääntyä.

        Nuorekkuuden tavoittelu tuntuu jotenkin epätoivoiselta. Miten olisi: kehitetään omaa persoonaa.


    • TanteÄm

      Luin just vähän aikaa sitten täältä toista ketjua, jossa pohdittiin vähän samoja asioita. Otsikko oli 'millainen on aikuinen nainen': https://keskustelu.suomi24.fi/t/14997168/millainen-on-aikuinen-nainen

      Ilmeisesti nämä jutut kiinnostaa meitä kovasti. Myös bisseistä on puhuttu viime aikoina täällä. Bi-naisena on pakko sanoa, että en pidä bifobiaa aikuismaisena juttuna. Minusta aikuinen lesbo osaa kohdella bissejä kuten muitakin ihmisiä. Aikuisen lesbon ei tarvitse joka käänteessä haukkua bissejä ja ylläpitää paikkaansa pitämättömiä stereotypioita bisseistä. En pakota ketään seurustelemaan tai kaveeraamaan bissejen kanssa, mutta tavallisen ystävällinen ja kohtelias olisi hyvä olla. Viimeksi muutama viikko sitten koin hyvin ikävän bifoobinen tilanteen erään lesbon taholta.

      Eli pysykää kaikin mokomin nuorekkaina, mutta kasvakaa henkisesti ja antakaa elämänkokemuksen viisastuttaa teitä.

      Ps. Toimin yhden nuoren aikuisen tukihenkilönä. Nuorten parissa on paljon vapaaehtoistyön mahdollisuuksia.

      • PotkutVaan_

        Ei ole aikuismaista eikä asiallista tuputtaa bissepropagandaa tai julmaa ihmisoikeuksia tallovaa hyvin vanhoillista, uskonnollista propagandaa sekä naisten oikeuksia ja tasa-arvoa tallaavaa äärioikeistolaista propagandaa tuutin täydeltä monta kuukautta päivästä toiseen lesbopalstalla. Se osoittaa myös kuinka ihmiset eivät välitä, eivät osaa eivätkä viitsi ottaa muita ihmisiä huomioon. Etenkin suomalaiset ovat muutenkin todella töykeitä ja julmia muille ihmisille. Ei osata edes tervehtiä eikä väistää muita ihmisiä kaduilla hymystä puhumattakaan! Sivistyneen ihmisen peruskäytöstavat puuttuvat tyystin! Onko se huonon kasvatuksen tulosta vai huonon yleisen taloustilanten tulosta!?

        Bissepropaganda on ollut hyvin röyhkeää, hyvin julmaa, itsekästä omanedun tavoittelua, lesbojen ihmisoikeuksien tallomista ja jopa epäsuorasti prostituutioon aivopesemistä ja epäsuorasti jopa ihmiskauppaan värväämistä.

        Suomi on ollut pitkään tasa-arvoinen ja naisten oikeuksia arvostava ja tukeva hyvinvointiyhteiskunta. Nyt hyvinvointiyhteiskunta on muuttunut pahoinvointiyhteiskunnaksi, jossa röyhkeimmät konservatiiviset omanedun tavoittelijat ja lobbarit pyrkivät lyttäämään naisten ja etenkin lesbojen ihmisoikeudet, kiusaamaan, panettelemaan, vähättelemään muita ihmisiä.

        Kuinka kukaan voi edes toimia kenenkään tukihenkilönä, joka ei hyväksy eikä tunnusta homoseksuaalien ihmisoikeuksia ja etenkin naisten itsemääräämisoikeutta ja jos tarkoitus on aivopestä lesboista miehille alistuvia bissejä ja aivopestä heitä epäsuorasti prostituutioon? Ehdottomasti pitäisi tuollaiselle henkilölle antaa mahdollisimman pian potkut, sillä tuollainen aivopesu on todella räikeää ja hyvin julmaa sekä todella epäammattimaista ja hyvin epäeettistä!


    • Ekassa viestissä tulikin paljon hyviä käytännön vinkkejä :) Jos taas haluaa pysyä "ajan hermolla" niin nykyäänhän käytännössä kaikki tapahtuu netissä. Nuorilla naisilla erilaiset somesivut on hyvin suosittuja, joskin niitä tulee aika nopeaan tahtiin uusia ja vaikea itsekin välillä pysyä kärryillä... Blogeissa ja videoblogeissa (youtube) taas pääsee sisälle erilaisten ihmisten juttuihin ja ajatusmaailmaan. Blogit on nuorilla naisilla huippusuosittuja. Tällaiset vinkit naiselta ikävälillä 20-30 v ;)

      Ja tämä sanonta taitaa olla laiha lohtu, mutta ikä on tosiaan vaan numeroita. Samanikäiset henkilöt voivat olla kuin äiti ja tytär, jos toinen keskittyy vanhenemiseen ja sulkeutuu itseensä, ja toisella on avoin mieli ja terve kiinnostus kaikkea uuttakin kohtaan. Olen työskennellyt ikäihmisten parissa, ja samanikäisissäkin ero voi olla huima, jos toinen ulospäin suuntautunut ja asennoituu elämään perus-positiivisesti, vaikka välillä olisi hankalaa ja särkyjäkin, toinen taas keskittyy tuomitsemaan muita ja pitää itseään muita "ylempänä" ikänsä vuoksi. Ja rypyt ovat vain sivuseikka, hymy todellakin kaunistaa iästä riippumatta!

      • NonnaB

        Olen samaa mieltä! Kannattaa rohkeasti käyttää monipuolisesti esimerkiksi älypuhelinta. Kokeilkaa erilaisia sovelluksia. Niistä monet on tosi hyödyllisiä ihan arjen pyörityksen kannalta. Myös sähköisen kalenterin käyttöä kannattaa kokeilla. Älykellonkin voi hankkia, jos kiinnostaa.

        Minäkin seuraan joitakin blogeja ja nykyään jo enemmän vlogeja. Enimmäkseen ulkomaisia. Mä kuulun myös netissä kirjapiiriin, koska luen paljon. Mun mielestä on vähän hassua, että monet kirjapiirin ihmiset haluavat lukea oman ikäistensä kirjoja. Ei kai kirjoilla ole ikää? Käytännössä tuo on tarkoittanut sitä, ett esimerkiksi eläkeläiset haluavat lukea lähinnä oman ikäpolvensa kokemuksia ja kirjoja, joissa on päähenkilöinä vanhuksia. Nuoret aikuisetkin lukevat usein nuorten aikuisten tähdittämiä kirjoja. Minusta se on hieman outoa. Erilaiset lukuhaasteet ovat olleet mun mielestä tosi mielenkiintoisia. Esimerkiksi kerran piti lukea kaksi kirjaa kaikista eri maanosista. Silloin tulee todellakin tartuttua johonkin sellaiseen kirjaan, jota ei muuten tulisi lukeneeksi. Mä olen lukenut myös nuorten kirjoja, vaikka en ole enää nuori ollut pitkään aikaan. Esimerkiksi jotkut Terhi Rannelan kirjat ovat olleet kiinnostavia. Myös Randa Ghazyn Rauhaa! oli tosi mielenkiintoinen kirja, vaikka päähenkilö oli teini-ikäinen.

        Mulla on myös sellaisia keski-ikäisiä tuttavia, jotka kieltäytyvät menemästä tiettyihin paikkoihin. Moni esimerkiksi kieltäytyy syömästä hampurilaispaikoissa. Jotkut kieltäytyvät Ikeasta ja Ikean tuotteista. Heillä ei edes ole mitään eettisiä syitä mielipiteilleen. He vain ovat sitä mieltä, että niissä myydään paskaa. Minusta kannattaisi edes joskus kokeilla erilaisia juttuja.

        Minusta ikä ei ole tärkeä seikka kumppania etsittäessä. Jos ikäeroa olisi 15 vuotta jompaan kumpaan suuntaan, niin en edes pitäisi sitä minään. Pysähtyisin varmaan miettimään ikäeroa tarkemmin, jos ero olisi yli 15 vuotta. Tyttömäinenpoikatyttö kirjoitti tosi hyvin, että samanikäisetkin voivat olla kuin äiti ja tytär. Avoin mieli, ulospäin suuntautuneisuus, peruspositiivinen suhtautuminen ja terve kiinnostus uusiakin juttuja kohtaan. Siinä on tosi hyviä asioita! Valitettavasti jotkut nuoretkin ovat linnottautuneita koteihinsa. Olen tavannut sellaisiakin nuoria, jotka eivät edes tunne omaa kotikaupunkiaan kuin äärimmäisen rajatusti eivätkä välttämättä edes ole halukkaita lähtemään paikkoihin.


      • Ertyuytre
        NonnaB kirjoitti:

        Olen samaa mieltä! Kannattaa rohkeasti käyttää monipuolisesti esimerkiksi älypuhelinta. Kokeilkaa erilaisia sovelluksia. Niistä monet on tosi hyödyllisiä ihan arjen pyörityksen kannalta. Myös sähköisen kalenterin käyttöä kannattaa kokeilla. Älykellonkin voi hankkia, jos kiinnostaa.

        Minäkin seuraan joitakin blogeja ja nykyään jo enemmän vlogeja. Enimmäkseen ulkomaisia. Mä kuulun myös netissä kirjapiiriin, koska luen paljon. Mun mielestä on vähän hassua, että monet kirjapiirin ihmiset haluavat lukea oman ikäistensä kirjoja. Ei kai kirjoilla ole ikää? Käytännössä tuo on tarkoittanut sitä, ett esimerkiksi eläkeläiset haluavat lukea lähinnä oman ikäpolvensa kokemuksia ja kirjoja, joissa on päähenkilöinä vanhuksia. Nuoret aikuisetkin lukevat usein nuorten aikuisten tähdittämiä kirjoja. Minusta se on hieman outoa. Erilaiset lukuhaasteet ovat olleet mun mielestä tosi mielenkiintoisia. Esimerkiksi kerran piti lukea kaksi kirjaa kaikista eri maanosista. Silloin tulee todellakin tartuttua johonkin sellaiseen kirjaan, jota ei muuten tulisi lukeneeksi. Mä olen lukenut myös nuorten kirjoja, vaikka en ole enää nuori ollut pitkään aikaan. Esimerkiksi jotkut Terhi Rannelan kirjat ovat olleet kiinnostavia. Myös Randa Ghazyn Rauhaa! oli tosi mielenkiintoinen kirja, vaikka päähenkilö oli teini-ikäinen.

        Mulla on myös sellaisia keski-ikäisiä tuttavia, jotka kieltäytyvät menemästä tiettyihin paikkoihin. Moni esimerkiksi kieltäytyy syömästä hampurilaispaikoissa. Jotkut kieltäytyvät Ikeasta ja Ikean tuotteista. Heillä ei edes ole mitään eettisiä syitä mielipiteilleen. He vain ovat sitä mieltä, että niissä myydään paskaa. Minusta kannattaisi edes joskus kokeilla erilaisia juttuja.

        Minusta ikä ei ole tärkeä seikka kumppania etsittäessä. Jos ikäeroa olisi 15 vuotta jompaan kumpaan suuntaan, niin en edes pitäisi sitä minään. Pysähtyisin varmaan miettimään ikäeroa tarkemmin, jos ero olisi yli 15 vuotta. Tyttömäinenpoikatyttö kirjoitti tosi hyvin, että samanikäisetkin voivat olla kuin äiti ja tytär. Avoin mieli, ulospäin suuntautuneisuus, peruspositiivinen suhtautuminen ja terve kiinnostus uusiakin juttuja kohtaan. Siinä on tosi hyviä asioita! Valitettavasti jotkut nuoretkin ovat linnottautuneita koteihinsa. Olen tavannut sellaisiakin nuoria, jotka eivät edes tunne omaa kotikaupunkiaan kuin äärimmäisen rajatusti eivätkä välttämättä edes ole halukkaita lähtemään paikkoihin.

        Täällä suositeltiin joskus lesboleffoja. Yksi nimimerkki kirjoitti tosi hyvän kommentin ja hän oli katsonut paljon lesboleffoja, joita hän oli myös arvostellut. Minulle tuli hyvä fiilis kyseisestä lepakosta ja tunne, että haluaisin tutustua häneen. Sitten hän jossain jatkoviestissä kirjoitti, että ei ole katsonut Fucking Åmål -leffaa, koska se on nuorten leffa. Minä olen kolmekymppinen eli en kai enää kovin nuori, mutten vanhakaan. Haluan tosi mielelläni katsoa leffoja, jotka kertovat nuorista tai vaikka vanhuksista. Halusin kirjoittaa tän, koska kun susta seuraavan kerran tuntuu siltä, että joku on nuorten juttu, niin mieti kahdesti kannattaako se juttu hylätä vain sen takia.


      • @NonnaB & Ertyuytre
        Tosiaan, jokaisen kannattaa olla avomielinen omasta iästään riippumatta (ei vain iäkkäämpien ihmisten)! Nuorena minua kiinnosti yksi harrastus, jota harrastavat lähinnä ikäihmiset ( paikkakuntamme ikähaarukka painottuu iäkkäämpiin), joten harrastuksen kautta tutustuin moniin itseäni huomattavasti vanhempiin ihmisiin. Aluksi se tuntui kyllä tosi oudolta, mutta luulen, että tämä sukupolvet ylittävä kohtaaminen oli lopulta palkitsevaa kaikille osapuolille. Palaan edelleen välillä lapsuuteni ja nuoruuteni lempikirjoihin ja elokuviin, jotkut niistä ovat kestäneet aikaa todella hyvin, ja ovat edelleen mukavaa luettavaa. Kaikkein teennäisimmiltä tuntuvat kirjat tai leffat jotka on tehty tietylle ikäluokalle, ne ovat jotenkin todellisuutta typistäviä. Sen tunnustan, etten ole toistaiseksi lukenut kovin paljon kirjoja, joissa päähenkilö olisi keski-ikäinen tai vanhempi. Mutta ehkä tulevaisuudessa :)

        Tuo ikäkysymys näkyy erityisen selvästi teinien keskuudessa, kun halutaan olla "aikuisia", niin kaikki vähänkin lapsellinen jätetään melkein yhdessä yössä pois. Joskin samaa on totta kai myös aikuisten parissa, "lasten" tai "vanhusten" juttuja ei voida tehdä. Sääli sinällään, jos joku rajoittaa elämäänsä yleisten stereotypioiden vuoksi. Se voi hidastaa jopa omaa henkistä kasvua.


      • Höpsööntynyt__
        tyttömäinenpoikatyttö kirjoitti:

        @NonnaB & Ertyuytre
        Tosiaan, jokaisen kannattaa olla avomielinen omasta iästään riippumatta (ei vain iäkkäämpien ihmisten)! Nuorena minua kiinnosti yksi harrastus, jota harrastavat lähinnä ikäihmiset ( paikkakuntamme ikähaarukka painottuu iäkkäämpiin), joten harrastuksen kautta tutustuin moniin itseäni huomattavasti vanhempiin ihmisiin. Aluksi se tuntui kyllä tosi oudolta, mutta luulen, että tämä sukupolvet ylittävä kohtaaminen oli lopulta palkitsevaa kaikille osapuolille. Palaan edelleen välillä lapsuuteni ja nuoruuteni lempikirjoihin ja elokuviin, jotkut niistä ovat kestäneet aikaa todella hyvin, ja ovat edelleen mukavaa luettavaa. Kaikkein teennäisimmiltä tuntuvat kirjat tai leffat jotka on tehty tietylle ikäluokalle, ne ovat jotenkin todellisuutta typistäviä. Sen tunnustan, etten ole toistaiseksi lukenut kovin paljon kirjoja, joissa päähenkilö olisi keski-ikäinen tai vanhempi. Mutta ehkä tulevaisuudessa :)

        Tuo ikäkysymys näkyy erityisen selvästi teinien keskuudessa, kun halutaan olla "aikuisia", niin kaikki vähänkin lapsellinen jätetään melkein yhdessä yössä pois. Joskin samaa on totta kai myös aikuisten parissa, "lasten" tai "vanhusten" juttuja ei voida tehdä. Sääli sinällään, jos joku rajoittaa elämäänsä yleisten stereotypioiden vuoksi. Se voi hidastaa jopa omaa henkistä kasvua.

        Kävin äsken Kierrätyskeskuksessa ja ostin sieltä Fucking Åmål -leffan. Olen sen kyllä silloin ilmestymisen jälkeen nähnyt, mutta haluan katsoa uudestaan. Valitettavasti joudun suhaamaan edestakaisin, koska unohdin hanskani sinne kauppaan. Onkohan tämä universumin viesti, että minun täytyisi ostaa myös L-koodin 3. kausi, jonka jätin hyllyyn?


      • Höpsööntynyt__ kirjoitti:

        Kävin äsken Kierrätyskeskuksessa ja ostin sieltä Fucking Åmål -leffan. Olen sen kyllä silloin ilmestymisen jälkeen nähnyt, mutta haluan katsoa uudestaan. Valitettavasti joudun suhaamaan edestakaisin, koska unohdin hanskani sinne kauppaan. Onkohan tämä universumin viesti, että minun täytyisi ostaa myös L-koodin 3. kausi, jonka jätin hyllyyn?

        Hei, tuo vaikuttaakin mielenkiintoiselta leffalta. Pitääpä katsastaa myös, jos osuu kohdalle!

        Universumin viestit kannattaa aina ottaa vakavasti ;)


      • Höpsööntynyt__
        Höpsööntynyt__ kirjoitti:

        Kävin äsken Kierrätyskeskuksessa ja ostin sieltä Fucking Åmål -leffan. Olen sen kyllä silloin ilmestymisen jälkeen nähnyt, mutta haluan katsoa uudestaan. Valitettavasti joudun suhaamaan edestakaisin, koska unohdin hanskani sinne kauppaan. Onkohan tämä universumin viesti, että minun täytyisi ostaa myös L-koodin 3. kausi, jonka jätin hyllyyn?

        Hanskat löytyi! Mä kans kannatan, että ihmiset olis tekemisissä eri ikäisten kanssa. Kirjat, leffat ja mm. nettijutut on hyviä väyliä tutustua eri-ikäisten asioihin. Mä luin joskus yhden Kalle Päätalon kirjan. Ei siitäkään niin kauaa ole, kun katsoin ruotsalaisen leffan, jonka päähenkilö oli äkäinen vanha mies. Kyl mä enemmän väittäisin, että nuorten elämästä tippuu ulos helpommin kuin vanhempien ihmisten maailmasta. Nuoruuteen kuuluukin nopeatahtisuus ja kaikenlaisten innovaatioiden (kritiikistä kun) omaksuminen. Ei mun mielestä kaikista uusista asioista tarvitse tietää kaikkea, mut on ongelma, jos ei mistään uusista jutuista oikein tiedä mitään. Aika nopeasti ja helposti sitä kyl tippuu nuorten jutuista. Vietin keväällä intensiivisen viikon 25-vuotiaan kanssa ja sain häneltä tosi paljon uusia ideoita ja tuoreita tuulahduksia. Monet tietenkin saavat vastaavia vaikutteita omilta lapsilta anteeksi, joita mulla ei ole. Mulla on yksi noin 65-vuotias lapseton ystävä. Olen tuntenut hänet kymmenisen vuotta. Hänellä on hyvä asenne nuoriin, mutta kauhean kauhistunut asenne kaikkea kehitystä kohtaan. Hän käyttää aina niin hirveästi energiaa asioiden kauhisteluun ja hössöttämiseen, että hän ei kykene oppimaan tehokkaasti uutta. Opetin hänelle joskus tietoteknisiä asioita ja se oli ihan kauheaa. Nyt hän on alkanut käyttää Facebookia ja hän on kyllä ihan tuhannen pulassa sen kanssa. Hänen kanssa ja jonkun iäkkään sukulaisenkin kanssa on tullut seurattua, kuinka ihminen vähitellen tippuu kärryiltä ja elämä supistuu pieneksi. Joillekin käy niin jo tosi nuorina.


      • Höpsööntynyt__
        Höpsööntynyt__ kirjoitti:

        Hanskat löytyi! Mä kans kannatan, että ihmiset olis tekemisissä eri ikäisten kanssa. Kirjat, leffat ja mm. nettijutut on hyviä väyliä tutustua eri-ikäisten asioihin. Mä luin joskus yhden Kalle Päätalon kirjan. Ei siitäkään niin kauaa ole, kun katsoin ruotsalaisen leffan, jonka päähenkilö oli äkäinen vanha mies. Kyl mä enemmän väittäisin, että nuorten elämästä tippuu ulos helpommin kuin vanhempien ihmisten maailmasta. Nuoruuteen kuuluukin nopeatahtisuus ja kaikenlaisten innovaatioiden (kritiikistä kun) omaksuminen. Ei mun mielestä kaikista uusista asioista tarvitse tietää kaikkea, mut on ongelma, jos ei mistään uusista jutuista oikein tiedä mitään. Aika nopeasti ja helposti sitä kyl tippuu nuorten jutuista. Vietin keväällä intensiivisen viikon 25-vuotiaan kanssa ja sain häneltä tosi paljon uusia ideoita ja tuoreita tuulahduksia. Monet tietenkin saavat vastaavia vaikutteita omilta lapsilta anteeksi, joita mulla ei ole. Mulla on yksi noin 65-vuotias lapseton ystävä. Olen tuntenut hänet kymmenisen vuotta. Hänellä on hyvä asenne nuoriin, mutta kauhean kauhistunut asenne kaikkea kehitystä kohtaan. Hän käyttää aina niin hirveästi energiaa asioiden kauhisteluun ja hössöttämiseen, että hän ei kykene oppimaan tehokkaasti uutta. Opetin hänelle joskus tietoteknisiä asioita ja se oli ihan kauheaa. Nyt hän on alkanut käyttää Facebookia ja hän on kyllä ihan tuhannen pulassa sen kanssa. Hänen kanssa ja jonkun iäkkään sukulaisenkin kanssa on tullut seurattua, kuinka ihminen vähitellen tippuu kärryiltä ja elämä supistuu pieneksi. Joillekin käy niin jo tosi nuorina.

        Kirjoitin edellisen viestin puhelimella, enkä huomannut ennakoivan tekstinsyötön tehneen tepposia. Tarkoitin että: (kritiikitönkin) Eli nuoret omaksuvat joskus kritiikittömästikin kaikenlaisia uusia asioita.

        Totuus kuitenkin on, että elämä menee eteen- eikä taaksepäin. Olen suuri museoiden ja historian ystävä, mutta se on mennyttä aikaa, jossa emme voi elää. Siellä on erittäin mukava vierailla 😍 Historian tuntemus auttaa ymmärtämään tulevaisuutta, mutta samalla tulevaisuuden ennustaminen on mahdotonta. Olin aiemmin melkoinen nostalgikko, enkä yhtään ymmärtänyt, kun jotkut Esko Valtaojan kaltaiset tyypit kutsuivat nostalgiaa sairaudeksi. Nykyään tajuan senkin näkökulman paljon paremmin ja saatanpa jo ajatella niin itsekin...


      • Höpsööntynyt__

        Tyttömäinen poikatyttö: Suositten Fucking Åmålia. Sen saanee kirjastoistakin.


    • Pirteys

      Olen 38v naisista pitävä nainen. Minulle tulee mieleen aìnakin yksi asia. Viihdyn tosi hyvin ikäihmisten seurassa, mutta en liikaa. En voisi kuvitella seurustelevani ikäihmisen kanssa. Nuorekkaana säilyneen pirteän ja elämännälkäisen naisen kanssa voisin seurustellakin, vaikka hänellä olisikin jo ryppyjä ja ikävuosia plakkarissa ;-)

      Minusta yksi ikävä ikääntymisen merkki on, kun ihminen alkaa himmailemaan. En tarkoita, etteikö omaa ikää ja mm. terveysasioitaan saisi ja pitäisikin huomioida. On kuitenkin ihmisiä, jotka eivät halua pyöräillä kaupungissa, koska se on vaarallista. Tai ajaa autolla samasta syystä. Samat ihmiset saattavat pitää modernia taidetta nuorten hömpötyksenä. He sanovat yök, kun radiosta raikuu RadioRock. Heidän pitäisi saada kuulla vain oman nuoruutensa musiikkia. Samoin nuorille suunnattujen ohjelmien (esim. Perjantai) kohdalla he huokaavat tylsistyneenä ja vaihtavat kanavaa. He paheksuvat nuoria ja monia "nuorten juttuja". Esimerkiksi niinkin tavallinen asia kuin piknik. Helsingissä on Espan puisto ja Ruttopuisto kesäpäivinä täynnä nurmikolla istujia. Myös Sinebrychoffin puiston, Alppipuiston, Hesperianpuiston ja Sibeliuspuiston nurtseilla näkyy ihmisiä viltteineen ja eväineen. Katsokaapa joskus näiden ihmisten ikäjakaumaa! Vanhimmat piknik-ihmiset ovat noin 35-vuotiaita vauvoineen. Missä ovat ne eläkeläiset, joilla pitäisi olla aikaa? Ymmärrän joillakin eläkeläisillä olevan tekolonkkiensa ja selkäkipujensa vuoksi vaikeuksia istua maahan tai päästä sieltä ylös, mutta se syy ei kosketa kaikkia eläkeläisiä. Eikä keski-ikäisiä! Entä millaista porukkaa käy ilmaispäivinä museoissa? Opiskelijaikäisiä ja pienten lasten perheitä. Keitä ilmaantuu paikalle, kun järjestetään ulkoilmaelokuva? Pari-kolmekymppisiä. Minkä ikäiset käyvät elokuvafestareilla? Pari-kolmekymppiset. Mikä on puistojumppaajien keski-ikä? 23,5 vuotta. Niin mukavaa ja turvallista kuin sohvalla telkkarin ääressä onkin, en voisi kuvitella tekeväni sitä loppuikääni.

      • Tarpeeksi_

        Nooh, kyllähän sä voit mennä istumaan vaikka nuorekkaasti keskelle tietä, koska se on niin nuorekasta tai vaikkapa kävelemään nuorekkaasti keskelle moottoritietä, koska se on niin nuorekasta tai entäpä jos pukeutuisit mahdollisimman pikkuiseen nuorekkaasti minihameeseen ja korkkareihin ja menisit yksin nuorekkaasti mahdollisimman pimeille kujille, koska se on niin nuorekasta tai entäpä jos ottaisit mahdollisimman paljon viiinaa, huumeita ja lääkkeitä sekaisin, koska se on niin nuorekasta? Tai ehkäpä jokun nuorekas ala sopii sinule parhaiten kuten nuorekkaasti prostituutio tai nuorekas huumediileri ? Ehkäpä sinulla onkin joku nuorekas tuttava, joka haluaisi ajaa päällesi autolla tai saattaa sinut nuorekkaasti itsemurhaan tai ehkäpä nuorekkaasti raiskata ja nuorekkaastasti huumata sinut? Tai ehkäpä harrastat nuorekkaita lajeja kuten kävelyä junan alle tai riippumista hirttoköyden varassa? Entäpä nuorekkaasti hyppääminen lentokoneesta ilman vanhanaikaisia turvavaljaita? Nuorekas benji-hyppy ilman valjaita?

        Hmmm...Muistankin jostain lukeneeni, että suomi24–palstalla joku nuorekas mode oli nuorekkaasti kääntynyt terroristiksi. Ehkäpä hän oli mielestäsi tarpeeksi nuorekas?


      • Tarpeeksi_

        Tietysti yhtenä syynä siihen miksi ihmiset eivät liiku, tavarat jää kauppaan ja konserttiliput jäävät ostamatta, koska yhteiskunnan tukia on pienennetty niin paljon työttömiltä, opiskelijoilta, eläkeläisiltä sekä pienituloisilta, että ostovoimaa ei ole, tavarat jää kauppaan, konserttiliput ostamatta jne. Osasyynä tietysti on myös, että osa työnantajista ei halua palkata hlbt-kansaa eivätkä naisia tai jättävät ahneuksissaan palkat maksamatta niin kenelläkään ei ole rahaa kulutettavana.

        Koska rahaa ei ole, kukaan ei liiku, ostovoima ei liiku, tavarat ei liiku. Kun rahat keskittyvä vain harvoille ja valituille useimmiten ahneille naisia vihaaville miespuolisille ihmisille niin hänmästyttävintä on, että vielä hölmöläisinä miettivät miksi kukaan tai mikään ei liiku.

        Ota myös huomioon, että köyhät eivät omista edes pyörää ja jotkut ihmiset varallisuudesta riippumatta eivät koskaan lapsesta lähtien ole olleet pyöräihmisiä.

        Äärioikeisto myös haluaa palkata vain valkoisia miehiä töihin, koska heidän mielestään työ on vain (valkoisille) miehille ja naisten pitää olla kotona lastentekokoneina ja hellan ja nyrkin välisssä (tämä on myös ääriuskovaisten mielipide) tai sitten hlbt-kansan ja naisten työt pitää luovuttaa pakolaisille. Sitten taas ihmetellään miksi kukaan ei liiku, raha ei liiku, tavarat ei liiku tai ne liikkuvat vain yhteen suuntaan, jo valmiiksi rikkaiden miljonäärien taskuun.

        Koska (valkoiset) miehet halutaan töihin, uusia naiskasvoja prostituutioon sekä köyhät/homoseksuaalit/toisinajattelijat murhattavaksi niin naisia syrjitään työhönotossa, naisia yritetään käännyttää a) synnytyskoneiksi miehille, b) homoista biiksi ja synnyttämään lapsia, c) puolisoiksi pakolais&maajanmuuttajamiehille (Sipilähän oikein v.2015 mainosti mukasuomalaisia blondinaisia ulkomaalaisille miehille tuleviksi vaimoiksi) d) homoista biiksi prostituutioon ja ihmiskauppaan. Näin oikeat työpaikat säilyvät valkoisilla miehillä, naiset ovat vain synnytyskoneita ja nussimista varten ja raha virtaa miesten ja uskonveljien/äärioikeiston taskuun. Loput änkyrät toisinajattelijat houkutellaan kodeistaan kaduille, toreille ja konsertteihin murhattavaksi, näin päästään heistä sopivasti eroon ja samalla voidaan puolustella tiedustelulakia Suomessa, jota osa sitten tietenkin käyttää ihan muihin tarkoituksiin kuten puolisoiden/ihastuksien vakoiluun sekä tirkistelyyn, kilpailijoiden tuhoamiseen ja toisinajattelijoiden vaientamiseen.


      • RollingEyes
        Tarpeeksi_ kirjoitti:

        Tietysti yhtenä syynä siihen miksi ihmiset eivät liiku, tavarat jää kauppaan ja konserttiliput jäävät ostamatta, koska yhteiskunnan tukia on pienennetty niin paljon työttömiltä, opiskelijoilta, eläkeläisiltä sekä pienituloisilta, että ostovoimaa ei ole, tavarat jää kauppaan, konserttiliput ostamatta jne. Osasyynä tietysti on myös, että osa työnantajista ei halua palkata hlbt-kansaa eivätkä naisia tai jättävät ahneuksissaan palkat maksamatta niin kenelläkään ei ole rahaa kulutettavana.

        Koska rahaa ei ole, kukaan ei liiku, ostovoima ei liiku, tavarat ei liiku. Kun rahat keskittyvä vain harvoille ja valituille useimmiten ahneille naisia vihaaville miespuolisille ihmisille niin hänmästyttävintä on, että vielä hölmöläisinä miettivät miksi kukaan tai mikään ei liiku.

        Ota myös huomioon, että köyhät eivät omista edes pyörää ja jotkut ihmiset varallisuudesta riippumatta eivät koskaan lapsesta lähtien ole olleet pyöräihmisiä.

        Äärioikeisto myös haluaa palkata vain valkoisia miehiä töihin, koska heidän mielestään työ on vain (valkoisille) miehille ja naisten pitää olla kotona lastentekokoneina ja hellan ja nyrkin välisssä (tämä on myös ääriuskovaisten mielipide) tai sitten hlbt-kansan ja naisten työt pitää luovuttaa pakolaisille. Sitten taas ihmetellään miksi kukaan ei liiku, raha ei liiku, tavarat ei liiku tai ne liikkuvat vain yhteen suuntaan, jo valmiiksi rikkaiden miljonäärien taskuun.

        Koska (valkoiset) miehet halutaan töihin, uusia naiskasvoja prostituutioon sekä köyhät/homoseksuaalit/toisinajattelijat murhattavaksi niin naisia syrjitään työhönotossa, naisia yritetään käännyttää a) synnytyskoneiksi miehille, b) homoista biiksi ja synnyttämään lapsia, c) puolisoiksi pakolais&maajanmuuttajamiehille (Sipilähän oikein v.2015 mainosti mukasuomalaisia blondinaisia ulkomaalaisille miehille tuleviksi vaimoiksi) d) homoista biiksi prostituutioon ja ihmiskauppaan. Näin oikeat työpaikat säilyvät valkoisilla miehillä, naiset ovat vain synnytyskoneita ja nussimista varten ja raha virtaa miesten ja uskonveljien/äärioikeiston taskuun. Loput änkyrät toisinajattelijat houkutellaan kodeistaan kaduille, toreille ja konsertteihin murhattavaksi, näin päästään heistä sopivasti eroon ja samalla voidaan puolustella tiedustelulakia Suomessa, jota osa sitten tietenkin käyttää ihan muihin tarkoituksiin kuten puolisoiden/ihastuksien vakoiluun sekä tirkistelyyn, kilpailijoiden tuhoamiseen ja toisinajattelijoiden vaientamiseen.

        http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/001/124/041/496.jpg

        .


    • JulkinenNahkahiiri

      Yksi nuorekkuuden mittari on kyky muuttua yhteiskunnallisten muutosten myötä. Olen aina seurustellut itseäni vanhempien kanssa. Nuorempana ikäerot olivat lähempänä 20 vuotta, mutta viimeisimpien kanssa ikäeroa on ollut enää alle 10 vuotta. Aikoinaan suostuin elämään naisystävien kanssa kaapissa ja hyväksyin tosi kummallisia järjestelyitä kulissien ylläpitämisen vuoksi. Nykyisen ja edellisenkin tyttöystävän kanssa ollaan seurusteltu tosi avoimesti, julkaistu parikuvia somessa, vaadittu hotellin respassa kovaan ääneen parisänkyä erillissänkyjen sijasta, oltu tekemisissä toistemme perheiden kanssa ja kaikkea tavallista. Voisin edelleen kuvitella seurustella itseäni 20 vuotta vanhemman naisen kanssa, mutta kun tapailin muutamia sinkkuaikoina, niin en kestänyt sitä salaamista enää. Älä koske! Älä pussaa julkisesti! Sano minua kaveriksi! Onneksi tyttöystävän kanssa sujuu niin hyvin, että ollaan pian muuttamassa yhteiseen kotiin <3

    • Höpsööntynyt__

      Tässä ketjussa on ollut paljon hyviä vinkkejä minullekin. Kiitos niistä 😊

      Minä haluaisin aina pysyä uteliaana ja innokkaana. Toivoisin kumppaniltakin niitä ominaisuuksia edes jossain määrin. Konkreettisia esimerkkejä voisi olla esim. halu kokeilla ennestään vieraita ruoka-aineita ja ravintoloita tai halu kokeilla jotain tekemistä (esim. urheilulaji, kädentaito), jota ei ole koskaan ennen kokeillut. Minä varmaan yrittäisin houkutella seurustelukumppania erilaisiin uusiin paikkoihin ja juttuihin. Olisi kivaa, jos hän edes välillä lähtisi mukaan. Tietenkin saa kieltäytyäkin. Ihanaa olisi, jos minuakin joskus houkuteltaisiin johonkin vastaaviin juttuihin. Olisi myös mukavaa, jos oppisin kumppaniltani jotain uutta. On aina kiinnostavaa keskustella ihmisten kanssa jostain itselle ihan tai melko vieraasta asiasta.

      Minulla on sellainen pyrkimys, että yritän päästä eroon suuresta osasta tavaroitani. Olenkin jo poistanut varmaan yli 50% pientavaroistani ja edelleen yritän karsia tavaraa pois. Juuri oli mediassa juttua ns. kuolinsiivouksesta ja KonMari-metodista on puhuttu mediassa pitkään. Tavaraa kertyy useimmille vuosien myötä pikkuhiljaa. Vanhemmilla ihmisillä tavaraa saattaakin olla aivan mielettömästi. Minulla oli paljon tavaraa, vaikken ikäloppu vielä olekaan. Tuskaannuin tavarapaljouteeni ja rupesin karsimaan, mistä olen nyt todella tyytyväinen. Haluaisin jatkossa elää vähätavaraisempaa elämää, jossa ei säästetä kaikkea "pahan päivän varalle", "koska sitä voi joskus tarvita" tai "koska siitä voi askarrella jotain". Tutkimuksissa on todettu, että vanhemmat ikäluokat ovat enemmän kiinni tavaroissaan kuin nuoremmat. Nuoremmat arvostavat kokemuksia ja elämyksiä enemmän kuin tavaroita. Nuoremmat ovat myös nopeammin ja kokonaisvaltaisemmin siirtyneet/siirtymässä digitaalisten palveluiden käyttäjiksi, minkä takia heidän kodeistaan ei enää/jatkossa löydy ainakaan suuressa määrin asiakirja-arkistoja, dvd-levyjä, cd-levyjä, valokuvakansioita tai kirjojakaan. Lukemani ja kokemani perusteella sanoisinkin, että oman tavarasuhteen tarkasteleminen ja oman kodin raivaussiivous voi auttaa pysymään nuorekkaana.

    • Elämänpuolivälissä
    • fhkljfdd

      Aloittaja ei häpeä ja häpeää sittenkin...näin sen tulkitsen. jokainen meistä vanhenee ja jokainen myös kuolee. Kaikki ne nuoret, joita aloittaja peräänkuuluttaa ilmoittamaan nuoruutensa taiat tulevat, jos ikää riittää, olemaan vielä vanhoja..... se on luonnonlaki. Ikääntymisen merkkejä voi hidastaa liikunnalla, elämäntavoilla jne eikä sitä e kuitenkaan pysäytä ikääntymistä.... ei, vaikka kuinka viihtyisi vain nuorempien seurassa.. mitä vikaa on omien ikäisten seura?????

      • AuAuAuFsdgsdfsd

        Osa nuorekkuudesta on geeneissä ja loput ovat elämäntapojen sekä oman henkisen asenteen yhdistelmä. Ensimmäiseen ei voi itse vaikuttaa, mutta jälkimmäiseen voi.

        Jos nuorekkuus tarkoittaa sen sijaan hölmöyttä, tyhmyyttä, uhkarohkeutta, köyhyyttä, kokemattomuutta, tietämättömyyttä, yllytyshulluutta, sinisilmäisyyttä on asenteessa ja koko käsityksessä todella paljon jotain vikaa ja vääristynyttä todellisuutta. Kaikki lähtee kuitenkin omasta asenteesta ja itsensä hyväksymisestä sellaisena kuin on.


      • ElikSiiri2
        AuAuAuFsdgsdfsd kirjoitti:

        Osa nuorekkuudesta on geeneissä ja loput ovat elämäntapojen sekä oman henkisen asenteen yhdistelmä. Ensimmäiseen ei voi itse vaikuttaa, mutta jälkimmäiseen voi.

        Jos nuorekkuus tarkoittaa sen sijaan hölmöyttä, tyhmyyttä, uhkarohkeutta, köyhyyttä, kokemattomuutta, tietämättömyyttä, yllytyshulluutta, sinisilmäisyyttä on asenteessa ja koko käsityksessä todella paljon jotain vikaa ja vääristynyttä todellisuutta. Kaikki lähtee kuitenkin omasta asenteesta ja itsensä hyväksymisestä sellaisena kuin on.

        Tuo ensimmäinen kappale on tosi hyvin sanottu. Allekirjoitan myös viimeisen lauseen.

        Alkuperäinen kai jollain tavalla yritti kysyä, millä keinoin voi vaikuttaa "elämäntapojen ja oman henkisen asenteen" nuorekkuuteen. Siihen on tässä ketjussa jo annettu hyviä vinkkejä. Osa on ollut itsestäänselvyyksiä, mutta joitakin tuoreampiakin ajatuksia on ilmaistu. Minulle ei tule mieleen mitään uutta, mutta olisi hienoa, jos luovat ja fiksut lesbot vielä keksisivät joitakin elämän eliksiirejä tähän ketjuun.


    • Pian_eläkkeelle

      Alla on linkki Hyvä terveys -lehden artikkeliin, joka oli mielestäni tosi hyvin kirjoitettu. Siinä oli paljon täälläkin jo lueteltuja vinkkejä, tosin yksityiskohtaisemmin kirjoitettuna. Minulle jäi mieleen, että artikkelissa mainittiin yhteisöllisyys, jota täällä ei ole vielä mainittu.

      Minua on usein mietityttänyt tännekin kirjoittavien viisikymppisten elämät. Moni kirjoittaa, että on jo luopunut toivosta löytää kumppani. Osa vaikuttaa aika yksinäisiltäkin. Millaisiin sosiaalisiin ryhmiin kuulutte? Pidättekö yhteyttä sukulaisiinne? Osallistutteko taloyhtiön talkoisiin tai kokouksiin? Kuulutteko sosiaalisiin harrastusryhmiin? Käyttekö kulttuuririennoissa? Lähetättekö kortteja tai kirjeitä? Saatteko niitä?

      https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/nain_pysyt_nuorena

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe