Nallikallion kennel

Onko jollain kokemuksia tästä kennelistä? Olisin kiinnostunut hankkimaan kelpien heiltä. Kasvattavatko he kokonaan working linjaisia vai kasvattavatko he myös sekalinjaisia tai showlinjaisa? Onko tietoa millaisiin kotiin he pyrkivät koiransa myymään? Esim. johonkin kotieläintiloille? Kyselen koska heillä ei ole mitään sivustoa mistä saisi tietoa muutakun facebook jossa aika niukasti tietoa:/
1
Ilmoita

16 Vastausta

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Minua kiinnostaisi kans:)
Ilmoita
rahan ahneet kasvattajat myy niitä koiria ihan sinne kuka haluaa ostaa. Jäisi koirien myynti aika vähäiseksi jos kaikkien pitäisi asua maaseudulla.
2 VASTAUSTA:
No eiköhän aloittaja tarkoittanut että onko kasvattajalla joku päämääärä minne ensisijaisesti myy koiransa esim. yksi malinois kasvattaja myy ensisijaisesti koiransa poliisille:)
Eikö nyt olisi aika lopettaa puhe rahanhimoitsemista kasvattajista, kun asia ei ole niin.
Kannattaa ottaa sekarotuinen koira,koska laatua ei saa ilmaiseksi.
+Lisää kommentti
No eiköhän aloittaja tarkoittanut että onko kasvattajalla joku päämäärä minne ensisijaisesti myy koiransa esim. yksi malinois
kasvattaja myy ensisijaisesti koiransa poliisille:)
Minä olen viisas.
1 VASTAUS:
viisastelija kesii

En tunne aihetta, muuta kun olen nähnyt tv.stä miten iinnoissaan, aina häntää heiluttavia poliisikoiria, Eivät vaikuta huonostipidetyiltä,
+Lisää kommentti
Mikä showlinja? Ei australiankelpiessä ole erikseen showlinjaa tai työlnjaa. On vain australiankelpie ja workinkelpie. Jälkimmäisiä ei yleensä saa rekisteröityä FIN-rekisteriin vaan ne ovat ER-rekisterissä. Käytännössä siis sekarotuisia. Suomi on poikkeus Länsi-Euroopassa ja hyväksyy rekisteriin nuo sekulit.
2 VASTAUSTA:
No siis tiedän kyllä mutta laitoin vaan että ihmiset tajuasivat paremmin ja pitääkö tulla pätemään kun ymmärsit varmaan pointin:)
Kun meneehän se niin että ne australiankelpiet siellä näyttelykehissä pyörii ja enemmän tiloilla on working kelpieitä:) sen takia laitoin ''show-ja työlinjan'' nimellä.
+Lisää kommentti
Australiankelpiet ovat niitä, joita on Suomen Kennelliton rekisterissä. Niitä näkee näyttelyissä, agilityssä, tokossa, pk-kisoissa ja myös lammaspaimennuksessa. Workingkelpiet ovat Suomessa vähemmistönä koska ei Suomessa ole niin isoja lammasfarmeja, missä paimenkoirasta olisi suurempaa hyötyä. Enempi harrastustoimintaa. Ne vähäisetkin lampaat ovat suuren osan vuodesta sisätiloissa.
Ilmoita
Heräteltäiskö tätä keskustelua henkiin uudestaan?:) Vieläkään en ole alkuperäiseen kysymykseen saanut vastausta.
1 VASTAUS:
Kyllä Nallikallion kasvatteja kilpailee agilityssä, pk-lajeissa, jne. (tämän voi todeta jo kennelin facebook sivuiltakin) Linjoista en tiedä, se selvinnee kysymällä kasvattajalta itseltään, mutta et siis tarvitse maatilaa ostaaksesi heiltä pennun! Myyvät ihan harrastuskoteihinkin, ei tarvitse omistaa lampaita.

Jos olet tosissasi kiinnostunut, niin laitat suoraan viestiä esim. fb:n kautta ja kysy, milloin olisi seuraavat sopivat pennut kaupan.
+Lisää kommentti
Kisoissa olen monesti käynyt näitä ihailemassa aidan takana mutta kun tuo ulkonäkökään ei oikein kerro mitä linjaa ovat :/ Tämän hetken villiveikkaus että sekalinjaa?
Ilmoita
Minulla on Nallikallion kennelistä koira ja olen ollut tosi tyytyväinen niin koiraan kuin kasvattajaankin. Kasvattajalta saa apua aina jos ymmärtää vain itse olla aktiivinen ja kiinnostunut.
Suosittelen soittamaan, laittamaan sähköpostia jne. He kyllä kertovat mielellään omista kasvatustavoitteistaan.
Facebookin kautta voi laittaa viestiä.
1 VASTAUS:
Joo samaa oon kuullu yhen nallikalliolaisen omistajalta jonka kans kerran juttelin aksa kisois ja oon nyt jo aika varma rotu-ja kenneli valinnasta. Tosin koiran hankinta ei oo vielä pariin vuoteen ajankohtainen mutta eikös se niin mee että hyvää kannattaa odottaa;)
+Lisää kommentti
Kasvattaja ei myy ensimmäiseksi koiraksi, eikä myöskään ensimmäiseksi koiraksi. Vaatii harrastustaustaa ja taitoa koirankäsittelyn suhteen. Myyvät aktiivisiin koteihin, missä koiralle paljon aktiviteettiä ja mieluista tekemistä. Kelpie ei ole laiskan ihmisen eikä sunnuntaiharrastelijan rotu.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Nallikallion kennel

Onko jollain kokemuksia tästä kennelistä? Olisin kiinnostunut hankkimaan kelpien heiltä. Kasvattavatko he kokonaan working linjaisia vai kasvattavatko he myös sekalinjaisia tai showlinjaisa? Onko tietoa millaisiin kotiin he pyrkivät koiransa myymään? Esim. johonkin kotieläintiloille? Kyselen koska heillä ei ole mitään sivustoa mistä saisi tietoa muutakun facebook jossa aika niukasti tietoa:/

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta