Olenko hullunrohkea,

pirremiinapa

Nimittäin, möin kaiken mitä omistimme, mökit, osakkeen ja ostin rantapaikan, tässä iäsdä ...

Tontilla on 74 tehty talo ja nyt kitkutan eläkkeeni varassa ja teen remonttia.mihin pystyn eläkkeellä pystyn. :)

107

713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirremiinapa

      No, tulihan vihreitä taas, mutta toiv.tuosta sai selvää.

      • 1eero

        Ompa rohkea teko, oikein mullistus noin sitä minäkin olen mietiskelly muttei rohketta ole tullut jot mietin vielä tai paremminkin pelkään ikäni puolesta onko hyvää vointia kuinka pitkään.
        Juu ihmisellä jos ei ole tavoitteita sitä jämähtää paikalleen.


      • 1eero

        Ompa rohkea teko, oikein mullistus noin sitä minäkin olen mietiskelly muttei rohketta ole tullut jot mietin vielä tai paremminkin pelkään ikäni puolesta onko hyvää vointia kuinka pitkään.
        Juu ihmisellä jos ei ole tavoitteita sitä jämähtää paikalleen.


      • pirremiinapa
        1eero kirjoitti:

        Ompa rohkea teko, oikein mullistus noin sitä minäkin olen mietiskelly muttei rohketta ole tullut jot mietin vielä tai paremminkin pelkään ikäni puolesta onko hyvää vointia kuinka pitkään.
        Juu ihmisellä jos ei ole tavoitteita sitä jämähtää paikalleen.

        Tässä iässä ei kantsi miettiä liian pitkään :)


      • 1eero
        pirremiinapa kirjoitti:

        Tässä iässä ei kantsi miettiä liian pitkään :)

        Hieno hommeli teit kuin halusit eikä aika tuu pitkäksi, ite lähes seitsenkymppinen enkä aio vielä kuolla, ei sinnepäinkään mutta taloa en osta, avioliiton alussa 10 vuotta asuimme sellaisessa sitten rivitalossa nytten yksin kerrostalossa, nurinkurin sinuun vertailessa mitäpä siitä mutta isompi hankinta mielessä jos löydän mitä etsimässä.


      • pirremiinapa

        Saanko arvata, purttako etsit?


        Niin kohdallani elämä on kuin shakin peluuta.


    • Miksi Sinä noin teit?

      • pirremiinapa

        Tunsin etten ole sity ihminen, pitää päästä luontoon heti oven avsttuaan, jsa kerrostalo elämä on tylsääääää..


      • pirremiinapa kirjoitti:

        Tunsin etten ole sity ihminen, pitää päästä luontoon heti oven avsttuaan, jsa kerrostalo elämä on tylsääääää..

        Maalla viihdyn itsekin, joten ymmärrän kyllä hyvin, mutta kun ikää tulee kuitenkn koko ajan lisää, ei maalla yksin ainakaan pärjää loputtomiin.
        Itse asun puoli vuotta aina maalla ja muuten kerrostalossa pikkukaupungissa, metsää vieressä.


      • kylmätotuus
        pirremiinapa kirjoitti:

        Tunsin etten ole sity ihminen, pitää päästä luontoon heti oven avsttuaan, jsa kerrostalo elämä on tylsääääää..

        Perustelusi ymmärrän hyvin.
        Jos ei tunne oloaan hyväksi kaupungissa ja kerrostalossa asuminen alkaa tökkiä, niin on mielekästä vaihtaa asumismuotoa ja maisemaakin, kun siihen on mahdollisuus.

        Muutos on hyppy tuntemattomaan. Toivottavasti olet tehnyt oikean valinnan, joka tuo toivomaasi hyvää elämääsi.


      • pirremiinapa

        Kiitos, ainakin kuvittelen ,että tuo..:), liikaa romantisoumatta tietenkin tulevaa talvea he..


    • Jos olet aito pirre, ihmettelen.
      Joko puolisosi on siirtynyt tuonpuoliseen ja perinnönjako selvitetty lasten isän osuudestä? Tietty jos he eivät osuuksiaan halunneet voit panna haisemaan. Mutta ostaa vanha talo.

      Juteltiin pojan kanssa, että se raha, jonka olen pistänyt rantatilamme vanhoihin rakennuksiin on suuruusluokkaa jolla olisin rakennuttanut uuden talon.

      Mutta kivaahan se timpurointi on niin kauan kuin kykenee.

      • pirremiinapa

        Mieheni elää, mutta asuu hoitokodissa, ja tarvitsee ympäri vuorokautista hoitoa.

        Tontti on kohtalaisen suuri, mäntykangasta ja hielkarantaa 120 meteriä, etelä-länsisuuntaan.

        Tontilla talo 126 neliöö ja iso autotalli, sekä pihamökki huonokuntoinen venevaja...

        Talo on tiiliverhoiltu n. 30 metrin päässä rannasta, tosin remppaa pitää tehdä..jotain..


      • henrjii

      • pirremiinapa kirjoitti:

        Mieheni elää, mutta asuu hoitokodissa, ja tarvitsee ympäri vuorokautista hoitoa.

        Tontti on kohtalaisen suuri, mäntykangasta ja hielkarantaa 120 meteriä, etelä-länsisuuntaan.

        Tontilla talo 126 neliöö ja iso autotalli, sekä pihamökki huonokuntoinen venevaja...

        Talo on tiiliverhoiltu n. 30 metrin päässä rannasta, tosin remppaa pitää tehdä..jotain..

        No, mikäpä hänessä.

        Rohkeutta tarvitsemme, niin kauan kuin on uskallusta.

        Entisessä riippuminen on turhauttavaa. Minä työstän siirtymistä lähemmäksi lapsiani. Esikoinen asuu Helsingissä ja kuopus aloitti opiskelunsa Itä-Suomen yliopistossa Kuopiossa. P:n lapset asuvat Tampereella, joten sektorilla Kopio-Jyväskylä-Tampere ja siitä hiukka etelään mielemme halajaa.

        Rantatilan jätän kesiäni viettopaikaksi.

        Tällaista kuviota työstän.


      • pirremiinapa
        henrjii kirjoitti:

        joo mä arvasin että näin käy heti silloin kun muutit kerrostaloon.
        Tässä vielä tiesikan puhdistus työkalu https://www.f-secure.com/fi_FI/web/home_fi/online-scanner

        Kiitos, en jaksa turhaa elämää, esim. mitä sulla on päällä kun avaat ulko oven ))


      • vakoilu-ohjelma
        henrjii kirjoitti:

        joo mä arvasin että näin käy heti silloin kun muutit kerrostaloon.
        Tässä vielä tiesikan puhdistus työkalu https://www.f-secure.com/fi_FI/web/home_fi/online-scanner

        "tiesikan puhdistus työkalu"
        Siis, mitä noilla suomalaisilla vakoilu-ohjelmilla tekee oikeasti ?

        Tuossa on kunnon ohjelma f-secure ei tieda missä meen.
        https://www.privateinternetaccess.com/pages/downloads
        "Mikä IP-osoite on? Internet-protokollan (IP) osoite on ainutkertainen numerolaitteisto, joka kommunikoi ja tunnistaa toistensa kanssa Internet-verkon kautta, joka vastaa postitusosoitetta. Tiedot ja tiedot kulkevat laitteelta toiseen tunnistettaessa sekä lähettäjän että vastaanottajan IP-osoite. IP-osoitteesi voidaan katsoa yleisöltä, jolloin muut voivat nähdä missä olet, missä laite on, ja muita tietoja, jotka kulkevat kyseisen osoitteen kautta. PIA: n vaaralliset häiriöt Viime aikoina haittaohjelmien ja huijareiden tietoturvaongelmia suurilla yrityksillä on valtava huolenaihe. Turvallisuusrikkomukset voivat kuitenkin tapahtua yksityishenkilöille, jotka käyttävät internetiä, koska IP-osoitteen voi nähdä yleisö. Internet-palveluntarjoaja voi kirjautua, seurata ja analysoida tietojasi, jota markkinoijat voivat käyttää aggressiivisesti tietokoneensa kohdistamiseen. Ne, jotka ovat usein julkisessa Wifi-palvelussa, ovat alttiita hakkereille ja snoopereille, jotka yrittävät saada yksityisiä tietoja, kun tietoja välitetään tietokoneen ja sen määränpäähän. Käyttämällä PIA: n VPN-palvelua IP-osoitesi voidaan piilottaa, jotta katsojat eivät voi saada tietoja."


      • kotikonepiste.wi

        VPN hidastaa tietokoneen toimintaa jopa huomattavasti, koska palvelimet sijaisevat eri puolilla maailmaa.
        Miksi yhteyttä pitäisi kierrättää ympäri maapalloa, jos/kun on puhtaat jauhot palleissa!


      • pirremiinapa
        kotikonepiste.wi kirjoitti:

        VPN hidastaa tietokoneen toimintaa jopa huomattavasti, koska palvelimet sijaisevat eri puolilla maailmaa.
        Miksi yhteyttä pitäisi kierrättää ympäri maapalloa, jos/kun on puhtaat jauhot palleissa!

        En tiedä mutta kun katson esim. .missä olen kirjautunut viimeksi esim.Googleen tai gmailiin se ilmoittaa, joko Varkaus, Helsinki ,tai Tampere, onkohan koneeni, älykännykkäni rosvott u j tietoliikennettä kierätetään pitkin maata tai jopa maapalloa. Fasessakin olin muka kirjsutunut Thaimaassa ,Espanjassa , Virossa :(
        Ja nää pöllöt operasttorit ei muka löydä mitään..


    • Noh. Jos et joutunut ottamaan uutta velkaa teit unelmiesi mukaisesti. Jos tuo tekee sinut onnellisemmaksi ja tyytyväisemmäksi elämään, varmaan oikea teko. Mielenrauhaa.

      • pirremiinapa

        Kiitos, nyt ei jouda miettimään ylsinäidyyttään ;) ja kiitos, rauha maassa.


    • ö-Öö

      Uskokoon, ken tahtoo.

      =DW=

      • pirremiinapa

        Mitä, et usko?


    • Sehän on pääasia, että saa asua siellä missä viihtyy.
      Monet kyllä iän karttuessa hakeutuvat mieluummin lähelle kaikkia palveluja ja helpompiin olosuhteisiin.
      Itselleni ei tulisi mieleenkään alkaa pitämään omaa taloa vaikka olisi sitäkin minkä puuttuessa asun kerrostalossa vuokralla, mitä se nyt olikaan, niin rahaahan se ... Sitä on niin harvoin, että unohtanut jo melkein miksikä sitä sanotaan.

      • En minäkään enää talonpitäjäksi alkaisi. Kesäpaikkani vie voimani ja talvella huilaan vuokrakerrostalossa kaikkien mukavuuksien syleilyssä, keskellä kaupunkia.


      • pirremiinaps

        Mitäs erikoista pitämistä tässä nyt on, lämpö tulee sähköllä, sauna lämpiää sähköllä, on periaatteessa sama kun asuisi kerrostalossa, järvi vaan on ihan nenän alla, Puruvesi, ja Hummonselkä, no retrohan tää talo on, sisustuksen puolesta, mutta niihän mieki olen :))


      • pirremiinaps kirjoitti:

        Mitäs erikoista pitämistä tässä nyt on, lämpö tulee sähköllä, sauna lämpiää sähköllä, on periaatteessa sama kun asuisi kerrostalossa, järvi vaan on ihan nenän alla, Puruvesi, ja Hummonselkä, no retrohan tää talo on, sisustuksen puolesta, mutta niihän mieki olen :))

        Sähkölämmitys on sika kallista. Kohta huomaat, että et lämmitäkkään saunaa tänä lauantaina. Seuraavaksi alat säästämään valoissa ja uunin käytössä 😁


      • reilustisäästöä
        korppis kirjoitti:

        Sähkölämmitys on sika kallista. Kohta huomaat, että et lämmitäkkään saunaa tänä lauantaina. Seuraavaksi alat säästämään valoissa ja uunin käytössä 😁

        entinen öljykeskuslämmitys tuli kalliimmaksi kuin nykyinen sähkölämmitys kolmella ilmalämpöpumpulla


      • pirremiinapa
        korppis kirjoitti:

        Sähkölämmitys on sika kallista. Kohta huomaat, että et lämmitäkkään saunaa tänä lauantaina. Seuraavaksi alat säästämään valoissa ja uunin käytössä 😁

        Jsssoo, voihan se olla ettei hikoilla tänä talvena, mutta ajattelin hommsta, jos jne..ilmalämpöpumpun, jos oisi edullisempi..

        Takka on puulämmitteinen ja liiteri åuuta täynnä, jos muutan takkahuonreseen ..:)


      • pirremiinapa kirjoitti:

        Jsssoo, voihan se olla ettei hikoilla tänä talvena, mutta ajattelin hommsta, jos jne..ilmalämpöpumpun, jos oisi edullisempi..

        Takka on puulämmitteinen ja liiteri åuuta täynnä, jos muutan takkahuonreseen ..:)

        Minulla on sähkötakka ja vanha tehokas ilmalämpöpumppu pirtissä. Saunamökissä puutakka. Olen miettinyt aurinkokennoja mökin katolle. Maalämpökin voisi olla mahdollinen.


      • pirremiinaps kirjoitti:

        Mitäs erikoista pitämistä tässä nyt on, lämpö tulee sähköllä, sauna lämpiää sähköllä, on periaatteessa sama kun asuisi kerrostalossa, järvi vaan on ihan nenän alla, Puruvesi, ja Hummonselkä, no retrohan tää talo on, sisustuksen puolesta, mutta niihän mieki olen :))

        No mitäs siinä, jos mielenkiintoa, voimia ja terveyttä vielä on pitää pihojaan kunnossa kesäisin talvisin.
        Ei kuitenkaan mitään näin laiskalle ja mukavuudenhaluiselle kuin minä.

        Nyt, kun aloin ajattelemaan, niin omissa taloissaanhan kaikki kolme sisarustanikin asustelvat, kaksi heistä ihan jumalan selän takana minun mielestäni. Yksi heistä tosin on alkanut leskeksi jäätyään puhumaan, että jos alkaisi laittamaan myyntiin jo, kun alkaa tuntua työläälle.


      • eisynnysäästöä
        korppis kirjoitti:

        Minulla on sähkötakka ja vanha tehokas ilmalämpöpumppu pirtissä. Saunamökissä puutakka. Olen miettinyt aurinkokennoja mökin katolle. Maalämpökin voisi olla mahdollinen.

        Maalämpöpumppu on niin kallis hankinta ettei tule elinikänäsi itseään mökkisi sähkökustannuksissa maksamaan. Isommissa kohteiss ihanok hankinta.


      • pirremiinapa
        korppis kirjoitti:

        Minulla on sähkötakka ja vanha tehokas ilmalämpöpumppu pirtissä. Saunamökissä puutakka. Olen miettinyt aurinkokennoja mökin katolle. Maalämpökin voisi olla mahdollinen.

        Aurinkokennojakin olen miettinyt, mieki , mut kalliksi nekin tulee, ei kuitenkaan yhtä kalliksi kuin maalämmön perustaminen..
        Vävy oisi ammatti ihminen nitten kustannuksia laskemaan ja suunnittelemaan.


      • pirremiinapa kirjoitti:

        Aurinkokennojakin olen miettinyt, mieki , mut kalliksi nekin tulee, ei kuitenkaan yhtä kalliksi kuin maalämmön perustaminen..
        Vävy oisi ammatti ihminen nitten kustannuksia laskemaan ja suunnittelemaan.

        Eikös olekin ihanaa kun lapset, vävyt ja miniät ovat mukana elämässämme. Mitä elämämme olisi ilman heitä. Öitä kömmin vällyjen alle 😊


      • pitremiinapa
        Tellukka kirjoitti:

        No mitäs siinä, jos mielenkiintoa, voimia ja terveyttä vielä on pitää pihojaan kunnossa kesäisin talvisin.
        Ei kuitenkaan mitään näin laiskalle ja mukavuudenhaluiselle kuin minä.

        Nyt, kun aloin ajattelemaan, niin omissa taloissaanhan kaikki kolme sisarustanikin asustelvat, kaksi heistä ihan jumalan selän takana minun mielestäni. Yksi heistä tosin on alkanut leskeksi jäätyään puhumaan, että jos alkaisi laittamaan myyntiin jo, kun alkaa tuntua työläälle.

        Sen näkee kun elää, jaksaako vai ei, ei kannata turhia etukäteen miettiä.


      • pirremiinapa
        korppis kirjoitti:

        Eikös olekin ihanaa kun lapset, vävyt ja miniät ovat mukana elämässämme. Mitä elämämme olisi ilman heitä. Öitä kömmin vällyjen alle 😊

        Öitä, hyviä.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Eikös olekin ihanaa kun lapset, vävyt ja miniät ovat mukana elämässämme. Mitä elämämme olisi ilman heitä. Öitä kömmin vällyjen alle 😊

        Onhan se ihanaa, että lapset/lapsi ovat/ on mukana elämässä.

        Ei kuitenkaan tulisi mieleenikään, että muuttaisin poikani perässä Tampereelle.
        Minun kotini on Savossa ja hänen kotinsa ainakin toistaiseksi Tampereella.

        En ripustaudu häneen. Napanuora on katkennut jo vuosia sitten.
        Hänellä on oma elämänsä ja minulla omani.
        Meillä on erittäin läheinen ja lämmin suhde välimatkasta huolimatta.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Onhan se ihanaa, että lapset/lapsi ovat/ on mukana elämässä.

        Ei kuitenkaan tulisi mieleenikään, että muuttaisin poikani perässä Tampereelle.
        Minun kotini on Savossa ja hänen kotinsa ainakin toistaiseksi Tampereella.

        En ripustaudu häneen. Napanuora on katkennut jo vuosia sitten.
        Hänellä on oma elämänsä ja minulla omani.
        Meillä on erittäin läheinen ja lämmin suhde välimatkasta huolimatta.

        Nykyisin on niin helppo pitää yhteyttä kauempaakin, että tuntuu niinkuin lapset olisivat tässä lähellä silloinkin, kun ovat matkustelemassa maapallon toisella puolella.
        Toista se oli ennen, kun oli vain kirjeitten kirjoittamisen ja lankapuhelimen varassa yhteydenpito.

        Oma elämänsä varmaan kaikkien meidän ikäisten lapsilla jo on, mutta ei se sitä tarkoita, että olisi vielä napanuorassa kiinni, jos on mukana toistensa elämässä tavalla tai toisella, tukien ja auttaen toinen toistaan tarpeen mukaan.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Onhan se ihanaa, että lapset/lapsi ovat/ on mukana elämässä.

        Ei kuitenkaan tulisi mieleenikään, että muuttaisin poikani perässä Tampereelle.
        Minun kotini on Savossa ja hänen kotinsa ainakin toistaiseksi Tampereella.

        En ripustaudu häneen. Napanuora on katkennut jo vuosia sitten.
        Hänellä on oma elämänsä ja minulla omani.
        Meillä on erittäin läheinen ja lämmin suhde välimatkasta huolimatta.

        Ja sitten me yhdessä naurettiin minä ja pojat.


      • korppis kirjoitti:

        Eikös olekin ihanaa kun lapset, vävyt ja miniät ovat mukana elämässämme. Mitä elämämme olisi ilman heitä. Öitä kömmin vällyjen alle 😊

        Yritän elää mahdollisimman vähän lapsia vaivaten, mutta en kieltäydy avusta.


      • en-ole-tellukka
        korppis kirjoitti:

        Ja sitten me yhdessä naurettiin minä ja pojat.

        "Ja sitten me yhdessä naurettiin minä ja pojat."

        Oletko riidoissa nikin "kylmätotuus" kanssa, vai oliko tuo teidän (minä ja pojat) nauru aloittajalle? Hänelle joskus ivallisesti kirjoititkin, että hän työntelee" zompie" miestään pyörätuolissa. Muistatko itse edes nuo ilkeät kirjoituksesi?


      • en-ole-tellukka kirjoitti:

        "Ja sitten me yhdessä naurettiin minä ja pojat."

        Oletko riidoissa nikin "kylmätotuus" kanssa, vai oliko tuo teidän (minä ja pojat) nauru aloittajalle? Hänelle joskus ivallisesti kirjoititkin, että hän työntelee" zompie" miestään pyörätuolissa. Muistatko itse edes nuo ilkeät kirjoituksesi?

        Minulla ei ole mitään hajua miksi nimimerkki kylätotuus kirjoittelee kommentteihini aina yön tunteina jotain mitä hän ei ikinä tekisi kuten minä. Mitä se itseasiassa minulle kuuluukaan

        Näen lapsiani keskimäärin neljä kertaa vuodessa. Tänä vuonna useammin johtuen syntymäpäiväjuhlastani ja koska lapsille hyvin rakkaan mummin tila romahti ja kohti kuolemaan

        Ensi viikonlopulla tulen sinne Savon pääkaupunkiin, lapseni luo vierailulle. Voisin toki tavata kylmäntotuuden face to face ja selvitellä mistä hänen kenkänsä puristaa.

        Älä tule haastamaan riitaa pirren ketjuun.

        On hyvä huomata, että se mistä minulle räksytetään ei oöe vain minun tapani vaan yleinen tapa.

        Siispä olet vuotava seula, loriseva sellainen. Olet juoruämmä/hurahtanut huru-ukko.

        Ilkeily on hyväksyttävää jos ilkeillään senkin luin sinun kirjoituksistasi.

        Äläkä tule enää haastamaan riitaa pirren ketjuun. Aloita ketju vaikka ilmanlämpöpumpuista ja haistattele pitkät pas...at vastaajille.


    • pirremiinapa

      Sitten kun en jaksa, viekööt vaivastaloon..

    • tupaaetsimässä

      löysitkö talosi läheltä hoitokotia? itselläni on haku päällä, ei vaan tunnu sopivaa löytyvän

      • pirremiinapa

        Ai mieheni hoitokotia, ei ihan, on tästä n. 35 kilometriä, ehkä.


    • mie.vuan

      Rohkea rokan syö. Taisit jossain toisessa ketjussa mainita, että lapsesi palasivat myös maaseudulle. Et varmaankaan joudu yksin olemaan kokoaikaisesti.
      Tsemppia vaan ja nauti olostasi.

      • pirremiinapa

        Kiitos, lie tuo maalaisuus subussa vikana :), ja ainakin helteellä voi olla ehkä joku lapsenlaps tuossa järvessä pulikoimassa tai aurinkoa ottamassa.

        Ja ajattelin mie ruveya pilkkimään jahka kevät hanget lie.


      • pirreiinaps
        pirremiinapa kirjoitti:

        Kiitos, lie tuo maalaisuus subussa vikana :), ja ainakin helteellä voi olla ehkä joku lapsenlaps tuossa järvessä pulikoimassa tai aurinkoa ottamassa.

        Ja ajattelin mie ruveya pilkkimään jahka kevät hanget lie.

        ..ja lisään, että.pakkohan se on piökkiäkin, että on jotain syödä :))


      • pirremiinapa
        pirreiinaps kirjoitti:

        ..ja lisään, että.pakkohan se on piökkiäkin, että on jotain syödä :))

        ..per..pilkkiä


      • mie.vuan
        pirremiinapa kirjoitti:

        ..per..pilkkiä

        Voi veikkonen, äkkiäkös sieltä muikut kalakukkoon pilkkii.
        Varmaan ensi kesä on ihana. Lapsenlapset pulikoimassa ja elämän ääniä riittämiin. Ja sitä ennen joulu... luultavasti puhdaslumiset maisemat :)


      • pirremiinapa
        mie.vuan kirjoitti:

        Voi veikkonen, äkkiäkös sieltä muikut kalakukkoon pilkkii.
        Varmaan ensi kesä on ihana. Lapsenlapset pulikoimassa ja elämän ääniä riittämiin. Ja sitä ennen joulu... luultavasti puhdaslumiset maisemat :)

        Niin, toivotaan että saadaan jouluksi lunta ja jäätäkin, viime talvet ollu ettei kunnon jäitäkää synny ennen joulua, eikä kai viime talvena oikein ollenkaan, vasta maaliskuun lopulla kävin pojan mökillä saaressa, senkin hiihdin mennessä saaren läpi ja tulomatkalla uskalsin hiihtää jään poikki.
        Onhan tuossa kalasatama lähellä siitä saa kukkomuikut välleen :).


    • Toivotan onnea ja menestysta sinulle ja hankkeellesi!
      Ihailuni!
      Toivottavasti saat kokea vain iloisia yllätyksiä.

      Luonnossa järven rannalla omassa talossa!
      Taitaa olla monen muunkin unelma.
      Voimia, terveyttä ja oikeita ratkaisuja!

      • pirremiinapa

        Kiitos Orvokki.
        Nyt on kiva lototakin :)

        Samoilla rannoilla asun kuin silloin muinoin, mutta järven puolella tietä , älä aja ohi :)


      • Kiitos, Pirre, pitää pitää mielessä, jos....

        Unohdin vastata aloituskysymykseesi. ;)
        Vastaan nyt: Et todellakaan ole, vaan olet mielestäni ihailtavan aktiivinen, reipas ja rohkea. Uskallat elää ja tehdä omia valintoja. Nostan hattua ja toivotan kaikkea hyvää.

        Tehdään huomenna yhden tai kahden ruudukon kokoinen 10 kierroksen lottorivi. Jospa 13. päivä ja perjantai toimisi onnenpäivänä. ;)


      • pirremiinapa
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Kiitos, Pirre, pitää pitää mielessä, jos....

        Unohdin vastata aloituskysymykseesi. ;)
        Vastaan nyt: Et todellakaan ole, vaan olet mielestäni ihailtavan aktiivinen, reipas ja rohkea. Uskallat elää ja tehdä omia valintoja. Nostan hattua ja toivotan kaikkea hyvää.

        Tehdään huomenna yhden tai kahden ruudukon kokoinen 10 kierroksen lottorivi. Jospa 13. päivä ja perjantai toimisi onnenpäivänä. ;)

        Ai niin se onkin Onnenpäiväkin tänään, no sitten ilman muuta raha anomus vetämään :) , ja kiitos vihjeestä :)


    • Vähän muistelen, että pidit läksiäisiä viiskymppisistä 2010 tienoilla. Onhan Sinulla vielä toivon mukaan kakskymmentä vuotta aikaa, elää mieleistäsi elämää, jos et kerrostalossa viihtynyt.
      Se kakskymmentä vuotta on ihmisen iässä pitkä aika.
      Yhdeksänkymmentä näyttää olevan rajapyykki, kun sitkeimmät muuttavat taajamiin.
      Mutta sinne on se kakskymmentä vuotta aikaa.
      Toivon Sinulle pitkiä ja lämpimiä kesiä ja leutoja ja vähälumisia talvia.
      Ps, laita maalämpö, ei tarvii lämmityksestä huolehtia.

      • pirremiinapa

        Kiiros. Maslämpö on kallis perustaa, mutta tietysti maksaisi itsensä takaisin, joskus, taidan pärjätä jos hankkisin tosiaan sen ilmalämpöpumpun.

        Terveenä kun kuolis 90 ikäisenä, ei täs muuta :)


      • pirremiinapa
        pirremiinapa kirjoitti:

        Kiiros. Maslämpö on kallis perustaa, mutta tietysti maksaisi itsensä takaisin, joskus, taidan pärjätä jos hankkisin tosiaan sen ilmalämpöpumpun.

        Terveenä kun kuolis 90 ikäisenä, ei täs muuta :)

        Hitsi tää kännykkä on vihon viimenen kirjoittaa, kun nuo näppikset on niin pienet ja nakkisormet suuret..tulee ruokotyomasti virheitä.


      • pirremiinapa kirjoitti:

        Hitsi tää kännykkä on vihon viimenen kirjoittaa, kun nuo näppikset on niin pienet ja nakkisormet suuret..tulee ruokotyomasti virheitä.

        Minulla maksoi 16 tuhatta. Lämpökattilan uusiminen olisi ollut edessä.
        kattila olisi tullut asennuksineen varmaan viis tonnia.
        Vanha kattila vielä huono hyötysuhde.
        En yhtään ole katunut, paras hankinta pitkään aikaan.


      • pirremiinapa
        k-kotton kirjoitti:

        Minulla maksoi 16 tuhatta. Lämpökattilan uusiminen olisi ollut edessä.
        kattila olisi tullut asennuksineen varmaan viis tonnia.
        Vanha kattila vielä huono hyötysuhde.
        En yhtään ole katunut, paras hankinta pitkään aikaan.

        Minulle tuo hinta on ehdottoasti liian korkea , ei ole enää myytävää;), no pikku tontti lapissa, mut sillä ei heru paljoa, ja auto tietysti mut sekin alkaa olla jo liian vanha myytäväksi, kähtyöautona vielä hyvä itselleni.
        Luin jostain että aurinkopaneelit maksaisi tällaisen kokoisen taloon n.5000 euroa ja se riittäisi kuulemma lämpöön ja muuhun käyttöön, uskon kyllä että tuo summa on liian pieni..tulisiko siihen vielä asennukset pääle, inventterit ja akut tiä häntä..


    • Eikös ole turhan myöhäistä tuosta hullunrohkeudesta kysellä, kun olet jo ratkaisusi tehnyt?

      • Apirremiinapa

        No niin, haluan vahvistusta vain, jälkikäteen ettei tule tyrmätyks ja katumapäälle liian aikasin. :)


    • Onnea uuteen alkuun minunkin puolestani, pirremiinapa. Kala kaipaa vettä ympärilleen..))
      Sitä minäkin olen tässä asuinympäristössäni kaivannut. Metsä on minulle toinen tärkeä elementti ja se on sentään lähellä.
      Vanhaa taloahan tässä itsekin asun. Aika rankkaa se on välillä, kun puoliso on "nuoresta" iästään huolimatta minua raihnaisempi. Yritän ottaa ulkotyöt liikunnan kannalta ja kyllä niihin tarvittaessa apuakin saa, talkoohengessä tai maksaen. Sinulla taitaa olla jälkikasvua ja/tai muuta omaa väkeä auttamassa silloin kun apua tarvitset.
      Kerrohan vastakin, miten asiat siellä järjestyvät. Ihan rohkaisuksi meille/niille, jotka uutta alkua harkitsevat...

      • pirrmiinapa

        Kiitos, ja kertoilen.

        Ja niin, kala vettä kaipaa, tukehtuu muuten ..horiskokoopin mukkaan :)

        Mutta lumitöihin mennäkseni ja muihin pihahommiin, sitä tekemistähän minä olin vailla siellä seinien sisällä..eli sitä saa mitä tilaa..ja joskus mitä ei tilaakaan.


    • perjantaikolmastoista

      Hullunrohkeudesta paha mennä sanomaan, enempi olosuhteista ja itsekunkin selviytymistaidoista kiinni paljolti kuin myös mahdollisuuksista, jotkut muuttaa sujuvasti vaikka Pattayalle ilman sen suurempia komplikaatioita. Riskejä on jokapuolella, itseasiassa pahimmat niitä, joihin ei osaa suhtautua riittävän vakavasti vaikka periaatteessa tunnistaisikin.

      • pirremiinapa

        Otin tietoisen riskin, onneksi fortuna oli puolellani, ja riskit on tiedossa vakavasti ottaen, oli ja on.
        Mutta tilaisuuteen pitää tarttua empimättä jos se siltä haiskahtaa että jne.


    • jos.ymmärsin.oikein

      Eipä voi puhua hullunrohkeudesta, vaan bisneskyvyttömästä umpihulluudesta. Myit kaiken jonka tuotot sijoitit ikivanhaan kulahtaneeseen paskaan, johon ei jäänyt varoja enää korjauttaa sitä vaan joudut kitumaan pienellä eläkkeellä sekä miettimään, mitä kannattaa korjata laudan pätkä kerrallaan sitä mukaa kun varallisuus/varattomuus antaa myöten?
      Yksikään järvi tai lampi suomessa ei ole typeryyden korvike.

      • Heikunkeikku

        "jos.ymmärsin.oikein"

        Mistäs sinä tiedät, onko kyseessä kulahtanut paska? Jota pitää laudanpätkä kerrallaan korjata?
        Ja yks asia, pitääkö sitä joka paikka olla viimesen päälle Tip-Top?

        Arvelen, että kyllä Pirre on osannut arvioida talon kunnon ja on tietoinen, mitä korjauksia siihen pitää mahdollisesti tehdä. Järkevältä tyypiltä Pirre on aina tuntunut. Sen kuvan hän on kirjoituksillaan antanut.

        (Ehkä kirjoitit kommenttisi vähä provoillen, arvelen).

        Järvi. Luonto ympärillä. Oma pihapiiri. Mäntykangasta. Iso piha. 120 metrin pituinen hiekkaranta.
        Heevetti sentään, ei ole typeryyttä semmosta ostaa.


      • pirremiinapa

        Mitkä tuotot, jos oli kerrostalo kolmio omassa käytössä, ...
        no tietysti kun asunto oli velaton, oli halpaa asua, mutta tylsääääää..mitä bisnestä siinä nyt olisisi ollut, jos olisin asunut siinä 20 vuotta, tuskin siitä lapset olisi saaneet sitä hintaa mitä tästä rannasta ja tontista, vaikkei taloakaan enää olisi...ja huom.elämänlaatuua ei voi aina pelkän bisneksen kannalta ajatella.

        Ja..anteeksi tiili kerrallaan :)


      • Eiköhän tuo ole vähän arvovalinta, " jos.ymmärsin.oikein" ?
        Tottahan se on, että "maaseutu" autioituu ja monet ovat joutuneet pakkorakoon: muuttamaan muualle työn perässä ja mahdollisesti myymään oman kotinsa pilkkahintaan.
        Nythän on kuitenkin kyse vapaaehtoisesta valinnasta ja se tehdään mielestäni eri perustein
        Raha ei ole siinä korkein arvo ja aika, jota meidän ikäisillä periaatteessa on, antaa tilaisuuden suunnitella, tehdä itse, käyttää verkostoja.
        Voimia ja mielenvirkistystä luontoihminen saa loputtomasti luonnosta.
        Ja niinkin, ettei "mukavuus" ole kaikille arvo sekään. Haasteet pitävät aktiivisena.
        Pirre pärjää kyllä..))


      • pirremiinapa

        Lisään sinulke, positiivari, että en varmasti kidu sanan varsinaisessa merkityksessä, siis vilua ja nälkää, se vain ettei rahalla ole mitään merkitystä ellei sitä käytä omien elämänolosuhteitten siis elämänlaadun parantamiseen, en jaksa kulkea etelän tylsillä ranta hietikoilla ja katsella basaareiden rihkama tarjontaa - mitenkään halveksimatta heitä joille kyseiset matkakohteet ja elämykset sopii, ja olisihan tällä rahalla saanu jonkunlaisen luukun ulkomaan rantakohteistakin, mutku se ei toisi miulle mitään lisäarvoa.
        Katson telkusta ja netistä ulkomaita :)


    • Heikunkeikku

      Huomenta Pirre!
      Ei, et ole mielestäni hullunrohkea. Olet uskaltanut tehdä niin, kuin sisuksessasi on tuntunut.
      En yhtään ihmettele, että olet halajanut kerrostalosta pois. Minä kun olen aina sanonut, että kerrostalo ei ole minun juttuni, niin helppo uskoa, että sinäkin niin ajattelet.

      Mikä onkaan ihanampaa, kuin kesäaamuna kahvikupin kanssa kirmaista oman talon portaille istumaan. Tai puutarhakeinuun. Ja tosiaan, kuten yhdessä kommentissasi kirjoitit, että ei tarvitse ajatella mitä hynttyitä on niskassa kun ulos menee. Ja mikä parasta, ei tarvitse ees hiuksiaan kammata, jos ei huvita :)

      30 metrin päässä hiekkaranta. No HUH HUH.
      Oma tupa, oma lupa.
      Onnea vaan uuteen kotiin. Saat koska vaan nuuhkia luonnon tuoksuja, järven liplatusta katsella, soudella jos huvittaa, onkia, nauttia vilskeettömästä olosta. Lapsenlapsien rantaleikkiä vahdata ja mennä itsekin veteen ilakoimaan.

      Varmasti teit oikean päätöksen:)

      • pirremiinapa

        Huomenta vaan heikku.
        Sinä ymmärrät asian oikein ja osaat ajatella hulluuteni positiivisesti :), kiitos!


    • beethooven

      Ehkä minäkin myyn kaiken ja ostan maalta hulppean kartanon ja rupean sen herraksi vielä tässä elämässä hyvinkin.

      • pirremiinapan

        Onni on vapaa maa.


    • hmpff

      Joskus pitää olla rohkea, mutta aina kannattaa olla vähän hullu :)) Tylsä elämä olisi muuten.

      Itse ostin omakotitalon yksinäni n. 5 vuotta sitten. Vaikka alkuun ressailin milloin mitäkin, öljypannua, töitä, kattoa, lumia, niin ihanaa on silti ollut. Jos olisin siihen saanut vielä rantaa, niin aina vaan parempi.. ei voi kuin unelmoida näillä tienoilla, tällä palkalla.

      Ylempänä keskusteltiin lämmityksestä. Vertasin omat lämmityskustannukset taloon missä oli suora sähkölämmitys, ainoastaan patterilämmitys, samat kustannukset oli meillä kummallakin. Että ei se sähkö enää niin kallista ole kuin oletetaan.

      • Niin, remppaa on pakko tehdä, tänä syksynä talon ympäryksen kuivatus systeemit, sadevesi järjestelmät jne, ja sit myöhemmin lisää jos.jne.
        Meillä oli sellainen 80 -luvulla rak.talo kesäpaikkana ja.luulin että sen ja siinä pidetyn peruslämmön pito talvella tulisi pattereilla lämmittäen hirmuisen kalliiksi, mutta erehdyin positiivisesti.

        Tietysti lämpöä ei ollut kuin 12 astetta ja lattialämpö 20 ympäri vuoden.


    • mie.vuan

      Tirahti kyyneleet silmiin. Muistoja, muistoja.
      "Yhä Hummon huipulla puu huminoi sitä laulua karjalaisten..."

      • pirremiinapa

        Lönrootin petäjälle on tästä ehkä kymmene toistakin kilsaa, mutta järven selkä kai nimetty Hummon korkeudelta alkavana..

        Oletko ollut kauan poissa rannoilta näiltä, jos saa udella?


      • mie.vuan
        pirremiinapa kirjoitti:

        Lönrootin petäjälle on tästä ehkä kymmene toistakin kilsaa, mutta järven selkä kai nimetty Hummon korkeudelta alkavana..

        Oletko ollut kauan poissa rannoilta näiltä, jos saa udella?

        Viimeisen kerran kävin -97.
        13 ensimmäistä vuotta elin niillä huudeilla. Kesälomat niin kauan kun mummo ja ukki elivät.
        Se on niin kaunista seutua järvineen ja metsineen.
        Kyllä aion jos elinpäiviä riittää tulla jonain tulevana kesänä kävelemään kaikki polut, tiet ja hiekkakuopat. Uimassa Puruvedessä.


    • Osakehuoneisto ja mökki on.
      Yritän pitää mökin niin kauan kun pystyn käymään. Onneksi on kaveri joka auttaa raskaammissa töissä.
      En enää uskaltaisi ostaa omakotitaloa mistään, se teettää paljon työtä, koko ajan remonttia ja kuluja.
      Kyllä osakkeessa on helppo asua jos ei enää jaksa eikä viitsi tehdä lumitöitä ja huolehtia remonteista. Kesällä pihapiiri vaatii paljon työtä jos pitää hyvässä kunnossa.
      Saahan paikan myytyä jos ei jaksa pitää ja muuttaa helpompaan asumismuotoon.

      • En muistanut kirjoittaa. Onnea uuteen kotiin.
        Toivon monia antoisia vuosia talossasi. Sinulla on rohkeutta elää, se on harvinaista.
        Rantatontilla arvo pysyy, varmaan teit hyvät kaupat.


      • pirremiinapa

        Kiitos. En kyllä aio osallistua kilpailuun: Kenellä kaunein piha :)


    • Pirrelle onnea uudelle kodille ja uskon sinun tehneen rohkean valinnan, mutta kyllä sinä sitä taloa jaksat pitää niin kauan kuin terveys on kohtuullisen hyvä. Mammani pärjäsi maalla ja alkeellisissa olosuhteissa kaikki kesät kahdeksankymmentäseitsemänvuotiaaksi. saaden apua ainoastaan satunnaisesti veljeltäni.
      Elämäntapavalinta ja jos tunnet itsesi onnellisemmaksi siellä rantatalossasi niin olet varmasti tehnyt oikean valinnan. Minäkin olisin varmasti vielä siellä pikku mökissäni metsänreunassa jonne muutin kaupunkiasunnosta Lucianpäivänä 2008 ja kaikki sanoivat että olen aivan kahjo, mutta viihdyin tosi hyvin ja ainoa joka häiritsi vähän oli se että kävin vielä säännöllisesti töissä ja ajokilometrejä tuli paljon. Sitten kun olimme muuttaneet samaan huusholliin Legolassin kanssa mökki oli liian pieni ja me halusimme kasvimaata ja pihaa enemmän, joten nyt asumme ja entisöimme varovaisesti vanhaa taloa Daalajoen varresta.
      Älä välitä niistä jotka sanovat että huono investointi: ei elämänlaatu ole kiinni siitä miten viimeisen päälle keittiön koneet tai piharakennusten kunto on. Täälläkin kylillä talot oli tosi halpoja viisi vuotta kun me ostimme; nyt yhtäkkiä trendi on kääntynyt ja hinnat nousseet huimasti. Rantatontti on aina arvokas ja niiden arvo ei ainakaan laske.

      • pirremiinapa

        Kiitos paloma.

        On retroa, niinkuin tuolla jo sanoin, mutta eikös retro ole nyt kovassa huudossa :).

        Talo on varakkaiden ihmisten aikoinaan tekemä, joten retro on laadukasta, ainakin, ihanan punaeiset laatat peskarissa, tumman merenvihreät laatat vessassa, nykypukkilaa siis he..lakatut mäntylauta lattiat, kuparista ikkunan alus tippalaudat, kivilaatoilla päälystetyt terassit, kaksi jne..kyllä viihdyn, vaikkei ole valkoista ja kliinistä :).

        Niin muistan kun kerroit talon hankinnasta ja ymmärrän että se on Sinulle ja LLassellesi tärkeä ja onnellisuutta tuova paikka, olen monesti mielikuvitellut olinpaikkanne, jokineen kaikkineen...


      • pirremiinapa

        P.s. astianpesukone puuttu, se on vähän paha paikka ;/..


      • pirremiinapa kirjoitti:

        P.s. astianpesukone puuttu, se on vähän paha paikka ;/..

        Pirre@ minulla ei ole ollut astianpesukonetta sitten kun möin viimesen omistusasuntoni v.2009.
        Hyvin olen pärjännyt ilman sitä

        Ei yksinelävälle välttämättömyys.


      • Eipä niin, pesen kerran päivään astiat, eihän ne tuossa leimpää syö..
        Jouduin hankkimaan pyykin kuivurin , ei oikein tahdo kuivaa suuremnat pestyt, kesällä sit viritän telineet ulos.


      • missävanhapirre
        pirremiina kirjoitti:

        Eipä niin, pesen kerran päivään astiat, eihän ne tuossa leimpää syö..
        Jouduin hankkimaan pyykin kuivurin , ei oikein tahdo kuivaa suuremnat pestyt, kesällä sit viritän telineet ulos.

        Nimimerkkisi on samantyylinen, mutta et taida olla sama henkilö kun pirrejuupas?


      • pirremiinapa kirjoitti:

        Kiitos paloma.

        On retroa, niinkuin tuolla jo sanoin, mutta eikös retro ole nyt kovassa huudossa :).

        Talo on varakkaiden ihmisten aikoinaan tekemä, joten retro on laadukasta, ainakin, ihanan punaeiset laatat peskarissa, tumman merenvihreät laatat vessassa, nykypukkilaa siis he..lakatut mäntylauta lattiat, kuparista ikkunan alus tippalaudat, kivilaatoilla päälystetyt terassit, kaksi jne..kyllä viihdyn, vaikkei ole valkoista ja kliinistä :).

        Niin muistan kun kerroit talon hankinnasta ja ymmärrän että se on Sinulle ja LLassellesi tärkeä ja onnellisuutta tuova paikka, olen monesti mielikuvitellut olinpaikkanne, jokineen kaikkineen...

        "punaeiset laatat peskarissa, tumman merenvihreät laatat vessassa, nykypukkilaa siis he..lakatut mäntylauta lattiat, kuparista ikkunan alus tippalaudat, kivilaatoilla päälystetyt terassit, kaksi jne..kyllä viihdyn, vaikkei ole valkoista ja kliinistä :)."

        kuulostaa tosi viihtyisältä.
        Minä olen myös aikalailla retro sisustuksen suhteen.


      • pirremiinapa
        missävanhapirre kirjoitti:

        Nimimerkkisi on samantyylinen, mutta et taida olla sama henkilö kun pirrejuupas?

        Olen juupaskin, kirjotetaan yhteen :)


      • syksyllä-piruntulet

        "mutta et taida olla sama henkilö kun pirrejuupas?"

        On mielestäni sama, vai mistä päättelit, että ei olisi?

        Niin, aluksi onnittelut "pirrelle", teit hyvän valinnan, koska maisemat ovat omintasi ja tuttuja löytyy auttamaan sinua tarvittaessa.

        Tuttuja ovat minullekin Hummon maisemat ja Puruvesi, jossa veljeni kesämökki sijaitsee. Samoin Lönrootin petäjä ja Juhanan tupa Kesälahdella, jossa on paljon serkkuni Leon taidokkaita puu veistoksia. Sieltä vain valitsemaan lahjoiksi ihania veistoksia.

        Itse omimmaksi tunnen Oriveden ja Paasiveden, joiden rannalla on synnyin kotini. Saimaan syväväylä kulkee siitä ohi, jossa ennen liikennöi kaksi laivaa välillä Joensuu-Savonlinna.

        Onko kukaan kuullut Paasiveden piruntulista, joista on tehty jopa TV-ohjelma? Ei he piruntulia nähneet, joten eivät usko, mutta minä olen ne nähnyt, kuten isänikin ja lukemattomat muut paikkakuntalaiset.


      • Olen kuullut mutten nähnyt, ne tsivat olla jotain metaanipäästöbäkö ne nyt olivat, mutta mistä ne saivat tulen, sitä en muista, vai oliko optinen harha vain..

        Näen ikkunoistani nyt maailman kauneimman tsulun, syksyinen kirkas aurinko paistaa järvenselkään ja rannan keltalehtiset koivunvähät luo kultaa, sieluuni.


      • missävanhapirre
        pirremiinapa kirjoitti:

        Olen juupaskin, kirjotetaan yhteen :)

        ok. Joskus aikanaan kirjoiteltiin paljonkin samoihin ketjuihin, nyt tyylisi vaikuttaa niin erilaiselta, no ajat muuttuvat .. ja ihmiset.


      • missävanhapirre kirjoitti:

        ok. Joskus aikanaan kirjoiteltiin paljonkin samoihin ketjuihin, nyt tyylisi vaikuttaa niin erilaiselta, no ajat muuttuvat .. ja ihmiset.

        Ole n mennyt mankelin läpi, on ollut kova paikka "luovuttaa" esim.omaishoitajuudesta yms.
        , mutta oisi kiva tietää missä formussa olit :).

        Sieluni on sama :).


      • missävanhapirre kirjoitti:

        ok. Joskus aikanaan kirjoiteltiin paljonkin samoihin ketjuihin, nyt tyylisi vaikuttaa niin erilaiselta, no ajat muuttuvat .. ja ihmiset.

        Ole n mennyt mankelin läpi, on ollut kova paikka "luovuttaa" esim.omaishoitajuudesta yms.
        , mutta oisi kiva tietää missä formussa olit :).

        Sieluni on sama :).


    • Mikä ihmeen viirus tässä puhelimessani on, tämä pätkii kirjoitusta ja vie sanat ja kirjaimet viiveellä paikoilleen , sitten jää kamalia virheitä tekstiin :(

      • Pirre@ ota oikolukuohjelma pois. Osta näppäinkynä. No, on sanomattakin selvää, että kaikesta huolimatta virheitä tulee jorriininjuurisormilla.

        Eilen illalla oli yrittäjien yö. Ostin korvakoruja 3 erilaista settiä. Tänään yritin laittaa kaikkiin kolmeen jo olevaan reikään renkulat. Onnistuin saamaan korut reikiin tovin työtä tehdessäni. Kiinnitysvaiheessa luovutin, ei taipuneet sormet enää. Kävelin kultasepänliikkeeseen. samalla kun myyjä kiinnitti korut hän nappasi kaksi uutta reikää korvanlehtiini. Toisen ylos rustolohtaan ja toisen alas vasempaankorvanlehteen. Nyt olen kullalla lävistelty. 😉


    • Vaikka tuota hullunrohkeutta ajattelitkin, kommenteistasi päätellen olet hyvinkin järkevä naisihminen.
      Mikäli oikein olen käsittänyt, olit omaishoitajuudessa kiinni vuosikaudet.
      Oikeastaan kuulun itsekin ´´hulluihin´´ heti, kun pääsin eläkkeelle, myin asuntoni Tampereelta (tosin on toisesta asunnosta puolikas siellä) ja muutin pikkukaupunkiin lähelle mökkiä.
      On helppo käydä kaupunkikodissa viikottain postit hakemassa, koska kotikaupungissa asioin muutenkin.
      Huomenissa laitan tämän talviteloille nuo muut mökit laitettiin jo aiemmin.
      Joten roppakaupalla onnea uuteen elämään ja kertoileppa sitten toisinaan miten olet viihtynyt.

      • Kiitos, ja hyvää talveen valmistautumista. Miun pitää mennä laittamaan postiloota telineeseen kiinni, saa nähdä tuleeko vaateriin :))


    • Minä haluaisin kerrostaloon, mitä ylempi kerros sen parempi. Mielellään sellaiseen missä pääsee hissillä lämpimään parkkitilaan asti. Pari makkaria, olohuone, keittiö ja sauna. Olen alkanut olla jo valmis luopumaan omakotitaloasumisesta pihatöineen ja remppoineen. Mukavuudenhalu lisääntyy iän myötä.

      • pirremiinapa

        Niin, minä koin sen helppouden huonoksi, mutta toivon Sinulle että löydät omanlaisesi asumis - ja elämis muodon ja viihdyt siinä.

        Kun vain saisi olla terveenä asuipa.missä hyvänsähyvänsä, sitä toivomme :)


      • pirremiinapa kirjoitti:

        Niin, minä koin sen helppouden huonoksi, mutta toivon Sinulle että löydät omanlaisesi asumis - ja elämis muodon ja viihdyt siinä.

        Kun vain saisi olla terveenä asuipa.missä hyvänsähyvänsä, sitä toivomme :)

        Sano muuta ja että sekin vielä että saisi olla terve. Kun kaikennäköistä kremppaa alkaa ilmaantua, ei oikein pihatyöt haravoimisineen ja lumenluonteineen innosta. Lisäksi vielä kun talo vaatii aina kaikenlaista remonttia, alkaa pikku hiljaa tympimään. Vaikka oma vapautensahan ok-talo-asumisessa on.


    • Hieno talo sinulla on, katsoin profiilia.
      Kyllä siellä kelpaa asustella.
      Olen liian pessimistinen, en edes viitsi enää istuttaa omenapuuta :(
      Jos elän äidin ikään, yli yhdeksänkymmppiseksi ja pysyn terveenä kuten hän, ehtisi kai saada omenia omasta puustakin.

      • Luin ketjusi ja onnittelen rohkeasta ratkaisustasi. Olet tehnyt loistovalinnan, kun lähdit kerrostaloelämästä maalle ja veden äärelle. Siellä varmasti sielusi lepää. Kyllä se talonhoito siinä sivussa hoituu. Mikä kiire on tässä valmiissa maailmassa. En ole ennen lukenut kirjoituksiasi. Ymmärsin että olet ollut omaishoitajana miehellesi. Se jos mikä on todella rankkaa työtä. Fyysisesti ja psyykkisesti 24/7. Jatkuva hälytila päällä. Se syö ihmistä. Olet saanut ja huolehtinut omaisesi hyvään hoitopaikkaan. Nyt on vuorosi hengähtää valitsemassasi paikassa. Olet ansainnut oman rauhan. Ja rohkeuspalkinnon.


      • pirremiinapa

        Kiitos lesken, ei pidä nostaa jalustalle, nolottaa.
        Kunnioitan sinua , en ole varma olisinko itse selvinnyt vastaavassa tilanteessa, tupakan polton lopettaminenkin otti koville ja tuumasinkin monta kertaa että onneksi on vain tupakka.


      • pirremiinapa

        No moni kakku päältä kaunis, sanosko, mutta kiitos, tekemistä, tai remppaakin tässä riittää, mut rakastan tätä jo :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe