Sairauspäiväraha 300 päivää

Susanna43

Hei,

osaisko joku neuvoa.....
elikä oon saanu kelan sairauspäivärahaa nyt 89 päivää yhdestä sairaudesta. nyt sairastuin toiseen sairauteen ja tuli 3 viikkoa saikkua. Lasketaanko tuohon 300 päivään mitä Kela maksaa sairauspäivärahaa niin molemmat sairaudet yhteensä kerryttämään tuota 300 päivää vai onko eristä sairaudesta oma laskuri??
kiitos! :)

6

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123-321

      Paljonko ensimmäisestä sairauslomasta sairauslomaa?

    • Susanna43

      ekasta sairaudesta oon ollut sairauslomalla 4 kuukautta

    • 123-321

      Loogiselta tuntuisi, että tuo uusi sairausloma ynnättäisiin tuohon olemassaolevaan, mutta asia ei ehkä kelan mielestä ole näin.

      Voi olla, että jos tähtään siihen 300 päivään, niin sen pitäisi olla sama sairaus, kuin se, mistä jäit sairauslomalle.

      Soitapa kelaan, he tietävät nämä metkut, jotka eivät ole kysyjälle aina miellyttäviä.

    • 2467248

      Ainakin työnantajan kanssa laskut aloitetaan alusta, jos uusi sairaus ei mitenkään edelliseen liity. Mutta Kelan kanssa voi olla eri asia. Minäkin suosittelen kysymään sieltä.

    • Susanna43

      Kiitos vastauksista! :)

    • Päivärahasta

      Sairauspäiväraha maksetaan sen kuukauden loppuun, josta seuraavan kuukauden aikana tulisi 300 päivää täyteen. Perustuu siihen, että sairauspäivärahan jälkeen jos työkyvyttömyys jatkuu, niin kuntoutustuki tai työkyvyttömyyseläke maksetaan kuukausittain. Eli käytännössä juuri kukaan ei saa ihan täyttä 300 päivää vaan vähän alle. Ja kysymykseesi siis vastaus: Kaikki eri diagnooseillakin myönnetyt sairauspäivärahajaksot menee samaan enimmäissuoritusaikaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe