HP mustepatruunoiden tee-se-itse täyttö

DIYHP

Moi,

omistin 10v ajan HP:n mustesuihkutulostimen, jonka kanssa ongelmia mustepatruunoiden uudelleen täyttämisessä ei ollut, nyt jouduin ostamaan uuden tulostimen, ja valitettavasti näyttää siltä, että näissä on jollain lailla pyritty estämään täyttäminen.
Eli kokemusta täyttämisestä on, eli virhe ei ilmeisesti tule itse toimenpiteessä vaan jotenkin muuten.
Onko kellään tietoa miten ongelman voi korjata?
Tulostin on HP 4564.
Väripatruuna tyhjeni ja täytin sen, ja sen jälkeen se ei enää tulosta ollenkaan väriä.
En valitettavasti muista mitä virheilmoituksia ehti tulla ja mitä niihin vastasin.

Internetistä en huonolla englannin taidollani kyennyt löytämään asiasta mitään, mitä löysinkin, niin ne mielestäni koskivat vanhempia malleja, joissa laskurit pystyi kiertämään teippaamalla patruunan "chippejä".

Tuntuu, että HP on internetissäkin tehnyt kaikkensa ettei asiasta mitään löydy, en ole asiasta kyllä ollenkaan yllättynyt, onhan kyseesssä yritys, joka on vuosikymmenet myynyt ihmisille muutamien senttien arvoista mustetta parinkymmenen euron hintaan.
Myös patruunan runkokin itsessäänhän on lähes ikuinen, ja sen vaihtaminen aina musteen loppuessa on aivan järjetöntä.

Eli, miten ja missä vaiheessa kirjoitin huomaa täytön? Vai onko patruuna toimimattomuuden aiheuttaja?

Mielestäni on häpeällistä yritykseltä estää ympäristön suojelua ja puolipakolla ajaa asiakkaat ostamaan turhaa muovia, ja vielä kun huomioidaan että tuo lähes ikuinen muovi kappale sisältää mustetta muutamien senttien arvosta, kuitenkin maksaen n.20e.

HUOM!
Mustepatruunan täyttäminen itse ei ole rikos, eikä edes rike !
(se on ympäristöteko)

3

851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhaatouhuamista

eBay myy niin halpoja ja toimivia mustekasetti paketteja ettei kannata säheltää täytön kanssa.

• halpaaon

Kokemusta on. Muutamia vuosia täyttelin noita mustesäiliöitä. Ehdottomasti ei kannata enää niin tehdä. Kehitys kehittyy. Ebaysta saa todella halvalla valmiita tarvikekasetteja, jotka toimivat ongelmitta ja valokuvalaatukin on täysin moitteetonta. Mustekasetin hinta on n. 1€/kpl moniin Epson ja Canon tulostimiin. On hankittava sellainen tulostin, jossa on kiinteä tulostuspää. Silloin nämä kasetit on halpoja. Jos tulostuspää on mustekasetissa, niin tarvikekasetit on myös kalliita. Esim Epson XP-55 tai XP-760 käyttävät 6 eri mustekasettia, joita saaEbaysta jopa alle 1€/kpl postikuluineen. Tulostusjälki loistavaa valokuvissakin. A4-valokuvan hinnaksi tulee n. 20-25 centtiä paperikuluineen, ei paha. Joten ensin uusi tulostin, johon saa näitä halpoja mustekasetteja.

• kcnsjafjgsha

Uusissa tulostimissa on laskuri, joka laskee värimäärän ja kun se loppuu merkataan kasetti tyhjäksi. Täyttö ei laskuria nollaa, vaan pitää olla uusi kasetti.
      Epsonissa oli ainakin ennen sellainen vika, että jos otit kasetin välillä pois ei sitä enää hyväksytty, vaan piti ostaa uusi.
      Erityisesti Epsonia on valitettu, ettei se aja edes kasettia täysin tyhjäksi ennen vaihtokäskyä.
      Asiaa on perusteltu tulosteen laadulla. Jos kasetti ajettaisiin tyhjäksi tulisi viimeisista tulosteista harmaita tai puolikkaita, kuten minulle on käynyt vanhoilla tulostimilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      335
      13540
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      234
      5492
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      3048
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      171
      2242
    5. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      137
      2129
    6. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      13
      1748
    7. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      96
      1423
    8. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      46
      1246
    9. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1176
    10. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe