Eikös tämä pitänyt olla kurma-auto keskustelu

VirtuaaliTyöläinenBussis

Ihmettelen kovasti kuinka oman elämänsä surkimus Bussissa nimimerkki kirjoittelee tänne kuorma-auto puolelle?

Hän on kertonut ajavansa pakettiautoa ja silläkin yhtä leipää helvein stokoman hullulleille päiville. Tosin en tiedä mikä on tuo stokoman tai helvein hulluit päivät.

Voisiko ylläpito ystävällisesti perustaa keskustelu foorumin pakettiautokuskeille. Siellä tämä turkulainen häirikkö voi keskustella ihan keskenään virtuaali työpaikoistaan ja palkoistaan. Kiitos.

7

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NohNimenomaanNoh

      Bussissa nimimerkin tuotoksia;

      Nimenomaan! Mikään kuljettaja ei saa 16,99€ tuntipalkkaa

      Edes keskituntiasnaio ei nouse kuin todella harvalla noin korkeaksi!

      Ajatella joku innostuu tosta ja menee hankkimaan kortin ja tuntipalkka onkin 12€ luokkaa, noh onneksi AKT järjestelee 2 ja 5 c palkankorotuksia

      Vaikka noudattaisikin firma AKT:n TES:iä, töistgä lähes kaikki yöllä, kokemusta yli 8 vuotta ja ajaiais kuorma-autoa myös välillä parfi tuntia sunnuntaisin.

      SILTI ei päästä siihen 16,99€ keskituntiansiooon

      HUOMENNA taas luvassa 2c palkankorotus tuntipalkkaan, näin ollen yli 12 vuotta ajanut täysperävaunun kuljettaja saa tunnissa 14,85€/h jos kuski tekisi pelkästään yötyötä niin sitten pääsisi tuohon yli 17€ KESKITUNTIANSIOON

      Mutta tuskin lehden vertailussa oli muidenkaan palkkoja sen mukaan laskettu että tehtäisi työtä vain öisin....

      Joten kaivataan toimintaa AKT:ltä että saadaan palkat kuntoon, tai sitten joku lehti voisi tehdä kunnon palkkavertailun, TES kun on julkinen joka alalla.

      Itse tosiaan olisin valmis tekemään töitä reilusti alle TES-palkalla jos löytyisi joku erittäin hyvä työpaikka
      Suotta sä mulle raivoat siitä että et saa 17€/h tuntipalkkaa vaikka lehti niin väittääkin, en saa minäkään eikä kukaan muukaan tässä ketjussa.

      Syytä siis AKT:tä, älä muita, älä muita

      PS. Lehden vertailussa oli kai "keskipalkat" ei alan huippupalkat :)
      Voi raukka! Ei se ole mun eikä sun eikä kenekään muun vika että AKT on PASKA liitto joka neuvottelee pieniä korotuksia.

      Jopa se TES-palkka on monessa kiven alla, ja sillä ei 17€ tuntiin pääse!

      Ja johan kerroin että C-kortti, kokemusvuosia yli 8, pääosin yötyötä, silti KESKITUNTIANSIO vain 15,2€

      Uskallatko kertoa oman KTA:n... Et... Raivoamisesta päätellen se on vielä kauemapana 17 eurosta kuin mulla
      Turhaan te mulle tai muille raivoatte! Ei se ole mun vika että AKT ei saa neuvoteltua palkkoja kohdilleen ja lehtien palkkavertailussa on palkat REILUSTI yläkanttiin...

      Eroilmoitusta AKT:lle kun ei hommat toimi, itse tein sen jo 5-6 vuotta sitten kun ei silloinkaan hommat toiminut
      Lue EKA lause ketjussa "Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena"

      Lue vielä uudestaan

      Sitten ruvetaan pohtimaan miksi palkka tai edes KTA ei ole lähelläkään tuota 16,99€/h
      TES on julkinen, ja tässä työtilanteessa ei mitänä "hyvän miehen lisiä" makseta. Jopa tuohon 16,99€/h KESKITUNTIANSIOON on erittäin vaikeaa päästä, tuntipalkasta puhumattakaan

      Älkää siis mulle raivotko vaan AKT:lle, ei ne 2c palkankorotukset paljoa tossa auta
      neljä vastausta peräkkäin :) Hienosti poika!!!

      Kerro vielä firma joka maksaa TUNTIPALKKAA 16,99€ ja TES lisät päälle? Ei löydy? Miksikö? koska se HAUKUTTU AKT ei saa neuvoteltua kuin muutaman centin korotuksia

      Joten kerro mistä luulet lehden repineen ton 16,99€ TUNTIPALKAN?
      Lehdessä puhuttiin TUNTIPALKOISTA

      Johan kerroin että vaikka itse teen noin 70-80% yötöitä, kokemusvuosia yli 8 ja kuorma-autolla niin silti kta on vain 15,2€

      Eli kyseessä EI ole tuntipalkat joita lehti vertaili saati keskituntiansio. Vaan kyseessä oli sisi alan HUIPPUPALKAT lisineen

      Joten miksi kertoa kuskin palkakski 17€ vaikka sen saaminen vaatii käytännössä pelkkää yötyötä ja täydet kokemusvuodet? Koska saadaan TES-palkka vertailu

      Tutkiessani mollia osui silmään lääkärin työpaikka, palkka 5500€/kk ja taloussanomat kertoo tuntipalkaksi 45€ vaikka äkkiä laskettuna totuus on lähempänä 32 euroa.

      Se siitä lehdestä :)

      https://www.akt.fi/site/assets/files/1713/k-a_palkat_1_10_2017.pdf

      Tässä uudet (1.10.17) palkat höystettynä 2c korotuksilla, isoin taulukkopalkka on 14,85€/h siis ISOIN mihin katoaa se reilu 2€
      Neljä vastuasta peräkkäin, seuraavaksi neljä???

      Niin, KTA ei siitä muutu vaikka tekisi joka yö tuon keikan.

      KTA on kato ansiot jaettuna tunneilla.

      Tietenkin jos ylitöiksi menee niin sigtten palkka kasvaa :)

      Kerro sinä miksi raivoat mulle että AKT ei saa palkkaa 17€ hujakoille? Raivoa sinne päin niin voi jotain tapahtuakin

      Ei muuten alan huippupalkatkaan täysillä kokemusvuosilla yllä tohon 17€ tuntipalkkaan
      Nyt tuli jo huuto mukaan!

      Ihan väärään paikkaan rageat, se on AKT:n ongelma että palkka on päin vittua, ei mun vika.

      Se on taas lehden vika että jakelee vääriä palkkatietoja, ei mun vika
      Ei ole pakko ajaa! Mutta miksi sitten lehdet jakelee väärää tietoa? Tuntipalkka ei ole 17€ eikä edes keskistuntiansio!

      Ainoastaan yö/ylitöillä ja isoilla kokemusvuosilla voi päästä tuollaiseen huippuansioon, mutta alan tuntipalkasta se jää jälkeen lähes 4€...

      Miksi lehdessä annetaan väärää tietoa alasta, kuljettajan palkaksi ilmoitettu lähes 4€/h enemmän ja lääkäein palkaksi jopa 13€/h

      Ja ei, en tule liitymään AKT:hen niin kauan kuin korotukset on tota luokkaa, tällä työmäärällähän ne korotusketmenisi suoraan jäsenmaksuihin, ja työttömyyskassakin toimii heillä huonommin kuin YTK:lla

      Ja olen ollut AKT:n jäsen mutta lähdin pois ongelmien takia. Eikä nuo 17€ palkkojen huutelut tilannetta ainakaan paranna

      Mutta kerro toki miten sen 16,99€/h pystyy saamaan tuntipalkaksi?

      • JaahasIlamn

        Bussissa

        14.10.2017 11:23
        Jaahas 10 vastausta yön aikana :)

        Noh ei se mitään, ehkä vielä joskus AKT saa palkat kohdilleen ja tuo 16,99€ on totta ilamn valtavia ylitöitä/yötöitä


    • RekkaEsko

      Piti olla.

      • 56778ooo

        Ei nuo kirjoitukset ole terveen ihmisen tuotoksia. Ovat varmasti sairaan mielen hätähuuto. Apu tarvitsee. Bussissa nimimerkki on kyllä selkeästi mielenterveyspotilas.


      • TOTTA56

        Olet oikeassa.


    • OnSeYksinäinen

      Tämä Bussissa surkimus on sitten yksinäisyydessään viime yönä nostellut kolme ketjua vuodelta 2007 tänne ja kommentoinut niitä tunnettuun, älykkääseen tyyliinsä. Pitäisi pojan päästä pikaisesti hoitoon takaisin.

      • OnSeOn

        Huomasin saman. Kyllä on sekaisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe