MADISON-MAYFLOWER PUHELINMYYNTIHOMMAT

Heippa!

Vaan onkos sitä kenelläkään mitään tietoa, jotta minkälainen lafka se taitaa tämä Madison-Mayflower olla? Olen harkinnut näitä puhelinmyyjän tehtäviä heidän Bangkokin toimistossaan ja kovin vaikealta tuntuu saada tietoa "työn" todellisesta luonteesta. Sanoivat ettei mitään tarvitse varsinaisesti myydä. On luvattu kaikkea maan ja taivaan väliltä peruspalkasta työsuhdeasuntoloihin, vaan eivät vanhaa kettua näillä lupauksilla hämää. Vielä en tiedä uskallanko heittäytyä heidän talliinsa ja lähteä toiselle puolelle maailmaa. Mitenhän siellä on työntekijäin oikeusturva ylipäätään järjestetty jos tulee nokkapokka työnantajan kanssa. Ei nimittäin olisi ensimmäinen kerta. Millaista kokemuksia sitä muillla mahtaa olla tästä työnantajasta. Olen kuullut vähän sitä sun tätä. Kuka heittääpi ensimmäisen kiven?
1
Ilmianna
Jaa

127 Vastausta

Mitä jos edes hieman harkitsisit Maija Vuodesta 2010 sanankäyttöäsi, sanojen nurinkurista järjestystä ym. jolla yrität varsin
EPÄONNISTUNEESTI
esittämään muuta kuin mitä olet.
Vitun palstanpilaaja 10 vuotinen provo keski-suomesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mitä jos opettelisit vihdoinkin sanajärjestystä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Suomessa jos tulee nokkapokka työnantajan kanssa, niin kaikki järjestyy, kengänkuvalla persiisiin.

Ei toimi muualla, Ruottissa lusitaan äkkiä 6 vuotta täydellä palkalla ja Ranskassa on vielä mutkikkaampaan. Thaikkulassakin on toimivat työlait liittoon kuuluville.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Millaisia liittoja Thaimaassa on ja voiko siitä jäädä kiinni suomen liittoon? paljon kiinnostaa kahden liiton rahat samaan aikaan.

vai mitä hä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vai sellaista peliä kyllä nuo kelalle kaikki kiinni jäävät ketkä itseään valtion ja taikkulan palkoilla yrittää samaan aikaan palkita. ruotsissa asuneena jäin näppiä nuolemaan ja työnantaja otti ja jätti kyllä se vaan oikea leipä löytyy suomesta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Taidanpa kävellä liittoon keskustelemaan näistäkin asioista! ilmiannan kaikki Thaimaassa asuvat jotka liiton rahoilla elelee.....!!!!!!!! senkin siat. porsaat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
putkari58 kirjoitti:
Taidanpa kävellä liittoon keskustelemaan näistäkin asioista! ilmiannan kaikki Thaimaassa asuvat jotka liiton rahoilla elelee.....!!!!!!!! senkin siat. porsaat.
Moni elää mukavasti pattayalla eikä tarvitse paskapuhelinmyyntiin mennä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jos joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se tuskin on totta.
Jos vielä jää paljon avoimia kysymyksiä, sen luulis kertovan tarpeeksi.

Ensimmäiseksi tulee mieleen noista, *ei varsinaisesti myydä mitään* Nykyisin puhelinterrorismia harrastavat, ikkuna, katto- ja viemäri -kuntotarkastuksia *ihan ilmaiseksi* tarjoavat puhelin tyrkyttäjät.

Samat *niksit * Kuin muussakin puhelinmyyntityössä. Ensimmäiseen kysymykseen pitää saada kyllä vastaus. Luo positiivisen pohjan. Tyyliin: *Onko sen ja sen kiinteistön omistaja puhelimessa?*
Kun asiakas on kerran sanonut kyllä, on helpompi saada se uudestaan sanomaan kyllä.
Kolme kertaa yrittävät tyrkyttää, täysin tarpeetonta, vaikka sanoisi ei, tarjotulle palvelulle.

Itse en lähtis sellaiseen työhön. Thaimaassakin on mukavampi lomailla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Paskaa!! Kaikki puhelinmyynti on huijausta! nämä nettisivulla kirjoittavat että on muita palveluita mutta puhelinmyyntiä se on............... Onko kellään mitään kokemuksia kunnon asiakaspalvelutöistä thaimaassa? sellaiset kiinnostaa missä ei tarvitse tyrkyttää
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
Mistä muuten tulee nimi MADISON-MAYFLOWER? Ihan uteliaisuuttani vaan tiedustelen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Mutta eikö se wolf of wall street jäänyt kuitenkin kiinni? niin käy näillekin koijareille. ensin tehdään kasapäin rahaa ja sitten tulee jalkapanta. vitamiineilla huijataan mummoja ja eletään hienosti. se joka itsensä ylentää se alennetaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Näin se vaan on! Alennusmyynnit alkaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Varmasti alkaa!!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
Täällä kyllä luvataan vaikka mitä mutta todellisuus on jotain aivan muuta. Illat istutaan puolille öille (työt lopetetaan 24.00) myymässä vitamiineja ja kusetetaan samalla vanhuksia takuu lotolla ja muulla kuralla. Lauantait menee myös työn ääressä ja käteen jää 500-1000 euroa kuussa. Näitä lupaajia täällä Thaimaassa on aika paljon mutta harva ne lupaukset pitää. Mitään ei anneta ilmaiseksi vaan se tarkottaa Suomeksi sitä, että kun asiakas erehtyy jotain ottamaan niin sen jälkeen tulee joka kuukausi pakettia ovista ja ikkunoista vaikka et haluaisikaan mitää tavaraa! Takuu lotto on myös iso kusetus jolla otetaan eläkeläisiltä rahat pois. Madison oli mukava raikas tuulahdus Thaimaahan, harmi että siellä omistuspohja lupasi kuut ja taivaat ja todellisuus on jotain aivan muuta. Jengi jättää uppoavaa laivaa tällä hetkellä kovaa vauhtia...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Ohhoh! Kerro lisää!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ai niinkö, onko tuo todella lupaavan alun ja hurjan kasvun tehnyt yritys kusetusta? Haluaisin todella tietää lisää. Jos itse puhelinnumeroon mennään, niin sehän on kuten kaikki myynti mielikuvien luomista ja tottakai MYYMISTÄ. Ostatko auto kauppiaalta auton joka sanoo; no ei tätä kyllä kannata ostaa. Olen itse puhelinmyynnin Suomessa toimiva ammattilainen ja pitkään olen harkinnut ja päättänyt lähteä muihin maihin työtä tekemään. Olen monia firmoja katsellut ja kuunnellut tässä uuden maan etsinnässä. Ja kyllä pitää myöntää että olen tuonne Thaimaahan lähdössä ja yksi mielenkiintoinen vaihtoehto jota käyn katsomassa on Madison Mayflower. Sillä firmalla on selkeästi voimakas ja rohkea ote mennä eteenpäin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Puhelinmyyjäksithaimaa kirjoitti:
Ai niinkö, onko tuo todella lupaavan alun ja hurjan kasvun tehnyt yritys kusetusta? Haluaisin todella tietää lisää. Jos itse puhelinnumeroon mennään, niin sehän on kuten kaikki myynti mielikuvien luomista ja tottakai MYYMISTÄ. Ostatko auto kauppiaalta auton joka sanoo; no ei tätä kyllä kannata ostaa. Olen itse puhelinmyynnin Suomessa toimiva ammattilainen ja pitkään olen harkinnut ja päättänyt lähteä muihin maihin työtä tekemään. Olen monia firmoja katsellut ja kuunnellut tässä uuden maan etsinnässä. Ja kyllä pitää myöntää että olen tuonne Thaimaahan lähdössä ja yksi mielenkiintoinen vaihtoehto jota käyn katsomassa on Madison Mayflower. Sillä firmalla on selkeästi voimakas ja rohkea ote mennä eteenpäin.
Mee ihmeessä mehän KAIKKI rakastetaan teitä puhelinmyyjiä, sitten oot rakkaittes parissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
en ollut tuossa firmassa mutta kyllähän sitä thaimaassa aikaeron vuoksi me tehtiin iltatöitä. vuosina 2013-2014. nykyään onnellinen mies suomessa eipä ole taikkulaa ikävä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Orange link palkkaa nyt työntekijöitä! Vinkkivinkkiä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Mummoni sanoi seuraavaa: Joka itsensä ylentää - se alennetaan. Veikkaukseni (kuin monen muunkin) että ensi vuonna kyseinen nyrkkipaja on mennyttä. Sen jälkeen huijataan taas peräkärrybisneksissä.
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Kiitos tästä tiedosta! Vaan olisipa kiva tietää jotta minkälaisia tuotteita tämä lafka puhelimitse kaupustelee?!? Ettei suinkaan olisi vaan "ketunhäntä kainalossa" tai mitään vilunkipeliä?!?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Kokonaisuutena tästä viestiketjusta kyseisestä yrityksestä saa melko negatiivisen vaikutelman. Tällä hetkellä firman nettisivujen mukaan toiminnassa on kolme toimistoa Thaimaassa, kaksi Bangkokissa ja yksi Pattayalla. Mikäli pitää paikkansa, ei voida puhua enää ihan "pikkupuljusta". Onkohan täällä kirjoitellut useampikin (katkera) entinen työntekijä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No tuohan ei pidä ensinkään paikkaansa. Ja näin erikoisasiantuntijana toteasin, että vaikka pitäisikin - niin siinä tapauksessa kasvuvauhti olisi suhteettoman suuri ja mehän kaikki tiedämme miten siinä pelissä käy.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
SivustaSeurannut kirjoitti:
No tuohan ei pidä ensinkään paikkaansa. Ja näin erikoisasiantuntijana toteasin, että vaikka pitäisikin - niin siinä tapauksessa kasvuvauhti olisi suhteettoman suuri ja mehän kaikki tiedämme miten siinä pelissä käy.
Pattayan suomiseurallahan toimisto näyttäisi olevan. Tarkoittaako siis, että kyseisellä virmalla vain pattayalla firma vaikka puhuvat että bangkokissa myös? Kahveella tulee käytyä tuossa lähistöllä viikottain
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ihme homma että firmalla näitä soittopaikkoja ja toimistoja riittää vaikka muille jakaa, kuitenkin suomalaisten tekemää myyntiä tehdään tasan tarkkaan Bangkokissa yhdessä toimistossa (aiemmin oli juu kaksi mutta jengiä jostain syystä alkoi poistumaan yrityksen kengistä niin haipakkaan tahtiin että toinen piti sulkea) ja pattayalla yksi. Lupauksia on kuultu että uusia toimistoja aukee sinne ja tänne mutta ihme homma kun niitä ei sitten olekaan näkynyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kaikki merkittävät puhelinmyyntityöt maailmassa on jo siirretty intialaisille.
Ne jätkät painavat duunia tosissaan 20 h 20:n euron päiväliksalla.

En jaksa uskoa tuon otsikon yrityksen menestykseen.
Palataan asiaan kesällä ja katsotaan onko firmaa enää olemassakaan.
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Eikös nämä samat veijarit olleet taustapiruina siinä hämäräperäisessä ja pahamaineisessa peräkärry -bisneksessä?
Ilmianna
Jaa
Eikö tuo "johtaja" ole vieläkin mukana Respon peräkärry bisneksessä. En tiedä minkä laatuisia ovat mutta kyllä ainakin niiden FB Aasian FB sivua hallinnoi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Tarkoitan hallinnoi Respo Asia FB sivua
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Responhan omistaa virolaiset eikä suomalaiset. Olet se sinä saatanan huijattu jos joku sinulle uskotellut omistavansa respon. siellä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Täälläpäs tätä ongelmakenttää on!

https://www.thaivisa.com/forum/topic/949263-respo-trailers/
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko siellä taimaassa muita puhelinmyyntifirmoja mitä voisitte suositella?

jos voitte laittaa linkkejä. facebookista en ole löytänyt kuin töihinulkomaille online ja Tämä madison mayfloweri
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kokemusta orangelink nimisestä työpaikasta tai Connector for asiasta?

Molempiin pohdin hakemista myös. Jos ketjussa on tietäjiä niin laittakaa tänne muita paikkoja niin voin vertailla. Paskaahan se puhelinmyynti on mutta pariksi kuukaudeksi sinne voisi tulla töihin. muista firmoista en löytäny oikein mitään infoa ja tästä firmasta en vielä oikein kirjoitustenne perusteella vakuuttunut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
paljon siellä thaimaassa on palkallisia sairaslomia?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Madisonil tasan nolla, Thaimaan lain mukaan kyllä pitäs maksaa saikkuja mut madisoni nyt menee ihan omakeksimän lain mukaan, se näkyy kaikessa mitä firma tekee rahaan liittyvissä asioissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Myönnän olen saanut potkut firmasta ja sitä saatte mitä tilasitte saatana! Olen hyvä työntekijä mutta tämä firma ei osaa arvostaa hyvää työtä vaan miettii omistajat vain rahojaan ja tuottojaan.
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
miten tällainenkin paskaketju on päivän suosituimmissa????? Joku taso Suomi24 sessakin seuraavaksi puhutaan varmaan timo soinin yksityiselämästä
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Otetaan nyt taas ihan rauhassa vaikka se ei ole mahdollista täällä suoli24. Ajatelkaa nyt ihan järjellä tätä firmaa. Taustalla on yksi henkilö joka oli mukana Ikaros Groupissa joka "kadotti" yli 5 miljoonaa euroa sijoittajien rahoja mutta poliisi ei tutki enää tapausta jonkun takia eli siinä ei sitten ollut mitään "epämääräistä". CEO on kaveri jonka firmat Virossa ovat nyt hieman rempallaan mutta aina saa yrittää uudestaan.
Ja kasvu on niin kovaa että saa olla aika paljon kassaa jotta pystyy maksamaan palkat jos ei myynti kulje myyjillä. Ja saa tulla korjaamaan omat väitteeni epätodeksi jos olen väärää tietoa antanut täällä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kyllähän se on tämä toimitusjohtaja Kassimäki eikä CEO, jolla on mennyt Viron bisnekset katolleen ja firmojen velat jäänyt pystyyn. Kyllähän tämä pahasti siltä näyttää, ettei tämä toimitusjohtaja ei ole "muistanut" kertoa ihan kaikkea mitä on Tallinnassa taakseen jättänyt, silloin kun hänet on Madisonille rekrytoitu. En usko että näin hieno firma olisi häntä palkannut toimitusjohtajaksi jos olisivat tienneet missä mennään. Tosin antaa aika epämääräisen kuvan myös tästä rekrytointiprosessista, jos ei taustoja ole ymmärretty selvittää ennen kuin nimet on lyöty paperiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hieno firma, my ass...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eipä enään ole Kassimäki yhteistiedoissa. Ainut ongelma on se että hakukoneen kautta näkyy vielä CEO positio ja profiili yhtiön nettisivuilla vaikka ei näy suoraan yhteistiedoissa. Ihan perusasioita on henkilöiden taustojen selvittäminen ennenkuin palkkaa niin sinäänsä on turhaa jälkikäteen korjailla.
Pitää vielä kirjoittaa loppuun että minulla ei ole mitään sitä vastaan että perustetaan yhtiö ja yritetään menestyä mutta siinä tulee ongelma kun värvätään henkilöitä joiden menneisyydestä löytyy epäselvyyksiä niin silloin esitän kysymyksiä ja epäilen toimintaa. Jos on mukana noita henkilöitä niin silloin pitää kestää kritiikkiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
No sepäs kävi nopeasti. Onkohan tämän puljun kriisiviestintäsuunnitelma ajan tasalla?!?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
tämä keskustelu on kyllä viihdyttävä.

Olen työskennellyt Madisonissa muutaman kuukauden ajan ja olen ollut erittäin tyytyväinen töihin siellä. Thaimaassa ei ole paljon työpaikkoja ulkomaalaisille ja Madison tarjoaa hyvän mahdollisuuden ok palkalla, hyvällä porukalla ja mukavilla työoloilla toimistossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Haastan sinut todistamaan sanasi! Joten olepas hyvä ja astu esiin omalla nimelläsi niin otetaan asia selvityksen alle! Eikös niin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
senkka :D

kun kerran haasteen teit niin aloita vaikka kirjoittamalla itse ensin oma nimesi esiin yhdessä linkin kanssa FB tiliisi (oikea ja uskottava sellainen) jossa näkyy enemmän kuin 20 frendiä! eikös niin.
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
taisi mennä senkalla pöksyyn...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Näitä snagarijonossa senkatettuja on lauma täällä, tai sit yx.
Jari N Lahdesta tyyliin minä täten lupaan syödä pallini marinadissa ja annan heti 10.000 euroa aviomiehelle jos hän todistaa MINULLE olevansa mitä kirjoittaa.
Osakaslainapersaukinen 2010 lupasi myös syödä pallinsa.

No miten kävi........ seli seli ja pupu pupu, eli sama juttu kuin sun senkkapojulla.

Taitaa olla sama piripää eri nimimerkein.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mikä on kohtalainen palkka? Ja pitää varmaan painaa ihan 110% lasissa päivät että saa hyvän palkkan kuten yleensä on tapana puhelinmyynti yrityksissä. Kokemusta on ja tiedän että edes 2500e/kk on aika kovan työntakana ja siinä ei ihan 8h päivässä riitä. Ja onko kerrostalot jo valmiit kun täälläkin on niistä puhuttu? Ja minkä takia on poistettu CEO sivuilta jos ei mitään hämärää ole taustalla?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mulle haastattelussa sanottiin että 7,5 euroa pohjapalkka ja provisiot päälle esimerkiksi 2,5 euroa per myyty paketti ilmaista vitamiinia tarjoavat kokeiluun. Jotenkin se vitamiinimyynti ei itselleni oikein sovi saatana yöt istutaan myymässä vitamiinia j huijataan mummoja. miettikää pari kertaa ennen kuin uhelinmyyntiä alatte tekemään voi alkaa omatunto kolkuttamaan. pesuainehommiin lähden niissä kuitenkin maksetaan vähintään 4000e kuukaudessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sydän syrjällään tässä on tätä keskustelua joutunut seuraamaan. Vaan mikähän se mahtaa olla näiden toimistojen tilanne? Onko niitä nyt useampia vai vaan yksi siellä Pattayalla? Olen ymmärtänyt että niitähän pitäisi olla Bangkokissa, Pattayalla ja myös Hua Hinissä. Tässähän joku juuri kirjoitti että suurista puheista poiketen näitä toimistoja olisikin vain yksi. Mene ja tiedä.
Ilmianna
Jaa
Jos on niin onneton tumpelo puhelinmyyjä, että täytyy setviä juttua Thaimaan matkailupalstalla, on parempi vaihtaa ammattia DingDongin ihannoimaan pakaratyöhön rakennellen palkoillaan taloja vaikka Isaniin ja ostaa pati kiloa kultaa, jota jokaisella ainakin Pattayan hyvällä jätkällä tulee olla.
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Kassimäen virokuviot oli kyllä firmalla tiedossa. Kassimäki hoiti hommansa hyvin, oli työntekijöille rehellinen ja yritti pitää uppoavaa laivaa pystyssä. En usko että fimalla on tulevaisuutta ilman häntä. Lähes kaikki Madisonin työntekijät vahtoivat kilpailijalle töihin joten jotain hämärää siellä tapahtuu. Aspaa ei myöskään ole, livechattia ei edes tullut eikä Bangkokin kakkostoimisto ole edelleenkään avautunut kovista huuteluista huolimatta. Ei taida olla vieläkään Hua Hinin toimisto auki? Korjaatkaa jos olen väärässä. Puolen vuoden jälkeenkään ei työlupia kulunut. Paljon luvattuja uusia projekteja. Todellisuudessa myydään vitamineja aamusta iltaan samaa listaa soitellen ;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Ohhoh! Täytyypä pitää silmät auki ja päivitetään tänne jos jotain kuuluu!!! Hyvä että tämä salaperäisyyden verho hieman raottuu! Seurataan tilannetta silmä kovana!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kassimäki muun muuassa jätti kaikkien palkat säppiin edellisille työntekijöille. En menisi virmaan missä hän on töissä. eipä näy enää olevan tuolla madisonin nettisivulla. liekö lähtenyt seuraavaa huijauspuljua laittelemaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Voi valtavaa! Vai että sellaista peliä siellä on pidetty ja nyt sitten Thaimaassa homma jatkuu. Yleensähän nämä hommat menevät niin, että ensin koijataan yhdessä maassa ja sitten kun maa alkaa polttamaan jalkojen alla niin luikitaan toiseen maahan. Ja sitten ei muuta kuin sama taas uudestaan. Kyllä oikeasti panee niin vihaksi tällaiset puliveivarit!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
https://www.facebook.com/MMcontactcenter/photos/a.1946213175622375.1073741830.1762918890618472/2117731568470534/?type=3&theater

Nyt ne perkeleet on jonkun asiakaspalvelun sinne pykänneet. olipahan taas vuoden myöhässä. huutelevat aina vähän etuajassa kaiken.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
Haistakaa kaikki puhelinmyyjät ja thaimaalaiset pitkä vittu!!!!!!!!!!!!! Tienaan nykyään varastolla 3kertaa enemmän urakkatöissä kuin te. Thaimaa on aivan paska paikka asua. unelmalta kuulostaa mutta ei siellä ole muuta tekemistä kuin käydä huorissa saatana
Ilmianna
Jaa
Uppoava laiva kyseessä. Työntekijöille maksetaan enään kuin provisioata. Eli jos et myy tarpeeksi päivän aikana, niin olet ollut päivän ilmaiseksi töissä. Luvataan ummet ja lammet, mutta mikään ei pitänyt paikkaansa. Työntekijöitä painostetaan kokoajan ja vahditaan myyntiä tuloksia silmätarkkana. Varotuksia jaetaan helposti myyntituloksista, kun olet saanut varoituksen niin heidän ei täydy maksaa irtisanomispalkkaa jos sinut irtisanotaan.

Yritys näyttää ulospäin todella hienolta ja markkinoi yritystään, mutta todellisuudessa yrityksen sisällä muhii tikittävä aikapommi.
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Totuus on se että BOI(MadisonMayflower) yhtiön pitää maksaa vähintään 50 000 bahtia/kk palkkaa jokaisella ulkomaalaiselle työntekijälle eikä sitä voi soveltaa millään provikka palkalla. Jos yhtiö ei maksa tuota 50k niin silloin toiminta on laitonta.
No onneksi jokaisella on mahdollisuus mennä kokeilemaan onneaan mihin päin maailmaa ja mihin yritykseen tahansa mutta itse pysyisin kaukana yrityksestä jonka johdossa on kaveri joka on ollut mukana epäilyttävässä yrityksessä jonka nettisivut ja johtajat hävisit kuin tuhka tuuleen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt on tulossa kuulemman ne kauan odotetut asunnot. Lähellä BTS (Thong Lo)asemaa ja kaksio maksaa 9000baht/kk.... ilman takuita... ja aivan uusi rakennus.... jos edes vähää on perillä Bangkokin vuokramarkkinoista niin ei tuollaista hintaa ole missään jos on edes vähän hyvillä pelipaikoilla. Tuo pitää tuplata että saisi edes jostain vanhemmasta rakennuksesta huoneen joten vähän haiskahtaa taas...
Mitä taas tulee puhelinmyynti työhön niin itse olin noin vuoden töissä Bangkokissa ja suurimmalla osalla työntekijöistä viikkoaikataulu oli tämä:
Ma-To nukuttiin puoleenpäivään ja sitten töihin jonkunlaisessa motivaatiolla ja sitten illalla ehkä yhdellä tai kahdelle kaljalle ja sitten nukkumaan ja sitten alkoi alusta tämä kaava kunnes-
Pe koko päivä raivokkaasti töitä ja kun pääsi pois niin viihteelle ja siinä meni koko yö-
La aloitettiin ajoissa juominen ja se jatkui aamuunasti-
Su koko päivä koitettiin palautua viikonlopusta ja sitten tulikin jo taas uusi viikko
Ja kun palkka tuli niin silloin kyllä saattoi mennä viikollakin pari päivää ohi kun oli taas viihteellä. Ja yleensä parin viikon sisään palkan tulosta matka kävi kohti Pattayaa missä meni taas lujaa. Mutta väliviikkoja oli koska rahat tiukalla palkkojen välissä. Harvalla jää säästöön rahaa ihan hirveästi mikä ei ole kyllä kovin vaikea arvata koska meno on Bangkokissa aika villiä joten rahaa kuluu.
Toivottavasti jokainen joka harkitsee lähtöä ulkomaille töihin tajuaa sen että kyllä rahaa kuluu yllätävän paljon kaikkeen ja nopeasti hupenee säästöt jos niitä on ja aina kaikki ei mene putkeen niin voi olla yllättävän rankkaa tehdä töitä jos ei suju.
Ilmianna
Jaa
Taas on palkat Madisonilla myöhässä. Hieman huolestuttavaa firman jatkon kannalta, kun myöhäiset palkat tarkoittaa aina pommin varmasti että kaikki muut maksut on rästissä. Myyjillä mukavat oltavat kun on elettävä pyhällä hengellä. Mutta ei se mitään, pääasia että taikaTimillä uudet kämpät valmistuu hyvää vauhtia. Toki sielläkin suunnalla ollu vissiin ongelmia palkkojen kanssa, kun sähkärit käyneet takavarikoimassa pistorasiat uusien kämppien huoneista. Liekö sitten menny myyjien palkat uusien pistorasioiden ostamiseen? Saapa nähdä milloin Madisonin myyjät käy kantaa tietokoneet ja muun irtaimiston paikalliseen panttilainaamoon...

Eli kannattaa kaksi kertaa miettiä ennen kuin harkitset kyseiseen firmaan työllistymistä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Itse olen töissä ja aion vaihtaa heti tuolta kunnes uuden paikan saan! Tarinat pomosta nii totta tällä plastalla, mutta muut työtenkijät ovat kyllä olleet mukavia. Minua ainakin autettiin asunnon hommaamisessa ja muutenkin saanut hyviä neuvoja täällä asumisen, mutta muuten vaikuttaa kyllä paskalta firmalta ja päivittäisten ja viikoittaisten kilpailuiden bonukset ihan naurettavan suuruisia! Hakekaa jonnekkin muualle töihin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hiljaista on mutta kyllähän sen ymmärtää kun kyseessä on Suomi24 mutta silti jos joku miettii töihin menoa Thaimaaseen niin laitetaan vielä yksi mietelmä/laskelma tästä yhtiöstä:
Yhtiö on BOI-yhtiö mikä tarkoittaa sitä että yhtiö on maksanut tietyn summan rahaa (yleensä 10 miljoona THB) ja silloin yhtiö voi antaa työlupia ulkomaalaisille. Minimi palkka mitä pitää suomalaisille maksaa on 50 000THB/kk ja se pitää maksaa joka kuukausi eli ei voi maksaa provikkapalkkauksella vaan pitää olla pohjapalkka. Yksinkertaista eikö? mutta kun yhtiö maksaa työstä(pattayan toimisto ja vitamiini myynti) 200thb/tunti plus provikat mutta jos ei saa myytyä niin nopealla laskulla 50 000/20THB pitää tehdä 5 päivän työviikossa 12,5 tuntia töitä joka päivä että tuo 50 000 tulee täyteen kuun lopussa. Kuulostaa mukavalta eikö, vaikka toki saa varmasti jotain myytyä mutta silti voi olla pitkät työpäivät... No onnea kaikille jotka lähtevät ulkomaille etsimään parempaa elämää mutta muistakaa olla kriittisiä,ulkomailla on aivan erisllaista kuin suomessa ja ihmiset voivat sanoa toista mutta tehdä aivan muuta...
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Nyt vedän sanani takaisin. Madison maksoi palkat -tosin vähän myöhässä kuulemma johtuen henkilöstön kovien huumeidenkäytöstä joka piti selvittää ennen sitä. kyllä itse annan ymmärrykseni kuinka paha asia thaimaassa jos jää huumeista kiinni. puhuivat turvallisuudesta että jos joku käyttää huumeita ja tulee tarkastus niin siinä voi joku ihan minunlainenkin kannabiksen relauskäyttäjä joutua turhaan ongelmiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ei ole mitään syytä vetää sanoja takaisin. Homma on justiinsa niin kuin aikaisemmin kirjoitin. Jokainen aivoilla varustettu henkilo ymmärtää että palkkojen myohässä oleminen johtuu siitä että firmalla on kassa tyhjä, eikä tuollaisesta naurettavasta tekosyystä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tietoatietoa kirjoitti:
Ei ole mitään syytä vetää sanoja takaisin. Homma on justiinsa niin kuin aikaisemmin kirjoitin. Jokainen aivoilla varustettu henkilo ymmärtää että palkkojen myohässä oleminen johtuu siitä että firmalla on kassa tyhjä, eikä tuollaisesta naurettavasta tekosyystä.
Montako aivoilla varustettua henkilöä on ryhmässä Pattayan rakkaat ????
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Älkää vain missään nimessä hakeko kyseiseen firmaan töihin, tai olko johto portaan kanssa tekemisissä. Tuossa duunipaikassa tapahtunut työntekiöiden yksityiselämän urkintaa rankalla kädellä, johtokunta sotkee ihmisten ajatukset ja päät sekä puuttuu yksityiselämään työajan ulkopuolelle liittyviin asioihin, mitkä ei vaikuta työn tekoon millään tavalla. Kunnon laitos meininkiä siis. Eivätkä myöskään maksa palkkoja ajallaan, eikä sosiaaliturvamaksuja saati työntekijöiden veroja. Edellä mainitut kyllä vähennetään palkoista, mutta todellisuudessa ne jäävät johtajan omaan taskuun, ja kenkää tulee heti ku pitäisi veroilmoitukset tehdä. Ja kenkää tulee jos juttelet vapaa ajalla jonkun ystävän, sukulaisen tai työntekijän kanssa jostain asiasta mikä ei ole päällystön mieleen. Tälläisiin asioihin kuuluvat työn ulkopuolella tehdyt asiat, mitkä eivät liity millään tavalla töihin tai tiedon levittämiseen työ asioista, vaan tekijän omaan elämään ja yksityisyyteen, ja siitä kenkää pakaraan. Hienosti toimii hommat. Kaikki 5 täähtee saa Madison-Mayflower palkinnoksi siitä että johtajan pallilla istuu yksi henkilö henkilö, joka kusee työntekijöiden muroihin. Hajoita ja hallitse on hänen periaatteensa.

PS: Madison-Mayflower ansaitsee vuoden paskin työpaikka palkinnon, ainostaan johtoportaan takia. Ja näin surkeeta johtokuntaa ei tulla näkemään toimialalla seuraavaan 10 vuoteen, eikä olla viimeiseen 5 vuoteen tavattu.

Terveisin entiset työkoneet joita viilattu linssiin ja urkittu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Koitappa ajatella kuka tahtois tollasen ruikuttajan töihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Työkone2010 kirjoitti:
Koitappa ajatella kuka tahtois tollasen ruikuttajan töihin.
Mitä hän ruikutti? Kertoi vain faktoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
Ei ole liittoja, eikä sen puoleen oikeuksiakaan. Helposti saat kenkää ja voit unohtaa työttömyyskorvaukset. Itse asuin paikassa, jossa näitä suomi jamppoja tuli pariksi kk ryyppäämään ja "töihin"
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tarkoitit varmaankin SuomiJorkkia, näitä nuoria naimattomia uroita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Työttömyyskorvaukset vievät suomen konkurssiin. terveille immeisille maksellaan sohvalle rahhoo. ikäni rekkaa ajanut selkävääränä minun rahoillani rietastelevat nykyajan nuoret. minä voin matkustella työ voitta painua takaisin töihin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kaikenmaailman selityksiä on ollut miksi palkat on myöhässä mutta ikinä en ole kuullut syytä mikä nyt tuli. Henkilöstön huumeiden käytön takia palkat myöhässä? Kuulostaa todella hyvältä. Muutenkin muut syytteet ovat aika kovia ja jos ei hoideta hommia kunnolla yhtiön puolelta niin työntekijä siinä kärsii enemmän kun saa sakot ja karkoitetaan thaimaasta. No jos palkka juoksee(ei näemmä) niin mikä siinä on työskennellä siellä mutta uusien kannattaa olla varovaisia.
Ja nyt haetaan opiskelijoita "kesätöihin"... jos joku on varmaa niin ei pätkätyöläisille anneta vuoden työlupaa niin varmaan sopimuksessa lukee jotain omalla vastuulla teet työsi tai vastaavaa.
No onhan Madison saanut jo yhden palkinnon parhaasta suomalaisesta työnantajasta thaimaassa.... Eli laatu yhtiö
Ilmianna
Jaa
Moni kuvittelee että Thaimaa on villilänsi mitä tulee tyontekemiseen ja tyontekijoiden oikeuksiin ja että tyonantajalla on täysin vapaat kädet puuhastella tyontekijoiden kustannuksella. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa, tyontekijoiden oikeukdet on otettu huomioon kattavasti lakipykälissä samassa mittakaavassa kuin esim. Suomessakin. Ongelmana vaan on, että pääosa täällä Thaimaassa tyoskentelevistä ei tunne oikeuksiaan. Jos kiinnostaa paremmin perehtyä, niin mm. tuosta dokumentista loytyy enemmän infoa:

http://www.labour.go.th/en/attachments/article/18/Labour_Protection_Act_BE2541.pdf

Entisenä Madisonin myyjänä tiedän, että firma rikkoo lakia mm. sairaslomakorvausten, irstisanomisajan palkan, arkipyhäkorvausten ja minimi palkan osalta. Jos paikallinen Labor Department saa näistä rikkomuksista vihiä, niin voipi olla kurjempi tilanne firmalla. Tämä on tärkeä ottaa huomioon kaikkien jotka miettivät ulkomaalle muuttoa ja kyseisen firman parissa tyoskentelyä.
Ilmianna
Jaa
Totta mooses Madisonilla on palkat myöhässä -- eikä johdu muuten työntekijöiden huumeidenkäytöstä, vaikka näin olisivat henkilöstölleen sepittäneet. Kyllä sika syitä keksii, ja sialla taas perse auki. Miten voi olla, että firmalla joka jättää verot maksamatta, viilaa ja höylää sekä myynti- että johtohenkilöstöä palkoissa ja jättää 90% työlainsäädännön mukaisista maksuista maksamatta voi olla kassa tyhjä?? Pumppaavat ilmeisesti firmassa kiertävää rahaa ulkoisiin sijoituksiin siinä tiedossa, että laiva tulee uppoamaan lähitulevaisuudessa -- saavatpahan pääjehut sentään tuhkat pesästä ennenkuin näin käy. Eikä tässä touhussa mitään uutta ole; palkat on Madisonilla myöhässä, koska palkat on Madisonilla myöhässä. Kellot kiertää myötäpäivään, Suomi ei pärjää FIFAssa, Nalle Puh tykkää hunajasta ja Madisonilla on palkat myöhässä. Tottukkee.
Ilmianna
Jaa
Hei sinä joka vielä mietit Madisonille hakemista! ÄLÄ MENE! Tää mitä tällä palstalla on kirjoitettu ei todellakaan ole mitään katkerien entisten "paska duunareiden" vuodatuksia vaan aivan täyttä totta. Firma kusettaa ja viilaa työntekijöitä linssiin minkä kerkeää sekä nöyryyttää heitä minkä kerkeää, uusimpana tämän potkut saaneen työntekijän yksityisviestien laittaminen työkoneiden taustakuvaksi! Älä usko taikka lankea Timin/Madisonin facebookissa jaettavaan propagandaan kuinka upeaa ja mahtavaa on työskenneillä heidän "dreamteamissä". Todisteeksi tästä esim se että thaimaassa on muitakin puhelinmyynti firmoja joista ei kuitenkaan kirjoiteta tällä mitalla "paskaa" palstoille. SINUA ON VAROITETTU!!
Ilmianna
Jaa
Tsemppiä potkujen saaneille. Eiköhän sieltä päin löydy muitakin myyntilafkoja Suomilipun alta.. Mielenkiinnosta kysyn. Montako työntekijää jäljellä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Alle 30
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
...suurin suomalaisten työllistäjä Thaimaassa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Bangkokissa noin 10, pattayalla MAKSIMISSAAN samaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Tuosta verotuksesta sen verran, ettei se ole firman asia. Työntekijä maksaa edellisen vuoden verot maaliskuun loppuun mennessä. Thaimaassa firma ei ota veroja palkasta, vaan ainoastaan sosiaaliturvamaksun, joka taas takaa työntekijälle ilmaisen terveydenhuollon valtion sairaalassa. Työlupaa ei uusita jos verot ovat rästissä.

Thaimaasta löytyy asiallisiakin "suomalaisia" työnantajia., Jotka hoitavat kaiken oppikirjojen mukaan ja joiden toimistolla on mukava työskennellä. M-M ei ole yksi näistä paikoista. Pahoinvoinnin voi aistia, kun ajaa toimiston ohi ja näkee työntekijät. Lauantaina painavat duunia. Voi voi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
M-M kuitenkin jokaisesta palkasta vähentää verot erittäin mielivaltaisesti. (Esim jos tienaat 80k/thb kuukaudessa niin vähennetään veroihin 10k, ja sitten kun tienaat 35k/thb niin vähennetään vain 100thb..) Ja ne sosiaaliturvamaksut, jotka myös palkasta vähennetään, ei todellakaan oikeuta sinua ilmaiseen terveydenhoitoon. Pitää olla vähintään 6kk työlupa, että pääsee lääkäriin ilmaiseksi. Ja se on pakko myöntää että en kyllä tiedä mikä se sos maksu pitäisi olla, mutta kaikilta työntekijöiltä ainakin vähennetään se 750thb jokaisesta palkasta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tilitoimisto se on joka ne vähennykset laskee yleensä oikein. madisonin tilitoimisto on varmaan kuitenkin halvimmasta päästä eli Deloitte. Soittakaa tuonne jos on jotain hämärää. https://www2.deloitte.com/th/en/footerlinks/office-locator/thailand/bangkok-office.html#
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toki on työntekijän vastuulla verot mutta jos yhtiö sanoo että se hoitaa kaikki verotus/työasiat niin että sinun ei tarvitse mitään tehdä itse niin silloin moni varmasti uskoo että firma hoitaa ne. Suurin osa työntekijöistä taitaa olla18-25 vuotiaita niin silloin ei ehkä ole päällimäisenä mielessä verot sun muut jos firma sanoo hoitavansa ne vaikka itse pitäisi varmistaa asia mutta silti jotain yhtiön pitäisi näistä asioista puhua ja auttaa mitä M-M ei taida tehdä. Ja jos ei ole omaa vakuutusta ja toiminta yhtä hämärää kuin M-M niin voi käydä huonosti jos ei olekkaan kaikkia maksuja hoidettu ja kun sairastut niin lasku tulee sairaalasta ja se leikki voi käydä kalliiksi ilman vakuutusta.
Aika huolestuttavaa jos osa tarinoista täällä on totta ja herra Olsbo on Thai Finnis chamber of commercen johtokunnassa mukana.... Ollaankohan tuolla tietoisia mitä M-M sisällä tapahtuu?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tuskin ollaan tietoisia. Taidankin heti ilmoittaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eiköhän Taikatimi kohta luovuta idioottimaisen yrittämisen...suurta ja upeaa paskanvitut sanon
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Nyt on kyllä timi kussu pahasti asiat. UUSILLE TYÖNTEKIJÖILLE TIEDOKSI (jota on nyt otettu firmaan vanhojen poistettua) älkää luottako timiin ja juoskaa vielä kun voitte.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt on palkattu sitten johdonassistentti, mutta työntekijöille ei makseta palkkaa.. voi sitäkin assistentti raukkaa
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Madison Mayflower on suuri puhallus koko firma ja kaikki aikaisemmin täällä kirjoitettu pitää paikkaansa. Suuri johtaja kun tykkää käydä näitä kommentteja lukemassa, niin tulehan kertomaan mihin hävisi jääkaappi toimistolta? Veit omaan kämppääsi vai maksoitko sille intialaiselle rouvalle palkan jääkaapin muodossa, kun ei muuten firman rahat riitä? Kyllä tämä on niin persaukinen firma kuin firma olla voi. Palkat oli kuukauden myöhässä enkä tiedä onko vieläkään maksettu kaikille. Ja jos on niin ainakin myyntiprovisiot ja palkkojen lain mukaiset viivästyskorot on yhä maksamatta. Jengiä lähtee muihin firmoihin lähes päivittäin ja valitettavasti näitä uusia hyväuskoisia tulee aina tilalle, kunnes huomaavat että kaikki on suurta harhautusta. Täällä ei noudateta Thaimaan lakia kuin niiltä osin, mikä on yritykselle eduksi. Onneksi on muitakin firmoja.
Ilmianna
Jaa
Tämä taitaa olla Suomi24 historian eniten suosiota saavuttanut keskustelu Thaimaassa olevasta suomalaisia työllistävästä yrityksestä? Menestys tarina siltä osin siis.
Ilmianna
Jaa
Madison Mayflower on nyt maksanut palkat kaikille jotka ovat viela toissa.

Kaikki jotka lopettaneet tai irtisanottu niin ei ole palkkoja maksettu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Enemmän siel on näit lopettaneita kun varsinaisia työntekijöitä. Viimeisen kuukauden aikana sieltä on lähtenyt tai potkittu pois varmaankin puolet työntekijöistä. Muutamia uusia on tullut tilalle, mutta kyllä ihminen, jolla on silmät ja korvat päässä huomaa hyvin pian että tämä laiva tulee uppoomaan nopeemmin ku Estonia itämerellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
Yritys on korviaan myöten veloissa. Yritys ei maksanut kertaakaan vuoden 2017 aikana veroja. Työntekijät saivat 8-20 000B veromätkyt ja useimmat eivät pystyneet niitä maksamasn koska palkatkin olivat kuukauden myöhässä.

Yrityksen entinen työntekijä pahoinpideltiin koska hän tuli vaatimaan luvattuja palkka rästejään, jonka aikana hänet pahoin pideltiin.

Facebookissa esitetään taas kuinka hieno yritys on kyseessä. Firma tarjonnut illalliset työntekijöilleen vaikka he eivät olie maksaneet palkkojaan entisille työntekijöilleen. Lähes 10 tuhannen euron edestä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kuka pahoinpideltiin. kerrolisää?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
jos tienaa 50.000THb palkkaa kuukaudessa ja et maksa / yritys ei tilittänyt henkilöveroasi ollenkaan niin miten voi tulla vain 20.000thb vuodelta veromätkyjä? Itsekään en kovin vakuuttunut tästä madisonmayflowerista nykyään mutta kyseisessä viestissäsi on varmasti paskapuheita mukana. Jos yritys ei maksa henkilöstöltä vähennettyjä veroja valtiolta ei voi hakea uusia työlupia edes. Monessa asiassa yrityksen toimiessaan thaimaassa pitää tarjota ajantasainen verotukseen liittyvät dokumentit eli ei yritys voi jatkaa toimintaa jos verot ei ole ajantasalla. En kuitenkaan näihin puhelinpajoihin luottaisi. Olin aikanaan connector nimisessä yrityksessä joka hoitaa aina palkat ajallaan mutta verot jäi työntekijän hoidettavaksi suoraan ja arvatkaapa kuinka moni 20 vuotias niitä osasi maksella ja tehdä veroselvityksiä siitähän sitä mätkyä sitten kertyy kun yrittää livahtaa maasta pois...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
En ota kantaa Madisonin veronmaksuun, mutta kirjoittaja ei ole ainakaan maksanut veroja 14v thaimaaseen jos ei tieda mitaan verotuksesta. 50.000thb/ kk tulosta tulee veroja maksettavaksi juurikin n. 20.000thb vuosi tasolla. Veroja ei makseta ollenkaan alle 150.000 vuosituloista ja kun vahennyksia voi tehda jo n. 170.000 per vuosi, niin 600k vuosituoloista jaa reilu 20k maksettavaa veroa.

https://www.thaistartup.com/references/pitc.php
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
veromies kirjoitti:
En ota kantaa Madisonin veronmaksuun, mutta kirjoittaja ei ole ainakaan maksanut veroja 14v thaimaaseen jos ei tieda mitaan verotuksesta. 50.000thb/ kk tulosta tulee veroja maksettavaksi juurikin n. 20.000thb vuosi tasolla. Veroja ei makseta ollenkaan alle 150.000 vuosituloista ja kun vahennyksia voi tehda jo n. 170.000 per vuosi, niin 600k vuosituoloista jaa reilu 20k maksettavaa veroa.

https://www.thaistartup.com/references/pitc.php
En minäkään ota kantaa 14 vuoteen, mutta siihen otan että tässä keskustelussa jauhaa paskaa duunarit, joilla ei ole hajuakaan yritystoiminnasta Thaimaassa eikä myöskään Suomessa.

Suomessa sentään on tilaajavastuulait ynnä muuta teatteria ja aina on keinot kierroille, niin on Thaimaassakin ja onhan täällä yksi joka väittää elävänsä ilman veroseuraamuksia osakaslainoilla tietämättä mikä on arvonlisävero.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
thaimaassa yksityishenkilön vastuulla on itse ilmoittaa saamansa tulot valtiolle ja maksaa niistä tuloverot. yleensä puhelinmyynti firmat eivät maksa veroja työntekijöidensä puolesta. tämä on totuus, kuten juuri kerroit aikaisemmassa viestissä.

madison on todistettavasti maksanut kaikkien työntekijöidensä ja omat firmansa verot valtiolle. tästä on nyt turhaa kinastella. tekevät tosi ison palveluksen työntekijöille kun hoitavat heidän puolestaan ennakonpidätyksen ja muut maksut. muut suomalaiset firmat eivät tee tätä thaimaassa.
Ilmianna
Jaa
Niinköhän vaan hoiti. Minulle eivät ainakaan lähettänyt mitään lappuja Suomeen jotta voin hakea veronpalautukseni. kai se on suomella ja thaimaallakin jokin verosopimus
Ilmianna
Jaa
Yritys jolla ei ei vuottakaan ollut työlupia. Luulottelijoiden että on maksaneet edeltävien vuosien veroja :D
Ilmianna
Jaa
Itse olin työntekijänä firmassa valitettavasti. Olemassa oleville työntekijöille suurimmalle osalle on maksettu palkat, mutta ei siltikään kaikille kirjoilla oleville. Joka ikinen joka firmasta on lähtenyt, heille ei ole maksettu lähellekään kaikkea, edelleenkään, kaikki yhteenlaskettusumma, mitä firma on entisille JA nykyisille työntekijöille velkaa, on noin muutama 100k. Ei kuulosta ehkä paljolta, mutta ihmisten eläminen on kiinni myös pikku summista ja jos palkkaa pidätetään kuukausitolkulla, se parikin tonnia (euroissa) tuntuu aivan erittäin suurelta summalta, kun se puuttuu. Sillä summalla Thaimaassa elää monta kuukautta helposti, vaikka vuodenkin jos elää vähän vaatimattomammin. Tim Olsbo puhuu koko ajan, että muutama tuhat bathia puuttuu maksamattomista palkoista, mutta jos summa on noin 500k, silloin se ei omasta mielestäni enää ole muutama tonni. Työsopimukset ovat TÄYSIN laittomia (nyt yllätys tulemassa uudet, kun oikeusjuttuja nostettu sen verran..), työntekijät ovat joutuneet paikallista lakia opiskelemaan pelkästään sen takia, että tietävät omat oikeutensa. Yhtiö ollaan haastamassa oikeuteen näiden rikkomusten vuoksi sekä yhtiötä vastaan on nostettu syytöksiä ja omistajat tietävät sen, sen takia pieniä parannuksia on tehty, esimerkiksi Thaimaan pyhäpäivät ovat vapaita tällä hetkellä (koska eivät halua maksaa korvauksia Thaimaan pyhäpäivälain mukaan). Yksi projekti sai asianomaisen tuntipalkan takaisin (pelkästä tuntipalkasta saa väh. 50k thb/kk) , mutta muissa projekteissa mitään varmuutta siitä, että saisit BOI-yhtiön (madison on BOI-yhtiö) vaatiman minimum palkat 50k thb, ei ole, koska tuntipalkkakorvaus ei siihen riitä mitenkään päin (tällä hetkellä firmassa on tietääkseni 3 projektia käynnissä, yhdessä niistä on tuntipalkka 400thb/h, muissa 200thb/h ja tuossa 400thb/h projektissa saat tehdä pelkällä provikalla myös). Yritys on niin laiton, että se ei edes rahalla voi tätä oikeusjuttua voittaa. Se on varma. Peace and out.
Ilmianna
Jaa
Todella hienoa kuvaa antaa tämä yritys kun lukee tarinoita miten yhtiö hoitaa asioita. Lupaa paljon mutta totuus on eri. Kun ei makseta palkkoja ja koittaa mennä sopimaan siitä niin aletaan uhkailla. FB puolella joku kertoi totuuden niin ei se kauaa ollut siellä mutta kyllä moni komppasi että M-M on huono työnantaja. Johdossa on henkilö jolla on taustaa suurien summien huijaamisesta(Saloranta=Ikaros Group) ja johtaja vahtii työntekijöitä ja heidän yksityiselämää.
Onnea vaan kaikille jotka lähtevät yrittämään tuonne
Ilmianna
Jaa
Miten hommat etenee?
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
On kyllä säälittävää toimintaa jos edes osa mitä täällä on kerrottu on totta. Suomessa nyt ei ole läheskään yhtä paha jos yritys ei hoida velvoitteitaan tai maksa palkkoja koska Suomen työmarkkinoita kuitenkin vahditaan ja lähes aina työntekijä saa sen mitä hänellä kuuluu. Kun taas Thaimaassa ei ole niin selvää varsinkaan jos ei tiedä miten hommat toimii ja kuinka moni 20-vuotias niin välittää perehtyä jos yhtiö lupaa hoitaa kaikki kunnolla. No jos yhtiö jatkaa samaa linjaa niin ei taida edes ensivuotta nähdä kun kokoajan rekry päällä ja uusia tulee mutta ei halua pysyä kauaa yrityksessä.
Onkohan muuten sattumaa että M-M postasi kuvan missä itse isoherra Olsbo myi kauneustuotteita ja kuvateksti oli joku "jos ei osaa myydä niin miten voi opettaa" vai johtuuko soittelu siitä että ei ole työntekijöitä?
Ilmianna
Jaa
Tänään kävimme department of Labourissa ja boi:ssa keskustelemassa kyseisestä yrityksestä ja maksamattomista palkoista sekä otimme yhteyttä lakimieheen. Annamme perjantaihin asti aikaa maksaa palkat tai pidämme huolen siitä että tämä firma ja sen omistajat ovat helvetin kusessa.
Ilmianna
Jaa
Nytten johtokunta avaamassa uutta toimistoa Koh Changin saarelle nimellä ja vieeläpä iihan uudella nimellä Quuma vai mikä nytten olikaan. Heti äkkii naama toisen yrityksen taakse piiloon (kun vanhasta tulee paskaa tuulettimeen joka tuutista), että saa jatkettua työntekijöiden kusettamista. Lupaavat jopa maksaa vapaa ajalta palkkaa.. jos käy vähä snorklaamassa tai heittelee frisbeetä rannalla, ennen työpäivän alkua.... Hienosti luvataan ummet lammet kun, ko toimistoa ei edes ole avattu vielä ja näiden toimistohankkeet tiedetään sen verta hyvin, että varmaa saa kolmen vuoden päästäkin kattoo uudestaan, että joskos nytten pääsis maksaa frisbeen heitosta palkkaa, mutta eih, burmalaiset varastaa jälleen pistorasiat ja hanke seisahtuu, :D
Ilmianna
Jaa
Kuinka moni tässä ryhmäkanteessa on mukana?
Ilmianna
Jaa
Ja tämä johtaja sen kun kimittää kukkopilli kuurassa! Tämä on lopun alkua. Etteivät nyt vaan joutuisi Thaimaan suomalaisessa kauppaseurassa tekemään vallan uusia hallitusjärjestelyjä...? Seurataan tilannetta silmä kovana ja päivitetään tänne kun jotain ilmenee, eks jeh?
Ilmianna
Jaa
Eiköhän M-M löydä ne puuttuvat palkkarahat jos on uhattu että asia menee eteenpäin jos ei nyt saa. Taustalla on kyllä varmasti sellaisia henkilöitä joilta löytyy helposti kymmeniä tuhansia euroja, Saloranta sekä hänen kaverinsa Liback niin joku järjestely varmasti onnistuu. Uutta rekryä vaan sitten päälle ja töihin vain nuorta alle 25 vuotiasta väkeä ja sitten sama jatkuu ja luotetaan siihen että he eivät kyseenalaista mitään. Ei varmaan enään M-M rekryä jo Thaimaassa olevia työntekijöitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
En halua missään nimessä juoruilla täällä, mutta pahat kielet tiesivät kertoa että se Bangkokin kämppäprojekti on menny vallan katolleen ja kaikki jätetty pystyyn! Eikä ole mitään kuvia ilmaantunut kämpistä mihinkään lupauksista huolimatta! Vaan tiesihän tuon miten siinä käy!
Ilmianna
Jaa
Ilmeisesti palkat maksettiin ja homma jatkuu kuten ennen. Montako työntekijää mahtaa olla tällä hetkellä M-M?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vai niin siinä kävi, jotta firma on katollaan. Liekö vuokrat pystyssä Bangkokissa? Vaan mitenkäs sitten nämä loput toimistot Pattayalla ja Hua Hinissa? Huomasinpa tässä hiljattain mielenkiintoisen nyanssin. Tämän nyrkkipajan nimihän on virallisesti MADISON-MAYFLOWER (SOUTH EAST ASIA) COMPANY LIMITED. Nämä veijarit kun eivät ole puljua perustaessaan ymmärtäneet, että englantiahan ei puhuta kuin savoa. SOUTHEAST kirjoitetaan oikeaoppisesti yhteen nimittäin niin. On siinä meillä maailman miehet! Parempi olisi kun menisivät oikeisiin töihin, vaikka K-Kauppaan lihatiskin taakse.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
Kiinnostaisi tietää minkä ikäisiä ja minkä koulutuspohjan omaavia on henkilöt, jotka tähän juttuun kirjoittelevat.
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Mikä tilanne siellä tällä hetkellä?
Ilmianna
Jaa
Olen kuullut sellaista että toimisto Bangkokissa on suljettu tai ollaan lähiaikoina sulkemassa ja vain Pattayalla on enään toimisto. Ne kauan odotetut kämpät ovat ilmeisesti valmiit mutta vuokrataso on korkeampi mitä luvattiin ja kalusteet eivät kuulu hintaan. Uusia työntekijöitä rekrytään ja nyt on myös alettu palkata koreaa puhuvia asiakaspalvelijoita.

Ja sitten loppuun vielä huhuja jota on kuultu vähän toisella korvalla joten älkää täysin uskoko: On sellaista puhetta että viimevuoden lopun kryptovaluutta huumassa yhtiön johto (Olsbo) olisi sijoittanut palkkarahoja kryptoihin ja kun nousu ei jatkunut niin tappiota tuli ja sen takia alkoi maksuvaikeudet. En tiedä oliko ennen tätä vuotta palkan maksussa ongelmia mutta tuossa on yksi teoria miksi ei palkkoja näkynyt. Ja tämä oli tosiaan vain ohi mennen kuultu huhu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Vai niin! Että sillä tavalla. No olipas sentään hyvä tietää! Sinnehän ne on rahat menneet kankkulan kaivoon. Seurataanpas tilannetta!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Hyvin toimii ylläpidon sensuuri, kun JS:llä ja TSO:lla on sinne suora yhteys. Samanlainen sensuuri täällä kuin MM:n omilla fb-sivuillakin. Totuuksia ei saa päästää julkisiksi. Tosiasia on että nämä tyypit on Bangkokin suurimpia kusettajia ja palkat on yhä maksamatta kevään aikana irtisanoutuneille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ollaanpas nyt tarkkana ettei tule syytettä kunnian loukkauksesta! Siis irtisanotuille vai irtisanoutuneille ei maksettu palkkoja?!? Tässä on vissi ero! Eks jeh?!? Työsopimuksessa lukee, että "johdon ja valvonnan alaisena"! Jos ei kelpaa niin saa painua hornan tuuttiin!?!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pattiksen_Jaba kirjoitti:
Ollaanpas nyt tarkkana ettei tule syytettä kunnian loukkauksesta! Siis irtisanotuille vai irtisanoutuneille ei maksettu palkkoja?!? Tässä on vissi ero! Eks jeh?!? Työsopimuksessa lukee, että "johdon ja valvonnan alaisena"! Jos ei kelpaa niin saa painua hornan tuuttiin!?!
Ja mikähän järjen jättiläinen tämäkin on? Kyllä siellä suurimmalla osalla poistuneista = lue kaikilla työntekijöistä, oli sitten itse irtisanoutunut tai johdon toimesta jollain verukkeella pois potkittu, palkkatuloja saamatta. Madisonin tapahan oli maksaa edellisen kuukauden palkka seuraavan kuukauden 15.päivä ja edellisen kuukauden myyntiprovisiot sitä seuraavan kuukauden 1.päivä. Tosin nämä ei ole pitänyt paikkaansa koko keväänä. "Johdon valvonnan alaisena" ei liity palkanmaksuun millään tavalla. Tämä johto tosin valvoi ja vakoili todistetusti työntekijöidensä henkilökohtaisia fb-tilejä yms, jos oli tietämättään ja tyhmyyttään mennyt kirjautumaan firman wifin kautta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee! Ei paljoa nimettömien kommentit paina! "vakoili todistetusti työntekijöidensä henkilökohtaisia fb-tilejä yms" - missä todisteet?!? Mitähäh?!?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Joko hommat siirtyneet sinne kotitoimistoon vai mikä tilanne?!? Jos joku on siellä Bangkokin suunnalla niin voisi käydä muina miehinä vähän kurkistamassa, että onkos sitä toimistoa siellä enää ensinkään olemassa?!?
Ilmianna
Jaa
Ohoh! Kappas vaan mitäpä löytyikään! Nyt olen ihan monttu auki että mitä ihmettä?!?

https://www.finder.fi/Call+center/Madison-Mayflower/Helsinki/yhteystiedot/3059204
Ilmianna
Jaa
Taas on hyvin siivottu viestejä täältä joissa sanotaan johdon/omistajien nimiä. Mistä mahtaa johtua, täällä ei ole mitään nähtävää sanoo johtohenkilöt. Ja sitten joku sankari täällä puolustelee yhtiötä kun se valvoo työntekijöiden FB ja soittelee kesken yötä varmistaakseen että on keskittynyt työhön. Jos sopimuksessa lukee että johdon valvonnan alaisena niin se ei tarkoita että saisi puuttua yksityiselämään ilman raskasta perustetta ja en nyt usko että monella on ollut mitään syitä miksi pitäisi alkaa tutkia toisen FB tiliä. No hyvä että joillakin on luottoa henkilöihin joiden historia on yhtä loistava kuin Olsbon ja Salorannan mutta kannattaa muistaa se että heitä kiinnostaa vain omat raha-asiat ja kaikki jotka luottavat heihin jäävät rannalle kun johto siirtyy seuraavaan viritykseen.
Ilmianna
Jaa
Uusi
Päivittäkääpäs siellä olevat työläiset tai muut asiasta jotain tietävät tänne, että onkos se toimisto siellä Bangkokissa tai Pattayalla ensinkään olemassa?!? Vai todellako muuttivat "kotitoimistoon" kuten tuossa joku edellä kirjoitti. Joku sinne "muina miehinä" vähän sivusilmällä kurkkaamaan että missä mennään!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Uusi
Täälläkin lerppa häärää...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uusi
Ottamatta sen enempää kantaa tämän lafkan liiketoimintaan, sattumalta satuin huomaamaan, että kauppaseurain sivuilla väittävät osakepääomansa olevan 10 miljoonaa bathia:

http://thaifin.org/user/madison..mayflower.(south.east.asia).co.,ltd/

Mutta todellisuudessa osakepääoma kaupparekisterin tietojen mukaan onkin vain 4 miljoonaa bathia:

https://smelink.net/company/madison-mayflower-south-east-asia-company-limited.html

Mistähän tämä 6 miljoonan "heitto" näihin tietoihin on tullut?!?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Uusi
Tässäpä tämä linkki uudestaan!

http://thaifin.org/user/madison..mayflower.(south.east.asia).co.,ltd/
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

MADISON-MAYFLOWER PUHELINMYYNTIHOMMAT

Heippa!

Vaan onkos sitä kenelläkään mitään tietoa, jotta minkälainen lafka se taitaa tämä Madison-Mayflower olla? Olen harkinnut näitä puhelinmyyjän tehtäviä heidän Bangkokin toimistossaan ja kovin vaikealta tuntuu saada tietoa "työn" todellisesta luonteesta. Sanoivat ettei mitään tarvitse varsinaisesti myydä. On luvattu kaikkea maan ja taivaan väliltä peruspalkasta työsuhdeasuntoloihin, vaan eivät vanhaa kettua näillä lupauksilla hämää. Vielä en tiedä uskallanko heittäytyä heidän talliinsa ja lähteä toiselle puolelle maailmaa. Mitenhän siellä on työntekijäin oikeusturva ylipäätään järjestetty jos tulee nokkapokka työnantajan kanssa. Ei nimittäin olisi ensimmäinen kerta. Millaista kokemuksia sitä muillla mahtaa olla tästä työnantajasta. Olen kuullut vähän sitä sun tätä. Kuka heittääpi ensimmäisen kiven?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta