Picasa 2017.

varovaisuus

Vanhan koneen mukana hävisi käyttämäni Picasa- kuvankäsittelyohjelma.
Yksinkertaisuudessaan hyvä ja nopea ohjelma kuvan ekalle käsittelylle.

Etsin netistä uutta mahdollisuutta ladata ko. ohjelma.
Löytyy, mutta softonic sekä download epäilyttävät, koska ilmoittavat
latauksen tapahtuvan ulkopuolisesta lähteestä.

Uskallanko ladata????

Jokin muu vastaava samankaltainen ohjelma????

11

2661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti______minäkin

      Niin kauan kun viitsin tuhrata PC:llä IrfanView oli ihan ylivoimainen.

    • Löytyy jopa parempi yksityiskäyttöön ilmaiseksi. Lataa FastStone Image Viewer ja homma hoituu.

      Mielestäni se on monipuolisempi kuin tuo toisen vastaajan IrfanView.

    • varovaisempi

      Kiitos kummallekkin vastaajalle.

      - InfranViewin latauksessa oli ongelmia, vispaamista suuntaan sun toiseen.
      Skippasin.
      - FastStone latautui vaivattomasti.

      Ehkei kumpikaan vastaa Picasaa, mutta katselen ja kokeilen.

      Hassua, ettei kukaan/ mikään ole kopioinut Picasaa. Siinä oli muutama mukava pikatoiminto, joihin totuin. Hyvä pohjustus PsP:n kuvankäsittelyyn.

      Odottelen vielä jos jotain ilmaantuisi.....

    • 3652

      Google lopetti Picasan ylläpidon ja keskittyi Google Photos-juttuun. Sielläkin voi muokata kuvia mutta en tiedä voiko samalla tavalla kuin Picasassa, jota muuten itse käytän. Ja Windows 10:ssä on valmiina kuvankäsittelyjuttu.

    • varovarovasti

      Minä taas!

      FastStone on ihan ok ohjelma, Ei huono! Pikaisesti löytää toiminnot, joskin Picasaa monet vuodet käyttäneenä hivenen ontuvasti.
      FastStonessa miellytti vanhan ja muunnellun kuvan vertailumahdollisuus näytöllä samanaikaisesti.
      Säilyttää myös alkuperäisen ja tallentaa muokatun, uudelleen nimeämällä. Paint.net ei mielestäni tätä mahdollisuutta suonnut( en ole varma, jos möhlin itse).

      Yhteistyötä PainShopPron kanssa en ole vielä kokeillut.

      Googlen ohjelmat ovat vähän liiankin hyvin googlattuja, valvomo toimii. Isoveli vartioi.

      "Palvelussa näkyy vahvasti Googlen taito käsitellä tietoa. Visuaalisen haun avulla voi hakea kuvissa näkyviä paikkoja, ihmisiä ja asioita, vaikka kuviin ei olekaan lisätty minkäänlaisia kuvauksia. Hakea voi vaikkapa kuvia omasta koirasta. Palvelu osaa myös ryhmitellä samanlaisia kasvoja eli käytännössä tunnistaa ihmisiä kuvista. Myös menneisiin ajankohtiin on helppo siirtyä. Järjestelmä oppii ja tuntee itsenäisesti pelottavan hyvin."

      Picasan verkkosivuillakin oli Googlella julkaistuihin kuviin käyttöoikeus, joten ote vain vahvistuu.
      Haluan säilyttää itsenäiseti omat kuvani, joten yritän pitää rakoa Googleen mahdollisemman pitkään.

      Ehkä onnistun metsästämään Pican työpöytäsovelluksen, jatkan etsimistä.
      Julkaisukelpoiset kuvat heitän Yahoon ylläpitämälle sivustolle.

      Kiitos vastanneille!

    • Varmentaja
      • seryftyidtyu

        Todella epäilyttävä sivusto.


    • Gimp
      • surkeaohjelma

        Ei voi kenellekään suositella. Todella sekava. Yksinkertaisimmatkin asiat joutuu googlettamaan.


      • Anonyymi
        surkeaohjelma kirjoitti:

        Ei voi kenellekään suositella. Todella sekava. Yksinkertaisimmatkin asiat joutuu googlettamaan.

        Jos sinulla on suomenkielinen GIMP asennettuna, Shift + F1 antaa sisältökohtaisen ohjeen, MITÄÄN ET TARVITSE HAKEA GOOGLEN AVULLA, gimp sisältää erittäin hyvät ohjeet suomeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulla on suomenkielinen GIMP asennettuna, Shift F1 antaa sisältökohtaisen ohjeen, MITÄÄN ET TARVITSE HAKEA GOOGLEN AVULLA, gimp sisältää erittäin hyvät ohjeet suomeksi.

        Oikeastaan ohjelmien pitäisi olla alkuperäisellä luonti kielellään, tavallisesti lontooksi.
        Ohjelmien tekijöiden googlella tehdyt suomennukset on niin hassuja, ettei niiä ymmärrä erkkikään.
        Vajaa tai puuttuva liitettävyys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe