Moikka!
Eli olisin aloittamassa tuota Otavan nettilukiota ja nyt on alkanut vähän mietityttämään että miten ihmiset oikein lukevat kirjoituksiin? Kirjojahan ei ole? Kertaatteko omia tehtäviänne vai mitä?
Kertokaa omia kokemuksianne ja miten kirjoitukset ovat menneet.
Nettilukio
5
665
Vastaukset 5
- Eiymmärrä1
Onko tuo nettilukio real thing?
- matsmi
Kyllä kirjoja on! Niitä käytetään myös nettilukiossa, vaikka kaikilla kursseilla niitä ei välttämättä tarvita. Kirjoja saa lainata kirjastoista, ellei halua hankkia omia. Kaikki lukion kirjat sopivat ylppäreihin lukemiseen, jos niin haluat. Pikkasen epäilen etätehtävienkin tekemistä aivan ilman kirjoja.
Hanki ainakin niiden aineiden kirjat, jotka aiot kirjoittaa! - Joalj
Itse aloitin sen reilu kuukausi sitten ja ainoa pakollinen itse ostettava kirja on MAOL taulukot. Muut voi lainata kirjastosta tai e-kirjoina. Suurin osa materiaalista löytyy sieltä, kirjasuosituksia tietysti on. Itse lainaan aina kun tarve tulee. Abi kursseja on myös ja niissä varmasti enemmän kirjasuosituksia.
Omia muistiinpanoja lukemalla selviää tehtävien teosta hyvin jne.
Ja kyllä, nettilukio on oikea juttu. Kurssit suoritetaan etänä, Yo-kokeet mennään suorittamaan joko Otavan Opistolle Mikkeliin tai haetaan lupaa käydä kirjoittamassa ne jossain lähempänä. - rooooooooooo
Itse olen kys. lukion käynyt ja kyllä kirjoja käytin. Materiaaleja on myös koulun sivuilla ja niitä pänttämälläkin oppii, mutta kirjat on hyvä tuki. Joillain kursseilla vaadittiinkin kirjoja, ainakin äikässä. En tiedä onko muuttunut,
- UusioLukiolainen
Mie aloitin nettilukion suorittamisen tässä kuussa. Aiempia ammattitutkintoja on pari, joten sain aloittaa suoraan abistatuksella ja aionkin osallistua jo seuraavan kevään ja syksyn kirjoituksiin hajautetusti.
Kaikki opiskelumateriaali on olemassa kunkin osallistuttavan kurssin kohdalla oppimisympäristössä eikä kirjoja tarvitse hankkia ellei itse halua sellaisia tueksi eli opiskelu on kaikin puolin ilmaista. Itse en opiskele matikkaa (jota varten ainakin MAOL-taulukot olisi pitänyt hommata) joten mitään ihan lukion oppikirjoja en ole hankkimassa avuksi. Tarkoituksenani on kirjoittaa seitsemän ainetta. Kyllä noita verkkomateriaaleja ja omia lisämuistiinpanoja esim. eri nettilähteistä pänttäämällä oppii ihan varmasti tarpeeksi. Kurssimateriaalia on verkossa jokaisen kurssin kohdalla todella paljon.
Äidinkielen kurssien kohdalla tietysti tarvitsee valita jokaiselle kurssille annetulta kirjalistalta jotain mieluista ja sitten esim. lainata kirjastosta jokin näistä tieto- ja/tai kaunokirjoista. Nämä kirjat toimivat sitten pohjana joillekin kurssien tehtäville, kuten esseille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?251788Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️651345- 1201140
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)105984Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet377961Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei28885- 123789
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k228775- 61705
- 103676
- 14649
Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille
Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html307635Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.114603- 44585
- 53565
Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa
Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv89521- 65521
Jos selviäisi että kaivattusi
Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan85508Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto73501- 40500