Moikka!
Eli olisin aloittamassa tuota Otavan nettilukiota ja nyt on alkanut vähän mietityttämään että miten ihmiset oikein lukevat kirjoituksiin? Kirjojahan ei ole? Kertaatteko omia tehtäviänne vai mitä?
Kertokaa omia kokemuksianne ja miten kirjoitukset ovat menneet.
Nettilukio
5
652
Vastaukset
- Eiymmärrä1
Onko tuo nettilukio real thing?
- matsmi
Kyllä kirjoja on! Niitä käytetään myös nettilukiossa, vaikka kaikilla kursseilla niitä ei välttämättä tarvita. Kirjoja saa lainata kirjastoista, ellei halua hankkia omia. Kaikki lukion kirjat sopivat ylppäreihin lukemiseen, jos niin haluat. Pikkasen epäilen etätehtävienkin tekemistä aivan ilman kirjoja.
Hanki ainakin niiden aineiden kirjat, jotka aiot kirjoittaa! - Joalj
Itse aloitin sen reilu kuukausi sitten ja ainoa pakollinen itse ostettava kirja on MAOL taulukot. Muut voi lainata kirjastosta tai e-kirjoina. Suurin osa materiaalista löytyy sieltä, kirjasuosituksia tietysti on. Itse lainaan aina kun tarve tulee. Abi kursseja on myös ja niissä varmasti enemmän kirjasuosituksia.
Omia muistiinpanoja lukemalla selviää tehtävien teosta hyvin jne.
Ja kyllä, nettilukio on oikea juttu. Kurssit suoritetaan etänä, Yo-kokeet mennään suorittamaan joko Otavan Opistolle Mikkeliin tai haetaan lupaa käydä kirjoittamassa ne jossain lähempänä. - rooooooooooo
Itse olen kys. lukion käynyt ja kyllä kirjoja käytin. Materiaaleja on myös koulun sivuilla ja niitä pänttämälläkin oppii, mutta kirjat on hyvä tuki. Joillain kursseilla vaadittiinkin kirjoja, ainakin äikässä. En tiedä onko muuttunut,
- UusioLukiolainen
Mie aloitin nettilukion suorittamisen tässä kuussa. Aiempia ammattitutkintoja on pari, joten sain aloittaa suoraan abistatuksella ja aionkin osallistua jo seuraavan kevään ja syksyn kirjoituksiin hajautetusti.
Kaikki opiskelumateriaali on olemassa kunkin osallistuttavan kurssin kohdalla oppimisympäristössä eikä kirjoja tarvitse hankkia ellei itse halua sellaisia tueksi eli opiskelu on kaikin puolin ilmaista. Itse en opiskele matikkaa (jota varten ainakin MAOL-taulukot olisi pitänyt hommata) joten mitään ihan lukion oppikirjoja en ole hankkimassa avuksi. Tarkoituksenani on kirjoittaa seitsemän ainetta. Kyllä noita verkkomateriaaleja ja omia lisämuistiinpanoja esim. eri nettilähteistä pänttäämällä oppii ihan varmasti tarpeeksi. Kurssimateriaalia on verkossa jokaisen kurssin kohdalla todella paljon.
Äidinkielen kurssien kohdalla tietysti tarvitsee valita jokaiselle kurssille annetulta kirjalistalta jotain mieluista ja sitten esim. lainata kirjastosta jokin näistä tieto- ja/tai kaunokirjoista. Nämä kirjat toimivat sitten pohjana joillekin kurssien tehtäville, kuten esseille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683