Hei.
MInulla on nykyään Elisa Viihde jonka ainoa käyttötarkoitus on tallentaa tv ohjelmia. Hienoa olisi jos tallennuksen voisi hoitaa jotenkin pelkällä televisiolla. Onko tämmöinen mahdollista?
Kiitos.
TV ohjelmien tallennus telkkarilla
4
305
Vastaukset
- RobotinTelevisio
On olemassa tallentavia televisioita. Niihin pitää hankkia erikseen kiintolevy tallennusta varten. Lisäksi ongelmana on se, että voi tallentaa vain yhtä ohjelmaa ( sitä jota katsoo). Hanki sen sijaan tallentava digiboksi. Minulla on ollut vanha Topfield 5100 PVR jo monta vuotta, sitä ei enää myydä, mutta tilalle saa uudemman mallin, joka osaa HD- ja DVBT2 tallennuksen. Uusimmissa HD Thunder ja Toppari malleissa on kaksi viritintä, joten voi tallentaa kahta tai kolmea ohjelmaa yhtäaikaa. (Elisan viihteessähän saa tallaa kymmenen kanavaa yhtäaikaa.) Olen ymmärtänyt, että uusia maksu ja HD-ohjelmia ei kuitenkaan saa tallentaa, silloin kun niitä katsoo. Tallentavan digiboksin etuna on se, ettei antenniverkossa tarvitse maksaa kuukausimaksua, ellei katso maksukanavia!
- nopeusvaatimukset--
Jos on käytettävissä perinteinen kiintolevy jollakin usb-muuntimella se riittää sellaisenaan mutta muistitikkujen nopeuksissa on oltava tarkkana koska niiden halvimpien nopeus ei riitä televisiolle eikä suostu tallentamaan
- HGt59
Topfieldin maahantuoja teki juuri konkurssin, joten en ole varma onko Topfieldin ostaminen hyvä ratkaisu. Eipä niitä enää pahemmin tosin näy kaupoissakaan olevan.
- Tallenna_pilveen
Elisa Viihteen digiboksilla tallennetaan verkkoon lähinnä vapaassa jakelussa olevilta kanavilta ja niitä otetaan vastaan joko antenni- tai kaapeliverkosta. Tallennukset säilyvät 2 vuotta. Maksulliset palvelut tulee laajakaistan kautta. Digiboksin videolähtönä on HDMI-lähtö tv:tä varten ja siinä on tietenkin HDCP-kopiosuojaus. Digiboksin mallista riippuen SD-tasoisen videon saa jollain Scart-virityksellä toiselle laitteelle.
Tv ja tallentavat digiboksit tallentavat ohjelmia vain omilta virittimiltään. Markkinoilla on sekalaisia combo-laitteita, joilla saattaa onnistua tallennus ulkoiselta laitteltakin, mutta SD-tasoisena?
Itse olen Telia TV:n asiakas ja siellä tallenne säilyy 90 vrk. Pidän katselujonossa muutamia kymmeniä tunteja sarjoja ja elokuvia oletuksena, että ne joskus ehtii katsomaan. Jos ei ehdi, niin ei ne silloin olleet katsomisen arvoistakaan ja tallenne joutaa jo bittitaivaaseen:) Onhan lisäksi valmiita arkistojen koostajia, kuten Katsomo, Ruutu ja Areena, Netflix, jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783