Saisinko täältä neuvoa

Pokkarilla

Olin perhejuhlassa. Otin Videokuvaa tilanteista. Kaikki ok kun otin vaakakuvaa. Mutta eräät tilanteet vaati pystykuvaa.

Nyt tietsikalta katsottuna ne pystykuvat ovat sellaisia tietenkin, että ko kohde makaa vaakakuvana.

Onko jotain ohjelmaa (ilmais-), jolla voin muuttaa ko videoklipin pystykuvat 90 astetta, että ko henkilö on pystyssä eikä makuulla?

16

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dubbaaja
    • Onko tämä vitsi? Videokuva otetaan aina vaakasuunnassa. Mikään kamera ei tietääkseni tee pystyvideota. Se on kännykkämaailman älyttömyyksiä.

    • kuuuukkeli
    • kuuuukkeli
    • Pystyvideoiden julkinen esittäminen pitäisi laissa kieltää ja aloittelijan yrittäessä pystykuvausta pitäisi puhelimen kysyä, oletko aivan varma, että haluat lopputuloksen näyttävän idioottimaiselta.

      • pieni_rankastus

        Kännykän pitäisi sammmua 5 minuutiksi automaattisesti pystyvideokuvausta yritettäessä.


      • kckhsjhjfja

        Kyllä pystyvideot on hulluja katsella. Myös nykyinen viedeoformaatti16:9 on myös täysin idioottimainen monissa tilanteissa. Entinen 4:3 sopi paremmin useinpiin tilanteisiin, eikä kääntöhimokaan kasvanut ylivoimaiseksi pystyjä kohteita kuvattaessa.


    • ensikerrallaonnistuu

      tuo panettelu on täysin turhaa

      oppia ikä kaikki

      ja olihan aloittajalla mukavia onnistuneitakin muistoja tallennettuna

    • luulet-vaan

      Missään eikä koskaan ei ole sellaista tilannetta ikinä mikä vaatisi pystyvideota.

    • Rotaattori

      VLC soittimella pitäisi onnistua. Googlaa sanoilla "vlc rotate and save video".

    • SEaloittaja

      Ap kirjoittelija kiittää vastaajia ja kysyy, mites tuo Movie maker, onnaako sillä tuo videokuvan kääntö? Nämä videoni otin pokkarilla Nikon s30, en puhelimella. MOV -form

      • kuuuukkeli

        Onnistuu Movie makerillakin, siinä on rotate left ja Rotate right toiminnot.


      • roskiin-vaan

        Sisätiloissa kuvattu pikkupokkarilla 1280x720 30 fps kohisevaa puhisevaa videota?

        Ei taida olla säilyttämisen arvoista.


      • hukkaan-meni-kuvaaminen

    • amatilaine

      televisio kannattaa kääntää pystyasentoon

    • Canonisti

      Kaikki yhteen tuotantoon tulevat videot aina saman suuntaisesti joko vaakaan tai pystyyn. Muuten tarinasta tulee rauhaton.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe