Eli mulla on alkanu murrosikä, rinnat kasvaa, peppu kasvaa,, lihakset kasvaa, kuukautiset alkaneet ja reidet kasvaa
. Mun kavereilla ei vielä. He ovat hyvin hyvin laihoja, alle 40 kiloa
. He sanovat minulle usein että niissä joilla alkaa murrosikä kuudennella luokalla on jotain vikaa.
Silmäilevät minua ikävästi sanoessaan tämän.
Sanovat he minulle usein myös että lihakset ovat läskiä.
He sanovat aina myös jos on karkkia tai mitään naposteltavaa tarjolla, että minun ei kannattaisi syödä sitä.
Minulla on surkea itsetunto, ja olen juuri päässyt pois laihdutuskierteestä mutta nämä jatkuvat kommentit saavat minut haluamaan laihduttaa taas. Minusta tuntuu että minusta pidettäisiin enemmän jos olisin laihempi,
Mitä voin tehdä? Mitä voin sanoa heille? He ovat ainoat ystäväni.
Ps. Olen 12.v tyttö.
Murrosikä iskee, kaverit kiusaa siitä
9
318
Vastaukset
1. Paskoja ystäviä. Mieluummin vaikka yksin.
2. Ei sinussa mitään vikaa ole. 12v on tytöillä aika normaali aika murrosiän alulle.
3. Tuossa iässä ei ole terveellistä laihduttaa. Se haittaa kehitystä.
4. Karkkia voi ihan yhtä hyvin syödä murrosiässäkin.
Toivottavasti kaikki kääntyy vielä paremmaksi.Taitaa olla vähän kateuttakin ilmassa, vaikka totta onkin, että lapset ovat itse asiassa todella konservatiivisia, helposti reagoiden muutoksiin ja erilaisuuteen vierastamalla ja jopa kiusaamalla.
Oikean suvaitsevaisuuden ja erilaisuuden hyväksyminen vaatii ikää, aikaa, rakkautta ja valistusta.- KylSeSiitäParanee
Ehkä niitä kadettaa että jätkien katse on liimattuna sun perseeseen ku kaikki muut näyttää siltä että ne on 8v, voin sanoo että paljon parempi että murrosikä on aikasin ku sen että se on myöhässä.
Muistan itekki ku yhelle jätkälle naurettiin alakoulus uintitunnil ku suihkus jotku huomas että sillä oli alkanu kasvaan karvaa. Itelläki alko murrosikä nuorena, ja olin sen takia "erilainen" koska kaikki jätkät tuntu yhtäkkiä 2v nuoremmilta ja ajattelin erilailla. Kyllä mä kuitenkin alotan sen murrosiän aikasin ku oon 150cm pitkä ysillä ku kaikki muut on 180. Nyt kun ysillä vaihtu koulu ni on tuntunu siltä että vihdoin kuuluu joukkoon ja on porukkaa keihin voi samaistua. Vitosluokasta kasiin oli aina sellanen tunne että en kuulunu joukkoon eikä itetunto siitä tykänny. Nyt ei pure kiusaaminen ku on itsetunto kohillaan eikä välitä siitä mitä toiset ajattelee.- XtraTHICC
Jatkan vielä että älä todellakaan laihduta, jos pidät ittes normaalipainossa tai plussan puolella ni varmasti alkaa poikia kiinnostaan.
- qwertyt
Sinussa ei varmasti ole mitään vikaa. Ovat vain typeriä tuollaiset ”kaverit”. 12-vuotiaana on todellakin normaalia, että murrosikä on jo alkanut!
Älä laihduta, se haittaa kehitystäsi.
Jos nuo ”kaverit” jatkavat tuota, niin olisi varmaan parempi yrittää etsiä parempaa seuraa. Tuollainen seura on myrkyllistä. - Näinhän_se_on
Yleensä kiusaajilla on jotai pielessä. Sinussa ei mitään vikaa. Aika karmeita ystäviä. Laihdutus ei ole vastaus. Eli kohta yläkouluun? Yläkouluun mentäessä minulla ainakin vaihtui koulu ja uudet luokat, ehkä silloin mukavampaa väkeä. Itsellänikin alkoi murrosikä 12v. Onneksi ei siitä kukaan kuittaillut, mutta sinuna en kuuntelisi kavereitas ja jos haukkuvat sinua ja oiken kismittää niin hauku niitä alipainosiks anorektikoiks. Sinussa ei mitään vikaa.
- tukeasulle
No oon itekki vähä muita edellä. Sano muille et oot ilonen että alat kasvaan aikuseks ennen niitä. Kun kerroin mun luokkalaisille et mulla alko menkat nii ne alko valehtelee että niilläkin. Oo ilonen et oot niitä fyysisesti ja henkisesti vanhempi.
- Sipsipussi5kiloo
Voi voi sentää kun maailma on kova paikka joka asiasta itketään ja kaikki ovat jotakin koulukiusattuja lyllerö pers,itä
- Fromespoo
Ole ylpeä itsestäsi! Kun siirryt seiskalle varmasti kaikki alkaa muuttumaan;) laihdutus ei ole hyvästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1102318
- 661435
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html2321218Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/971155- 111118
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos671055Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.91962IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56949Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.175948Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸43918