Murrosikä iskee, kaverit kiusaa siitä

PotterHead

Eli mulla on alkanu murrosikä, rinnat kasvaa, peppu kasvaa,, lihakset kasvaa, kuukautiset alkaneet ja reidet kasvaa
. Mun kavereilla ei vielä. He ovat hyvin hyvin laihoja, alle 40 kiloa
. He sanovat minulle usein että niissä joilla alkaa murrosikä kuudennella luokalla on jotain vikaa.
Silmäilevät minua ikävästi sanoessaan tämän.
Sanovat he minulle usein myös että lihakset ovat läskiä.
He sanovat aina myös jos on karkkia tai mitään naposteltavaa tarjolla, että minun ei kannattaisi syödä sitä.
Minulla on surkea itsetunto, ja olen juuri päässyt pois laihdutuskierteestä mutta nämä jatkuvat kommentit saavat minut haluamaan laihduttaa taas. Minusta tuntuu että minusta pidettäisiin enemmän jos olisin laihempi,

Mitä voin tehdä? Mitä voin sanoa heille? He ovat ainoat ystäväni.

Ps. Olen 12.v tyttö.

9

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Paskoja ystäviä. Mieluummin vaikka yksin.
      2. Ei sinussa mitään vikaa ole. 12v on tytöillä aika normaali aika murrosiän alulle.
      3. Tuossa iässä ei ole terveellistä laihduttaa. Se haittaa kehitystä.
      4. Karkkia voi ihan yhtä hyvin syödä murrosiässäkin.

      Toivottavasti kaikki kääntyy vielä paremmaksi.

    • Taitaa olla vähän kateuttakin ilmassa, vaikka totta onkin, että lapset ovat itse asiassa todella konservatiivisia, helposti reagoiden muutoksiin ja erilaisuuteen vierastamalla ja jopa kiusaamalla.

      Oikean suvaitsevaisuuden ja erilaisuuden hyväksyminen vaatii ikää, aikaa, rakkautta ja valistusta.

    • KylSeSiitäParanee

      Ehkä niitä kadettaa että jätkien katse on liimattuna sun perseeseen ku kaikki muut näyttää siltä että ne on 8v, voin sanoo että paljon parempi että murrosikä on aikasin ku sen että se on myöhässä.

      Muistan itekki ku yhelle jätkälle naurettiin alakoulus uintitunnil ku suihkus jotku huomas että sillä oli alkanu kasvaan karvaa. Itelläki alko murrosikä nuorena, ja olin sen takia "erilainen" koska kaikki jätkät tuntu yhtäkkiä 2v nuoremmilta ja ajattelin erilailla. Kyllä mä kuitenkin alotan sen murrosiän aikasin ku oon 150cm pitkä ysillä ku kaikki muut on 180. Nyt kun ysillä vaihtu koulu ni on tuntunu siltä että vihdoin kuuluu joukkoon ja on porukkaa keihin voi samaistua. Vitosluokasta kasiin oli aina sellanen tunne että en kuulunu joukkoon eikä itetunto siitä tykänny. Nyt ei pure kiusaaminen ku on itsetunto kohillaan eikä välitä siitä mitä toiset ajattelee.

      • XtraTHICC

        Jatkan vielä että älä todellakaan laihduta, jos pidät ittes normaalipainossa tai plussan puolella ni varmasti alkaa poikia kiinnostaan.


    • qwertyt

      Sinussa ei varmasti ole mitään vikaa. Ovat vain typeriä tuollaiset ”kaverit”. 12-vuotiaana on todellakin normaalia, että murrosikä on jo alkanut!
      Älä laihduta, se haittaa kehitystäsi.

      Jos nuo ”kaverit” jatkavat tuota, niin olisi varmaan parempi yrittää etsiä parempaa seuraa. Tuollainen seura on myrkyllistä.

    • Näinhän_se_on

      Yleensä kiusaajilla on jotai pielessä. Sinussa ei mitään vikaa. Aika karmeita ystäviä. Laihdutus ei ole vastaus. Eli kohta yläkouluun? Yläkouluun mentäessä minulla ainakin vaihtui koulu ja uudet luokat, ehkä silloin mukavampaa väkeä. Itsellänikin alkoi murrosikä 12v. Onneksi ei siitä kukaan kuittaillut, mutta sinuna en kuuntelisi kavereitas ja jos haukkuvat sinua ja oiken kismittää niin hauku niitä alipainosiks anorektikoiks. Sinussa ei mitään vikaa.

    • tukeasulle

      No oon itekki vähä muita edellä. Sano muille et oot ilonen että alat kasvaan aikuseks ennen niitä. Kun kerroin mun luokkalaisille et mulla alko menkat nii ne alko valehtelee että niilläkin. Oo ilonen et oot niitä fyysisesti ja henkisesti vanhempi.

    • Sipsipussi5kiloo

      Voi voi sentää kun maailma on kova paikka joka asiasta itketään ja kaikki ovat jotakin koulukiusattuja lyllerö pers,itä

    • Fromespoo

      Ole ylpeä itsestäsi! Kun siirryt seiskalle varmasti kaikki alkaa muuttumaan;) laihdutus ei ole hyvästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe