Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kauko-kaasoja

Onko teitä?

Hei,
olen lupautunut kaasoksi ystävälleni, jolla on häät maaliskuussa. Polttarit on pidetty ja H-hetki lähestyy... Asun eri paikkakunnalla kuin morsiuspari, välimatkaa on puoli Suomenmaata.

Miten te kaasot olette suoriutuneet tehtävästänne? Kuinka paljon osallistuitte järjestelyihin? Itse minulla ei ole mahdollisuutta mennä hääpaikkakunnalle kuin päivää ennen vihkimistä ja en näin ollen voi viime hetken valmisteluihin osallistua! Loukkaantuisitteko morsiamet tällaisessa tilanteessa?
Harmittaa ja vähän hävettääkin kun ei ole tilaisuutta osallistua aikaisemmin, mutta eihän kaasoudesta kait voi luopua...

Mitään hääkoristeita ja muuta rekvisiittaa tms. on hankala yleisissä kulkuneuvoissa ehjinä perille saada...
Neuvoja ja mielipiteitä kaipailisin!

6

1499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaasona

      Siis kauko-kaasona, häät vasta kesällä. Jotenkin ahdistaa minuakin, kun ei voi osallistua valmisteluihin, mutta kai morsian on ottanut asian huomioon valitessaan minut (ja sinut siellä) kaasokseen. Vaihkiäispäivä menee kyllä ihan morsiammen kaavojen mukaan, niihin ei paljoa pääse vaikuttamaan. Ehkä morsian on halunnut niin?!

      • sama täällä

        morsian on suunnitellut hääpäivän omien toiveiden mukaan: lähinnä minua ihmetyttää onko valinta vain muodollinen, kun ei juurikaan työtehtäviä ole tullut vielä.
        t. kauko-kaaso


      • on kauko-kaaso
        sama täällä kirjoitti:

        morsian on suunnitellut hääpäivän omien toiveiden mukaan: lähinnä minua ihmetyttää onko valinta vain muodollinen, kun ei juurikaan työtehtäviä ole tullut vielä.
        t. kauko-kaaso

        on kaaso myös kaukaa. häät on kesällä ja kaaso ei kovinkaan paljon voi osallistua juttuihin, tiesin tämän kaasoa valitessani ja hyväksyn tilanteen täysin.

        milulla kaason suurin merkitys on tuki ja ystävä hääpäivänä. se kaikkein lähin joka on yksinä silminä lisää katsomassa että kaikki menee hyvin.

        askartelua ja muuta valmistelua en paljoa halua ja siitä suoriudun varmasti ilman kaasoakin.

        tarkoitan tällä sitä että ei jokaisella ole kaasolle kovastikkaan erilaisia tehtäviä tai valmisteluja tämä ei ole varmasti loukkaus kaasolle!

        meitä on vain niin erilaisa ihmisiä ja erilaisia mieltymyksiä hääjuhliin.


      • sinulle...
        on kauko-kaaso kirjoitti:

        on kaaso myös kaukaa. häät on kesällä ja kaaso ei kovinkaan paljon voi osallistua juttuihin, tiesin tämän kaasoa valitessani ja hyväksyn tilanteen täysin.

        milulla kaason suurin merkitys on tuki ja ystävä hääpäivänä. se kaikkein lähin joka on yksinä silminä lisää katsomassa että kaikki menee hyvin.

        askartelua ja muuta valmistelua en paljoa halua ja siitä suoriudun varmasti ilman kaasoakin.

        tarkoitan tällä sitä että ei jokaisella ole kaasolle kovastikkaan erilaisia tehtäviä tai valmisteluja tämä ei ole varmasti loukkaus kaasolle!

        meitä on vain niin erilaisa ihmisiä ja erilaisia mieltymyksiä hääjuhliin.

        oli mukavaa kuulla morsiamen mielipide asiaan!

        Itsekin olen iloinen, ettei askarteluja ole minun vaaraan laskettu, en mikään näpertäjä todellakaan ole.

        Yhdessähän sitä sitten juhlitaan ja hääpäivänä iloitaan!

        t. alkuperäinen


    • - Rouva-

      Meillä oli häät viime kesänä. Minulla oli 2 kaasoa, joista toinen asui varsin kaukana ja toisen oli talven erittäin kiinni opiskeluissaan.

      Mielestäni me saimme kuitenkin homman toimimaan hienosti yhdessä. Minulla oli varsin selvä mielikuva mitä haluasin ja sitten vain jaoimme "tehtäviä". Itse tein paljon valmisteluja (halusin ja oli aikaa). Yhdessä toisen kaason kanssa kävimme ostamassa hääpuvunkin, suunnittelimme menukortit, ohjelmalehtiset jne. Minä tein kannet, kaaso "sisällyksen". Nuo asiat pystyi sopimaan puhelimessa ja sähköpostin välityksellä.

      Ja kun hääpäivä lähestyi, talvella opiskelujen kanssa ahkeroinut kaaso pääsi auttamaan minua pari päivää ennen hääjuhlaa hääpaikalle ja tämä toinen kaaso tuli paikalle häitä edeltävänä iltana. Toimi hienosti.

      Ei välimatka ole haitta, jos siitä ei itse tee sellaista :)

    • ja rouva

      Olin kaverilleni kauko-kaasona, välimatkaa 300 km. Tapasin puhemiehen etukäteen omalla paikkakunnallani ja teimme yhdessä ohjelmaa.

      Morsiamen äiti avusti tyttärensä pukeutumisessa eli näin morsiamen tämän hääpäivänä ensi kertaa vasta kirkossa. Kyseisissä häissä osalleni lankesi myös odottamattomia tehtäviä (kuten heillä kaaso leikkaa kakun koko juhlaväelle) yms.

      Itse en halunnut rasittaa omaa kaasoani useilla tehtävillä. En halunnut ohjelmaa ja hääkarkit tein yhdessä kahden ystävättäreni kanssa. Ei muuta. Varmasti (toivottavasti) morsian on ottanut sijaintisi huomioon sinua valitessaan. Joka tapauksessa kaason tehtävä perinteisesti on olla morsiamen pukija ja henkinen - joskus fyysinenkin - tuki hääpäivänä. Yleensä tehtävään on ollut tapana pyytää nainut nainen, joka on itse kokenut morsiamen roolin (itse en ollut), jotta voi antaa hyviä neuvoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2374
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      55
      2085
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      95
      1923
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1672
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1592
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1430
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe