Mulla olis haaveena eläinfysioterapeutin ura ja jotain epämääräisiä ajatuksia jatkaa siitä osteopaatiksi. Keväällä olisin siis hakemassa fysioterapiaa opiskelemaan, luultavasti ensisijaisesti Poriin. Aloin kuitenkin jo hyvissä ajoin stressaamaan noita pääsykokeita :D Mitä siellä siis tarkalleen ottaen on luvassa? Lueskelemalla jotain yli kymmenen vuotta vanhoja keskustelupalstoja, sain käsityksen, että jokin aineistokoe (olisiko esivalintana?) ja sitten liikuntajuttuja ja psykologiset testaukset. Vieläkö on semmonen kaava? Ja mitäköhän tuohon liikuntaosuuteen sitten vois kuulua?
Fysioterapia AMK pääsykokeet
5
425
Vastaukset
- Pollee
Lahden amk:ssa oli keväällä 2017 kirjallinen koe, missä oli muun musssa matematiikan osuus, referaatti ja looginen päättely. Lisäksi ryhmätehtävä (keskustelu ryhmässä) sekä haastattelu, jonka piti psykologi. (:
- Fysiohaave17
Moro, entäs liikkunnan osio? Ja oliko koe koko päivän mittainen? Oliko taukoja, eli kaksi tuntia jotakin ja sit vaikka puoli tunti tauko ja lounas? Ensimmäistä kertaa olen hakemassa ja aikataulut kiinnostaa.
- pollee
Fysiohaave17 kirjoitti:
Moro, entäs liikkunnan osio? Ja oliko koe koko päivän mittainen? Oliko taukoja, eli kaksi tuntia jotakin ja sit vaikka puoli tunti tauko ja lounas? Ensimmäistä kertaa olen hakemassa ja aikataulut kiinnostaa.
Ei ollut keväällä 2017 liikunnan osiota, eikä mielestäni myöskään syksyllä 2016. Toki on mahdollista että pääsykokeet muuttuvat, mutta toistaiseksi näin Lamkissa. Kun mahdollisesti saat pääsykoekutsun, niin siinä tulee vielä varmistus kokeen eri osioista. Minun pääsykoekutsussani luki tuolloin juuri kirjallinen osuus, ryhmätehtävä sekä haastattelu.
Paikalla piti mielestäni olla jo ennen klo 8:00. Päivä oli arvioitu loppumaan klo 16 mennessä. Kaikkien pääsykoepäivä alkoi yleisellä ohjauksella auditoriossa. Tämän jälkeen itselläni oli heti perään kirjallinen osuus. Sitten taisi olla reilu tunnin tauko ja sitten oli jo ryhmätehtävä. Ryhmätehtävän päätyttyä oli taas tauko ja sitten oli psykologin haastattelu. Näissä väleissä ehti syödä, latautua henkisesti sekä täytellä annettua taustatietolomaketta, joka palautettiin haastattelun yhteydessä. - Fysiohaave17
Kiitos tästä☺️
- kariw
Kiitos vastauksista! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523426Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512422- 1161220
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu131203Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101094Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per49948- 46894
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019880- 39777
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt198705