Fysioterapia AMK pääsykokeet

kariw

Mulla olis haaveena eläinfysioterapeutin ura ja jotain epämääräisiä ajatuksia jatkaa siitä osteopaatiksi. Keväällä olisin siis hakemassa fysioterapiaa opiskelemaan, luultavasti ensisijaisesti Poriin. Aloin kuitenkin jo hyvissä ajoin stressaamaan noita pääsykokeita :D Mitä siellä siis tarkalleen ottaen on luvassa? Lueskelemalla jotain yli kymmenen vuotta vanhoja keskustelupalstoja, sain käsityksen, että jokin aineistokoe (olisiko esivalintana?) ja sitten liikuntajuttuja ja psykologiset testaukset. Vieläkö on semmonen kaava? Ja mitäköhän tuohon liikuntaosuuteen sitten vois kuulua?

5

436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pollee

Lahden amk:ssa oli keväällä 2017 kirjallinen koe, missä oli muun musssa matematiikan osuus, referaatti ja looginen päättely. Lisäksi ryhmätehtävä (keskustelu ryhmässä) sekä haastattelu, jonka piti psykologi. (:

• Fysiohaave17

Moro, entäs liikkunnan osio? Ja oliko koe koko päivän mittainen? Oliko taukoja, eli kaksi tuntia jotakin ja sit vaikka puoli tunti tauko ja lounas? Ensimmäistä kertaa olen hakemassa ja aikataulut kiinnostaa.

• pollee
        Fysiohaave17 kirjoitti:

Moro, entäs liikkunnan osio? Ja oliko koe koko päivän mittainen? Oliko taukoja, eli kaksi tuntia jotakin ja sit vaikka puoli tunti tauko ja lounas? Ensimmäistä kertaa olen hakemassa ja aikataulut kiinnostaa.

Ei ollut keväällä 2017 liikunnan osiota, eikä mielestäni myöskään syksyllä 2016. Toki on mahdollista että pääsykokeet muuttuvat, mutta toistaiseksi näin Lamkissa. Kun mahdollisesti saat pääsykoekutsun, niin siinä tulee vielä varmistus kokeen eri osioista. Minun pääsykoekutsussani luki tuolloin juuri kirjallinen osuus, ryhmätehtävä sekä haastattelu.

Paikalla piti mielestäni olla jo ennen klo 8:00. Päivä oli arvioitu loppumaan klo 16 mennessä. Kaikkien pääsykoepäivä alkoi yleisellä ohjauksella auditoriossa. Tämän jälkeen itselläni oli heti perään kirjallinen osuus. Sitten taisi olla reilu tunnin tauko ja sitten oli jo ryhmätehtävä. Ryhmätehtävän päätyttyä oli taas tauko ja sitten oli psykologin haastattelu. Näissä väleissä ehti syödä, latautua henkisesti sekä täytellä annettua taustatietolomaketta, joka palautettiin haastattelun yhteydessä.

• Fysiohaave17

Kiitos tästä☺️

• kariw

Kiitos vastauksista! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5470
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2737
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      102
      1982
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1433
    Aihe