Mulla olis haaveena eläinfysioterapeutin ura ja jotain epämääräisiä ajatuksia jatkaa siitä osteopaatiksi. Keväällä olisin siis hakemassa fysioterapiaa opiskelemaan, luultavasti ensisijaisesti Poriin. Aloin kuitenkin jo hyvissä ajoin stressaamaan noita pääsykokeita :D Mitä siellä siis tarkalleen ottaen on luvassa? Lueskelemalla jotain yli kymmenen vuotta vanhoja keskustelupalstoja, sain käsityksen, että jokin aineistokoe (olisiko esivalintana?) ja sitten liikuntajuttuja ja psykologiset testaukset. Vieläkö on semmonen kaava? Ja mitäköhän tuohon liikuntaosuuteen sitten vois kuulua?
Fysioterapia AMK pääsykokeet
5
368
Vastaukset
- Pollee
Lahden amk:ssa oli keväällä 2017 kirjallinen koe, missä oli muun musssa matematiikan osuus, referaatti ja looginen päättely. Lisäksi ryhmätehtävä (keskustelu ryhmässä) sekä haastattelu, jonka piti psykologi. (:
- Fysiohaave17
Moro, entäs liikkunnan osio? Ja oliko koe koko päivän mittainen? Oliko taukoja, eli kaksi tuntia jotakin ja sit vaikka puoli tunti tauko ja lounas? Ensimmäistä kertaa olen hakemassa ja aikataulut kiinnostaa.
- pollee
Fysiohaave17 kirjoitti:
Moro, entäs liikkunnan osio? Ja oliko koe koko päivän mittainen? Oliko taukoja, eli kaksi tuntia jotakin ja sit vaikka puoli tunti tauko ja lounas? Ensimmäistä kertaa olen hakemassa ja aikataulut kiinnostaa.
Ei ollut keväällä 2017 liikunnan osiota, eikä mielestäni myöskään syksyllä 2016. Toki on mahdollista että pääsykokeet muuttuvat, mutta toistaiseksi näin Lamkissa. Kun mahdollisesti saat pääsykoekutsun, niin siinä tulee vielä varmistus kokeen eri osioista. Minun pääsykoekutsussani luki tuolloin juuri kirjallinen osuus, ryhmätehtävä sekä haastattelu.
Paikalla piti mielestäni olla jo ennen klo 8:00. Päivä oli arvioitu loppumaan klo 16 mennessä. Kaikkien pääsykoepäivä alkoi yleisellä ohjauksella auditoriossa. Tämän jälkeen itselläni oli heti perään kirjallinen osuus. Sitten taisi olla reilu tunnin tauko ja sitten oli jo ryhmätehtävä. Ryhmätehtävän päätyttyä oli taas tauko ja sitten oli psykologin haastattelu. Näissä väleissä ehti syödä, latautua henkisesti sekä täytellä annettua taustatietolomaketta, joka palautettiin haastattelun yhteydessä. - Fysiohaave17
Kiitos tästä☺️
- kariw
Kiitos vastauksista! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1697031
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes632686- 562178
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se651330Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3561289- 561254
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l181166Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171000Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79980Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384978