Fysioterapia AMK pääsykokeet

kariw

Mulla olis haaveena eläinfysioterapeutin ura ja jotain epämääräisiä ajatuksia jatkaa siitä osteopaatiksi. Keväällä olisin siis hakemassa fysioterapiaa opiskelemaan, luultavasti ensisijaisesti Poriin. Aloin kuitenkin jo hyvissä ajoin stressaamaan noita pääsykokeita :D Mitä siellä siis tarkalleen ottaen on luvassa? Lueskelemalla jotain yli kymmenen vuotta vanhoja keskustelupalstoja, sain käsityksen, että jokin aineistokoe (olisiko esivalintana?) ja sitten liikuntajuttuja ja psykologiset testaukset. Vieläkö on semmonen kaava? Ja mitäköhän tuohon liikuntaosuuteen sitten vois kuulua?

5

377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pollee

Lahden amk:ssa oli keväällä 2017 kirjallinen koe, missä oli muun musssa matematiikan osuus, referaatti ja looginen päättely. Lisäksi ryhmätehtävä (keskustelu ryhmässä) sekä haastattelu, jonka piti psykologi. (:

• Fysiohaave17

Moro, entäs liikkunnan osio? Ja oliko koe koko päivän mittainen? Oliko taukoja, eli kaksi tuntia jotakin ja sit vaikka puoli tunti tauko ja lounas? Ensimmäistä kertaa olen hakemassa ja aikataulut kiinnostaa.

• pollee
        Fysiohaave17 kirjoitti:

Moro, entäs liikkunnan osio? Ja oliko koe koko päivän mittainen? Oliko taukoja, eli kaksi tuntia jotakin ja sit vaikka puoli tunti tauko ja lounas? Ensimmäistä kertaa olen hakemassa ja aikataulut kiinnostaa.

Ei ollut keväällä 2017 liikunnan osiota, eikä mielestäni myöskään syksyllä 2016. Toki on mahdollista että pääsykokeet muuttuvat, mutta toistaiseksi näin Lamkissa. Kun mahdollisesti saat pääsykoekutsun, niin siinä tulee vielä varmistus kokeen eri osioista. Minun pääsykoekutsussani luki tuolloin juuri kirjallinen osuus, ryhmätehtävä sekä haastattelu.

Paikalla piti mielestäni olla jo ennen klo 8:00. Päivä oli arvioitu loppumaan klo 16 mennessä. Kaikkien pääsykoepäivä alkoi yleisellä ohjauksella auditoriossa. Tämän jälkeen itselläni oli heti perään kirjallinen osuus. Sitten taisi olla reilu tunnin tauko ja sitten oli jo ryhmätehtävä. Ryhmätehtävän päätyttyä oli taas tauko ja sitten oli psykologin haastattelu. Näissä väleissä ehti syödä, latautua henkisesti sekä täytellä annettua taustatietolomaketta, joka palautettiin haastattelun yhteydessä.

• Fysiohaave17

Kiitos tästä☺️

• kariw

Kiitos vastauksista! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      191
      3125
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      65
      2713
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2250
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1886
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1803
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1711
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      106
      1529
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1176
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1140
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1089
    Aihe