VW-konsernin TFSI-moottorit syövät litrakaupalla..

ÖljyäÖljyä

...öljyä.

Miksi VW-konsernin TFSI-moottorit syövät litrakaupalla öljyä?

Olemme selvittäneet, missä vika on, mitkä ovat korjaus­mahdollisuudet ja miten maahantuoja suhtautuu asiaan. Matkan varrella tuli vastaan uusia kysymyksiä, mutta jokaiseen löytyi myös vastaus – ainakin melkein.

Lue artikkeli tänään ilmestyvästä TM:n numerosta 19/2017 tai verkkopalvelustamme!

https://tekniikanmaailma.fi/autot/miksi-vw-konsernin-tfsi-moottorit-syovat-litrakaupalla-oljya/

29

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VWVW

      Eiköhän se ole tiedossa että liian ohkasista männänrenkaista se johtuu. Suorasuihkutus moottori karstottuu ja tämä karsta jumiuttaa männänrekaat.

    • IivoJohannes

      Katsotaan kun luetaan lehti. Minun autoni sylinterit eivät olleet pyöreitä.

    • SurunMurtama

      Harmi, että VWraamattu TM on lähtenyt tuolle tielle. Oikea tie olisi ollut salailujen tie. Nyt VW:ni arvo romahtaa välittömästi tuon artikkelin ilmestyttyä.

      • itsensäkusettaja

        Käytetyn auton arvo putoaa joka päivä. Kaikkien autojen arvo putoaa lähelle nollaa 15 vuodessa.
        Vain typerys miettii autoansa sijoituksena. Ja lisäksi tulee ylläpitokulut. Voihan kaikennäköisillä ajatusleikeillä kusettaa itseään, mutta kaikki autot ovat rahareikiä.


      • SurunMurtama

        Juuri TM lehden lukeneena voin kertoa, että jutussa mainittiin myös noiden vuosimallien autojen olevan automyyjien mustalla listalla. Eli eivät ota vaihdossa, jos moottoriremonttia ei ole tehty. Ja kannattaako se tehdä noin vanhoihin autoihin, kun remontin hinta on sama, kuin koko auton. Oikea menettelytapa olisi ollut salailun jatkaminen, tai asian totaalinen kieltäminen, kuten tähänkin saakka...


      • näyttöjä_piisaa

        Tollolootan kanssa salailumenetelmä onkin toiminut hyvin.

        Toki sekin käy lompakolle, kun pitää auto käyttää katsastushuollossa ennen katsastusta, "ettei tule vääriä" tilastomerkintöjä.


      • paskaanpistitrahasi
        itsensäkusettaja kirjoitti:

        Käytetyn auton arvo putoaa joka päivä. Kaikkien autojen arvo putoaa lähelle nollaa 15 vuodessa.
        Vain typerys miettii autoansa sijoituksena. Ja lisäksi tulee ylläpitokulut. Voihan kaikennäköisillä ajatusleikeillä kusettaa itseään, mutta kaikki autot ovat rahareikiä.

        Toiset vaan enemmän kuin toiset, mutta jatka sä vaan hokemaa volkkari on hyvä auto, toki sitä ei usko kuin lahkolaiset....


      • SurunMurtama
        näyttöjä_piisaa kirjoitti:

        Tollolootan kanssa salailumenetelmä onkin toiminut hyvin.

        Toki sekin käy lompakolle, kun pitää auto käyttää katsastushuollossa ennen katsastusta, "ettei tule vääriä" tilastomerkintöjä.

        Tolloloota on myös toinen sellainen vehje, mitä en suostu VW mukaan lukien koskaan hommaamaan. Pelkkiä riesoja molemmat.


    • kokemustatuosta

      Ei se arvo mihinkään romahda. Se olisi jo romahtanut, kun dieselgate tuli julki.
      Maahantuoja korjaa noita tietyn kaavan mukaan, muttei automaattisesti kaikkia viallisia.

    • maksun.aika
      • Sitähänseon

        Jumalattoma hyvä kommennti. Ja ratin takana huono koulukiusattu itsetunto. Sitä se on.


    • Wago

      Aikaisempaan politiikkaa noudattaen VW tietysti kiistää kaiken. Tapaukset ovat yksittäisiä, eivätkä johda toimenpiteisiin.

    • Skodahenkilö

      Ei haittaa, Skoda on niin ihana.

    • PaperimiesOulusta

      Kuka edes ajaa noin vanhoilla autoilla 09-11??
      Jos köyhillä kuluu öljyä niin ei se minua haittaa jos ei ole varaa uudempaan niin kärsikööt.
      Paaliin tuon ikäiset autot joutais jo muutenkin.

      • eipäRuostuKutenMuut

        Juuri noin, mutta Kyykmanille tuon aikavälin muutamat yksilöt tarkoittaa koko VW:n tuotantoa 50-luvulta alkaen.


      • Hyssyttelyä

        Aikaisempaa politiikkaa noudattaen, myös vokkeron omistaja kiistää ongelmat, jos oma auto sattui olla kelvollinen yksilö, muista välittämättä.


      • älävähättele

        Ikävä kyllä näitä öljysyöppö tsi koneisia on myös uudemmissa, näin todettiin uusimassa tm:ssä


    • huhmikäpirssi

      "korjaamiselle tulee TM:n mukaan merkkikorjaamossa noin 6000-7000 euroa eli pahimmissa tapauksissa koko auton arvon verran."

      "Koska kyseisten autojen tehdastakuu on jo loppunut, on maahantuojan vastaantulo korjauskustannuksissa jo hyvin tapauskohtaista eli vaihtelevaa. Välttämättä vastaantuloa ei ole luvassa lainkaan. "

      https://www.is.fi/autot/art-2000005413450.html

      • Pelataanaikaa

        Miksiköhän takuu kerkeää loppua, vaikka asiakas on valittanut öljyn kulutusta uudesta asti. Seuraamalla kulutusta, ei asia korjaannu, mutta takuu kyllä saadaan loppumaan.


      • KetkuaPeliä
        Pelataanaikaa kirjoitti:

        Miksiköhän takuu kerkeää loppua, vaikka asiakas on valittanut öljyn kulutusta uudesta asti. Seuraamalla kulutusta, ei asia korjaannu, mutta takuu kyllä saadaan loppumaan.

        Tuttavani kertoi, että kertoivat vasta takuun loppumisen jälkeisessä huollossa auton kaikki viat, jotka pitäisi korjata.


    • KyykmanJournalistiKärkeä

      Olipa taas hieno tuo Kyykmannin lehtikirjoitus! Kyllä se poika osaa tuon journalismin jalon taidon!!

    • HuonoaKohtelua

      Olisivat myöntäneet asian heti ja tunnustaneet, että kyseessä on tyyppivika ja kohdelleet asikkaita oikein. Vieläkään eivät tunnusta, että moottorit pitää korjata takuuseen vielä takuuajan jälkeenkin, koska kyseessä on suunneluvirhe eli tyyppivika. Nyt kaikki tuo tulee todella kalliiksi Volkswagenille.

      Ei tuollaisen autonvalmistajan ja tuollaisten automyyjien tuotteita sitten pidäkään ostaa. Miettikääpä miksi Toyotalla on aina ollut ja on tyytväisimmät asiakkaat.

      Toyotan omistajat ovat myös Ruotsissa kaikkein tyytyväisimpiä autoonsa, niin kuin myös Saksassa ja monessa muussakin maassa.

      Tässä on linkki tuohon Ruotsin juttuun.
      http://www.tuulilasi.fi/tutkii/?subarea=merkkien&article=105668

    • Vakkine

      Se mikä minulle on täysi mysteeri on se että kuka hullu ostaa edelleen volkkaria? Niin paljon erittäin kalliita vikoja autossa on. Katsastustilasto ym. ei kerro näitä. Esim. ranskalaisten viat ovat pieniä helposti korjattavia sähkövikoja tms. VAG-konsernin viat ovat useamman tonnin erittäin kalliita vikoja ja liittyvät moottoriin tai vaihteistoon.

      Vielä käsittämättömämpää on se että joku ei usko kerrasta vaan ostaa uudelleen volkkarin vaikka edellinen on ollut susi.

      • Kyläkorjaaja

        Ei ne ongelmat ole mihinkään hävinneet.

        Ongelmia esiintyy edelleen muun muassa DSG-vaihteistojen, jakoketjujen, turvatyynyjen, polttoainepumppujen, pyöränlaakereiden sekä poikkeavan paljon öljyä kuluttavien TSI-moottoreiden ja epäselvän takuun kanssa. Tyyppiviat halutaan maksattaa asiakkailla vaikka ne kuuluisivat valmistajan ja maahantuojan maksettaviksi.

        Minä ihmettelen tuota yksinkertaista ihmisten uskoa laadun partanemiseen. Ei se laatu siitä ole mihinkään parantunut.


      • Eiikiliikkuja

        Olen ajellut Seat Ibiza 1.2 tsi autolla viitisen vuotta. Auto ostettu uutena ja toiminut moitteettomasti koko ajan ilman mitään ongelmia. Moottoriöljyä ei ole tarvinnut lisäillä.
        DSG vaihteistossakaan ei ole ollut ongelmia. Nähtäväksi jää mitä tapahtuu seuraavan viiden vuoden aikana.


    • miljoonaautot

      Ennen ostaaa ja oikeasti yli miljoonaan ajetun diesel auton kun erehtyy vgan konsernin ongelma tuotteeseen./mersut ,volvot .......

      • Osto.on.rahaa

        Ostaa yli miljoonan ajetun? Rahaahan se "myyjä" joutuu antamaan, jos korjaa romun pois.


    • TSIDSGJNE

      TM sitten vihdoin uskaltaa tehdä jutun suunnitteluvirheestä, joka ainakin jutuntekijöiden mukaan on korjattu 7 vuotta sitten.

      Yhdessä lauseessa tosin todetaan ,että moottorikorjaamoihin on tiettävästi tullut uudempiakin korjattavaksi.

      Ohimennen myös puhutaan huohottimen ongelmista.

      Jakopään ja vaihteistojen ongelmista ei vielä voi kirjoittaa, kun tehdastakuut ovat susiautoilla voimassa.

    • viatVWskodaudiseat

      Sama peruskone jo 2002 passatissa?
      öljysyöppö sekin ja samoin 1,4 kone.
      siis passatin 2.0 moottori.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe