Honkalinna

Niinpää

Sielläkö hoivakodilla saa nykyään tupakkaa polttaa?? . Minäku muistelen että se on savuton työ paikka.. Niin huono kuriko se sielläki on. Ja työn tekijät vähät välittää onko savuton vai ei. Parhaillaan 5 työntekijän kööri hiippailee roska katokseen tupakille. Savu vaan nousee roskiksilta. Millon tuleen syttynee ku tuherretaan.. Sillon se viimmeistään loppuu se tupakan poltto.!!!!

51

4843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pulloperse

      Mitäse sinulle kuuluu,ou eäneti !.

    • Xxxta

      Raskas työ annetaan heillekin pientä iloa työhön.

    • kuritomuutta

      Hyi ja haisevat sitten niin pahalle. Menevät sitten hoitamaan vielä huonosti hengittävien asukkaiden luo. Se samaa pötypuhetta,että on savuton työpaikka ja kuntouttava työote. Paperilla vaan tämä on nähty ja kuultu.

      • Niinsevaanonn

        Se ei ole liikaa jos paskanhajun välillä käy vähän haukkaamaan raitista ilmaa,ei siellä muuten jaksa vähällä työvoimalla kukaan.Tupakoitsiat on sitäpaitsi ahkeria työntekiöitä ja jos hoitoalalla kielletään tupakointi niin sitten ei missään muuallakaan työmaalla tupakoida... ei


    • mkiunhyp

      Joo, mutta entä ne jotka ei tupakoi. Mitä niille työssä jaksamiseksi keksittäis?? Se onkin iso kysymys merkki, ne kärsii toisten tupakoinnista.

      • Ohantuonähty

        Ne juoruaa kahvihuoneessa sen aikaa kun toiset on tupakilla,ja riemua kyllä piisaa.....


    • Lakossa

      Onhan savuton S-Market,mainokset näkyvillä. Eihän se ole kiva jos joku lemuaa. Lakon aloittaneet on ehkä onnistuneet saamaan paremman elämän ja säästöä. 😊

    • HoitoalanPaikatNähnyt

      Tässä kylässä on kaikki hoitoalan paikat "savuttomia", mutta ainoastaan yksi paikka on sitä kirjaimellisesti. Ihmettelen että työpaikka saa ilmoittaa olevan savuton, vaikka ei sitä oikeasti ole. Eikö voida rehellisesti tunnustaa että meillä saa tuprutella tauolla.

      • AloiteVireilleHeti

        Milloinkas tulee alkoholittomat työpaikat? Eli ei saa käyttää viinaksia edes vapaa-ajalla? Innolla odotan!


      • Siitävaan

        Hoitoalan työntekijöitä kyllä kytätään. Jopa vapaa-aikana,milloin ovat baarissa ja miten humalassa ja kaupungilla ihmisten ilmoilla tupakka sauhuaa...


      • eisevielälopu

        "Tupakointi on ihmisen oma päätös, joten työnantajan toimilla ei päästä kovin pitkälle, ellei ihminen itse halua lopettaa. Savuttomuutta voi kuitenkin edistää tarjoamalla tukea niille, joilla on motivaatiota lopettaa tupakointi.


      • ynk

        Haluaisin teitää mikä paikka on savuton? Joka hoitolaitoksessa henkilökunta käy kessulla.


      • Extremmemän
        ynk kirjoitti:

        Haluaisin teitää mikä paikka on savuton? Joka hoitolaitoksessa henkilökunta käy kessulla.

        Keroppa hyödyt siitä tupakoinnista.Mua niin kiinnostaa tietää ennenkun aloitan harrastuksen.


      • LopunajanMaraton

        Tupakasta ja muista virvokkeista on hyöty,kuolee eläkeijänkynnksellä.


      • Ssxxs

        Ei mikään...


      • estumukav
        Ssxxs kirjoitti:

        Ei mikään...

        Minun mielestani kannattaa ottaa harrasterepertuaariin:Jaakiakko,potkupalo,matonveto.Naista kaikista tule huvamielu ja olotilu on ku kateenvato ja lkijattomukov.


      • Zada

        Kauppa liikkeet ilmoittavat kans olevansa savuttomia. Mutta eivät tosiasiassa olekkaan. Hyvä kun vielä kotonansa saanee poltella. Mutta jotkut taloyhtiöthän kieltää parveketupakoinnin. Mutta minä ymmärrän kyllä kun olen asunut kerrostalossa. Kyllä jos alapartsilla tupakoidaan. Ei voi ikkunaa avata...


    • Kytätätäkö

      Menkää kyttämään kauppojen takapihoja ,rakennustyömaita,huoltoasemien, varsinkin nesteen roskakatosta. Tupakoitaanko siellä....??

      • Sykew

        Eihän hoitoalalle koulunkaan pääse jos ei polta.! Olen tämän henkilökohtaisesti kokenut vaikka kuinka olet muuten pätevä. Kun kävelee Kuhmon terveydenalan työpaikkojen ohi niin aina joku sauhuttelee eli henkilökunta vetää tupakkaa tulee joskus mieleen, että antaako terveysala ilmaiset tupakat kun niin paljon poltetaan ihmettelen kovasti miten terveysala joka jakaa toisille ohjeita terveellisestä elämän tavoista itse syyllistyvät moiseen. Sitten haistaan kun vanha palanut tunkio.Hyi,hyi,hyi öäk!


      • Sesiitä

        No on sullakin aikaa kytätä kuhmon terveysalan työpaikkoja tupakoidaanko missä.Siitä tupakasta on tehty niin suuri ongelma nykyään.Ikään kuin ei olisi muuta tärkeämpääkin pohtimista...


      • Johanjotai
        Sykew kirjoitti:

        Eihän hoitoalalle koulunkaan pääse jos ei polta.! Olen tämän henkilökohtaisesti kokenut vaikka kuinka olet muuten pätevä. Kun kävelee Kuhmon terveydenalan työpaikkojen ohi niin aina joku sauhuttelee eli henkilökunta vetää tupakkaa tulee joskus mieleen, että antaako terveysala ilmaiset tupakat kun niin paljon poltetaan ihmettelen kovasti miten terveysala joka jakaa toisille ohjeita terveellisestä elämän tavoista itse syyllistyvät moiseen. Sitten haistaan kun vanha palanut tunkio.Hyi,hyi,hyi öäk!

        Vai ei hoitoalan kouluunkaan pääse jos ei polta! Älä nyt hassujas puhu, ei ole syy miksi et päässyt.


      • Sykew

        Kerro sitten mikä on syy? Kaikki kokeet läpästy ja pätevyys testattu! Mutta en polta enkä juo viinaa enkä käytä päihteitä.


      • Sykes
        Sesiitä kirjoitti:

        No on sullakin aikaa kytätä kuhmon terveysalan työpaikkoja tupakoidaanko missä.Siitä tupakasta on tehty niin suuri ongelma nykyään.Ikään kuin ei olisi muuta tärkeämpääkin pohtimista...

        Ei tarvitse kytätä, kun on liikkuvaa ja ulkoilusta pitävä ihminen ja lenkkeilee päivittäin niin näkee vaikka ei tahtois et se siitä! Taidat itse olla juuri kuvaamani hoitohenkilö, kun otit herneen nenään,! Tupakoitaan muillakin työpaikoilla, mutta juuri Teidän pitäisi omalla esimerkillä olla terveyden alan perikuva , kun saarnaatte ns; potilaille niitä terveitä elintapoja!


      • Sesiitä

        Joo, saarnataan niin paljon, että järkejään kaikki jollakin tavalla raajarikkoja.Siinä saa itsensä panna likoon.Tavallisia ihmisiä ollaan ei sen kummempia perikuvia....


      • Silleenonparas
        Sykew kirjoitti:

        Eihän hoitoalalle koulunkaan pääse jos ei polta.! Olen tämän henkilökohtaisesti kokenut vaikka kuinka olet muuten pätevä. Kun kävelee Kuhmon terveydenalan työpaikkojen ohi niin aina joku sauhuttelee eli henkilökunta vetää tupakkaa tulee joskus mieleen, että antaako terveysala ilmaiset tupakat kun niin paljon poltetaan ihmettelen kovasti miten terveysala joka jakaa toisille ohjeita terveellisestä elämän tavoista itse syyllistyvät moiseen. Sitten haistaan kun vanha palanut tunkio.Hyi,hyi,hyi öäk!

        Älä mene tunkiolle. Oleile vaan omassa vessassasi.....


      • Zada
        Sesiitä kirjoitti:

        No on sullakin aikaa kytätä kuhmon terveysalan työpaikkoja tupakoidaanko missä.Siitä tupakasta on tehty niin suuri ongelma nykyään.Ikään kuin ei olisi muuta tärkeämpääkin pohtimista...

        Älä jo muuta virka. Tupakointi ei ole nykyajan uusia höyrötyksiä. Se on aina ollut ja tulee olemaan. Se kessupelto on ollut yhtä tärkee kuin leipäviljapelto... Muistan niin sen vanhan elokuvan Kalle Päätalon : Elämän Vonka mies, jossa oli Riitu ja Herkko. Riitu latailin piippuaan tuon tuosta...


    • Nimimerkitty

      Eikö Honkalinnassa pitäisi asiakkaidenkin saada polttaa. Mitä jos pihalle rakennetaisinn lämmin tupakkakatos, Samoin tarjota ryypyt niille, jotka sitä haluavat. Elämän pieniä nautintoja vain kaikille eikä se haittaa ketään.

      • Tiedäppäniin

        Kyllä,sehän on niitten ihmisten koti,maksavat kaikesta vuokran lisäksi.Ja kun he aikoinaan ovat joutuneet luopumaan omasta kodistaan kun eivät pärjää enää siellä ilman ympärivuorokautista hoitajaa,kuka on tupakoinut,sekin on kerralla loppu,kiellettyä.On se niin väärin. Kyllä heitä pitäisi käyttää tupakilla,niinkuin se ennen olikin. Mutta se on vaan aikoinaan päätetty niin,"Jos joudut tänne,et tupakoi"....


    • Talikka

      Kyllä siellä ryypyn omasta pullosta saa,

    • 76767678

      Eikö se ole samassa pihapiirissä kuin pakolaiskeskus? Toivottavasti en sinne joudu.

      • 86849

        tarkoitan Kontiolahden honkalinnaa. Vai mikä se oli...


      • Eisenetemmä

        Eiköhän tuo liene kyse ihan Täältä Kuhmon Honkalinnasta,entinen hoivakoti....


    • SavutteluSeis

      Jos on sanottu että savuton niin silloin pitää olla savuton. Potilaat joutuvat haistelemaan tupakin katkua sen aikaa kun hoitajalla on aikaa huoneessa piipahtaa, ei oikein eikä asiakasystävällistä. Maksavat vuokransa ja pitäisi saada siitä edestä vastinetta, ei oikein tule paitsi jos on omaiset käymässä.

      • Xxssxx

        Omaiset ja omaiset.Jos eivät ole tyytyväisiä viekööt kotiinsa ja hoitakoot itse....


    • voimiahoitajille

      Tupakka on laillista huumetta, mikä vie hetken nirvanaan, että jaksaa tehdä raskasta työtä.

      • lakiseluetaan

        Niin on laillista että eivät saa kouluilla poltella nuoret eikä vanhat.

        Heti kun on kyse astmaatikko vanhuksesta,niin mitä sillä väliä,ei se osaa kumminkaan itse asioista selvää ottaa ja housuunsa paskovaa ei kuunnella.
        Kuitenkin täytyy ottaa huomioon,-aivan samaa happipitoista ilmaa toisten kanssa kai se hoidokkikin täällä hengittelee.
        Perkele jos minun vanhuksen nokka kertoo että tupakkia on haissu,se on käräjäreissu sille hoitsulle.


      • Sesiitä

        Käräjille mennään sitten kun asia on mennyt ensin syyteharkintaan.Näillä kriteereillä se ei mene.Joo Honkalinnassa saa työntekijät käydä ruoka tai kahvitauolla tupakilla,kunhan pihistää omasta tauostaan tuon ajan.Siellä on merkitty tupakkipaikka ja ulkoovessa ohjeistus missä tupakkipaikka on.


      • soteonhoopo

        Kai­nuun so­te tu­kee hen­ki­lös­tön tu­pa­kas­ta vie­roi­tus­ta tar­joa­mal­la tu­pa­koi­vil­le työn­te­ki­jöil­le mak­sut­to­man kol­men kuu­kau­den vie­roi­tus­hoi­don. Työ­ter­veys­huol­toon voi ot­taa yh­teyt­tä jo­ko työn­te­ki­jä it­se tai sit­ten esi­mies.

        Esi­mies­ten teh­tä­vä ko­ros­tuu tu­pa­koi­mat­to­muut­ta edis­tet­täes­sä, sil­lä hei­dän teh­tä­vä­nään on in­for­moi­da se­kä hen­ki­lös­töä et­tä opis­ke­li­joi­ta sa­vut­to­mas­ta työ­pai­kas­ta.
        Esi­miehet eivät ole sitten näköjään ajantasalla,eivätkä lue ohjeita jos noin avointa se tupakointi honkalinnan alueella on.


      • Zada
        lakiseluetaan kirjoitti:

        Niin on laillista että eivät saa kouluilla poltella nuoret eikä vanhat.

        Heti kun on kyse astmaatikko vanhuksesta,niin mitä sillä väliä,ei se osaa kumminkaan itse asioista selvää ottaa ja housuunsa paskovaa ei kuunnella.
        Kuitenkin täytyy ottaa huomioon,-aivan samaa happipitoista ilmaa toisten kanssa kai se hoidokkikin täällä hengittelee.
        Perkele jos minun vanhuksen nokka kertoo että tupakkia on haissu,se on käräjäreissu sille hoitsulle.

        Ota omaan kotiisi ja hoida itse. Mutta et sitten käy tupakilla. Tottahan se tuoksahtaa hoitajasta tupakki jos käy, ja vielä useaankin. Eräs mies asukas sanoi kun oli omaiset hommannut viikoksi intervallipaikalle. "Ku pääsis kotiin ja tupakalle. Oli jo varmaan vieroitus oireita. Silloin ei tarjottu nikotiinolaastaria edes. No käytettiin joitakin ulkona tupakilla ja käytetään heitä jotka liikkuu itse. Mutta ne on harvat ja valitut jotka käyttää. Sanovat olevan kiire, ei ehdi. Mutta nämä tupakoitsiahoitajat voisivat ottaa mukaansa kun lähtevät itse. Esim. Yksityisellä sektorilla muuan hoitokoti toimii niin. Ja sehän on aivan inhimillistä....


    • Junkolauta

      Kai hoidettavat jo saavat juoda alkoholia ja polttaa vaikka piippua laitoksissa. Viis´ mistään epäterveellisestä tuossa iässä!

    • Ristiinliimattu

      Jopa on huolet,oliko muuta asiaa?

      • JI_ja_Teppo

        Kaukopartiolasit silmille, kuten CGE Mannerheim totesi maailmoja kuohuttaneessa päiväkäskyssään seiskan sivuilla.


    • PÖH

      Voi herttileeri sentään, tällasesta asiasta tällanen ketju... Antakaa kaikkien itse päättää mitä tekevät, kunhan hoitavat työnsä hyvin, eikä asiakkaiden henki vaarannu! Eipä sunkaan perseen takana kukaan kyttää, että milloin ja miten usein esim. käyt wc:ssa tai juot vettä. Paska haisee laitoksissa väkisellä, tupakka jopa mukava piristys hajumaailmaan. Ja ne hajuvedet sun muut ne vasta henkeen meneekin, ja aina niitä lotraajia on niin henkilöstössä kuin vierailijoissakin... Että näin ja jospa jokainen keskittyis nyt vaan omaan elämäänsä ja sen erinomaisuuteen muita mollaamatta.

    • Tietoaon

      Fhonkalinnassa ei haise p...a!Se psataan pestä pois.

    • kateellinen

      Honkalinna on hyva hoivakoti , Hoitajat ovat ystävällisiä , hoito on hyvätasoista. Sisko on ollut siellä monta vuotta. Tupakointi on mielestäni jokaisen henkilökohtainen asia. Valittajat eivät ole tyytyväisiä omaan elämäänsä, koittavat tehdä toisten elämästä hankalan.

    • kaunismieli

      Tupakin poltto loppuu aika nopiasti kun kaupat ei enää saa myydä sitä. Ja polttamisesta tehtäis rangaistavaa. Olis mukava nähdä sitä tuskaa, mitä tupakoijat kärsis vieroitusoireissaan. Ja ihan sama alkoholin käytön suhteen. Ei tarjontaa, ei valmistusta, ei juopottelua.

      Ja sitten hirvee kyttäys päälle. Jos joku tavataan tupakoimasta tai alkoholia nauttimasta niin välitön ilmianto ja ilmiantajalle tonnin palkkio.

      • Kiipiä

        " Olis mukava nähdä sitä tuskaa, mitä tupakoijat kärsis vieroitusoireissaan".Kuka voi noin ajatella ja vielä kirjoittaa.Tutkimus: Narsistinen ihminen nauttii toisen kärsimyksestä....


      • omainen

        Hoitaja vajeesta huolimatta Honkalinnassa on hyvä hoito..
        Kiitos hoitajille ja voimia..


      • Oppii
        omainen kirjoitti:

        Hoitaja vajeesta huolimatta Honkalinnassa on hyvä hoito..
        Kiitos hoitajille ja voimia..

        Miten perustelet sen, että siellä on hyvä hoito? Onhan laatukriteerit tehty, kerro kuinka ne siellä on niin hyvin onnistuneet. Täytyy muistaa, että Honkalinna on Soten omistama vuokratalo, missä myydään kotipalvelua, siivousta, aterioita, useita suihkutuksia viikossa tarpeen mukaan, ,,Vanhuksien ostama hoitopalvelu toteutetaan alalle koulutetulla henkilökunnalla jne..
        Olisi ihan mukavaa, jos se ilmoitettaisiin valtakunnan ykkös, ja,,,esimerkkipaikaksi,missä koko valtakunnan huonoksi ilmoittamat hoitokulttuuriTYÖNTEKIJÄT voisi käydä opettelemassa sitä oikeanlaatuista vanhuksille myytävää kuhmolaista hoitoa. EIKUN ilmoittelemaan ja saadaan hoitomatkailua Kuhmoon


      • Zada
        Oppii kirjoitti:

        Miten perustelet sen, että siellä on hyvä hoito? Onhan laatukriteerit tehty, kerro kuinka ne siellä on niin hyvin onnistuneet. Täytyy muistaa, että Honkalinna on Soten omistama vuokratalo, missä myydään kotipalvelua, siivousta, aterioita, useita suihkutuksia viikossa tarpeen mukaan, ,,Vanhuksien ostama hoitopalvelu toteutetaan alalle koulutetulla henkilökunnalla jne..
        Olisi ihan mukavaa, jos se ilmoitettaisiin valtakunnan ykkös, ja,,,esimerkkipaikaksi,missä koko valtakunnan huonoksi ilmoittamat hoitokulttuuriTYÖNTEKIJÄT voisi käydä opettelemassa sitä oikeanlaatuista vanhuksille myytävää kuhmolaista hoitoa. EIKUN ilmoittelemaan ja saadaan hoitomatkailua Kuhmoon

        Kyllä olen omin silmin seurannut monta vuotta. Omaiset antaa hyvää palautetta ja kiittelevät hyvästä hoidosta. Kun heidän omainen poistuu kuoleman kautta....


    • alarmi

      Se on elämä ohi, jos Honkalinnaan joudut.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe