Affecton pomot vaihtavat maisemaa

CGIaffectoi

15

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puukenka45

      Mahtoiko tulla tylysti vaan potkut?

      • iooilk

        "Affecton hallituksen puheenjohtaja Magdalena Persson kiittelee kolmikkoa ... siitä että nämä lähtevät."

        Jotenkin kovin negatiivisen kuuloista kiittelyä. Business saattaa olla joskus niin kovin kovaa ja julmaa. "Me ei tarvita teitä enää ... ymmärrättehän lähteä ... ai te lähditte ihan vapaaehtoisesti ... kiitos että lähditte". Ehkäpä jonkinlainen kultainen kädenpuristus ... tai mistä sitä tietää?


      • normidiilitällainen

        Johtajasopparit on vähän erilaisia työsoppareita. Yleensä niissä on kovat kilpailukiellot, jotka myös pätee, ja porukkaa halutaan irtisanoutuvan, siitä sovitaan erikseen. Kuluineen.

        Joskus yrityskaupan papereissa tästä on erikseen maininta. Esim. kauppahinta on 100Me, josta 5Me maksetaan toimivalle johdolle irtisanoutuessa pv.kk.vvvvv mennessä.


      • oiuoijfsda
        iooilk kirjoitti:

        "Affecton hallituksen puheenjohtaja Magdalena Persson kiittelee kolmikkoa ... siitä että nämä lähtevät."

        Jotenkin kovin negatiivisen kuuloista kiittelyä. Business saattaa olla joskus niin kovin kovaa ja julmaa. "Me ei tarvita teitä enää ... ymmärrättehän lähteä ... ai te lähditte ihan vapaaehtoisesti ... kiitos että lähditte". Ehkäpä jonkinlainen kultainen kädenpuristus ... tai mistä sitä tietää?

        "Magdalena Persson kiittelee kolmikkoa ... siitä että nämä lähtevät."

        Tapana ei ole sanoa "kiitos että lähditte", kun esim. käy vieraita, vaan esim.: "kiva kun kävitte"?

        Mutta kenties bisnesmaailmassa asiat ovat toisin ja asiat sanotaan kuin ne ovat. "Voitte mennä, me ei tarvita teitä enää, kiitos että lähdette".

        Tai kuten olemme nähneet gangsterielokuvissa, kun vastustajalle laitetaan betonikenkiä jalkaan ja siinä laiturin reunalla sanotaan: "don't take it personally, this is just business".


    • MatkailualueMiljoona

      Nämä ovat varmaan niitä CGI:n kuuluisia työntekijälähtöisiä urapolkuja.

      • Anonyymi

        Työntekijälähtöisyys = työntekijät lähtee


    • Leilan

      Affecto on kunnostautunut näissä johtajistojen poispotkimisissa useasti aikaisemminkin.

      Vuonna 2011 taisi olla isoin ulosajo. Ja sen jälkeen vähän pienempiä. Eli kun nyt 2017 taas vaihtuu ylinjohto niin näitä tapauksia on ollut useita 2000 luvulla. Ja päälle vielä ne tj kuviot jotka ovat päättyneet lyhyeen pestiin.

      • ldkdkrkzkdkekekdk

        No onko meno parantunut työntekijöiden näkökulmasta kun pomoportaassa luuta on käynyt?


      • EiJärkeä
        ldkdkrkzkdkekekdk kirjoitti:

        No onko meno parantunut työntekijöiden näkökulmasta kun pomoportaassa luuta on käynyt?

        Työntekijöille usein sekasorto ollut edessä. Pahimmassa tapauksessa myös työntekijöiden yksiköt on "uusittu" eli sotkettu koko kuvio. Siinä on projektit samalla menneet sekaisin kun entiset projektijäsenet ovatkin kesken kaiken kuuluneet toiseen tiimiin.


      • Sebastian_Q
        ldkdkrkzkdkekekdk kirjoitti:

        No onko meno parantunut työntekijöiden näkökulmasta kun pomoportaassa luuta on käynyt?

        Onko siellä ollut huono "meno" työntekijän näkökulmasta aiemmin. En tunne yhtiötä kovin hyvin, joskus olen katsellut Affecton työ-ilmoituksia.


      • kdkkdkendldked

        Kuulostaa just siltä että tälläkin palstalla paljon vaadittu ”pomot vaihtoon” ei vie asiaa työntekijän kannalta toteutessaan ainakaan oikeaan suuntaan.


      • italaonpaskaa
        kdkkdkendldked kirjoitti:

        Kuulostaa just siltä että tälläkin palstalla paljon vaadittu ”pomot vaihtoon” ei vie asiaa työntekijän kannalta toteutessaan ainakaan oikeaan suuntaan.

        Yt-alalla pomot yleensä vaihtuvat työntekijöiden kannalta vielä huonompiin.

        Jos nyt on edes välttävästi henkilöstön asioita ymmärtävä pomo, niin seuraavan ehkä jo nurkan takaa tulossa olevan organisaatiouudistuksen jälkeen tilalla onkin bonuksia kahmiva saneeraaja ja omistajien juoksupoika, jota ei voisi henkilöstön työhyvinvointi vähempää kiinnostaa.


      • Runkku.petteri
        italaonpaskaa kirjoitti:

        Yt-alalla pomot yleensä vaihtuvat työntekijöiden kannalta vielä huonompiin.

        Jos nyt on edes välttävästi henkilöstön asioita ymmärtävä pomo, niin seuraavan ehkä jo nurkan takaa tulossa olevan organisaatiouudistuksen jälkeen tilalla onkin bonuksia kahmiva saneeraaja ja omistajien juoksupoika, jota ei voisi henkilöstön työhyvinvointi vähempää kiinnostaa.

        No jos nyt rehellisiä ollaan, niin itsekin olisin pomona juurikin tuollainen. Ja kukapa ei, jos rahaa on tiedossa?


    • Repe30

      Ylijäämäpomot hoidetaan näissä tilanteissa aina ulos kunnon rahatukolla, näin varmasti nytkin..

    • Oravanpoi

      Mistä johtuen talousjohtaja irtisanoutui 2015?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe