Valmennuskeskus kiertäkää kaukaa!

Petettyex-kurssilainen

Haluan varoittaa tästä ammattitaidottomasta valmennusfirmasta nimeltään VALMENNUSKESKUS! Suuret on lupaukset, mutta opettajat täysin kokemattomia, osaamattomia ja valmistautumattomia. Osallistuin heidän kurssilleen viime keväänä enkä voisi enempää olla pettynyt. Todella pettynyt olo ja siksi tämän haluan kaikille jakaa. Tuntui, että rahani menivät täysin hukkaan, koska opettajat (vaihtuivat kurssilla pariin otteeseen) olivat täysin ammattitaidottomia. Lisäksi materiaali oli aivan vanhaa kuraa.

26

379

Vastaukset

• Olin kuullut myös samaa kaverilta joka kävi lääkiksen kurssin Valmennuskeskuksella... Olen itsekin miettinyt valmennuskurssia tulevalle keväälle, mutta taidan jättää Valmennuskeskuksen väliin... On meinaan firma flopannut ihan liikaa ja hinnat ihan hemmetin kalliita. -_- Mitä ne oikein kelaa, että tavallisella abilla on varaa tuollaisiin hintoihin kun edes laatu ei vastaa hintaa...

• Täyttä asiaa. Meitä oli monia tyytymättömiä kurssilla. Palautetta ei kuitenkaan huomioitu millään lailla. Ja materiaalit ja opettajat... no words.

• Poikaystäväni kävi DI-kurssin valmennuskeskuksella. Olemme molemmat tulleet siihen tulokseen ettemme osta kyseiseltä kurssijärjestäjältä enää mitään kursseja...

• Mä olen yksi tuosta pettyneestä porukasta. Vieläkin itkettää tätä kirjoittaessa, miten hukkaan rahat meni tuon firman kanssa. Suuret puheet yli 40 vuoden kokemuksesta, mutta mitään ei nähtävästi ole saaneet aikaan tuona aikana.

• Parempi kuitenkin kuin Eximia, joka kieppuu konkurssin partaalla.

• Joku ÄO-vajakki on näköjään yrittänyt rahalla yliopistoon, vaikka taidot riittävät vain roskien keräämiseen.

• Valmennuskeskus on kuin Suomen jalkapallojoukkue; valmentajat aivan surkeita, vaikka pelaajat loistavia! Oikeesti, huonoin valmennusyritys ikinä! :D

• Itse ostin Valmennuskeskuksen itseopiskelupaketin ja oli todella huono. Hain siis psykaa opiskelemaan. Valmennuspaketissa oli esimerkiksi monia tilastomatikan kaavoja, joita ei itse pääsykoekirjassa ollut. Harjoituspääsykoe ei simuloinut oikeaa pääsykoetta yhtään. Oikeassa pääsykokeessa on monivalintaa ja ei saa käyttää laskinta. Tässä Valmennuskeskuksen harjoituspääsykokessa oli ensinnäkin liian vähän kysymyksiä, piti käyttää laskinta ja oli aivan surkea. Eipä siitä mitään hyötyä ollut.

• I feel you, ihan samaa mieltä kuin kaikki aikaisemmatkin kommentoijat. Olin itse lääketieteen kurssilla ja aivan vanhentunutta materiaalia. Uudistusta ei oltu huomioitu ollenkaan.

• Mun kaverit, jotka ovat käyneet Eximian kurssit, sanoivat että ne olivat kaikki umpisurkeita. Eiköhän ne tunnu kaikki surkeilta, jos ei ole päässyt sisään. Oma tyhmyys ulkoistetaan muille.

• Ei se ole omaa tyhmyyttä, jos opettajat tekevät jatkuvia asiavirheitä, opettavat virheellisiä asioita, materiaalit vilisevät virheitä. Mun tarkoitus oli tulla kurssille vahvistamaan omaa osaamista eikä nielemään virheellistä opetusta. Materiaalivirheetkin olisin sulattanut, jos opettaja olisi edes osannut korjata ne, kun ne huomattiin. Lähinnä opettajaa näytti kiinnostavan oman egon pönkitys ja se, milloin pääsee kotiin tunneilta. En voi muuta kuin omasta puolestani sanoa, että Valmennuskeskus on aidon oikeasti surkein valmennusyritys ja olla samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa. Ja kyllä, olen ilmoittautunut toiselle kurssijärjestäjälle tänä vuonna, eikä se ole Eximia.

• Eikö valmennuskursseilla käydä sen takia, että tyhmätkin saataisiin oppimaan. Valmennuskeskus ei ainakaan ole tätä varten oikea kurssien tarjoaja. Huono. Huono. Huono.

• Valmennuskeskus ei anna minkäälaista vastinetta rahoilleen. Umpisurkea! Ostin kyseiseltä kurssijärjestäjältä kurssin sukulaistytöllleni. Tyttö pääsi sisään opiskelemaan, koska lopetti kurssilla käynnin ja keskittyi mielummin itsenäiseen opiskeluun kotona. Kurssin opettaja oli erittäin epäammattimainen eikä hänellä ollut minkäänlaista tajua mitä opetti tunneilla. Monet muutkin kurssilaiset vaativat opettajan vaihtoa tuloksetta.

Tämä firma on ahne vailla minkäänlaista pätevyyttä. He eivät perehdytä opettajiaan huolella, ja tuntuu, että opettajina toimii "opiskelijoita" suoraan yliopiston ensimmäiseltä vuosikurssilta.

• Tilasin Valmennuskeskuksen lääketieteen itseopiskelumateriaalin. Yksi sana kuvaa erityisesti materiaalia: UMPISURKEA!

• Valmennuskeskus on jo vuosia ollut ihan jaska :D Yrittäävät pitää vanhaa mainettaan yllä, mutta totuus on, että laatu ollut viimeiset vuodet todella heikkoa. Miksi niiden markkinointi laittaisi tänne koko ajan noita frendialennusjuttuja? :D :D :D

• Mietin pitkään osallistunko tähän keskusteluun, mutta päästin sitten kuitenkin laittaa oman kokemuksesi. Olen käynyt Valmennuskeskuskuksen lääketieteen valmennuskurssin kahteen kertaan, joista kumpaankaan en ole ollut tyytyväinen. Mistä sitten tyytymättömyyteni johtuu? 1. Kurssilaisia ei kuunnella yhtään vaan opettaja käy ikivanhaa materiaalia läpi pienillä omilla lisäyksillään 2. Opettajista kaikki eivät ole päteviä, vaan opiskelijoita, joilla ei vaan voi olla samaa osaamistasoa kuin valmistuneilla opettajilla 3. Jos opettaja on ollut paperilla pätevä, ei hän ole tiennyt juurikaan lääketieteen valintakokeesta osannut esimerkiksi fysiikan, mutta ei ymmärrä, miten sitä tarvitsee lääketieteeseen pyrkiessä. 4. Materiaalivirheet tai oikeastaan niiden korjaamatta jättäminen. 5. Kannustamisen puute, opettajat eivät pidä ryhmähenkeä millään lailla yllä 6. Töykeä asiakaspalvelu, kun näistä asioista yrittää kertoa ja pyytää, että asioille tehtäsiin jotain.

Voinko suositella Valmennuskeskusta kahden vuoden kokemuksella? En. En usko, että tätä keskustelua olisi tehty, jos meitä tyytymättömiä olisi vain muutama.

• *päätin * Valmennuskeskuksen (Tuli niin kiireellä purettu tunteet yllä olevaan tekstiin, että muutama virhe eksyi joukkoon!)

• Opettajat eivät pidä ryhmähenkeä millään lailla yllä! Pitäisikö?
      Miten ja miksi pitäisi luoda ryhmähenkeä satunnaiseen joukkoon, joka kokoontuu muutaman kerran, ja siitä joukosta jokainen kilpailee jokaista muuta vastaan paikasta auringossa?

• VK:ta kuvaa vain yksi sana. SURKEA.

• Todella huonot kokemukset ko firmasta täälläkin. Ahneus, rahat pois tyhmiltä tyyppinen meininki, helppoheikkimäiset opettajat ja matsku täynnä virheitä. Noilla hinnoilla olettaisi että virheet on korjattu ja oikeasti halu tehdä laadukasta valmennusta. Mutta ei. Iso pettymys.

• Tässä asiaa myös opettajan näkökulmasta tarkasteltuna. Kukaan pätevä opettaja ei ole hommissa Valmennuskeskuksessa, sellaisilla satunnaisilla töillä ei nimittäin elä.

Nämä ovat opiskelijoiden tilapäisiä tehtäviä, joista saaduilla pikku tienesteillä korjataan opiskelijan hyvin vaatimatonta taloutta. He eivät opeta Valmennuskeskuksessa pysyvästi vaan tilapäisesti kurssin tai kaksi.

Sitä kuitenkin ihmettelen, millä pätevyydellä vastavalmistuneet ylioppilaat arvioivat opettajien ammattitaitoa ja asiantuntemusta.

• Näin se on aina ollut. Ihan kuten tuolla edellä (vuosia sitten) sanottiin, kurssille tulijat yrittävät ulkoistaa oman tyhmyytensä ja ovat kitkeriä ja katkeria kun eivät saakaan täydellistä tulosta tuosta vaan itsestään. Ja kohdistavat kiukkunsa kurssin opettajaan, kun eivät ketään muuta tavoita (kun kurssifirman ylemmät portaat totta kai tietävät tämän kuvion ja pysyvät piilossa).

Ratkaisu on hikeä, verta ja kyyneleitä, tai ora et labora, kuten joku vanha ja viisas joskus sanoi.

• Itse aloitin Eximialla ja se oli virhe... Tämä kevät sitten Lääkisvalmennuksessa. Kiva pieni firma, hyvä henki ja opettajat joista näki että tekivät kutsumustyötä. Ja tiesivät aiheistaan kaiken tarpeellisen ja paljon yli. Tukea ja apua sai aina kun vaan tajusi avata suunsa.

Tunnen myös noita Valmennuskeskuksen uhreja...

• Jossain pikkukaupungissa on kuulemma lääkisvalmennusfirma, jossa ekalla kurssikerralla mennään kurssin kustannuksella baariin. Onko tämä ihan vain huhu? :-D

• Juu en mäkään voi kahden vuoden kokemuksella suositella. Todella epäammattimaista touhua. Esimerkiksi opettajan ja oppilaan välinen hyväksyttävä suhde hämärtyi kyllä fyssan maikalla. Simuloidut kokeet eivät vastaa lääkiskokeen tasoa ja tiesin enemmän kun maikka... Jouduin siis korjaamaan opettajan puutteellisia tietoja

Toisaalta ei kukaan rahalla pääse sisään oma panos ratkaisi tänä vuonna.

• Missä kaupungeissa teillä on kokemusta valmennuskeskuksen kursseista?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.