Pentukoiran hampaat

APUAaaaa

Eläinlääkäri suosittelee jo nyt vaikka pysyvät hampaat ei ole puhjenneet että maitokulmurit poistetaan parin kk kuluttua.Onko mahdollista että koiralle tulee isona purentavika?Voinko jotenkin itse auttaa hampaiden irtoamista jos maitohampaat ei ala irtoamaan?Entä mitä haittaa on antaa hampaiden irrota omaa tahtia poistamatta niitä vaikka molemmat kasvaisivat vierekkäin?Kuinka tyypillisiä pienten koirien purentaviat on?KIITOS KAIKILE VASTANNEILLE!

2

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hammasheitto

itse odottaisin kun vakinaiset kulmurit puhkeaa, ja jos maitohampaat ei tilu, pyytäisin el poistamaan ne, purentavika on koiralle hakala. Yleenä hamaat kyllä vaihtuu ihan itsekseen, puruluita ja oikeita luita, sellaisia isonpuoleisa joista voi järsiä vaan ei saa palasia, voi antaa hammashoidoksi.

• Kääpiösusi

Viimeistään poisto jos uus kasvanu puoleenväliin maitohammasta on nyrkkisääntö. En tiedä mitä tapahtuu jos vanhan poistaa "etuajassa". Tuskin haittaa. Ite en kyllä ennen puhkeamista lähtis poistattaa ainakaan, ihan varmuuden vuoksi. Jos vaikka muut hampaat "tiivistyy" tielle? Kuulostaa vähän rahastukselta jos ollaan poistoaikaa varaamassa vaikka täysin mahdollista että vaihtuvat luonnollisesti. Ehkä lekuri vain kerto että usein joudutaan (siltä rodulta) poistaa maitohampaita, jotta osaatte varautua, henkisesti ja rahallisesti? Ja arvio parin kk päähän ois sellanen että uudet kulmurit jo tulossa? Tämä kävis järkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4797
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      188
      2128
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1802
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      175
      1435
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1301
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      19
      1175
    7. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1106
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      313
      1030
    9. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      1003
    10. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      54
      1003
    Aihe