Aiotteko ottaa pneumokokkirokotteen?
Mainos tulee jatkuvasti radiosta ja eilen tuli postiluukusta. Kyllä oli työn ja tuskan takana ennen kuin löysin hinnan netistä. Varmaan sen takia että on niin kallis. Ihmisiä houkutelllaan vaan tilaamaan se resepti Omakannasta ja menemään apteekkiin ostamaan se. Luottavat että ihmiset eivät peräänny enää kun ovat reseptin tilanneet.
Ei radiomainoksessa eikä siinä kotiin tulleessa ole kummassakaan hintaa.
https://www.thl.fi/fi/web/rokottaminen/rokotteet/pneumokokkirokote
Onkohan se tämä joka on aikuisille?
https://www.yliopistonapteekki.fi/prevenar_13.html
Pneumokokkirokote
30
4862
Vastaukset
- näinajattelen
En aio ottaa.
- ennäesyytä
En minäkään aio ottaa rokotetta.
Otin, kun kardiologi suositteli tulevien toimenpiteiden ym takia. Otin myös kausiflunssa rokotteen.
Jännä juttu - pari kuukautta myöhemmin mieheni (rokottamaton) sairastui ja köhi monta viikkoa. Sain tartunnan myös, kun pukkasi kuumeen jne. Outoa oli se, että meni ohi reilussa parissa päivässä eikä tullut keuhkoputken/poskiontelon tulehduksia ja niiden vaatimia antibioottikuureja. Ensimmäinen kerta pariinkymmeneen vuoteen, kun selvisin noin vähällä! Astmani aina pahentanut oireita.
Sattumaako? Tyytyväinen olen kuitenkin.- Mietinmyös
Saako kausiflunssarokotetta jo terveyskeskuksissa? Ja mietin myös pitäsikö ottaa pneumokokki. Ja onko vielä jotain mikä oliisi hyvä ottaa noin yleisesti ottaen.
- open
Rokotehan on hyvin tarpeellinen erittäinkin riskiryhmille. Terveyteen sijoituksella ei voi rahassa mitata. Itsellä hyvää kokemusta rokotteesta.
- toimiiminulla
Samoin itselläni on hyvä kokemus kyseisestä rokotteesta. Olen sen ottanut 2 kertaa, enkä edes flunssaa ole sairastanut 6 vuoteen.
- Anonyymi
toimiiminulla kirjoitti:
Samoin itselläni on hyvä kokemus kyseisestä rokotteesta. Olen sen ottanut 2 kertaa, enkä edes flunssaa ole sairastanut 6 vuoteen.
Tänään juuri lääkäri sanoi, että kerta riittää loppuelämän suojaksi.
- armeijassa.viimeiset
Ei kuulu rokotteiden kokeilu harrastuksiini, tai ei ole ainakaan viiteentoista vuoteen kuulunut
- Pysykööt-pois-kehostani
Minulla ei ole mitään tietoa latinalaisista nimistä, saati suomennoksista.
Että on riskaapelia ottaa mitään rokotteita.
En edes jäykkäkouristus. Kuka haluaisi kävellä jäykkänä kuin heinäseiväs.
Se oli joku Titanus tai Titanic pistos. - otinhanminä
Otin pneumokokkirokotteen, koska kuulun riskiryhmään. Toivottavasti säästyn keuhkokuumeilta yms. jatkossa. Ihan tarpeeksi monta olen sairastanut "terveinä vuosinani". Ne voisivat olla nyt kohtalokkaita, ainakin rankkoja.
- Harvoinsairastava
Otin pneumokokkirokotteen lokakuussa 2018. Sairastuin joulukuun alussa, se alkoi nuhalla ja eteni jouluna keuhkoputkentulehdukseksi. Korkeaa kuumetta oli kaksi viikkoa, ennenkuin menin lääkäriin. Veriarvoista lääkäri päätteli, että minulla on bakteeritulehdus. Kuume laski antibiootilla, mutta heti kun kuuri loppui, sairastuin uudelleen. Nyt on toinen kuuri lopussa, saa nähdä palaavatko oireet takaisin. Samanlaisia oireita on useilla rokotteen ottaneilla, joten onkohan oireiden taustalla rokote, en tiedä? Bneumokokki on bakteeri, voisiko rokote sisältää eläviä bakteereita, joka sitten aiheuttaa ainakin minulla keuhkoputkentulehdusta ja rohinaa keukoissa.
- pirremiinapas
Onko keuhkosi kuvattu, voi olla kuumeeton keuhkokuume, rokotteesta huolimatta..
- Bengalitikku
Tuo rokoite on sellainen, mitä olen harkinnut. Sen pitäisi olla lopunikää tehokas.
Eipä ole tultu kertomaan, kuinka monta rokotettua/rokottamatonta on delannut shit huolimati.
Nytkin oli kauhea vouhotus influenssarokotteen kanssa ja tapauksia ollutkin arvioitua vähemmän. - Virkisti-muistin
Ei ole ollut keuhkokuumeita eikä -tulehduksia. En ainakaan toistaiseksi ota, mutta ketju oli tarpeellinen. Muistin että pitää tilata aika sarjan viimeiseen hepatiittirokotukseen, eli heti aamulla soittamaan.
- pseu-do-nyymi
Onko se kono kokin serkku?
Entä pseudonymfi. - Anonyymi
Taitaa estää coronankin
- Anonyymi
Olen tietysti ottanut jo vuosia sitten.
- Anonyymi
Pneumokokkirokoite on sellainen kestorokote, mikä olisi viisasta ottaa.
Beng
En siis vielä.
- Anonyymi
Vanha aloitus, aina ajankohtainen näinä aikoina.. Otin kausi -influenssarokotteen.
Mietin tuota pneumokokkirokotetta, en ole sitä ottanut. On kyllä sydänjuttuja ja lääkitys siihen, mutta en silti sitä ottanut. Hinta kai suurin tekijä, enkä koe , että olisin riskiryhmässä sille.
Tuttavani, joka polttaa röökiä paljon, otti sen ja ihan hyvä. Hänelle se keuhkokuume olisi kenties kohtalokas.
Otti rokotteen tai ei, aina on riski kuolla johonkin. - Anonyymi
Hain terkkarista reseptin pneumokokki-rokotteelle ja sain reseptin,
joka oli laajasti pöpöjä kattava, koska vain sitä oli silloin apteekista saatavana,
sen hinta oli noin 80 euroa, ei paha hinta vuosiksi eteenpäin.
Ennenkuin ehdin sen otattaa, kotihoito tulikin antamaan puolisolleni
pneumokokki-rokotuksenj a kysyi haluanko minäkin sen (ilmaiseksi)
riskiryhmään kuuluvana.
Sanoin, että pistä nyt sitten, kun se näin helposti käy.
Kotihoidon rokote olikin niukemmin pöpöjä kattava,
vain kolmea muistaakseni.
Sen hintakin olisi ollut vain parikymppiä itse maksettuna.
On kai sitten sattumaa, suojaako se juuri minua, eri pöpöjä on niin paljon.- Anonyymi
Olen ottanut 3 kertaa pneumokokkirokotteen, enkä ole tänä 11v aikana sairastanut edes flunssaa.
- Anonyymi
Aika outoa, että ns. Pneumokokkirokote voi olla teholtaan murto-osan.
Outoa,
Enpä ole kuullut moisesta.
Onkohan kyse kuitenkin jostain influenssarokotteesta tapauksissasi?
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ottanut 3 kertaa pneumokokkirokotteen, enkä ole tänä 11v aikana sairastanut edes flunssaa.
Ei kait pneumokokkirokotetta tarvitse kolmea kertaa ottaa?
Kerta riittää ja suojaa keuhkot.
Hepatiittirokote on muistaakseni kolmasti otettava ja sitten 'ikuinen'.
Beng
Jännää olisikin tutkimus verrata koronaan sairastumattomia ja saamiaan rokotteita sairaisiin tai kuolleisiin ja otettaisiin huomioon puuttuvat rokotteet: olisiko tässä mieltä?
Ja vielä, onko kroonikkojen lääkkeissä jotain, mikä heikentää rokotteiden voimaa, huolimatta suosituksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kait pneumokokkirokotetta tarvitse kolmea kertaa ottaa?
Kerta riittää ja suojaa keuhkot.
Hepatiittirokote on muistaakseni kolmasti otettava ja sitten 'ikuinen'.
Beng
Jännää olisikin tutkimus verrata koronaan sairastumattomia ja saamiaan rokotteita sairaisiin tai kuolleisiin ja otettaisiin huomioon puuttuvat rokotteet: olisiko tässä mieltä?
Ja vielä, onko kroonikkojen lääkkeissä jotain, mikä heikentää rokotteiden voimaa, huolimatta suosituksista.Ottamani rokotteet suojasivat 5v kerrallaan, jolloin uusinnat ovat tarpeen.
- Anonyymi
Otin influenssapiikin yhteydessä pari vuotta sitten. Suoja lienee vielä voimassa joten otin nyt pelkän influenssan.
Sairastin viimeisen influenssani 1968 kevättalvella. Olin oikeasti sairas.
Sen jälkeen ei ole ollut edes sen asteista nuhakuumetta joka olisi vaatinut sairaspäivää. Lievää köhään jonka aikana olen yrittänyt olla pärskimättä.- Anonyymi
Minulla oli aasialainen 1957, pikkupoika olin ja viikon verran sairastin isäni kanssa.
- Anonyymi
Sain syksyllä 1976 Montrealissa pari piikkiä pyllyyn ku Pikku-Kalle oli saanut Venetzuelassa nuhan :D
- Anonyymi
Terveyskeskuslääkärikin kirjoittaa rokotereseptin. Haet rokotteen apteekista ja menet terveyskeskukseen pistettäväksi. Rokotteen maksat itse, muu ilmaista.
Olen 70 ja omaishoitaja. Sain ilmaiseksi kotona kotihoidon pistämänä. - Anonyymi
Harmi kun ei ole kansainvälisessä rokoteohjelmassa, olisi vältytty myös Koronan haitoilta. ”Parempi puolisko” eli rokotettu kansa välttyi pahalta keuhkokuumeelta ja jälkitaudeilta.
- Anonyymi
En aio ottaa. Koskaan en ole influenssapiikkiäkään ottanut ja näin jälkeenpäin ajateltuna olisin hyvin voinut jättää koronapiikitkin vähemmälle ja lopetinkin silloin kun 4 olin ottanut ja lisää tyrkytettiin että pitäisi jo kolmen kuukauden päästä edellisestä ottaa, päätin että nyt riittää.
Ainoa minkä uusin on jäykkäkouristusrokote, kun kuitenkin vielä teen sellaista minkä takia kannattaa pitää kunnossa. Ikää on jo senverran että ei ole väliä vaikka jo piankin kupsahtaisin joten en enää piikkejä ota jos ei pakko ja silloinkin välttelen mahdollisimman pitkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768462Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per593261- 382604
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182185- 272171
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362149- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151723- 661686
- 181619