Uskaltaako

ostaa?

Kyseessä olisi Micra 1.2 GL -88 ja ajettu vain 153 tkm (jos mittarilukema paikkansa pitää..) Bensapihi se olisi varmasti, mutta onko jotain vikoja tms. mitä pitäisi ottaa huomioon? Sen otin jo itse huomioon, että tuon kokoluokan auto riittää, koska tulee kakkosautoksi. Asiallisista vastauksista kiittäen.

22

4219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikra-aalto

Miten olisi tuo korin kunto, tekniikka kun ei paljoa maksa.

• as-keetti

Jos halvalla saa, katso
      -ettei jäähdytysnesteen seassa öljyä (kannentiiviste falskaa, tyyppivika)
      -ettei kynnyskoteloiden takapää alta laho
      -että vaihteensiirto ei takeltele

Luja vehje. Alfameriltä saa (englanninkielisen)
      korjaamo-oppaan jos itse korjaat/huollat

• Ostaja

Täytyypä tarkastella ko. auto oikein läpikotaisin. Hinta siinä ois 590 e, onko sopiva vai liikaa?
        Juu, itse sitä korjailisin tietenkin, en ole koskaan käyttänyt autokorjaamon palveluja.

• as-keetti
        Ostaja kirjoitti:

Täytyypä tarkastella ko. auto oikein läpikotaisin. Hinta siinä ois 590 e, onko sopiva vai liikaa?
        Juu, itse sitä korjailisin tietenkin, en ole koskaan käyttänyt autokorjaamon palveluja.

Jos juuri katsastettu ja hyvät kahdet renkaat niin
        ei paha hinta.
        Muuten on kyllä yläkanttiin.
        Tuonikäisessä autossa kannattaa aina laskea se,
        että seuraava katsastus voi olla vaikea (siis kallis), koskee joka merkkiä...

• Ostaja
        as-keetti kirjoitti:

Jos juuri katsastettu ja hyvät kahdet renkaat niin
        ei paha hinta.
        Muuten on kyllä yläkanttiin.
        Tuonikäisessä autossa kannattaa aina laskea se,
        että seuraava katsastus voi olla vaikea (siis kallis), koskee joka merkkiä...

todellakaan tiedä mitä yllätyksiä katsastusmies voipi siitä autosta löytää... Aika iäkäshän se -88 toki jo on eikä uudenveroista saa millään, mutta täytyy nyt katsoa mitä sen kanssa teen. Kiitos vielä kerran vastauksista.

• Sigmax
        Ostaja kirjoitti:

todellakaan tiedä mitä yllätyksiä katsastusmies voipi siitä autosta löytää... Aika iäkäshän se -88 toki jo on eikä uudenveroista saa millään, mutta täytyy nyt katsoa mitä sen kanssa teen. Kiitos vielä kerran vastauksista.

Eihän sitä koskaan tiedä, mitä ne löytää. Mutta, omalla -85 micralla (ajettu 225tkm) pahin vika mistä jääny katsastus kiinni, oli just viime kuussa liian kuluneet jarrylevyt. Mikä ei oikeastaan oo ees ihme. Muutenkin tais olla kolmas kerta ku ei menny kerralla läpi, muut oli jumittunu kässärin vaijeri, ei ottanu kiinni ku toiselta puolelta, ja sitten kerran oli tyhjäkäynti liian korkeella.

• diplinssi

Vanhoissa japseissa on hieman ohuemmat pellit kuin eurooppalaisissa. Maalaus on ehkä parempi, mutta sitten kun ruoste pääsee alkuun, menee nopeasti.
      Katso pohja, helmakotelot ja peräpään helma.
      Jos nämä kunnossa (suojattu), niin kulkee vielä pitkälle. Tosin ei mikään turvallisuusihme, liian suorat kylkipellit.

• as-keetti

No joo.
        Joka ostaa pikkuauton, tarttee ihan jotain muuta
        kuin panssarivaunun!

• Sigmax
        as-keetti kirjoitti:

No joo.
        Joka ostaa pikkuauton, tarttee ihan jotain muuta
        kuin panssarivaunun!

Oikein. Tuolla vehkeellä sama ajaako 70 km/h vai 130 km/h kolarin, henki lähtee joka tapauksessa.

• Ostaja
        Sigmax kirjoitti:

Oikein. Tuolla vehkeellä sama ajaako 70 km/h vai 130 km/h kolarin, henki lähtee joka tapauksessa.

Tietenkin voisin ostaa vaikka maasturin, mutta kun en tarvitse sellaista ja kuten jo aiemmin sanoin, tää tulee kakkosautoksi, joten riittää kyllä vaikka pieni onkin.

• micran omistaja
        Ostaja kirjoitti:

Tietenkin voisin ostaa vaikka maasturin, mutta kun en tarvitse sellaista ja kuten jo aiemmin sanoin, tää tulee kakkosautoksi, joten riittää kyllä vaikka pieni onkin.

Kokemusta myös muista saman kokoluokan autoista,
        micra pysyy parhaiten ajotiellä esim. ford fiesta -88 aina oli perä menosuuntaan menossa mutkan jälkeen, jota muutenkaan en edes autoksi sanoisi.
        Micra on pieni ruokainen ja vähä vikainen ja teknisesti paljon parempi kuin esim. tuo fiesta tai 205 peogeot.
        Tilaihme myös tuo micra.
        Ollaan tehty asunnossa remonttia ja kuskattu ko. autolla mm. välioveja.
        Kerran kuskattu sellaista tv-nojatuolia joka pyörii. Onpa isäntä myös tuonut nelimetrisiä lautoja/rimoja. Siitä kun saa takaikkunan välistä puikattua aikalailla tavaraa :)
        Onneksi ei sattunut poliisit paikalle.
        Olihan se hurja näky liikenteessä.
        Osta ihmeessä jos kilometrit pitää paikkansa ja muutenkin kunnossa.
        Vallankin kakkosautona soiva peli.

• Ostaja
        micran omistaja kirjoitti:

micra pysyy parhaiten ajotiellä esim. ford fiesta -88 aina oli perä menosuuntaan menossa mutkan jälkeen, jota muutenkaan en edes autoksi sanoisi.
        Micra on pieni ruokainen ja vähä vikainen ja teknisesti paljon parempi kuin esim. tuo fiesta tai 205 peogeot.
        Tilaihme myös tuo micra.
        Kerran kuskattu sellaista tv-nojatuolia joka pyörii. Onpa isäntä myös tuonut nelimetrisiä lautoja/rimoja. Siitä kun saa takaikkunan välistä puikattua aikalailla tavaraa :)

on tilaihme!! Mutta olen kuullut joskus Micrasta (vai oliko se jostain muusta pienestä autosta...) sanottavan, että pieni päältä, mutta suuri sisältä! Pitää siis ihan paikkansa tuo ;-D Vaikka en usko että sillä kuskailen mitään isompia, kunhan itse ja kaksi lasta mahdutaan kyytiin, niin se riittää. Meillä on farkku ykkösautona, joten sillä saadaan kuljetukset hoidettua.

• diplinssi
        micran omistaja kirjoitti:

Tilaihme myös tuo micra.

Kyllä v-83-88 Fiesta on parempi tilaihme kuin Micra. Meillä on Fiesta ja sukulaisella Micra, jonka minä huollan ja joskus ajan. Micran sisään menee 2m lauta, mutta Fiestan sisään 2,5m. Ja Fiestan kantavuus on hämmästyttävä. Kerran on jouset pohjanneet 19v aikana. Oli kyydissä 4 aikuista, 2 lasta, tavaraa penkinalustatkin täynnä ja jääkaappi katolla. Levähdyspaikalle käännyttäessä toisen puolen pyörät otti koteloon.
        Ja kyllä Fiestan maantieajettavuus on paljon parempi. Ja turvallisuutta tekee Fiestalla 100kg enemmän rautaa sekä sivuovien kaarevuus.

• vippuli
        diplinssi kirjoitti:

Kyllä v-83-88 Fiesta on parempi tilaihme kuin Micra. Meillä on Fiesta ja sukulaisella Micra, jonka minä huollan ja joskus ajan. Micran sisään menee 2m lauta, mutta Fiestan sisään 2,5m. Ja Fiestan kantavuus on hämmästyttävä. Kerran on jouset pohjanneet 19v aikana. Oli kyydissä 4 aikuista, 2 lasta, tavaraa penkinalustatkin täynnä ja jääkaappi katolla. Levähdyspaikalle käännyttäessä toisen puolen pyörät otti koteloon.
        Ja kyllä Fiestan maantieajettavuus on paljon parempi. Ja turvallisuutta tekee Fiestalla 100kg enemmän rautaa sekä sivuovien kaarevuus.

Siis micra on tosiaankin tilaihme! On myös tehty muuttoja sun muuta, 8 ihmistä kerralla sisällä.. Viime kesänä matkustin Keski-Suomeen mukana 2 hengen reissukamppeet ja suurehko kirjoituspöytä :) Että kyllä sinne tavaraa mahtuu :) Toisin oli erään pariskunnan punto..eivät saaneet melko normaalikokoista Anttilan pakettia mahtumaan mitenkään autoon, ei takaluukkuun eikä etupenkin välistä takapenkillekään. Katselin vaan kun rouva otti sitten paketin syliin hanttimiehen paikalle...mahto olla kuskilla hyvä näkyvyys oikealle :)

• usko pois
        diplinssi kirjoitti:

Micraan mahtuu erittäin hyvin suuria osia, jotka ovat nykyisiin pyöreäkulmaisiin autoihin hankala tunkea.
        Esimerkkinä kakkosautomme Micra, jonne mahtui kirjoituspöytä jalkoineen(jalat irrallaan kannesta, mutta toisissaan kehikolla kiinni. Jäi nimittäin perheen ykkösfarkkuun (suurempaa keskikokoa) laittamatta.

• mika

nelivaihteisella ei ole mukava ajella moottoritiellä ja kuluttaa enemmän maantiellä.

• Ostaja

Gl -mallissa on 5 vaihdetta. En mä nelivaihteista huolisikaan, kun on tottunut ajamaan 5-vaihteisella autolla, loppuis aina ikäänkuin vaihteet kesken! ;-D Tosin pääsin kerran kokeilemaan autoa jossa olikin jo 6 pykäläinen laatikko, niin siinä oli sitten jo vähän niinkuin liikaakin vaihteita tottumattomalle.. ;-D

• Amelie
        Ostaja kirjoitti:

Gl -mallissa on 5 vaihdetta. En mä nelivaihteista huolisikaan, kun on tottunut ajamaan 5-vaihteisella autolla, loppuis aina ikäänkuin vaihteet kesken! ;-D Tosin pääsin kerran kokeilemaan autoa jossa olikin jo 6 pykäläinen laatikko, niin siinä oli sitten jo vähän niinkuin liikaakin vaihteita tottumattomalle.. ;-D

Joo, mulle ostettiin micra gl -90 1.0 tuossa 2003/5 ja vielä se vain hyristelee eteenpäin!En ole kova autoekspertti, mutta olen huomannu saman vaihteitten jäykkyysongelman, joskus saa moneen kertaan yrittää pakkia päälle, rauhallisinkin liikkein...
        Mun auto kuluttaa bensaa n. 6.5l satasella, ihan inhimillinen. Just äskettäin katsastettiin, pohjasta piti pikku alue hitsata ja käsijarru kiristää, ei muuta!oli hyvät päästöarvot ja kaikki!
        Makso muuten 750€, eli on maksanu kyllä ittensä takaisin!Meilläkin se on kakkosautona, eli minä huristelen munakupilla ja mieheni pakettiautolla.
        Mutta nyt kyllä vähän ottaa pattiin, kun pitäis töihin päästä, mutta auto ei suostunu käynnistymään..liikaa pakkasta vaikka oli lämmityksessä ja kaiken lisäks kuskin puoleinen ovi oli jääny yöksi raolleen..:(
        Eli siksi oli aikaa surffata ja eksyin näille sivuille näin aamutuimaan!
        Kohta lähen kokeileen lähteekö käyntiin..

• Mr Nissan
        Amelie kirjoitti:

Joo, mulle ostettiin micra gl -90 1.0 tuossa 2003/5 ja vielä se vain hyristelee eteenpäin!En ole kova autoekspertti, mutta olen huomannu saman vaihteitten jäykkyysongelman, joskus saa moneen kertaan yrittää pakkia päälle, rauhallisinkin liikkein...
        Mun auto kuluttaa bensaa n. 6.5l satasella, ihan inhimillinen. Just äskettäin katsastettiin, pohjasta piti pikku alue hitsata ja käsijarru kiristää, ei muuta!oli hyvät päästöarvot ja kaikki!
        Makso muuten 750€, eli on maksanu kyllä ittensä takaisin!Meilläkin se on kakkosautona, eli minä huristelen munakupilla ja mieheni pakettiautolla.
        Mutta nyt kyllä vähän ottaa pattiin, kun pitäis töihin päästä, mutta auto ei suostunu käynnistymään..liikaa pakkasta vaikka oli lämmityksessä ja kaiken lisäks kuskin puoleinen ovi oli jääny yöksi raolleen..:(
        Eli siksi oli aikaa surffata ja eksyin näille sivuille näin aamutuimaan!
        Kohta lähen kokeileen lähteekö käyntiin..

Micralle ei ole koskaan liikaa pakkasta jos on öljyt, akku, sytytyslaitteet ja kaasarin säädöt kunnossa!!!
        Vaihdekepin tahmeuteen apu löytyy kepin alapään helojen herkistyksellä. Pakki ei kyllä mee kunnolla missään Nissanissa aina päälle, käytä silloin kerran kytkintä ylyhäällä että rattaat vaihteistossa vähän pyörähtää.

• kokemusta
        Mr Nissan kirjoitti:

Micralle ei ole koskaan liikaa pakkasta jos on öljyt, akku, sytytyslaitteet ja kaasarin säädöt kunnossa!!!
        Vaihdekepin tahmeuteen apu löytyy kepin alapään helojen herkistyksellä. Pakki ei kyllä mee kunnolla missään Nissanissa aina päälle, käytä silloin kerran kytkintä ylyhäällä että rattaat vaihteistossa vähän pyörähtää.

Totta puhut, ilman lohkolämmitintä on pärjätty vaikka on ollut monta kertaa pitkälle yli -30 astetta pakkasta! Auto on sentään 15 vuotta vanha.

• Ostaja

kerran kaikille vastaajille! Näiden vastausten perusteella kyllä jo uskaltaa ostopäätöksen tehdä, vaikka -88 on vanha, saattaa se silti olla luotettavampi kuin moni nykyauto ja ainakin helpompi itse korjata!
      Toki Micrassa on omat huonot puolensa (kai?), mutta mitä nyt näitä vastauksia olen lukenut todella paljon hyviäkin (!!) puolia, eikö?
      Ja mittarilukema on myös yksi seikka mikä vaikuttaa.

• J.Heldenview

Micra on noista vanhoista varsin varma ostos mitä olen kuullut puhuttavan. Jos auto toimii ok ja ruostetta ei liiaksi ole, on siitä todennäköisesti iloa pitkäksi. Micra on eka ja ainoa autoni ja tyytyväinen olen ollut. Katsastuskuntoon laitto vei parisataa euroo mutta sen jälkeen ei mitään vikoja nyt puoleen vuoteen vaikka kilometrejä tullu 15k lisää. Mittari näyttää 240k ja vuosimalli on '91. Kulutus 1.2L koneella about 5.6L/100km.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      98
      5189
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      3385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3195
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2439
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      249
      1502
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      81
      1260
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1188
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      133
      1108
    Aihe