TAMKiin sosionomiksi

hippulontti

Heippa. Onkohan joku TAMKiin sosionomiksi(monimuoto) hakenut saanut jo valintakoekutsua? Itse jännittää, kun odottelen, esivalintakokeen pisteiden kyllä pitäis riittää.. Onkohan muita Tampereelle pääsykokeisiin tulijoita täällä?

53

645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terkka851

      Hei minä!
      Odottelen kutsua.. Paljon sait pisteitä esivalinnasta?

      • hippulontti

        Mä sain 65,5 pistettä, sillä kyllä oletan saavani kutsun. Lahteen ja Laureaan ainakin riittää nuo pisteet, sinne jo kutsut tulleet. Kuinka sulla meni?


      • Terkka851

        53,7 sain. Saa nähdä jääkö ihan rajoille..


      • hippulontti
        Terkka851 kirjoitti:

        53,7 sain. Saa nähdä jääkö ihan rajoille..

        Metropoliaan ja lahteen ainakin pääsi noilla, mielestäni sinne Laureaankin. Rajoille menee. Toivotaan, että käy hyvin. :)


      • hippulontti

        Ainakin Lahteen ja Metropoliaan pääsi noilla, mutta rajoille menee. Toivotaan että käy hyvin. :)


      • hippulontti

        Ensin ei näkynyt kommenttia, joten kirjoitin uudelleen. Tekniikan ihmelapsi.


    • NIIIIIIA

      Kutsua odottelen.. mahdollisesti. Pisteitä tuli 55,6. Toivottavasti tulee huomenna ettei tarvii viikonlopun yli vielä jännittää.

      • hippulontti

        Luulis riittävän.. Toivottavasti natsaa :)


      • NIIIIIIA
        hippulontti kirjoitti:

        Luulis riittävän.. Toivottavasti natsaa :)

        Tosi kovia pisteitä vaan on ihmiset saanu, odotan pahinta ja toivon parasta :)
        Varmasti on pisterajat korkeemmat tällä kertaa.


      • hippulontti

        Juu hiukan korkeemmalla ne on tänä syksynä ollut kun keväällä, tosin mä satsasin noihin ennakkomatskuihin nyt syksyllä vähän enemmän ku keväällä(kaks pvää ei riitä) niin sain kyllä itekin hyvät pisteet. Tuo tamkin monimuoto tosin siitä kiinnostava kun pitää olla se lähäripohja (tai vastaava..), saa nähdä miten vaikuttaa pisteisiin. :)


      • NIIIIIIA
        hippulontti kirjoitti:

        Juu hiukan korkeemmalla ne on tänä syksynä ollut kun keväällä, tosin mä satsasin noihin ennakkomatskuihin nyt syksyllä vähän enemmän ku keväällä(kaks pvää ei riitä) niin sain kyllä itekin hyvät pisteet. Tuo tamkin monimuoto tosin siitä kiinnostava kun pitää olla se lähäripohja (tai vastaava..), saa nähdä miten vaikuttaa pisteisiin. :)

        Tää oli mun eka kerta kun hain ja kahden lapsen kanssa lukeminen oli vähän... no, heikohkoa :D siitä syystä oon aika ylpeä noista mun pisteistä.

        Siis pitääkö sinne olla oikeasti lähäripohja?
        Ei mulla sellasta ole... oon nuoriso-ohjaaja :D


      • hippulontti
        NIIIIIIA kirjoitti:

        Tää oli mun eka kerta kun hain ja kahden lapsen kanssa lukeminen oli vähän... no, heikohkoa :D siitä syystä oon aika ylpeä noista mun pisteistä.

        Siis pitääkö sinne olla oikeasti lähäripohja?
        Ei mulla sellasta ole... oon nuoriso-ohjaaja :D

        Lähäri tai vastaava, nuoriso-ohjaaja menee noihin vastaaviin, ei hätää siis :D Tuli vaan heitettyä tuo lähäri tuohon kun sattuu itellä olemaan se.. Mä keväällä hain jollain 40,3 pisteellä, ei kutsua minnekään. Keväisin tuntuu silti olevan paaaaljon enemmän hakijoita joten mahdollisuudet näin syksyllä paljon helpommat. Mulla kans lukeminen mielenkiintoista kun tuo yksi poika pyörii jaloissa mutta kyllä siitä jotakin tuli. :D


      • NIIIIIIA
        hippulontti kirjoitti:

        Lähäri tai vastaava, nuoriso-ohjaaja menee noihin vastaaviin, ei hätää siis :D Tuli vaan heitettyä tuo lähäri tuohon kun sattuu itellä olemaan se.. Mä keväällä hain jollain 40,3 pisteellä, ei kutsua minnekään. Keväisin tuntuu silti olevan paaaaljon enemmän hakijoita joten mahdollisuudet näin syksyllä paljon helpommat. Mulla kans lukeminen mielenkiintoista kun tuo yksi poika pyörii jaloissa mutta kyllä siitä jotakin tuli. :D

        Hitto mä meinasin jo saada sydärin että oon lukenu ja stressannu aivan turhaan :D


      • hippulontti
        NIIIIIIA kirjoitti:

        Hitto mä meinasin jo saada sydärin että oon lukenu ja stressannu aivan turhaan :D

        Haha, et ole! Tsemppiä meille hei!


    • Terkka851

      Luitteko tuosta toisesta ketjusta, että Vaasassa oli alin pisteraja joku 6! Mä hain vain tamkiin, kun en ole valmis muuttamaan ja kävisin koulua työn ohessa. Toivottavasti tulisi rajat tai kutsu ennen viikonloppua.

      • hippulontti

        6?? Sinnehän pääsee käytännössä ja kuka vain.. Mä hain näihin muihin monimuotoihin sillä periaattella, ettei kuitenkaan tarvitsisi muuttaa täältä Tampereelta pois, vajaan vuoden täällä vasta asunutkin. Mutta jotenkin aattelin, että pystyis ne sovittelemaan niin, että mahdollista käydä Tampereelta käsin ja olis vaan lähipäivät koulussa. Majoittuis sitten jonnekin siellä muualla, jos vahingossa pääsee..


      • HaAnne

        Tamkiin kanssa hain, mutta keskusteluja kun olen seurannut, niin ei taida mun 40,4 pistettäni riittää. No sit täytyy hakea keväällä uudestaan.


      • Ehkäopiskelija

        Eihän sitä viedä, toivotaan parasta :)


      • hippulontti

        Toivotaan parasta. Tosiaan ei noista rajoista nyt tiedä, kun ei esim lukiopohjalla pääse tuonne, aattelisin että rajaa sitä hakijamäärää. Toivottavasti tänään tulee tietoa tuolta Tamkista.


    • Terkka851

      Jännittääää!!!

      • hippulontti

        No niin jännittää! :D :D Mä laitoin laureaan eilen (paniikissa) viestiä, että miksei ole tullut kutsua, vaikka pisteet riittää, onko se hukkunut jne. Tänään olivat vastanneet että koska Tamk mulla ekana hakujärjestyksessä ja kutsu sinne tulossa, jee. Ei tosin ole tullut vielä.. :D


    • Aupa

      Sairaanhoitajakoulutukseen jo Tamkista lähtenyt kutsuja... Missä on sosionomien??? En kestä tätä jännitystä.

      • hippulontti

        Joo mäkin huomasin! Nyt PRRR....LE. :D


    • pnmj

      Alkaa toivo hiipuun tän päivän osalta että kutsua tulisi Tamkiin...
      HUOH.

      • Terkka851

        Just mietin ihan samaa :/


      • hippulontti

        Jep sitäpä. Ei oo itsellekään kutsua vielä tullut...


    • Cosk

      Osaatteko sanoo et jos ei pääse pääsykokeeseen nii tuleeko silti joku sposti missä sanotaan että ei päässyt? :)

      • hippulontti

        Ilmeisesti ei. ne rajat näkyy sen koulun sivuilla minne hakenut kun kutsut on valituille tullu.


    • Pettynytoon

      Ei tullu kutsua :(

      • hippulontti

        Ootko tietoinen onko joku jo saanut sen kutsun tuonne?


    • Pettynytoon

      Joku oli ainaki saanu tamkiin sh:ksi saanut kutsun

    • Terkka851

      Sosionomi kuuluu siihen3 vai oliko 4 kategoriaan niin saadaan oottaa vielä kutsuja ja pistetietoja. Siksi TAMKin sh on saaneet kutsun. Muistaakseni sh kuului 1 kategoriaan. Haen jo toista kertaa ja viimeksi sama juttu että sossut saa vikana tuolta tiedon. Yritetään nyt nauttia viikonlopusta ja eikä murehdita tuloksia. Ne ei varmaan viikonloppuna tuu ja sama tulos se on maanantaina kuin olisi ollut tänään :) Kaikille paljon tsemppiä ja toivotaan että päästään kokeeseen :)

      • hippulontti

        Ahaa! :) selittää. Hauskaa viikonloppua, kuullaan maanantaina taas. :)


    • hippulontt

      Heippa! Onko kukaan kuullut mitään? Viikonloppu meni onneks muuta miettiessä, mutta taas jänskätän näitä Tamkin juttuja... :D

      • NIIIIIIA

        Sähköpostia päivittelen täällä 5 min välein :D
        Ei siis mitään kuulunu.


      • hippulontti

        Joo samaa mä teen. :D Ei saa aikaan taas mitään hyödyllistä...


    • Lanttuliiii

      Moi, täällä olisi kanssa yksi, joka odottelee kutsua 51,9 pisteellään ja pelkää pahinta :D

      • hippulontti

        Heippa! Mun kutsu tipahti muuten NYT! :D


    • HaAnne

      Sain kutsun!! 40,4 pisteellä

      • hippulontti

        Mahtavaa! Tässä ketjussa taitanee päästä kaikki, jos muistan pisteet oikein! Hienoa :)


      • hippulontti

        Jos joku törmää tämän syksyn hakijatilastoihin niin linkitättekö tänne. :D Kiinnostaa mitkä nuo viralliset pisterajat nyt on olleet. :)


    • NIIIIIIA

      Tännekin tuli kutsu :)
      Jei!!! Nyt jännitetään sitten sitä.
      Kokemuksia, vinkkejä ja muuta helpottavaa otetaan vastaan :)

      • hippulontti

        Jee! Mä ainakin lukisin tuon tamkin sosionomin opinto-oppaan, miettisin mitä vahvuuksia itsellä on juurikin siihen työhön. Usein ne kai kysyy myös mikä voi olla sen oma kompastuskivi tuolla alalla/opiskeluissa, kannattaa sekin miettiä että mikä kuulostaa sellaiselta helposti voitettavalta. Se soveltuvuuskoe vähän jänskättää, vaikka lähäripuolella olenkin vastaavan muutamia vuosia sitten tehnyt. Ainakin joku oli vinkannut että ei kannata vastata siinä "harmaalla alueella" eli juurikin vetää itseään vähän ääripäihin. Ei tietenkään sinne huonoon ääripäähän. :D Pieni enkun ja äikän luetunymmärtäminen siinä myös on, mutta ovat ilmeisesti helpompia kuin nämä esivalintakokeen, en tosin itse niitä kovin vaikeina pitänyt. Soveltuvuuskokeessa on paljon erilaisia tehtäviä ja niihin on rajattu tietty aika/tehtävä. Kannattaa miettiä ne hyvin mutta nopeasti. Kaikkia ei myöskään ilmeisesti tarvitse saada tehtyä loppuun saakka. Luin sen ohjeistuksen noista sähköpostin liitteistä, olin aika yllättynyt, että 1/3 ei läpäise sitä.


      • NIIIIIIA
        hippulontti kirjoitti:

        Jee! Mä ainakin lukisin tuon tamkin sosionomin opinto-oppaan, miettisin mitä vahvuuksia itsellä on juurikin siihen työhön. Usein ne kai kysyy myös mikä voi olla sen oma kompastuskivi tuolla alalla/opiskeluissa, kannattaa sekin miettiä että mikä kuulostaa sellaiselta helposti voitettavalta. Se soveltuvuuskoe vähän jänskättää, vaikka lähäripuolella olenkin vastaavan muutamia vuosia sitten tehnyt. Ainakin joku oli vinkannut että ei kannata vastata siinä "harmaalla alueella" eli juurikin vetää itseään vähän ääripäihin. Ei tietenkään sinne huonoon ääripäähän. :D Pieni enkun ja äikän luetunymmärtäminen siinä myös on, mutta ovat ilmeisesti helpompia kuin nämä esivalintakokeen, en tosin itse niitä kovin vaikeina pitänyt. Soveltuvuuskokeessa on paljon erilaisia tehtäviä ja niihin on rajattu tietty aika/tehtävä. Kannattaa miettiä ne hyvin mutta nopeasti. Kaikkia ei myöskään ilmeisesti tarvitse saada tehtyä loppuun saakka. Luin sen ohjeistuksen noista sähköpostin liitteistä, olin aika yllättynyt, että 1/3 ei läpäise sitä.

        Kiitti vinkeistä :)

        Mä toisaalta ymmärrän sen että noinkin moni ei läpäise sitä kirjallista.
        Siinä on niin paljon stressitekijöitä kerralla;
        Rajallinen aika, outo paikka, kiire, paljon vieraita ihmisiä ympärillä... mulla luultavasti ainakin iskee paniikki :D


      • hippulontti
        NIIIIIIA kirjoitti:

        Kiitti vinkeistä :)

        Mä toisaalta ymmärrän sen että noinkin moni ei läpäise sitä kirjallista.
        Siinä on niin paljon stressitekijöitä kerralla;
        Rajallinen aika, outo paikka, kiire, paljon vieraita ihmisiä ympärillä... mulla luultavasti ainakin iskee paniikki :D

        Joo mulle ainakin on tuo paniikki erittäin tuttua.. :D Ja pitää nukkua edeltävinä öinä hyvin, tiedän että ennen tota en ainakaan nuku... :D Mutta mahtavaa hei! Aika hyvin alkoi tämä päivä! Hypin kotona niinkuin pikkutyttö kun tuo kutsu tipahti spostiin.. :)


      • NIIIIIIA

        Onneks en oo ainoo joka panikoi :D


    • hippulontti

      Tässähän nämä pisterajat:

      Sosiaali- ja terveysalan valintakokeisiin kutsuttiin hakijat esivalintakokeesta saadun pistemäärän perusteella. Tänä syksynä alimmat pistemäärät, joilla kutsuttiin TAMKin valintakokeisiin, ovat:

      Sairaanhoitaja (AMK), monimuotototeutus: 39,6 pistettä (kutsuttiin 90 hakijaa)
      Sairaanhoitaja (AMK), päivätoteutus: 44,7 pistettä (kutsuttiin 240 hakijaa)
      Sosionomi (AMK), monimuotototeutus: 40,0 pistettä (kutsuttiin 146 hakijaa).

      • hippulontti

        Koulutuksessa alotuspaikkoja muuten 30, ja kutsuttu melkein viisinkertainen määrä kokeeseen vaikka Tamkin sivuilla luki, että kutsutaan kolminkertainen määrä. Näköjään. :D


    • Marsa0

      Tännekkin tuli kutsu :) 54,7 pistettä sain esivalinnasta. Olipa alhainen tuo raja tällä kertaa, verrattuna viime kevääseen. Oletteko jo miettineet noita kysymyksiä valmistavasta tehtävästä? Aika jännittävää :D

      • hippulontti

        Mä katsoin ja miesystävä tulosteli mulle ne työpaikalla valmiiksi, mutta ei jotenkaan jaksanut alkaa tänään niitä miettimään. Mutta joo, jänskää on! :D


    • hippulontti

      Heippa! Kukas pääsi sisään ja miten meni?

    • Lanttuliii

      Hep! Kokeet oli kieltämättä aika kuumottavat mutta pisteitä ropisi riittävästi (64!) eli ei saa olla muuta kuin tyytyväinen itseensä :D Vaikka aika pieni prosentti pääsee sisään, on tää syksyn haku sentään helpompi kevääseen verrattuna..

      • hippulontti

        No kyllä! Itelle 63, kokeen jälkeen ei kyllä ollu lainkaan varma olo, mutta sinne mennään.. :D :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe