o d o t a n

aelita

Löytyykö kanssaodottajia? Käsikirjoitus lähti viisi viikkoa sitten Likelle ja Atenalle, neljä viikkoa sitten S&S:lle ja reilu kaksi viikkoa sitten vielä Gummerukselle, ja nyt fiilis on aika sekava. Toisaalta tekisi mieli lähettää vielä muillekin, toisaalta kaduttaa, että lähetin yhtään mihinkään. Äh.

No mut ei mulla ole tässä mitään pointtia, tsemppiä kanssakärsijöille! Ja olis kiva kuulla, jos joku saa vastauksia! Mäkin voin sit kertoa, milloin ne hylsyt tuli...

21

1345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen-laatikko

      Jo vain on kanssaodottajia. :)

      Mitä genreä käsikirjoituksesi on? Itselläni dekkari...

    • Jaapasjalka

      Eli nyt suuri etsintäkuulutus/vertaistukihuuto. Jos on muita, jotka lähettävät nyt loka-marraskuun vaihteessa, niin toverit hei, ilmoitetaan täällä hylsyistämme (ja ennen kaikkea niiden aikataulusta). Itse en ole vielä lähettänyt, viimeiset pakerrukset, mutta viikon parin aikana. Kaikkia asianosaisiahan tämä kiinnostaa...

    • Nimis246

      Hauskaa odotusaikaa! Mä odotan vielä Tammelta vastausta maaliskuussa lähettämääni kässäriin :=D Onneksi on jo muuta projektia kehissä niin ei kauheasti kalva se hylsy, mikä sieltä väistämättä tulee.

    • Jottaitähä

      Aiotko, Nimis, kysellä Tammelta perään? Eikö Tammi lupaile puolen vuoden vastausaikoja?

    • Nimis246

      Todennäköisesti kyselen jossain vaiheessa, mutta en ihan vielä. Tiedän että näissä hommissa voi mennä arvaamattomiakin aikoja, eikä mulla nyt niin kiire ole :)

    • Siitinin

      Minä olen odottanut neljä vuotta Likeltä, mutta koska käsikirjoituksessani ei pantu autuaaksi eikä hengiltä, on odotettava lisää. Tuttavani julkaisi siellä jokin aika sitten, hän sanoi, että jo ensimmäisellä sivulla täytyy tehdä selväksi niille huorille, että pääsevät vielä hengest... hengästymään.

    • aelita

      Nonnih, eka hylsy, Gummerukselta. Jei. Noin kuukaudessa.

    • HEISKAN

      Eilen lähti matkaan korjailtu versio. Odottavan aika on pitkä, vaikka yksi sopimus on jo taskussa.

    • J8888

      Otavalle noin kuukausi sitten. Genrenä kauhu/jännitys.

      En oikein jaksa edes olla innoissaan, on jo niin varma olo, että sieltä tulee se hylky. On siis eka käsis, jonka olen mihinkään lähettänyt.

    • aelita

      No hui, tänään tuli toiveita herättävään kääreeseen piilotettu hylsy yhdeltä noista kustantamoista, yhtäkkiä ahdistaa liikaa sanoa, et miltä, sori! Eli kehuja ja kritiikkiä ja muokkaustoiveita. Nyt se olis sit todella omista taidoista kiinni...

      • aelita

        ...3 kk meni siis tähän.


    • Jaapasjalka

      Otavalta tuli sapluunavastaus ilmoitetun ajan sisällä, eli kolmessa kuukaudessa. Etsin Tammen sivuilta tietoa mahdollisesta vastauskäytännöstä, mutten löytänyt halaistua sanaa. Onkohan toimintatapa muuttunut hiljattain? Eli eivät lupaa hylsyä tilanteessa "ei", eikä minkään ajan sisällä? Onko kukaan saanut Tammelta mitään hiljattain?

      • HEISKAN

        Milloin sait vastauksen? Odottelen itsekin otavan vastausta ja 3kk on jo kulunut.


      • Jaapasjalka

        Ihan äskettäin tuli sähköpostiin viesti. Voihan olla, että sähköpostikäsikirjoituslaatikostaan antavat useammalle esilukijalle (kirjallisuudenopiskelijalle) matskua, joten siksi jotkut saavat nopeammin, toiset hitaammin kieltävän vastauksen. Siis sellaisen, että on aivan selvää ettei kukaan ole käsikirjoitukseen syvällisemmin tutustunut, vaan valkkaa vaan parhaimmat tahi huonoimmat. Onnea sulle, toivotaan parasta. Itse tosiaan jo saanut isolta kustantamolta puolikiinnostuneen puoli-innostuneen kommentoivan kirjeen. Mutta kustantamot eivät ole monoliitti, on eri käytäntöjä näissä.


    • harvet

      Muita kevään odottelijoita? Otavan vastausta odotellut reilun kuukauden, WSOY:n vähän vähemmän. Kahdelle muulle olen lähettänyt myös, mutta he ei hylkyjä ilmoita. Jännää. Ehkä fiksuin aloitella uutta käsistä.

    • Jännittävää

      Miten odottelijoille on käynyt? Kertokaa nyt ihmeessä!

    • Tiptoes

      Minäkin nyt odottelen. Laitoin näin aluksi kolmelle käsiksen menemään. Genrenä siis Fantasia. Otavalle, Teokselle ja Karistolle. Onko täällä vielä muita odottamassa..? Kertokaahan miten on käynyt..

    • ensikertalainen

      Useampi mainitsee lähettäneensä käsikirjoituksen ensin muutamalle kustantajalle ja sitten useammalle. Mikä tähän on syynä? Itse ajattelin lähettää kerralla kaikkille sopiville, mutta tuleeko siitä jotain ongelmia?

      • Tiptoes

        Itse lähetin ensin muutamalle, että voin muokata tekstiä, esim. jos hylsyn mukana sattuisi saamaan palautetta.. en usko, että useammalle lähettämisestä tulisi ongelmia.. ennemminkin taitaa olla makuasia haluaako antaa tekstille ns. paranteluaikaa, jos tuleekin vielä joku ”ahaa” elämys.

        Ja tietysti jos on tosi hyvä teksti ja saakin useamman tarjouksen, niin sitten varmaan olisi helpompaa kun ne mieleisimmät kustantajat olisivat lähetyslistalla ensimmäisenä.. mutta niin, en keksi itse muita syitä näin äkkiseltään.


      • ensikertalainen

        Hyvä pointti tuo, että saattaa tulla palautetta. Oma käsikseni on jo saanut paranteluaikaa liiankin monta vuotta ja käynyt välillä parissa arvostelupalvelussa, joten minun kohdallani voi silti olla parasta hankkiutua siitä "kerralla eroon", että vihdoin voisin keskittyä uuteen projektiin.


      • Tiptoes
        ensikertalainen kirjoitti:

        Hyvä pointti tuo, että saattaa tulla palautetta. Oma käsikseni on jo saanut paranteluaikaa liiankin monta vuotta ja käynyt välillä parissa arvostelupalvelussa, joten minun kohdallani voi silti olla parasta hankkiutua siitä "kerralla eroon", että vihdoin voisin keskittyä uuteen projektiin.

        Jos tuntuu siltä, ettei tarvitse tekstiä enää muokkailla niin silloin varmaan on kivempi kerralla kaikille lähettää.. siinä on varmasti omat hyvät puolensa myös.. ei ainakaan tarvitse odotella vuosia vastauksia.

        Itsellä on hyvin tuore kässäri, joten jotain hiottavaa sieltä varmasti löytyykin, vaikka olenkin sen useaan otteeseen läpi käynyt.

        Seuraava tekstikin on jo alkanut pieninä välähdyksinä mielessä näyttäytyä, joten täytyy torjua turhaa jännitystä ja hätäilyä aloittamalla uuden kässärin työstäminen heti kun aikaa jää kirjoittamiselle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe