Mistä johtuu ilmanvaihdossa pohina, joka kuuluu häritsevästi tuntikausia laipiosta.
Kyseessä on kerrostalo, jossa tulo /poisto ilmanvaihto systeemi. Yhteiskäyttöinen putkisto.
Tntikausia kestänyt pohina vie asunnosta hapen ja joutuu ottamaan lisäilmaa ikkunan kautta.
IV-vaihdon pohinaa
11
133
Vastaukset
- illoin-aamuin
Lääkkeet ottamatta?
Puhutaan iv-vaidon osalla "vapaa kierrosta", mitähän se tarkoittaa ?
Ei ollut pohinaa. Otin jo lääkkeeni ja iv- koneen antama ääni alkoi kuulua n. 2-3 tunnin sisällä ja kuuluu edelleen. Nyt on päiväaika jolloin iv-kone (huippuimuri) on pysäytettynä jottei energiaa kulu. Ammattihenkilön vastausta odottelen !- ereseptitonhienoja
Joku voisi kuvitella kysyvänsä asiaa taloyhtiöstä. Sieltä ehkä voisi löytyä vastausta, mutta sitten joutuisi tietenkin juttelemaan kasvotusten jonkun asia. Apua!!!
Selvä yhteys noilla lääkkeillä ja äänillä tuntuu olevan. Kannattaa ottaa asia lääkärin kanssa esille, että lääkkeiden oton jälkeen alkaa 2-3 tunnin kuluttua pohista. - nenkuilija
Kerrostalon saunassa kuuluu iv-vaihdon ääni voimakkaana - sauna-aikana. Mistä se mahtaa johtua. Saunan ikkuna oli avattava, jotta ilma riitti saunaajalle. Mistä muusta vosi ottaa lisäilmaa, jottei ikkunaa tarvitseisi pitää auki. Talon huolto ehkä saattaisi auttaa. Myöhäistä kun vuoro aika loppui. Auttaiskohan tässäkin disperin ?!
- nenkuilija
Kerrostalon saunassa kuuluu iv-vaihdon ääni voimakkaana - sauna-aikana. Mistä se mahtaa johtua. Saunan ikkuna oli avattava, jotta ilma riitti saunaajalle. Mistä muusta vosi ottaa lisäilmaa, jottei ikkunaa tarvitseisi pitää auki. Talon huolto ehkä saattaisi auttaa. Myöhäistä kun vuoro aika loppui. Auttaiskohan tässäkin disperin ?!
- saunaantuleeylipaine
Itse otan aina saunaan mennessä säkillisen raikasta ilmaa mukanani. Olen käyttänyt aivan tavallisia 240 litran jätesäkkejä. Jokaiselle löylykerralle aina säkillinen raikasta ilmaa, niin hyvin pärjää.
Hieman ihmetellyt mihinkä tuo säkillinen ilmaa häviää kun se on käytetty. Ei kai tuosta voi aiheutua homevaurioita?
- MollaMaija2017
Elikkä meilllä on -80 luvun kerrostalo. Tähän asennettiin 2014 julkisivuremontin yhteydessä korvausilmaventtiilit.
Kolme kertaa päivässä on nk. tehotuuletus: 7-8, 11-12 ja 16-22. Kyllä vetää. Ja lopuksi kysymykseni:
kuuluuko näiden venttiileiden tuoda huoneisiin tunkkaista ja pahaa ilmaa porrashuoneesta joka haisee "mamujen" ruuankärylle. He tekevät sitä urakalla ja tuulettavat ikkunoistaan mutta talon muilla asukkailla se on kielletty.- kokeiletöissäkäyntiä
Voit aivan itse valita pidätkö korvausilmaventtiilit auki, vai imetkö kaiken käryn porraskäytävästä.
Oletko ajatellut kysyä noilta mamuilta apua kuinka ilmanvaihto toimii kun et itse sitä ymmärrä? - MollaMaija2017
Olen eläkkeellä joten hajut ovat samat oli töissä tai ei.
Kun korvausilmaventtiilit asennettiin oli isännöitsijän ohje suullusesti ja kirjallisesti, että venttiilien on oltava joko kesä-/talviasennossa.
Olen talomme hallituksen jäsen ja olemme kertoneet mamuille milloin ikkunoita voi pitää auki ja milloin ei.
Edellinen hallitus oli tehnyt jo syvää "kyntötyötä", mutta jos 4 maahanmuuttajataustaista käristää ja vievät pussukoita omiin pizzerioihin niin mitäpä on tehtävissä?
Ja kaiken tämän lisäksi isännöitsijä on mamujen puolella? Vihjeitä kiitos!
- MollaMaija2017
Lisäystä entiseen: tällä hetkellä tuntuu, että on ihan sama onko korv.ilmaventtiilit vai ei koska hajut ovat porrashuoneessa ja vaikka hetken tuulettaa, sama haju on kohta taas. Ja mikä absurdia, on se, että kun pari perhettä valmistaa ruokaa pitkin yötä. Isännöitsijä hehkuttaa, että kun mikään laki ei kiellä ruuanlaittoa...
- kokeiletöissäkäyntiä
Kannattaisi hypätä sieltä hallituksesta pois ja antaa homma niille jotka jotain asioista ymmärtävät
Isäntä tuntuu järkevältä, mutta selvästi todennut, että asioita ei kanssasi tule mitään ja välttelee.
Mitenkä muuten tuuletat, kun huhupuheiden mukaan ikkunatuuletus on kielletty?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla392733- 382487
- 961801
Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881353Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511330Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51235Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2881157- 561058
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi38809- 33803