Grandland X

sekalisti

Tuntui ihan hyvältä,hijainen ja vakaa menijä,lisäksi mielestäni hyvännäköinen,kyseessä oli automaatti ,uskaltaneeko opelin manuaalia ottaakkaan jos kaupat tulee.

41

1381

    Vastaukset

    • Kävin myös tutkimassa tätä ihmettä.
      Tuo perustuu Pösön 3008iin ja siinä on siis myös samat moottorit ja voimansiirto. Pösön käyttämä 6 vaihteinen tomaatti on luotettava peli.

      Pösöön verrattuna
      - ei niin luxusmainen muotoilu ja viimeistely
      - paljon parempi ergonomia ja vähän parempi istuin (AGR) mikä pesee uuden A4n ja 3-sarjan jakkarat mennen tullen.
      - ratin lämmitin
      - adaptiiviset valot
      - surkeaakin surkeampi takapenkin niskatuki. Aikuisella painaa selkärangan yläosaa todella viheliäisesti
      - Pösö jo sai isommat koneet (150 ja 180hp dieselit) ja opeliin niitä pitää vielä vähän odotella.

      PSA jo ilmoitti että Pösään ja DS:ään tulee uusi bensahybridi neliveto missä takapyörät sähköllä. Jos tuo tulee Grandlandiin kuten voisi kuvitella kun on sama auto niin autokuume kyllä nousee rutkasti.

      HIENOA!

      • Takapenkin niskatuki on tarkoitettu nostettavaksi ylemmäksi, jolloin se on jopa hyvä. Nousee ainakin omassa ihan hartioilla nostamalla, siis ilman käsiä.😊


    • Odotin nelivetoa heti alussa, ei vaan tullut.

      • EI tullut kun sitä ole Pösön 3008ssa


    • älä osta se on susi jo syntyessään
      samat viat kuin crosslandissa
      eli ei toimi mikään oikein.

      • Täysin eri auto crossland x : eri tehdas, eri kori, eri moottorit eli ei mitään samaa grandlandin kanssa.


    • Takapenkki oli surkean pieni, jopa kapeampi kuin Astrassa, varsinkin istuinosa. Työn laatu sisustuksessa on heikompi kuin Insigniassa.

    • Lataushybridi tulee 2019. Kiihtyvyys 0-100km/h 6s. 60km ajoa latauksella.

    • Moi , Kokkeiltu ja rengasmelussa älytön ero verrattuna 18" ja 17" pyörien välillä!
      Kannatta varoa eikä missään nimessä ottaa isompia vanteita ainakaan.

      Nuo perus-vanteet 17" (215/65 R17 kumeilla ) ovat ihan mainion näköiset, ja pidemmän matkan ajossa heti reilusti mukavampaa tuo äänitason ero.
      gr/km 18/19" vanteet pitäis kieltää ja 19" lisäävät co2- lukemaa +7gr/km , eli siitä koituu korkeammat verotkin.

      INTELLIGRIP - lisävarustepaketti on ihan turhake, sen mukana tulee pakollisena M+S kitkat 18" vanteilla ja se nostaa co2:sta vielä 7gr. Ajotilan valintanappi on hauskan näköinen mutta kun autossa on muutenkin luistonestot yms niin en näe mitään hyötyä tuollaisesta etuvetoiseen autoon. Härpäke mikä härpäke, niille jotka haluaa hakea olematonta hyötyä ja maksaa siitä lisää.

      • Hyvä saada tietää, että 17" renkaat ovat hiljaisemmat kuin 18" renkaat. Olen ajatellut vaihtaa noihin 17" perusvanteisiin ja renkaisiin, sillä oletan niiden olevan hiljaisemmat ja joustavammat ajossa, varsinkin kun Grandlandin jousitus on todella surkea. Renkaiden 215/ 65 R17 korkeampi profiili saattanee joustaa paremmin. Meluun taas vaikuttaa myös melko lailla renkaan valmistaja ja tyyppi. Onko muilla näistä lisää kokemuksia.
        Tosi on, että 18" ja isommat ja matalaprofiiliset renkaat pitäisi kieltää Suomessa.


      • Sopiiko 16" vanteet jarrujen päälle? Niiden lisäksi tietenkin kumit korkeammalla profiililla.


    • Se tuntuu vaan.
      Milloin ranskalainen auto on toiminut?
      säästä rahat autoon.

      • No muutaman vuoden ne on toimineet paremmin kuin myydyimmät saksalaiset ja japanilaiset. Niin maailma muuttuu.


      • Nimenomaan!


    • Tämä on auto jonka olemassa ololle ei ole mitään järkevää perustetta. On kyseessä 3008 joka on puettu Opel vaatteisiin. Moderniin tuotteeseen on asennettu perinteinen ( vanhanaikanen) ohjaamo kosiskelemaan opelin käyttäjiä koska PSA.n markkinamiehet ovat havainneet meidän olevan konservatiivisiä.
      No joka tahtoo niin tahtoo. Jos minä koen tarvitsevani tämäntapaisen mukamaasturin niin otan leijonakeulaisen, mutta toistaiseksi mennään astralla.

      • Vielä se että en usko tältäistumalta että menossa oleva suuntaus olisi kuluttajan etu. Tulevaisuudessa meillä on kyllä edelleen vanhat tutut auto merkit teillämme mutta yhä useammat ovat käytännössä toistensa kopioita.
        Otetaan esimerkki tietone ja matkapuhelin alalta. Niissä tuotteissa ei ole muuta eroa kuin softa, ja kuoret. Hinnat ehkä pysyvät näin kurissa mutta aito valinnanvara häviää muista kuin luxus tuotteista.


      • Ohjaamossa "Hytissä" on mieletön ero leijonakeulaisen eduksi. Katsoin eilen Teknavin, jossa Risto Virtasen testissä oli Leijona 5008. Oli upea auto, alkaen hinnat 27000 hujakoilla.


      • OlliL5 kirjoitti:

        Vielä se että en usko tältäistumalta että menossa oleva suuntaus olisi kuluttajan etu. Tulevaisuudessa meillä on kyllä edelleen vanhat tutut auto merkit teillämme mutta yhä useammat ovat käytännössä toistensa kopioita.
        Otetaan esimerkki tietone ja matkapuhelin alalta. Niissä tuotteissa ei ole muuta eroa kuin softa, ja kuoret. Hinnat ehkä pysyvät näin kurissa mutta aito valinnanvara häviää muista kuin luxus tuotteista.

        nyt on jo autot samoja volvossa on skodan osat kaikki
        terv.Volvon entinen kasaaja Belgiasta eli 40-50-60-sarjan autot kasattu skodan ja volkkarin osista
        jotka jää tehtaalla jalkoihin kerätään volvoon.


    • Samaa mieltä kävin myös koeajamassa ja oli erittäin hiljainen 17 tuuman perusvanteilla ja vakaata menoa. Hyvä varustetaso jo enjoy mallissa ja kun more ottaa lisäksi niin muuta ei tarvikkaan. Nyt kun vielä saa noita 120 g autoja vanhalla mittaustavalla (2018 , 156 g) niin niissä on autoverokin pienempi.

    • Etuovet päästää kuran ja lumen alakautta kynnykselle

    • Rakkaat lukijat /katumaasturikuskit. Katsokaa ero Opelinne ja minun Peugeottini välillä. Ihan sama auto, minun autossani nätimpi hytti ja pienempi ratti. Eli ajamme Ranskalaisella autolla, jolla olen juuri lähdössä pohjoiseen.

      • Mutta me ajamme espanjalaisella Granlandilla ja Crosslandilla ,sevillan tehtaalla tehty


      • Minusta Grandland on parempi koska se on käytettävämpi kuin Pösö. Onkohan 3008 mallissa edes ratinlämmitintä?

        Siinä on parempi ohjaamoratkaisu ihan siitä syystä, ettei niin paljoa tavaraa ole tungettu kosketusnäytön taakse. Autossa pitää olla kaikki keskeiset toiminnot yksiselitteisiä ja nopeasti käytössä olevia. Ne hoituvat perinteisillä kytkimillä parhaiten yleensä ottaen. Tietysti riippuu vähän kytkimestä.

        Ainakin dieselit ovat mainiota moottoreita molemissa.


    • Mikä auto toi Grandland X on ollut uutena?

      • Useimmat on ollut Bemun X3. Noin 8% on ollut X1 ja noin 5% on ollut myös Lada Niva.


    • vaihteistot(manuaali)susia ulisee

      • Niinhän ne tuppaa tekemään, mutta äänestä huolimatta ne laatikot toimii.

        Mulla on 400tkm ajettu pösö jossa laatikko kieltämättä ulisee moottorijarrutuksessa aikalailla, mutta vaihteet menee päälle kuin uudessa autossa.

        Jos auto ja laatikko toimii noinkin pitkään, on se ääni vain pieni ongelma. Tietty jos pistät 30t€ autoon kiinni niin pienetkin asiat häritsee, meillä käytetyillä ajavilla se nyt ei ole niin pienestä kiinni.


      • koetas myydä ulisevalla lootalla oleva uudempiauto jollekin


      • Joo onhan siinä tehdastakuu,ja yllätys yllätys joka ei kata vaihdelaatikkovikoja.Viosta tulee nimittäin ominaisuuksia sitämukaan kun niitä ilmenee T.kusetettu


    • Olen ajanut n 5th km granlandx insiknialla ja kokemuksia on myönteistä ja negatiivista. Positiivista: suht hyvin toimivat sähkösäätöiset istuimet, mutta pintapehmeyttä voisi olla enemmän. Hyvä varustelutaso, mutta pettymykseksi huomasin kaupanteon jälkeen että autossa ei ole lainkaan valolampun pesureita, !? Todella ihmeellinen puute, käsittämätöntä .. jos olisin sen huomannut ennen kaupantekoa, auto olisi jäänyt kauppaan. Alustan toiminta muuten hyvä ja auto suht hiljainen mutta pintakova alusta tekee ajosta hieman epämukavaa, ja kun tähän lisätään melko voimakas vaste ohjauksessa, maantienopeuksissa ohjaus pyrkii oikaisemaan mutkissa turhan voimakkaasti. Muilta osin auto miellyttävä 4- arvosana.

      • Piti tietysti kirjoittaa innovaatio eikä " insiknia." Usein mainittu renkaiden koon merkityksestä ajamiseen, Onko kokemusta GoodYear 17" nastarenkaista ko autossa ? Vaihtaisin vastaaviin kitkarenkaisiin jos keneltä sellaiset löytyy.. Myös osto/myynti mahdollista vaikka vanteineen. laitan tori.fi sivuille lisää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Piti tietysti kirjoittaa innovaatio eikä " insiknia." Usein mainittu renkaiden koon merkityksestä ajamiseen, Onko kokemusta GoodYear 17" nastarenkaista ko autossa ? Vaihtaisin vastaaviin kitkarenkaisiin jos keneltä sellaiset löytyy.. Myös osto/myynti mahdollista vaikka vanteineen. laitan tori.fi sivuille lisää.

        Mulla oli Saab 9-3:saa Goodyearin kitkat. Oli hiljaisemmat renkaat joilla ole koskaan ajanut, mukaan lukien kaikki kesäkumit. Kulutuskestävyys yhden talven huonompi kuin Nokian kitkat.


      • Onkohan "vaste" kova kun ohjauksen automaattinen tiellä pito järjestelmä on päällä. Siis kaistavahti. Kyseinen auto on todella hiljainen matkaauto.


      • ensin oli mokka , sitten granland , ajettu 40000 km automaatti . syksyllä tulee uusi samanlainen .tykkäämme ,laadukas ja hiljainen .siinä se.


    • Kun ostatte tämän tekeleen, niin vaikeudet alkaa takuukorjauksien kanssa koska kaikki viat onkin ominaisuuksia.Osta mielumin joku muu niin on elämä helpompaa.

      • Juuri näin. Neljä kuukautta ollut Grandland ja neljä kertaa moottorin varoitusvalo syttynyt. Aina korjattu. Siis uusi auto kyseessä. Viimeksi huohotinputki jäätynyt. Noksianturi vaihdettu. Rengasongelmia ja pysäköintiavustimet reistaa. En suosittele!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Neljä kuukautta ollut Grandland ja neljä kertaa moottorin varoitusvalo syttynyt. Aina korjattu. Siis uusi auto kyseessä. Viimeksi huohotinputki jäätynyt. Noksianturi vaihdettu. Rengasongelmia ja pysäköintiavustimet reistaa. En suosittele!

        Olisi kannattanut miettiä ostaessa.On tosi huonoja kokemuksia näistä nykyajan ooppeleista Saa juosta takuukorjauksiin aikoja kyselemässä mitkä annetaan aina monenviikonpäähän.


      • Juuri näin, valitettavasti ei meille tule enään koskaan autoa, jonka keulalla komeilee Opelin Merkki, siis ei koskaan.
        En tiedä menenkö ojasta allikkoon, mutta seuraava on Mazda, pitäisi olla japanilaista laatua, mene ja tiedä, vai olisiko Kia/Citroen sitten parempi, ns. pikku cittari haussa.


    • Onko nämä nelivetoja?

      • Eivät ole


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole

        Hybridi on neliveto.


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuolleisuus onkin kääntynyt päinvastoin laskuun korona kriisissä

      Kokonaiskuolleisuus kääntyikin koronan vuoksi kovaan laskuun USA:ssa USA:n kokonaiskuolleisuuteen koronaviruksella on sen sijaan ollut päinvastainen
      Pandemiat
      32
      2821
    2. Korona: Kunta jätti sairaat vanhukset heitteille TAAS!!!

      Kuusamon kunta on ilmeisesti päättänyt jättää koronakriisissä riskiryhmään kuuluvat liikuntarajoitteiset vanhukset ilman ruokaa. Kunta on sopinut ett
      Kuusamo
      47
      2378
    3. Ihmisjahti Kotkassa

      Mitä ammuskelua enkeleiden kerholla oli? Villikka ja Kasila etsinnässä?
      Kotka
      34
      1447
    4. Stockmann konkurssiin ?

      Korona vei asiakkaat. Ensin kuitenkin hakeudutaan yrityssaneeraukseen. Viimeinen sammuttaa valot.
      Maailman menoa
      43
      681