Ave on iso auto

ISOAve

Päivän IS listasi turvallimmat autot ja Ave kuuluu samaan luokkaan kuin MB E-sarja ja Vitosbemarin, esim. A4 on vain keskiluokkaa kooltaan.

55

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ave.on.menneisyyttä

      Ave on kahteen kertaan faceliftattu reliikki. C-segmentin Soda Octaviassa on sama akseliväli ja paljon enemmän tilaa. Octaviaan saa myös paljon tehokkaamman koneen ja nelivedon.
      Ave on niin kaukana menneisyydessä.

      • Turvallinen.auto

        Etkö ymmärtänyt lukemaasi? "Päivän IS listasi turvallimmat autot ja Ave kuuluu samaan luokkaan kuin MB E-sarja ja Vitosbemarin, esim. A4 on vain keskiluokkaa kooltaan. "
        Turvallisimmista oli kysymys?


      • pikkuisen.eri.asia
        Turvallinen.auto kirjoitti:

        Etkö ymmärtänyt lukemaasi? "Päivän IS listasi turvallimmat autot ja Ave kuuluu samaan luokkaan kuin MB E-sarja ja Vitosbemarin, esim. A4 on vain keskiluokkaa kooltaan. "
        Turvallisimmista oli kysymys?

        Iso ja turvallinen on pikkuisen eri asia, anjovis on samassa segmentissä kuin C-mersut, eli pikkumersut.


    • johan.pomppasi

      Kaikkea sitä Tojon omistajat unelmoivat. Vai Avensis samassa sarjassa E-Mersujen kanssa.

      • entinenmesemies

        Muuten Ave olisi mersun kanssa samassa sarjassa mutta on luotettavuudeltaan parempi ja on helpompi katsastaa ihan tutkitusti ja tilastollisestikin. Niin ja Mersun hinnalla saa kaksi Avensista. Ruostumisen nopeudessa ei Avensis pärjää vanhalle Eemelimersulle. Senkö takia niitä Avensiksia myydään Suomessa enemmän kuin Eemelimersuja?


      • sori.vaan

        Mersu ja Avensis eivät ole ikinä toistensa kilpailijoita autoa valittaessa.


      • aatulaatu
        sori.vaan kirjoitti:

        Mersu ja Avensis eivät ole ikinä toistensa kilpailijoita autoa valittaessa.

        No miksi niitä Avensiksia ostetaan enemmän kuin niitä eemelimersuja jos ei ole kilpailija?


      • sori.vaan
        aatulaatu kirjoitti:

        No miksi niitä Avensiksia ostetaan enemmän kuin niitä eemelimersuja jos ei ole kilpailija?

        Mietipä ihan itse.


      • herää.todellisuuteen
        aatulaatu kirjoitti:

        No miksi niitä Avensiksia ostetaan enemmän kuin niitä eemelimersuja jos ei ole kilpailija?

        Vai ostetaan. Alkuvuonna 1-8 Eemeleitä myyty Euroopassa 85000 kpl ja Avea 18000 kpl. Toinen nousussa, toinen laskussa yli 20 % viime vuodesta


      • 2.4STW__
        sori.vaan kirjoitti:

        Mersu ja Avensis eivät ole ikinä toistensa kilpailijoita autoa valittaessa.

        Kyllä ne ainakin omalla listalla oli jossain vaiheessa sekä Mersu että Tojo. En tosin ottanut kumpaakaan.
        Ne on vain automerkkejä eikä niihin kannata kiintyä. Se brändi kun ei tee autosta millään tapaa parempaa. Se on vain systemaattisesti rakennettu illuusio.
        Toki, E-mersu vähintään tuplahintaisena johonkin Aveen verrattuna pitää olla myös rutkasti parempi joka suhteessa mitä se ei kyllä ole, ikävä kyllä. Saksan premiumeissa on typeriä suunnitteluvikoja ja vanhanaikasuuksia, ihan jopa verrattaessa Skodaan.


      • Kampikumpi
        sori.vaan kirjoitti:

        Mersu ja Avensis eivät ole ikinä toistensa kilpailijoita autoa valittaessa.

        Kilpailusta tiedä, mutta tunnen sellaisia joilla on tai ollut molemmat.


      • iso.auto
        herää.todellisuuteen kirjoitti:

        Vai ostetaan. Alkuvuonna 1-8 Eemeleitä myyty Euroopassa 85000 kpl ja Avea 18000 kpl. Toinen nousussa, toinen laskussa yli 20 % viime vuodesta

        Niin mutta ei kuitenkaan Suomessa.


      • Takseissa
        sori.vaan kirjoitti:

        Mersu ja Avensis eivät ole ikinä toistensa kilpailijoita autoa valittaessa.

        Prius näyttää vievän markkinan Mersulta. Muilla rempuloilla ei näytä olevan mitään jakoa siinä pelissä.


    • ei.itäautoa

      " Octaviaan saa myös paljon tehokkaamman koneen ja nelivedon. "

      Niin mutta Skoda se vaan on silti! No ehkä kolhoosin kaalipellolla se neliveto olisi tarpeellinen.

      • mielenrauhaaa

        Skodamainos poistettiin,heh


    • Tojollah

      Ahdas C-mersu ei kyllä ole lähelläkään Aven tilavuutta eli tilojen suhteen oikea verrokki on E-sarjalainen. Ave on muutenkin luokkaansa suurempi, on myös todella vahvasti tehty ja massaa löytyy ja turvallisuutta. Mikseivät uudemmat mallit ole turvallisempia, vastaus on Toyotan etumatka tässäkin.

      • herää.todellisuuteen

        C-Mersun akseliväli on 14 cm pidempi kuin Avensiksen.


      • isompi.luokka

        Ja mitäs tekemistä sillä on sen kanssa, että Ave on laitettu samaan isojen autojen luokkaan kuin Mersu E, BMW 5 ja Volvo SV90? Se nyt voi ottaa koville, mutta Ave vaan on laskettu samaan luokkaan kuin nuo ja. Mersu C on luokkaa pienempi!


      • niin.pois.päin
        isompi.luokka kirjoitti:

        Ja mitäs tekemistä sillä on sen kanssa, että Ave on laitettu samaan isojen autojen luokkaan kuin Mersu E, BMW 5 ja Volvo SV90? Se nyt voi ottaa koville, mutta Ave vaan on laskettu samaan luokkaan kuin nuo ja. Mersu C on luokkaa pienempi!

        Mitä tekemistä, se nyt vaan on silleen että anjovis kuuluu C-mersun kanssa D-segmentin kulkineisiin, E-mersu kuuluu E-segmenttiin.


      • isompi.luokka

        Tuossa Ilta-Sanomien jutussa Ave oli kyllä samassa luokassa eli isoissa autoissa kuten Mersun E. Siitäkään ei pääse mihinkään vänkäämään. Ja aivan varmasti kyse ei ole virheestä, sillä Aven tilat ovat reilut, vaikka akseliväli ei olekaan kovin pitkä. Olkoon kuinka vanha malli, niin tiloilta on todella hyvä ja jo ykköskopan Ave oli tilavampi kuin silloinen Väyrynen.


      • Mittanauhan_kertomaa
        isompi.luokka kirjoitti:

        Tuossa Ilta-Sanomien jutussa Ave oli kyllä samassa luokassa eli isoissa autoissa kuten Mersun E. Siitäkään ei pääse mihinkään vänkäämään. Ja aivan varmasti kyse ei ole virheestä, sillä Aven tilat ovat reilut, vaikka akseliväli ei olekaan kovin pitkä. Olkoon kuinka vanha malli, niin tiloilta on todella hyvä ja jo ykköskopan Ave oli tilavampi kuin silloinen Väyrynen.

        Ykköskoppa-Avensis (T220, vuosimallit 1997–2002):
        pituus 4530 mm (Sedan)/4600 mm (farkku), aks.väli 2630 mm, leveys 1710 mm

        M-B E eli ”Väyrynen¨, W210, vuosimallit 1995–2002:
        pituus 4818 mm (Sedan)/4839 mm (farkku), aks.väli 2833 mm, leveys 1799 mm

        Jos onnistut mittaamaan noinkin paljon lyhyemmästä ja kapeammasta korista isommat tilat, niin aika fakiiri olet!

        Ajelin itse noina vuosina Peugeot 406:lla (Sedan). Se oli 35 mm pidempi ja 54 mm leveämpi kuin Avensis I ja akseliväliä oli peräti 70 mm enemmän. Olin toki auton tilantarjontaan tyytyväinen, mutta ei minulla olisi tullut mieleenkään pitää sitä ”taksi-Mersun” verrokkina!


    • Laatulaskennut

      100t ajettu Mersu on luotettavampi kuin pakkauksia tohjo ja kestää taatusti pitempään. Av en kone ei joissain tapauksissa kestä edes sitä satatuhatta...

    • Naurettavatojo

      Juurihan oli lehdesä että tojon avensis ja muutkin tojot on tehty koben heikkolaatuisesta teräksestä joka ei ole edes laatuvaatimuksia täyttävää? E merdu on pikkasen eriluokan auto muutenkin. Siinä missä e mersun koneet alkaa niin avensiksen koneet loppuu. Avensikseen ei saa yhtäkään konetta joka kelpaa automiehelle perusajoon. Kaikki jotain alta 150hv nuhapumppuja.

    • Vanha.paska

      Ave-miehen elämän kohokohta on se kun Ave pääsee samaan kategoriaan kuin E-mese. Ymmärrän täysin.
      Mitään muuta hyvää tuossa kahteen kertaan faceliftatussa muinaisjäänteessä ei olekaan.

    • BruunoB

      Omaspainon ja tilojen puolesta Avensis ja E-sarja ovat kyllä ihan samaa luokkaa, Mersu tietysti selkeästi pidempi, mutta se ei ole mitenkään oleellista. Moni pitää väärin perustein Avensista jonkun Mazda6-mallin, Passatin, BMW-kolmossarjan/ Audi A4:n kokoisten autojen kilpailijana, mutta kyllä tilojen puolesta Avensis kilpailee luokkaa ylemmässä sarjassa.
      Ja Avensiksen laatumielikuva sekä käytetyt materiaalit ovat jo selkeästi premium-luokkaa nekin.

      • MB.is.number.one

        Murskaajasaranat ja portaallinen selkänojan säätö ovat sitä Aven laatua ja premiumia viime vuosituhannelta.


      • 2.4STW__

        Tilojen suhteen vertailu on vaikeaa. Avessa etuttilat on surkeat koska ratissa ei riitä säädöt. Muuten tilat on kyllä hyvät. Saksan Premiumien ongelma taas järjettömän huonot sisätilat auton kokoon nähden.
        Nykyinen autoni (uusin A4) on ulkomitoiltaan isompi kuin Ave mutta ei se tiloiltaan pärjää Avelle muuten kuin etupenkin suhteen. A4 on lisäksi aksevälinsä vuoksi kankea.

        Edellisessä autossa mikä oli 3-sarjainen oli myös portaallinen selkänojan säätö. Kyllä sen säädön kanssa toimeen tuli mutta muuten 3-sarjan penkit (sportti) on kyllä huonoimmat mitä yhdessäkään autossani on ollut. Tunti oli ehdoton maksimi mitä pystyi ajamaan ilman selkäsärkyä. Ehkä se ropellimerkki nokalle korjaa tällaisen pienet ongelma jollekin mutta itselle merkki ei merkitse yhtään mitään.


    • Saksalaisella.mukavimmin

      Ave on ainoastaan painonsa puolesta raskaassa sarjassa. Eihän siihen saa edes dieseliä automaatilla joka on aivan peruskauraa isoissa sedaneissa. Muutenkin kämäinen riisikuppi.

      • hiukan.faktaa

        Väärin taas, anjovis on kevyempi kun vastaava C-sarjan mersu, huomattavasti kevyempi kuin vastaava E-sarjan mersu.


      • Saksalaisella.mukavimmin

        Miksi edes yrittää viritellä Tojoa samaan sarjaan Mesen kanssa? Lauantaimakkara vastaan sisäfile. On nää niin noloja.


      • saatika.muutenkaan

        Niinpä, anjoviksesta ei ole edes painojen puolesta isoksi autoksi, kuinka kurkkupurkki voisikaan painaa enempi kuin maitotonkka,
        Anjovis sedan, omapaino 1355kg, MB eemeli sedan omapaino 1680kg, siihen väliin vielä C-mersu, 1505 kiloa.

        Että mitenkäs se anjovis määritellään isoksi autoksi, ei edes ulkomittojen puolestakaan, anjoviksen pituus/leveys, 475/181, eemelin, 492/185, siinäkin iso ero.


      • 3r2f3f34fgdc
        saatika.muutenkaan kirjoitti:

        Niinpä, anjoviksesta ei ole edes painojen puolesta isoksi autoksi, kuinka kurkkupurkki voisikaan painaa enempi kuin maitotonkka,
        Anjovis sedan, omapaino 1355kg, MB eemeli sedan omapaino 1680kg, siihen väliin vielä C-mersu, 1505 kiloa.

        Että mitenkäs se anjovis määritellään isoksi autoksi, ei edes ulkomittojen puolestakaan, anjoviksen pituus/leveys, 475/181, eemelin, 492/185, siinäkin iso ero.

        Pöljä,

        Ave omapaino 1600kg ja mitat lähes mb e.
        Sisätilat samat. Mistä näitä sikiää,,,,,,,,,


      • Lukemia
        3r2f3f34fgdc kirjoitti:

        Pöljä,

        Ave omapaino 1600kg ja mitat lähes mb e.
        Sisätilat samat. Mistä näitä sikiää,,,,,,,,,

        Toyotan omilla nettisivuilla ilmoitetaan Avensis Sedanin omapainoksi (omamassaksi) moottorista ja vaihteistosta riippuen 1355–1500 kg, farkun (Touring Sports) paino vastaavasti 1385–1565 kg. Oman M-B C-farkkuni omapainoksi on rekisteriotteeseen merkitty 1500 kg. Aika tavalla samoilla haminoilla liikutaan. E-Mersu painaa sitten mitä painaakin (selvästi enemmän).

        Jos auton paino nyt mitään merkitsee kokoluokasta puhuttaessa...


      • saatika.muutenkaan
        3r2f3f34fgdc kirjoitti:

        Pöljä,

        Ave omapaino 1600kg ja mitat lähes mb e.
        Sisätilat samat. Mistä näitä sikiää,,,,,,,,,

        Lähtökohtana oli sedanit, siitä lähdetään. Mistä kaltaisiasi sikiää.

        Mutta okei sitten, anjovis edelleen sen 1355kg ja MB eemeli 2070kg, siis omapaino.


    • Mittanauhan_kertomaa

      Tuo listaus kertonee jotakin lähinnä listaajasta, ei niinkään listattavista. Mittojen puolesta Avensis on jokseenkin yks' yhteen nykyisen C-Mersun (W205, S205) kanssa, kun taas E-Mersu on merkittävästi kookkaampi. Vertaillaanpa vaikka konttiperäisiä (Sedan):

      Avensis: pituus 4710 mm, akseliväli 2700 mm, leveys 1810 mm, raideleveys 1550/1540 mm
      M-B C: pituus 4686 mm, akseliväli 2840 mm, leveys 1810 mm, raideleveys 1588/1570 mm
      M-B E: pituus 4923 mm, akseliväli 2939 mm, leveys 1852 mm, raideleveys 1619 mm

      Nyky-Avensista en ole koeajanut. Ykköskoppaisen koeajo parikymmentä vuotta sitten riitti, en kotiutunut enkä ole sen koomminkaan jaksanut kiinnostua. C-Mersun koeajo kaksi ja puoli vuotta sitten puolestaan johti tilaukseen ja olen nyt kolmatta vuotta C-farkun tyytyväinen omistaja.

      Avensis saattaa hyvinkin tarjota kokoluokassaan enemmän tilaa kuin C-Mersu, mutta minulle jälkimmäisen tilat riittävät oikein mainiosti. C-Mersua näkee (lähinnä farkkuna) taksikäytössäkin melkoisesti, vaikka E-Mersu tietenkin on se oikea varsinainen ”taksi-Mersu” kuten aina ennenkin.

    • Suomi.Toyota

      Joka kahdeksas uusi Avensis myydään Suomessa. Vanha maine ja nimi myy, tuotteella ei niinkään väliä.

      • Ruostuva.saksalainen

        Aika kauas ajauduit aloittajan aiheesta, kun kysymys oli AVENSIKSEN KOOSTA ei myynnistä!
        Onhan se iso auto mutta ruostuu hitaammin kuin E-mersu joita tapaa liikentessä todella ruskeina.


      • alkava_ruoste

      • premiumruosteessa

      • Tuulilasi_tutki
        premiumruosteessa kirjoitti:

        Ei mikään auto uutena ole ruosteessa, mutta kun ne vanhenee niin ei silmä valehtele

        Mielestäni 4 kuukauden ikäinen auto on uusi! Sen ikäinen Ave oli tuossa Tuulilasin tutkimuksessa alkavassa ruosteessa koteloiden ja ovien sisäpinnoilta.
        Eri mieltä saa olla auton uutuudesta, muu on faktaa.


    • juuri näin. sopiihan Avensiksen takakonttiin itäauto skoda octavia vaikka poikittain ja tilaa jää vielä kaksosten rattaille.

      • Reliikki.2.facelift

        Just näin. Holistit heittävät läskiksi kun ei muutakaan argumenttia ole.
        Ave on luokassaan täysi koppimopo ja se häviää tiloissa jopa c-segmentin Oculle.
        Mitä muuta voisi olettaa 10 vuotta vanhalle eläkeläiselle. Niskalaukausta odotellessa.


      • ToyotaTilaa

        Toyota-vihasta huolimatta iso Ave käy hyvin kaupaksi. Se on oikeasti iso ja tilava auto, tilat on vertailukelpoiset vaikka siihen E-Mersuun tai Viitossarjan Bemariin, vaikka Ave on reilusti lyhyempi ja akseliväli pienempi. Toyota osaa suunnitella huipputilavan mutta kompaktin auton, tähän ei saksalaisvalmistajat kykene. Kolmossarjalainen Bemari, Mersu C ja Audi A4 ovat luokkaa pienempiä tiloiltaan eikä Mondeo, Passat tai Insigniakaan yllä Aven tiloihin.


      • TSI2012
        Reliikki.2.facelift kirjoitti:

        Just näin. Holistit heittävät läskiksi kun ei muutakaan argumenttia ole.
        Ave on luokassaan täysi koppimopo ja se häviää tiloissa jopa c-segmentin Oculle.
        Mitä muuta voisi olettaa 10 vuotta vanhalle eläkeläiselle. Niskalaukausta odotellessa.

        mutta kun mulla on sormi pyllyssä.


      • Koosta_ja_tiloista
        ToyotaTilaa kirjoitti:

        Toyota-vihasta huolimatta iso Ave käy hyvin kaupaksi. Se on oikeasti iso ja tilava auto, tilat on vertailukelpoiset vaikka siihen E-Mersuun tai Viitossarjan Bemariin, vaikka Ave on reilusti lyhyempi ja akseliväli pienempi. Toyota osaa suunnitella huipputilavan mutta kompaktin auton, tähän ei saksalaisvalmistajat kykene. Kolmossarjalainen Bemari, Mersu C ja Audi A4 ovat luokkaa pienempiä tiloiltaan eikä Mondeo, Passat tai Insigniakaan yllä Aven tiloihin.

        Kannattaisi päivittää tiedot eri automallien nykyversioiden mukaisiksi ennen kuin vertailee. Esimerkiksi Passat on 17 mm pidempi ja 22 mm leveämpi kuin Avensis (kummatkin Sedanina) ja akseliväliä on jopa 91 mm enemmän. Aika vaikea on näihin isompiin ulkomittoihin suunnitella ahtaampaa autoa!

        Tavaratiloista en äkkiseltään löytänyt Sedan-mallia koskevia tietoja. Farkuissa Passat haukkaa 650 litraa ja takaistuinten selkänojat käännettynä 1780 litraa, Passatista löysin vain ensimmäistä vastaavan lukeman, se on 543 litraa. Onkohan 543 Toyota-litraa sitten tilavampi kuin 650 VW-litraa?

        Avensiksen omistajat olkoot kaikin mokomin ajokkeihinsa tyytyväisiä, se ei ole meiltä muilta pois! Kannattaisi vaan pitää kylmät tosiasiat ja numerot mielessä vertailuissa.

        Kun valitsin itselleni uutta autoa keväällä 2015, koeajoin Passatin, Volvo V60:n ja Peugeot 508:n, kaikki farkkuina. Jos tilantarve olisi ollut keskeisin kriteeri, olisi Passat ollut ilmiselvä voittaja! En kuitenkaan valinnut mitään noista kolmesta vaan neljännen merkin (joka ei ollut VW-konsernin tekosia). Avensis ei kiinnostanut pätkänkään vertaa.


      • wefgergg
        Koosta_ja_tiloista kirjoitti:

        Kannattaisi päivittää tiedot eri automallien nykyversioiden mukaisiksi ennen kuin vertailee. Esimerkiksi Passat on 17 mm pidempi ja 22 mm leveämpi kuin Avensis (kummatkin Sedanina) ja akseliväliä on jopa 91 mm enemmän. Aika vaikea on näihin isompiin ulkomittoihin suunnitella ahtaampaa autoa!

        Tavaratiloista en äkkiseltään löytänyt Sedan-mallia koskevia tietoja. Farkuissa Passat haukkaa 650 litraa ja takaistuinten selkänojat käännettynä 1780 litraa, Passatista löysin vain ensimmäistä vastaavan lukeman, se on 543 litraa. Onkohan 543 Toyota-litraa sitten tilavampi kuin 650 VW-litraa?

        Avensiksen omistajat olkoot kaikin mokomin ajokkeihinsa tyytyväisiä, se ei ole meiltä muilta pois! Kannattaisi vaan pitää kylmät tosiasiat ja numerot mielessä vertailuissa.

        Kun valitsin itselleni uutta autoa keväällä 2015, koeajoin Passatin, Volvo V60:n ja Peugeot 508:n, kaikki farkkuina. Jos tilantarve olisi ollut keskeisin kriteeri, olisi Passat ollut ilmiselvä voittaja! En kuitenkaan valinnut mitään noista kolmesta vaan neljännen merkin (joka ei ollut VW-konsernin tekosia). Avensis ei kiinnostanut pätkänkään vertaa.

        Vai niin,

        Ostit mikran, olethan mikramies. Paistaa niin läpi.
        Buaaaaaaaahhhhhhhh.


      • Cvb876
        Koosta_ja_tiloista kirjoitti:

        Kannattaisi päivittää tiedot eri automallien nykyversioiden mukaisiksi ennen kuin vertailee. Esimerkiksi Passat on 17 mm pidempi ja 22 mm leveämpi kuin Avensis (kummatkin Sedanina) ja akseliväliä on jopa 91 mm enemmän. Aika vaikea on näihin isompiin ulkomittoihin suunnitella ahtaampaa autoa!

        Tavaratiloista en äkkiseltään löytänyt Sedan-mallia koskevia tietoja. Farkuissa Passat haukkaa 650 litraa ja takaistuinten selkänojat käännettynä 1780 litraa, Passatista löysin vain ensimmäistä vastaavan lukeman, se on 543 litraa. Onkohan 543 Toyota-litraa sitten tilavampi kuin 650 VW-litraa?

        Avensiksen omistajat olkoot kaikin mokomin ajokkeihinsa tyytyväisiä, se ei ole meiltä muilta pois! Kannattaisi vaan pitää kylmät tosiasiat ja numerot mielessä vertailuissa.

        Kun valitsin itselleni uutta autoa keväällä 2015, koeajoin Passatin, Volvo V60:n ja Peugeot 508:n, kaikki farkkuina. Jos tilantarve olisi ollut keskeisin kriteeri, olisi Passat ollut ilmiselvä voittaja! En kuitenkaan valinnut mitään noista kolmesta vaan neljännen merkin (joka ei ollut VW-konsernin tekosia). Avensis ei kiinnostanut pätkänkään vertaa.

        17 mm ero pituudessa ei meinaa mitään eikä 22 mm leveydessä, samat ulkomitat, mutta Ave on paljon tilavampi kuin Passat.


    • Pikkukippo

      "eikä Mondeo, Passat tai Insigniakaan yllä Aven tiloihin."

      Huutonaurua kolmannella. Avensista nöyryyttää tilojen suhteen edellämainittujen lisäksi pari ranskalaista.

    • rapeus.edellä

      Ranskalaiset nyt ovat,mitä ovat. Aivan sama. ovatko isoja tai pieniä. Isommissa tienenkin vielä isommat viat.

      • Aygo.proace

        Tojoista suunnitellaa ja tehdään monta Ranskassa. Pari mallia ovat jopa kokonaan ranskalaista käsialaa. Tojosta vain logo.


    • Ocu1.8TS1.132kW.Webast0

      toyo ave on kyllä valtavan kokoinen sisätiloiltaan. ei tule tilavempaa autoo mieleen henkilöautopuolella.

      • Aveniiri

        Onhan omassa kokoluokassaan huipputilavan peli, missäs muussa saman luokan pirssissä on enemmän tilaa?


      • samaa.pelleilyä
        Aveniiri kirjoitti:

        Onhan omassa kokoluokassaan huipputilavan peli, missäs muussa saman luokan pirssissä on enemmän tilaa?

        Tojohönö vetää taas lapinlahden lintujen kuorossa kovaa ja korkealta. Todellisuus on kadonnut täysin. Kaikissa isoissa sedaneissa on isommat tilat. kuin Avessa. Myös luokkaa alemmassa Ocussa on isommat tilat kuin Avessa.


      • skoodalooda
        samaa.pelleilyä kirjoitti:

        Tojohönö vetää taas lapinlahden lintujen kuorossa kovaa ja korkealta. Todellisuus on kadonnut täysin. Kaikissa isoissa sedaneissa on isommat tilat. kuin Avessa. Myös luokkaa alemmassa Ocussa on isommat tilat kuin Avessa.

        Onhan siinä taaviskootan kolhoosiversiossa iso kaalin kuljetukseen tarkoitettu tavaratila, sellainen 80-luvun lookia. Itäeurooppaan ja venäjälle suunnitelluss sellainen on tarpeellinen.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe