keskiarvo yritysjuridiikan maisteriohjelmaan

Hakija2018

Moi,
Onko kenelläkään tietoa, millaisilla keskiarvoilla on päästy opiskelemaan yritysjuridiikkaa Aalto-yliopistoon? Korkeakoulu ei julkaise pääsyrajoja, joten olisi mukava tietää, onko mahdollisuuksia päästä sisään.

86

10562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OlihanSe

      Muistaakseni 4,3 painotettuna keskiarvona oli ainakin vuonna 2015 kun itse hain.

    • Hakija-17

      Mua kiinnostaa myös tämä; 3,5 siis vähintään oltava (sitä alemmalla ka:lla ei voi tulla valituksi), mutta tietääkö kukaan mitä ne valituiksi tulleiden keskiarvot voisivat olla? Mulla on sekä tradenomin että oikeustieteen notaarin (ja kohta maisterivaihekin tehty) paperit. Tradenomin papereilla keskiarvo 3,48 eli en voi edes hakea sillä ja oikeustieteellisestä tutkinnosta 3,68. Tarvittavat yritysjuridiikan opinnot on kasassa ja niissä keskiarvo huitelee vitosen paikkeilla vaikkei niiden arvosanoilla kai merkitystä olekaan. Onneksi en ole vielä ottanut notaarin papereita ulos, sillä aion korottaa arvosanoja, jos en pääse sisään...Onkohan noissa tilastoissa (hakijamäärät/valitut) myös ne hakijat, jotka eivät ole välttämättä täyttäneet hakukriteereitä (esim. yritysjuridiikan opintoja ei tarpeeksi ja siksi tullut karsituksi)?

    • Jennihhhh

      Muakin kiinnostaisi tietää millä arvosanoilla ja millä pohjakoulutuksella! Kenelläkään tietoa?

    • oikeustrade

      Mä en päässyt 3,8 oikeustradenomi papereilla, oppari 5. Eivät perustelleet valintatulosta sen kummemmin kuin että opintomenestys ei riittänyt.

    • Tunkua_on

      Tänä vuonna ei 4,3 keskiarvolla päässyt. Samalla tasolla raja on pyörinyt aina. Vaadittujen juridiikan opintojen arvosanoilla ei ole väliä, vain sen tutknnon keskiarvo, jolla hakee, merkitsee.

    • tiukkaa_on

      4,35 keskiarvolla pääsin sisään keväällä 2018.

      • Ei_paha

        Näyttäisi siis olevan tasolla 4,35 v. 2018.


    • voihel

      Minkälaisilla arvosanoilla tänä vuonna olette hakeneet? Nythän on tullut myös CV tähän ohjelmaan lisäksi

    • Linneaaa

      Hain 4,56 ka:lla, saas nähdä riittääkö. Taustalla valtiotieteiden kandidaatin tutkinto. Ja mietin kanssa juurikin tota CV:n painoarvoa haussa? Sen merkitys osana valintapäätöstä jäi vähän epäselväksi.

    • voihel

      Hain 4,3 ka:lla, voi tehdä aika tiukkaa... CV:n painoarvo tosiaan aika epäselvä

      • Jis

        Kuinkas teille kävi tänä vuonna maisterivaiheen valinnassa?


    • Hakija12

      Olen ymmärtänyt, että hakurajat on eri riippuen hakeeko oikeusnotaarin vai oikeustradenomin tutkinnolla. Pitääkö tämä paikkansa? Millä tutkinnolla te yli 4,3 keskiarvolla sisäänpäässeet olette saaneet paikkanne? :)

    • Anonyymi

      Tämän vuoden haussa sisään ka 4,7:llä, hain liiketalouden tradenomin papereilla.

      CV oli joo jännä vaatimus. Ehkä se painaa sitten siinä vaiheessa, jos mitenkään muutoin ei ole saatu eroa aikaiseksi? Muokkasin omani motivaatiokirjeeksi ts. painottamaan, miten juuri yritysjuridiikan opiskelu hyödyttäisi uraani, kun en muutakaan funktiota CV:lle keksinyt.

    • Anonyymi

      Haaveet kaatui, kun tajusin että koko tutkinnon keskiarvolla on vaan väliä, eikä vaadittujen juridiikan opintojen keskiarvolla..

    • Anonyymi

      Mitä opintoja teillä sisäänpäässeillä on mm. luettu yritysjuridiikan valmistaviksi opinnoiksi (kun se 18op pitää olla yritysjuridiikan ja max 6 op rahoituksen tai laskiksen kursseja) ja pitääkö ne erikseen listata jotenkin hakuvaiheessa mitkä kurssit haluaa lukea noihin yritysjuridiikkaan liittyviin kursseihin?

      Toinen kysymys: ilmeisesti tänä vuonna ei ole CV:tä vaatimuksena? Aiemmin näin ollut ja nyt ihmettelen, että miksiköhän tänä vuonna ei ole vai enkö vaan löydä kyseistä kohtaa.

      • Anonyymi

        Jollei niitä ollut hakiessa tarpeeksi selvitetty, tuli pyyntö selvittää. Helpoimmalla pääsee, jos lakikurssit on Aallon avoimesta tai vastaavasta, mistä on selkeät speksit. Jostain eksoottisemmasta tein oman kuvauksen, mutta ei se ekalla hakukerralla riittänyt. Toisella kerralla olin suorittanut riittävästi Aallon avoimen kursseja, ja riitti pelkkä listaus selvitykseksi.


    • Anonyymi

      Millä painotetulla keskiarvolla ootte päässyt sisään ja minä vuonna? :)

      • Anonyymi

        5, 2017


    • Anonyymi

      Millä keskiarvolla porukka on nyt hakemassa?

      • Anonyymi

        Oon hakemassa nyt 4,22 keskiarvolla. Tietääkö kukaan, mikä oli alin 2019 vuonna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon hakemassa nyt 4,22 keskiarvolla. Tietääkö kukaan, mikä oli alin 2019 vuonna?

        4,33 oli käsittääkseni alin 2019


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4,33 oli käsittääkseni alin 2019

        Ei kai tilastoja ole julkisesti missään? Vai onko asiasta toinen ketju jossain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai tilastoja ole julkisesti missään? Vai onko asiasta toinen ketju jossain?

        Ei ole julkisesti, mutta koulustani kuulin. Onko kukaan pyrkinyt keskeneräisellä tutkinnolla ja oliko teillä kaikki kurssit suoritettuna ennen hakua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole julkisesti, mutta koulustani kuulin. Onko kukaan pyrkinyt keskeneräisellä tutkinnolla ja oliko teillä kaikki kurssit suoritettuna ennen hakua?

        190 op oli suoritettu kun laitoin paperit, nyt 195 op eli enää oppari puuttuu. Keskiarvo nyt päälle 4,4 eli ihan hyvät mahdollisuudet pitäisi olla, jos vaan ehtii valmistumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        190 op oli suoritettu kun laitoin paperit, nyt 195 op eli enää oppari puuttuu. Keskiarvo nyt päälle 4,4 eli ihan hyvät mahdollisuudet pitäisi olla, jos vaan ehtii valmistumaan.

        Ok, itseltäni puuttuu 4 kurssia ja se on aika paljon. Päätös tehdään niillä kursseilla, joilla olen hakenut. Nyt suoritettavilla kursseilla ei ole väliä, ne eivät siis vaikuta keskiarvoon. Suoritettujen kurssieni keskiarvo todennäköisesti riittää, mutta oletan etten ole hakukelpoinen:/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, itseltäni puuttuu 4 kurssia ja se on aika paljon. Päätös tehdään niillä kursseilla, joilla olen hakenut. Nyt suoritettavilla kursseilla ei ole väliä, ne eivät siis vaikuta keskiarvoon. Suoritettujen kurssieni keskiarvo todennäköisesti riittää, mutta oletan etten ole hakukelpoinen:/

        Mikset olisi hakukelpoinen? Eihän tutkinnolle ole muita ehtoja kuin että hakuvaiheessa löytyy vähintään 24 op vaadittuja opintoja ja keskiarvo on yli 3,5? Kohdallasi toki haasteeksi tulee tutkinnon valmistuminen siten, että todistuskopion saa toimitettua 7.8.2020 mennessä.

        Ja miksei tutkinnostasi puuttuvilla kursseilla ole väliä? Tutkinnon keskiarvoonhan ne eivät vaikuta ainoastaan silloin, jos arvioidaan ilman numeroarvosanaa (´Hyväksytty´).

        Omalla kohdalla mietityttää juuri tämä, että jos hakuvaiheessa keskeneräisen tutkinnon keskiarvo riittää, mutta viimeisistä kursseista tulee heikkoja arvosanoja, jotka tiputtavat lopuulisen tutkinnon keskiarvoa, siten että ehdollinen hyväksyntä perutaan riittämättömän keskiarvon perusteella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset olisi hakukelpoinen? Eihän tutkinnolle ole muita ehtoja kuin että hakuvaiheessa löytyy vähintään 24 op vaadittuja opintoja ja keskiarvo on yli 3,5? Kohdallasi toki haasteeksi tulee tutkinnon valmistuminen siten, että todistuskopion saa toimitettua 7.8.2020 mennessä.

        Ja miksei tutkinnostasi puuttuvilla kursseilla ole väliä? Tutkinnon keskiarvoonhan ne eivät vaikuta ainoastaan silloin, jos arvioidaan ilman numeroarvosanaa (´Hyväksytty´).

        Omalla kohdalla mietityttää juuri tämä, että jos hakuvaiheessa keskeneräisen tutkinnon keskiarvo riittää, mutta viimeisistä kursseista tulee heikkoja arvosanoja, jotka tiputtavat lopuulisen tutkinnon keskiarvoa, siten että ehdollinen hyväksyntä perutaan riittämättömän keskiarvon perusteella...

        Kysyin Aallon hakijapalvelusta ja ka lasketaan vain hakuvaiheessa toimitetusta suoritusotteesta, myöhemmin suoritetuilla kursseilla ei ole vaikutusta valintapäätöksen.


    • Anonyymi

      Kuinkahan tarkkaan ne kattoo, mitä kursseja hyväksytään noihin vaadittaviin juridiikan ja laskentatoimen/rahotuksen kursseihin. Lähinnä noita yritysjuridiikan kelpoisuuksia mietin...

      • Anonyymi

        Omalla kohdalla riitti, kun oli tulostanut koulun IT-järjestelmästä 1-sivuiset opintojaksoselosteet, joissa oli lyhyesti lueteltu aihesisällöt. Toki nämä olivat selkeästi verotuksen ja juridiikan kursseja. En osaa sanoa kuinka tarkasti pitäisi dokumentoida rajatapauksissa, jos käymäsi opintojakso on esimerkiksi puoliksi markkinointia ja puoliksi laskentatoimea.


    • Anonyymi

      Onko hakijoita tänä vuonna 2021? Millä keskiarvolla olette tänä vuonna liikenteessä? Itsellä 4.3 ja iski ahdistus, että ei se riitä :( Voi kökkö..

      • Anonyymi

        Ite hain kans nyt. Mulla 4.6 keskiarvo. Saa nähä pääseekö :o


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite hain kans nyt. Mulla 4.6 keskiarvo. Saa nähä pääseekö :o

        Riittikö 4,6?


    • Anonyymi

      Herättelen ketjua vuodelle 2022. Itse hain, keskiarvo vähän alle 4,5. Saa nähdä riittääkö. Ketkä muut haki, millä keskiarvolla?

    • Anonyymi

      Hain vähän yli 4,5 keskiarvolla. Luulen tuon riittävän. Tätä parempia keskiarvoja ei voine tulvimalla?

    • Anonyymi

      Millaisia juridiikan opintoja hakeneilla oli tradenomin tutkinnossa alla? Entä päässeillä?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        KA 4.47, Tradenomipapereilla sisään 2022. Työ, rahoitus, yritysoikeus juridiikkaa arvonlisäverokursseja pohjalla


    • Anonyymi

      Siis sentään! Onko tosiaan aivan sama, onko hakukelpoisuuden antava tutkinto joku leikkikoulussa suoritettu tradenomi ja yliopistossa suoritettu oikeusnotaari (HY)? Keskiarvothan näissä todella ovat keskenään täysin vertailukelpoisia….

      • Anonyymi

        Itse olen lukenut amk, yliopisto sekä yamk tutkinnot, ja pakko kyllä sanoa ettei se amk mikään leikkikoulu ole. Se että joku oikeusnotari pääsee suorittamaan yritysjuridiikan kautta KTM tutkintoa, voisi olla yhtä kyseenalaista, koska heillä välttämättä ole minkäänlaisia laskentatoimen valmiuksia olemassakaan.


    • Anonyymi

      Onko täällä nyt vuonna 2023 hakeneita?

      • Anonyymi

        Yksi ainakin löytyy


    • Anonyymi

      Millaisella keskiarvolla porukka haki

    • Anonyymi

      Täällä yksi hakenut. Keskeneräinen tutkinto, keskiarvo haettaessa noin 4,75.

    • Anonyymi

      Mikähän mahtaa olla tämän vuoden keskiarvo raja?

      • Anonyymi

        Vuodesta toiseen on tainnut jäädä 4,5 tienoille. Toki raja on riippuvainen kyseisen vuoden hakijoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuodesta toiseen on tainnut jäädä 4,5 tienoille. Toki raja on riippuvainen kyseisen vuoden hakijoista.

        Toivottavasti tänä sama taso pysyisi tänäkin vuonna, eikä hirveästi nousisi


    • Anonyymi

      Itse hain myös. Opinnäytetyö puuttuu ja KA 4,52

    • Anonyymi

      Minäkin hain ja keskiarvo keskeneräisellä tutkinnolla 4,69.

    • Anonyymi

      Minä hain ka. 4,575. Toivon, että riittää

    • Anonyymi

      Nyt on ilmestynyt lisätietoa palkki opintopolkuun.

      • Anonyymi

        Mikä lisätieto?


    • Anonyymi

      Onko kellään kokemusta, että miten nuo pisteet lasketaan tuonne opintopolun lisätiedot kohtaan. Tai kun tänne yritysjuridiikkaan käytännössä valitaan keskarvon perusteella.

    • Anonyymi

      Mahtaako pisteyttää vain keskiarvon mukaan. Näkyykö sinulla siellä jo jotain?

    • Anonyymi

      ei näy mitään. Vähän kyllä jännittää :D

    • Anonyymi

      Sama. Saisivat jo paljastaa tulokset :D

    • Anonyymi

      no jep. Jotenkin ollut tylsää odotella, kun tänä vuonna ei ole oikein ollut mitään keskutelua edes aiheesta

    • Anonyymi

      Kuinka laajan liitteen teitte kurssikuvauksista?

    • Anonyymi

      Jännittävää kyllä! Millaisia keskiarvoja teillä on? Itse laadin vapaamuotoiset kurssikuvaukset, nimi, laajuus, opettaja, arvosana, keskeinen sisältö ja tenttimateriaali/kirjallisuus.

    • Anonyymi

      Onkohan 5,52 keskiarvolla mitään mahiksia?

    • Anonyymi

      Oho, 4,52 tarjoitin tietysti

    • Anonyymi

      Itse tein selvityksen kursseista ja otin kurssien kuvaukset/ sisällöt suoraan kouluni opinto-oppaasta. Keskiarvo 4,75 kuitenkin jännittää, että entä jos kurssini eivät jostain syystä kävisikään.

    • Anonyymi

      Itsellä oli keskiarvo 4,7 hakuvaiheessa. Ainoa mikä stressaa on se, että hain keskeneräisellä tutkinnolla.

    • Anonyymi

      Onko kellään tietoa moneltako tulokset julkaistaan tuolloin 29. päivä?

    • Anonyymi

      Ei kai siihen ole edes ilmoitettua kellonaikaa? Tylsää jos antavat odottaa keskiviikkoon asti tuloksia, muina vuosina ovat julkaisseet ne jo aikaisemmin.

    • Anonyymi

      Ei vituta oottaa jos pääsee sisälle, mut jos ei pääse niin sit kyllä :D

    • Anonyymi

      Ehtii täytellä vielä muihin kohteisiin yhteishakua mikäli ei pääse :D

      • Anonyymi

        Se totta. Itsellä ei nyt mikään pakko ole edes päästä, kun maisterivaihe jatkuu sitten toisessa yliopistossa automaattisesti, mutta olishan se kiva päästä aaltoon kun sinne yritti.


    • Anonyymi

      H-hetki lähestyy, jännittää...

    • Anonyymi

      Huomenna on sitten tuomiopäivä…

    • Anonyymi

      Haaveet kaatuu

    • Anonyymi

      Ilmotellaan tänne sitten onnistumiset ja pettymykset

    • Anonyymi

      Paikkahan sieltä napsahti!!!

    • Anonyymi

      Äääää oon varasijalla 1. Eikö nyt joku yksi ihminen ainakin peruisi??

    • Anonyymi

      Sisällä! Millä keskiarvoilla pääsitte sisään?

    • Anonyymi

      Sisällä myös 🙂 hain keskeneräisellä tutkinnolla ka 4,75 haettaessa.

    • Anonyymi

      Mulla 4,67 keskeneräisellä tutkinnolla.

    • Anonyymi

      Keskiarvo 4,69 ja pääsin sisään.

    • Anonyymi

      Päivitellääs ketjua henkiin. Millä keskiarvolla olet hakenut tämän vuoden haussa? Itse hain valmiilla tutkinnolla ja 4,51 keskiarvolla. Tiukkaa taitaa tehdä. Soveltuvista kursseistakaan ei voi takuuseen mennä, kun hakijapalvelut eivät niitä etukäteen kommentoi.

    • Anonyymi

      Hain 4,79 keskiarvolla ja valmiilla tutkinnolla. Aiempien vuosien perusteella pitäisi riittää, mutta en uskalla olla liian varma ennen kuin tulokset tulee.

    • Anonyymi

      Hain 4,60 keskiarvolla keskeneräisellä tutkinnolla. Pohdin myös edeltävien opintojen soveltuvuutta.

    • Anonyymi

      Täällä haettu keskeneräisellä tutkinnolla ka 4,79. Jotenkin kuumotti se hakemus että tulihan se täytettyä oikein :D Vielä ei tuloksien julkaisu jännitä, mutta eiköhän se tunne muutu mitä lähemmäs määräaikaa edetään.

      Tsemppiä kaikille hakuun, toivottavasti natsaa!

    • Anonyymi

      Hain valmiilla tutkinnolla, ka 4,63. Tiukkaa on, viime vuonna sisäänpääsyraja on ollut 4,58. Hakijainfossa syksyllä kyselin kurssien soveltuvuudesta ja ainakin Haaga-Helian juridiikan kurssit olivat heidän mukaansa sopivia.

      • Anonyymi

        Oivoi, onpas ollut kova keskiarvovaatimus. En jaksa uskoa että yli 4,60 keskiarvolla hakevat jäisivät rannalle. Pian jännittäminen onneksi päättyy eikä tarvitse arvailla.

        nimim. Keskiarvo 4,58


    • Anonyymi

      Tänä vuonna paikkoja on jaossa 35, viime vuonna näytti olevan vain 25. Saa nähdä, olisiko keskiarvoraja lisäpaikkojen myötä vähän matalampi.

    • Anonyymi

      Jee, 4.73 ka ja sisällä ollaan!

      • Anonyymi

        4,51 ja sisällä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe