Kyllä Toyota hybridi on uskomattoman taloudellinen ! Pelkkää kaupunki sahausta -2 asteen pakkasessa ! Ajotietokoneen lukema 4,4l joten se on aika lähellä todellisuutta. Eihän nää pikkuturbot pääse edes EU syklissä samaan lukemaan todellisuudesta puhumattakaan!
Auris hybridillä 105km kaupunkiajoa 4,5l bensaa !
37
293
Vastaukset
- Postikuskinauto
Kokeilepa moottoritiellä .... kiihtyy hitaaaaaaasti ja syö ainakin yhtä paljon kuin se pikkuturbo.
Jos pysyy kaupungissa ja ajat valtavan paljon, niin sitten voi ehkä kannattaa. Voi voi kun en yleensä aja kaupungissa vaan maantiellä hybridilläni ! Vuoden keskiarvo on nyt 4,84i/100km Auris hybrid TS Premiumilla.
- käärinliinatIlmanTaskuja
Ihanko lasket jokaisen metrin kulutuksen jatkuvasti? Onko elämäsi tylsää ja turhaa?
Ostat uuden auton siksi, että saat bensankulutuksen pienemmäksi, montako vuotta joudut ajamaan, että investointisi tulee kuoletetuksi? Muista laskea mukaan myös kaikki pakolliset huollot merkkiliikkeessä, että saat sen rajoitetun takuun pysymään voimassa.
Motarillakin kulutus on siinä 5l korvilla ! Monta kertaa on ajettu talvella Turusta helsinkiin 4,9l keskikulutuksella. 100-120km/H.
- mikä.on.korvilla
Eiköhän se nopeus talvirajoitusten aikaan ole lähempänä 90-100 km/h.
Nauran paskasta naurua diisseli tyypeille jotka kuvittelee säästävänsä diisseillään jotain euroja ja vielä suostuvat maksamaan valtiolle vuotuisen tiisseli verin noin 400-600€ tiisselistä riippuen .
- On.sinulla.ongelma
Minä nauran niille, jotka joutuvat koko ajan seuraamaan polttoaineen kulutusta ihan kuin se olisi autoilun suurin kustannus.
- köyhänIninääBensanSäästö
Minä naura niille jotka kiikuttavat autojaa yhtenään huollossa ja itse ajelen senkin aikaa rahaa säästäen ohi Toyotan huoltohallien nauraen.
- henkiSeYlösNouskoon
Taisit olla melkoisena tukkona ja ruuhkan aiheuttajana?
Voi näitä ruostuvan ja vanhentuneen tekniikan ylistyslaulajia, noloa.Väärin siellä Ählämien ja muitten mäystien bemarit kulkivat ihan samaa vauhtia ainoa ero meidän välillä oli se että mun Toyota hybridi ei käynyt jatkuvasti. Siksi hybridi kulkee niin helvetin taloudellisesti ! Kuinka kauan ihmisten kestää tajuta miten taloudellinen Toyota hybridi on? Taksi kuskit on sen jo Turussa tajunneet ja hybridi taksien määrä on suorastaan räjähtänyt nousuun Toyota on myös nostanut taksien takuun 200 000km/3V niin tavallisten kuin hybridien kohdalla. Millä muulla automerkeillä on ammattiliikenteeseen täälainen takuu ?
- ZKODAN_paljastaja
Toyota_hybrid kirjoitti:
Väärin siellä Ählämien ja muitten mäystien bemarit kulkivat ihan samaa vauhtia ainoa ero meidän välillä oli se että mun Toyota hybridi ei käynyt jatkuvasti. Siksi hybridi kulkee niin helvetin taloudellisesti ! Kuinka kauan ihmisten kestää tajuta miten taloudellinen Toyota hybridi on? Taksi kuskit on sen jo Turussa tajunneet ja hybridi taksien määrä on suorastaan räjähtänyt nousuun Toyota on myös nostanut taksien takuun 200 000km/3V niin tavallisten kuin hybridien kohdalla. Millä muulla automerkeillä on ammattiliikenteeseen täälainen takuu ?
Kirjoitus on tyypillistä moninimimerkki ZKODAN propagandaa ilman uskottavaa lähdetietoa.
Useimpien taksien mittariin tulee yli 100000km vuodessa, joten Toyotan takuu ei ole edes kahta vuotta vaikka tuo takuun jatkaminen pitäisi paikkansakin. Eurooppalaisissa autoissa takuu on 2 vuotta ilman kilometrirajaa, joten takuuta saattaa riittää jopa 300000km:in saakka.
Tuossa on Toyotan takuut merkin omilta nettisivuilta: https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Toyota-henkiloautojen_takuuehdot_tcm304-918733_tcm-3018-60092.pdf
https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Prius_takuuehdot_2010_tcm304-949277_tcm-3018-60089.pdf
- tarkkaa.touhua
Toyota Hybrid kuskien pyynnöstä asemien bensamittareihin tulee kolmen desimaalin näytöt.
Näyttää olevan vitun hankala tajuta että Toyota hybridi käyttää saman energian mitä besiinissä on perkeleen paljon järkevämmin hyödyksi kuin muut mittarista tankattavat autot. on ne sitten Bensa vehkeitä tai dieseleitä.
- Laskutaitoinen
Spritmonitorin oikean elämän mittausten mukaan hybridi Auris vie kolme desiä vähemmän kuin 1.0 TSI Golf.
Auriksella pitää ajaa yli 200.000km jotta saa hankintahinnan erotuksen takaisin. Puhumattakaan TMn kestotestin osoittamista 40% korkeammista huoltokustannuksista.
Kokonaiskustannukset ratkaisevat. Ei parin desin kulutusero.Laske sille TSI paskalle automaatin hinta ja se että se todennäköisesti laukee 5v sisällä! Ja tuu sitten puhumaan kumpi oli järkevämpi ostos. Ajoin edellisellä toyotalla 10v ilman yhtäkään ongelmaa ! samaa tuskin tekee yhdelläkää hitlerin kostolla!
- Vain.oikeat.kulut
Toyota_hybrid kirjoitti:
Laske sille TSI paskalle automaatin hinta ja se että se todennäköisesti laukee 5v sisällä! Ja tuu sitten puhumaan kumpi oli järkevämpi ostos. Ajoin edellisellä toyotalla 10v ilman yhtäkään ongelmaa ! samaa tuskin tekee yhdelläkää hitlerin kostolla!
Tyypillistä tojomatematiikkaa. Muille autoille lasketaan kustannuksia täysin omasta päästä. Ja kalliit huollot kätetään kokonaan laskematta. Itsensäkusettajien mestarinäytös.
Omien volkkareiden korjaamiseen on mennyt tasan nolla euroa reilun 20 vuoden aikana. Ei tarvitse lisätä keksittyjä kuluja muiden autoihin kun on omat asiat kunnossa. - Hintaero_miinuksella
Paitsi että Golf 1.0 TSI automaattina on n. 1500€ kalliimpi.
No kai se nyt on ku se on niin vitusti parempi isompi kulutus ja helvetisti paskempi voimansiirto! Ja TSIiih moottori sylinteri lepuutuksella ! 2. ylinteriä pitää lepuuttaa että jaksavat syödä öljyä kun taa s kaasua painetaan!
Hybridillä on myös mahdollista rullata alamäleen myös lähes täysin ilman vastusta pienellä käden liikkeellä vaihteen valitsimesta ja näin pienentää kulutusta tosin kaupunki ajossa siitä ei ole niin suurta hyötyä kuin maantiellä tai motarilla. olen jo noin vuoden ajanut hybridillä ja aina löytyy uusia kikkoja joilla pienetää kulutusta olematta hitaampi kuin muut. Kooska minäkin ajoin ennen niillä älyttömillä autoilla jotka kävivät jatkuvasti ja suurimman osan aikaa ne kävivät turhaan. Nyt mulla on hybridi joka ei käy turhaan ! vaan se käy silloin kun sen täytyy käydä ja siinä on merkittävä ero entiseen nähden!
Ai nii mutku TM:ä sitä teemmä tätä! Toyota on aina TM:N testeissä viimene! No seko on mailman sana? Yks helvetin TM:MMä ! Voi vittu miten tyhmää porukkaa mailmassa on ! Mutta jonkun tutkimuksen mukaan Suomen päättäjät suosii jopa Skoda merkkisiä huijauksia ! no siellähän sitä maksu likviditeettiä riittää kun veronmaksajien rahoilla rahoitetaan kaikkia korjauksia ! Ministeriautojakin uusitään tämäntästä EU kiiman säestämänä vaikka Lexus tarjoaisi paljon paremmat kärryt ministereille ja ennen kaikkea pienemmillä polttoaine kuluilla! Mutta kun halutaan nuolla Merkkelin persettä niin on kieli ruskeana saksalaisiin kotteroihin!
Ilmakos on maan asiat päin vittua kun sakemanneja suositaan! Huijataan joka asiassa niin terveydenhuollossa kuin yhteiskunnan muissakin toimissa. Lois matuja halutaan tänne loisimaan jotta joillain olis paremmat oltavat.
- sitä.mielenrauhaa
Nimimerkki Toyota_hybridin perussanavarastoa: vittu, perkele, paska, perse.
Samassa veneessä ollaan hybridi menee vitusti pidemmälle samalla energia määrällä ja sekös sakemanni pulsuja vituttaa!
- Take.it.easy.baby
Toyota_hybrid kirjoitti:
Samassa veneessä ollaan hybridi menee vitusti pidemmälle samalla energia määrällä ja sekös sakemanni pulsuja vituttaa!
Nyt Hönö käy taas kierroksilla kuin hybridi kiihdytettäessä.
- kallisJAhidas
Toyota_hybrid kirjoitti:
Samassa veneessä ollaan hybridi menee vitusti pidemmälle samalla energia määrällä ja sekös sakemanni pulsuja vituttaa!
Eipä tuo kolmen desin ero kulutuksessa anna aihetta kovin suuriin aplodeihin. Varsinkion kun muistaa kuinka usein tojoja joutuu huoltamaan ja kuinka paljon parempi on muiden säästömallienkin suorituskyky tojon hybrideihin verrattuna. C-HR:lle kellotettiin melkein 13 sekuntia nollasta sataan. Se on samassa sarjassa kuplavolkkarin ja rättärin kanssa.
- anaalisaattori
kallisJAhidas kirjoitti:
Eipä tuo kolmen desin ero kulutuksessa anna aihetta kovin suuriin aplodeihin. Varsinkion kun muistaa kuinka usein tojoja joutuu huoltamaan ja kuinka paljon parempi on muiden säästömallienkin suorituskyky tojon hybrideihin verrattuna. C-HR:lle kellotettiin melkein 13 sekuntia nollasta sataan. Se on samassa sarjassa kuplavolkkarin ja rättärin kanssa.
Kovin pienellä kulutuksella kulkee, eikä tarvitse maksaa monien satojen eurojen dieselveroa ollenkaan ja huolettomuus ja luotettavuus näkyy olevan vielä parasta a-luokkaa ja ehdottomasti on tulevaisuuden menopeli kun noita päästöjä on alettu oikein urakalla kyttäämään. Ei millään nokivasaroilla ole kauaa mitään asiaa isompien kaupunkien liikenteeseen, kun nyt jo ollaan hätistelemässä kehäkolmosen ulkopuolelle.
- niin.oletko
Take.it.easy.baby kirjoitti:
Nyt Hönö käy taas kierroksilla kuin hybridi kiihdytettäessä.
Oletko joku idioottiluuseri kun anonyyminä nimittelet muita?
- ladattavaa.voimaa
anaalisaattori kirjoitti:
Kovin pienellä kulutuksella kulkee, eikä tarvitse maksaa monien satojen eurojen dieselveroa ollenkaan ja huolettomuus ja luotettavuus näkyy olevan vielä parasta a-luokkaa ja ehdottomasti on tulevaisuuden menopeli kun noita päästöjä on alettu oikein urakalla kyttäämään. Ei millään nokivasaroilla ole kauaa mitään asiaa isompien kaupunkien liikenteeseen, kun nyt jo ollaan hätistelemässä kehäkolmosen ulkopuolelle.
Tojon mukahybridit kulkevat 100% bensan voimalla. Ainoa ero normaaliin bensa-autoon on se että jarrutusenergiaa kerätään talteen. Hyöty on minimaalinen kuten todellisen elämän pidempiaikaiset mittaukset osoittavat. Puoli litraa tai alle.
Nykyaikainen bensaturbo on niin etevä peli että tuollainen muka-hybridi on täysin turha peli. Siksi kaikki autonvalmistajat jättivät tuon vaiheen väliin ja siirtyvät suoraan ladattaviin autoihin.
Mukahybridit häviävät mallistosta hyvin nopeasti. - Sales_Engineer
ladattavaa.voimaa kirjoitti:
Tojon mukahybridit kulkevat 100% bensan voimalla. Ainoa ero normaaliin bensa-autoon on se että jarrutusenergiaa kerätään talteen. Hyöty on minimaalinen kuten todellisen elämän pidempiaikaiset mittaukset osoittavat. Puoli litraa tai alle.
Nykyaikainen bensaturbo on niin etevä peli että tuollainen muka-hybridi on täysin turha peli. Siksi kaikki autonvalmistajat jättivät tuon vaiheen väliin ja siirtyvät suoraan ladattaviin autoihin.
Mukahybridit häviävät mallistosta hyvin nopeasti.Eroja on muitakin. Aina kun Toyota-hybridi liikkuu, se joko lataa akkua tai purkaa sitä. Lataus tapahtuu aina kun moottori käy, autolla jarrutetaan tai auton liikkuessa moottori sammutettuna eikä kaasupoljinta paineta. Nämä perusasiat pitäisi olla trollillekin jo selviä näin monen vuoden jälkeen. Totta on että Toyotan hybridit kulkevat bensan voimalla mutta sitä menee paljon vähemmän kuin jollain muulla vastaavalla bensa- tai dieselautolla. Taloudellisuuden lisäksi Toyotan valtti on ylivoimainen kestävyys ja luotettavuus minkä taksiautoilijat maailmalla ovat todistaneet. Kun viimeksi kävin työmatkalla Keski-Euroopassa lentämällä, kentän kaikki taksit olivat Toyota Prius- malleja. Kuljettaja kehui niitä kaikkein näppärimmiksi suurkaupungin liikenteessä. Kaupungilla näkyi sitten muitakin merkkejä ja malleja.
- Hönötäällävaan
Tässä vielä tojohönö, ainut oikea. Nuo perustellut ja asialliset kommentit ärsyttävät minua ihan hirveästi ja itseltäni argumentit loppuu heti kättelyssä. Siksi rupean mölisemään niinkuin vajaamielinen ja käännän puheet toisten keskustelijoiden epäsäätyisyyteen ja sukupuoliominnaisuuksiin. Sori vaan, en keksi muuta kun näitä alatyylisuyyksiä kun en oikeasti tiedä autoista muuta kuin tojon mainoslehdestä lukemani. Ja spämmään sitten tämän jutun monta kertaa uudestaan. Ja se raisumopon ja yh-äippä, ne on juttuja joista itse sain kuulla aika paljon nuorena.
Muija pitää hakea Hesan lentokentältä klo 03,00 TI ja tuskin kuluu yli 5l/100km bensaa !
- Fakta.vs.selitykset
"Totta on että Toyotan hybridit kulkevat bensan voimalla mutta sitä menee paljon vähemmän kuin jollain muulla vastaavalla bensa- tai dieselautolla."
Teorioita ja mainospuhita voi pyöritellä niin paljon kuin haluaa. Arkielämän mittaukset kertovat kuinka paljon autot oikeasti kuluttavat. Dieselit menevät pienemmillä polttoainekuluilla ja ero bensaturboihin on mitätön.
https://www.spritmonitor.de/en/evaluation/economic_models.htmlTällaista paskaa levittää vaan ne joidenka kokemus Toyota hybrideistä perustuu vain TM:stä luettuun"Faktaan" ja muuhun mutuun ! Mutta me jotka omistetaan oikeesti Toyota hybrid ja osataan sitä käyttää meillä on ihan oikeeta tietoa siitä miten pienellä bensiini auto oikeesti kulkee oikeessa elämässä! Syyttömiä me siihen ollaan että te pässinpäät kuvittelette olevanne jotenkin viisaita!
- ei.juurikaan.eroa
Toyota_hybrid kirjoitti:
Tällaista paskaa levittää vaan ne joidenka kokemus Toyota hybrideistä perustuu vain TM:stä luettuun"Faktaan" ja muuhun mutuun ! Mutta me jotka omistetaan oikeesti Toyota hybrid ja osataan sitä käyttää meillä on ihan oikeeta tietoa siitä miten pienellä bensiini auto oikeesti kulkee oikeessa elämässä! Syyttömiä me siihen ollaan että te pässinpäät kuvittelette olevanne jotenkin viisaita!
En yhtään epäile etteikö hybridi Auris pääsisi oikealla ajotavalla alle viidellä litralla. Se ei kuitenkaan ole keskiarvo ja siten huono ottaa vertailun pohjaksi. Hyvä henkilökohtainen suoritus sinulta, onneksi olkoon.
Kun vertaillaan autoja keskenään täytyy käyttää mahdollisimman laajaa otantaa erilaisia kuskeja ja olosuhteita.
Jos joku esittää paremman keskiarvon hybridiAurikselle kuin Spritmonitorin näyttämän 5,3 niin areena on vapaa. Siihen asti ei oile mitään syytä muuttaa käsitystä että keskimäärin Auriksen ja Golf 1.0 TSI:n ero on alle puoli litraa.
Sen verran olen isekin Golfilla ajanut että tiedän että oikealla ajotyylillä pääsee helposti viiden litran kulutukseen. Se ei kuitenkaan ole oikae vertailukoohta vaan keskiarvo 5,6 litraa. Hybridit ovat pihejä verrattuna tojon vapareihin, mutta turbokoneisiin eroa ei juurikaan ole. Turha siitä on hihijaan poltaa, Nykyaikaiset bensaturbot ovat erittäin bensapihejä, siitä teillä tojokuskeilla ei ole kokemusta. Minulla on.
- Pienestä.Onnellisille
Miten pienet tulot teillä on, kun jaksatte päivittäin riemuita hybridin noin 1 litran pienemmästä bensankulutuksesta ?
En ala täällä nyt tulojani kertomaan mutta sen verran voin kertoa että käteisellä ostin. Käsittääksen hybridit on luotu juuri pudottamaan polttoaine kuluja? Kertokaa toki jos olen väärässä. niin eikö siitä saa silloin tällä palstalla keskustella?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367599Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361863Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31749
- 241737