Montako lasta teillä on?

Supermamma

Eli montako lasta teillä on, ja minkä ikäisenä olette ne saaneet?
Itselläni on 9 lasta, ja tammikuussa on tulossa kymmenes.
Ensimmäinen tyttö syntyi, kun olin 17, toinen tyttö 22- vuotiaana, kolmas tyttö 24- vuotiaana, poika 25-vuotiaana, toinen poika 30- vuotiaana, neljäs tyttö 32-vuotiaana, viides tyttö 35-vuotiaana, kolmas poika 37-vuotiaana, kuudes tyttö 39- vuotiaana. Tammikuussa syntyvän lapsen saan 41- vuotiaana.
Noin kuukausi sitten minusta tuli mummo, kun toiseksi vanhin tyttö sai pojan, ja helmikuussa on vanhimmalla tytöllä laskettu aika.
Kaikesta kiireestä huolimatta olen oikein onnellinen perheestäni.

12

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Supermamma

      No ei oinulla on 23 lasta, ainakin omassa päässäni.

    • Hentokuiskaus17

      Itselläni on seitsemän lasta ja olemme ns.nuoria vanhempia ☺ ! Lestadiolaisia emme ole,vaan ollut aina halu saada monta lasta, meillä kummallakin. Ja naimisissa ollaan oltu pitkään ❤ !.

    • viisikuusi

      Meillä on viisi ja kuudes tulossa. Isot perheet kunniaan, koska kohta ei ole enää suomalaisia olemassa ❤ !

    • mekkk

      Yksi lapsi ja sekin aikuinen eli ensimmäinen , ainoa ja viimeinen. Mihenä ei kiinnosta että lapsia olisi vaikka kolme koska pitäs olla 10 tonnin tulot että pystyisi elättämään 3 lasta.

    • mekkk

      Teillä on lapsia paljon niin missä välissä harratatatte jotakin vai meneekö kaikki aika lapsien hoittoon ja kasvatukseen ja arjen pyrittämiseen ja jää elämä elämättä.

    • TienaavatVanhemmat

      Meillä on kolme lasta. Ensimmäinen syntyi, kun olin 28v, toinen kun olin 31v ja kolmas kun olin 34v. Yhteenlasketut tulomme kuukaudessa on alle 5000 euroa, joten tiukilla ollaan, vaikka onkin velaton omakotitalo. Talo on juuri sopiva tämän kokoiselle perheelle (4 makuuhuonetta).

      Tila-autoistakaan emme pahemmin välitä, joten 3 lasta mahtuu vielä tavalliseen henkilöautoon. Lomamatkat ulkomaille tulevat tuhottoman kalliiksi, siksi ulkomaille reissaamme vain noin joka toinen vuosi. Kotimaassa tehdään autolla pienempiä hotelli/mökkimatkoja.

      Joskus käymme ravintolassa koko perheen voimin syömässä. Tällöin rahaa palaa helposti 100-150 euroa.

      Jostain on täytynyt tinkiä, joten lemmiikkiin ei ole varaa.

      • mekkk

        Tuokin riippuu siitä onko tuo 5 tonnia netto vai brutto. Jos on käteen jäävä summa niin 5 tonnilla elää aika helposti mutta jo brutto niin tiukkaa tekee.


      • TienaavatVanhemmat
        mekkk kirjoitti:

        Tuokin riippuu siitä onko tuo 5 tonnia netto vai brutto. Jos on käteen jäävä summa niin 5 tonnilla elää aika helposti mutta jo brutto niin tiukkaa tekee.

        Se on netto ja kyllä sillä elää kun on edes joskus tarkka taloudenpidosta. Summaan ei sisälly lapsilisät. :) Olemme sentään saaneet kyllä jotain säästöönkin lapsien koulutusta ja ajokortteja varten.


    • Supermamma

      Meillä on suurehko maatila, ja asumme siis maalla.
      Erityisen rikkaita emme siis ole, nettotulot jää selvästi alle 5000 euroa kuukaudessa, mutta hyvin meillä ainakin rahat riittää normaaliin arkeen.
      Tämä tila, jossa asumme, on minun kotitila, jonka lunastimme vanhemmiltani vajaa 10 vuotta sitten. Itse olen vanhempieni ainoa lapsi, ja pienestä asti minulle on ollut selvää, että haluan paljon lapsia.
      Olemme olleet mieheni kanssa koulussa samalla luokalla ekaluokasta asti, yläaste aikana emme paljonkaan olleet tekemisissä, mutta lukion ekan syksyllä aloimme viettää aikaa yhdessä, ja aloimme rakastella vähän leikillään.
      Tämän seurauksena syntyi vanhin tyttömme lukion ekan keväällä.
      Kiitos molempien vanhempien, saimme kuitenkin koulut käytyä loppuun. Molempien vanhemmat on kyllä ollut, ja on edelleen iso apu niin maatilan töissä, kun lastenhoidossakin.
      Terveisin ap.

    • bbb1

      Minulla on 3 lasta. Ensimmäisen sain 27-vuotiaana, toisen 30-vuotiaana ja kolmannen 33-vuotiaana. Nyt olen 43-vuotta, ja haaveilen iltatähdestä. Onkohan se enää mahdollista? Yrittääkö keskustelun aloittaja vielä uutta tämän masuasukin jälkeen?

    • Supermamma

      Tarkoitus ei ole tämänkään jälkeen vastustaa seuraavaa millään lailla, eli saa tulla seuraavakin, jos on tullakseen.
      Minulla oli ensimmäisen lapsen jälkeen kierukka 3 vuotta, samoin neljännen jälkeen, kuudennen jälkeen kokeilin pillereitä, mutta ne eivät oikein sopineet.
      Iän myötä on toisaalta vaan vauvakuume lisääntynyt, eli ainakin yksi, ellei kaksi, saa vielä tulla tämän jälkeen, jos on tullakseen.
      Ap.

    • minullaonolionolionolion

      2 vieraannutettua lasta- perättömin selvityksin, lausumin
      lapsen olosuhteista-

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe