Olen ollut innokas Kansalaisopiston kävijä. Nytkin olin Työväenopiston käsintaidon kursseilla.
Vaan hämmästyksekseni ope oli kiukkuinen, kärtsä, omia asioitaan pohtiva. Selvästi ammattitaitoinen, mutta aika asiaton, eikä häntä oikein uskaltanut työn ongelmatilanteessa lähestyä.
Väsynyt? Kun pussien ja kassien kanssa illasta toiseen vaeltaa maakunnasta toiseen, umpitolloja neuvoen.
Tälläinen opettaja on tietysti yksinäinen susi, mutta onhan siinä työssä oma vapaus.
Opiston kursseille osallistuva on kuitenkin motivoinut innokas koska hän on sinne itse itsensä ilmoittanut. Oppilaan asenteesta ei voi olla kyse.
Maksaa sitten kiukkuisesta opettajasta!
Rähisevä opettaja
6
195
Vastaukset
- Kansanopiston_opettaja
Kerro opettajasta opiston rehtorille. Jos mahdollista, ota joku toinenkin kurssilta mukaan. Puhukaa asiallisesti.
Joskus aikuisissakin on oikeasti hankalia oppilaita (esim. haluavat muiden kurssilaisten toimivan aina heidän tahtonsa mukaan tai kyseenalaistavat jatkuvasti opettajan ammattitaidon muistellen jotain opettajaansa 30 vuoden takaa). Silti, peruskouluun verrattuna aikuisten opetus on helppoa ja leppoisaa. Kuukaudessa tulee ehkä yksi vihainen/outo/pelottava sähköposti. Yläasteella opettaessani uhkailu, vanhempien ikävä asenne jne. aiheuttivat pahaa mieltä lähes päivittäin.
Opettaako tuo kyseinen opettaja kenties myös peruskoulussa? Sitten ymmärrän, että hermot, jaksaminen ja koko motivaatio työntekoon ovat lopussa. - RähOp
Totta, aikuisissa opiskelijoissa voikin piillä ilkeyden siemen, nolata opettajansa, peittäen sillä samalla oman osaamisensa. Vaikka sitä hyvää osaamista juuri ollaan hakemassa.
Olen ymmärtänyt että hän ei opeta muualla. mutta on monessa toiminnassa muuten mukana.
Ehkä hän on liian kiltti ja antaa moneen asiaan työpanoksen. Ja väsyy.
En halua viedä asiaa eteenpäin, muutama meistä vain kyyristyi mannaryyniksi ja yksi poistui kesken illan. Joten hänellä meno jatkukoon, tosin en enää osallistu hänen vetämälleen kurssille.
Kiitos asiallisesta vastauksestasi.- Opettaja_minäkin
Meillä ainakin kaikilta oppijoilta kerätään palautetta jokaisen kurssin lopuksi. Sen voi antaa myös nimettömästi.
Itse haluaisin saada rakentavaa palautetta sen sijaan, etten jostain syystä havaitsisi oppijoiden tyytymättömyyttä itse ja pyrkisi sitten muuttamaan opetustani.
Toki palaute tulee sitäkin kautta perille, ettei kyseisen opettajan kursseille ilmoittaudu samoja oppilaita montaa kertaa. Meillä oli myös eräs erittäin pätevä opettaja töissä, mutta hän suhtautui aikuisiin oppijoihin kuin lapsiin ja kyykytti heitä kuin vanha kansakoulun lauluopettaja pahimmasta päästä. Hänen kurssinsa kuihtui kasaan, koska ihmiset eivät halunneet mennä sinne väsyneinä työpäivän jälkeen.
- OttakaaPuheeksi
Oletko muiden opiskelijoiden kanssa pohtineet sellaista vaihtoehtoa, että ihan ystävällisesti sanoisitte opettajalle, että että pidä hänen käytöksestään kaikilta osin ja toivoisitte positiivisempaa asennetta opiskelijoihin, jotka hekin ovat tehneet raskaan päivätyön ennen kurssin tunteja ja haluaisivat nauttia harrastuksestaan.
- kattipöydälle
Niin ja kai se on myös suhteellista minkä kukakin ilkeilynä kokee? Asiallinen vuoropuhelu on aina vaan positiivinen juttu. Itse nostan tällaiset asiat aika rohkeasti pöydälle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828